Gość bubas Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 Proszę o wyjaśnienie mogę kupić micrę 1,4 z 2002 lub 1,3 z 1999, sprzedawca tej drugiej powiedział, że silnik 1,4 to już "robota" francuzów ? faktycznie są tam inne (osobne) kopułki na świecach a 1,3 to ostatni japończyk w mikrze. może ktoś wyjaśni, bardzo proszę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanikadam Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 jeśli chodzi o silnik 1.3 to jest to dobry silnik lecz starszej generacji od 1.4 który nadal występuje oczywiście juz po zmianach w modelach micry i note. Jeśli chodzi o 1.4 to w mojej opini jest to bardzo dobry silnik i mało awaryjny elastyczny i dynamiczny. Osobiście wybrał bym 1.4 jeśli chodzi o spalanie to bedzie zbliżone. A te kopułki osobne na cylindrach to są cewki zapłonowe. Nie ma palucha kopułki i kabli WN. Jeśli auto nie jest zagazowane to raczej cewki też bezawaryjne. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-qlka2 Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 Nie do końca z tym tak jest. Silniki 1,4 w K11 i w K12 czy Note to nie to samo. Z tym jest tak że do któregoś miesiąca roku 2000 produkowany był silnik o oznaczeniu CG13DE i pojemności 1275 cm3 i mocy chyba 75 KM (tego nie ejstm pewien). Poznać go z wyglądu po tym że ma normalny aparat zapłonowy i zwykłe fajki na świecach. Oznaczany był umownie jako 1,3. W roku 2000 wraz z liftingiem zmodyfikowano nieco ten silnik nadając mu oznaczenie CGA3DE o pojemności 1348 cm3 i mocy 82 KM. Poznać właśnie po osobych cewkach zapłonowych na każdym cylindrze. Poza tym ma wygląd taki sam jak CD13DE czy CG10DE. Nazywany był umownie jako 1,4. I to był koniec historii tego silnika ponieważ w K12 i NOTE jest silnik o pojemności 1386cm3 i mocy 88KM o oznaczeniu bodajże CR14DE. Tyle chyba w tym temacie. Pozdrawiam. Bart. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bubas Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 Nie do końca z tym tak jest. Silniki 1,4 w K11 i w K12 czy Note to nie to samo. Z tym jest tak że do któregoś miesiąca roku 2000 produkowany był silnik o oznaczeniu CG13DE i pojemności 1275 cm3 i mocy chyba 75 KM (tego nie ejstm pewien). Poznać go z wyglądu po tym że ma normalny aparat zapłonowy i zwykłe fajki na świecach. Oznaczany był umownie jako 1,3. W roku 2000 wraz z liftingiem zmodyfikowano nieco ten silnik nadając mu oznaczenie CGA3DE o pojemności 1348 cm3 i mocy 82 KM. Poznać właśnie po osobych cewkach zapłonowych na każdym cylindrze. Poza tym ma wygląd taki sam jak CD13DE czy CG10DE. Nazywany był umownie jako 1,4. I to był koniec historii tego silnika ponieważ w K12 i NOTE jest silnik o pojemności 1386cm3 i mocy 88KM o oznaczeniu bodajże CR14DE. Tyle chyba w tym temacie. Pozdrawiam. Bart. Dzięki za wyjaśnienia myślę. że jeden aparat zapłonowy to mniej kłopotu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.