Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[k11] SILNIK W MIKRZE


Gość bubas

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o wyjaśnienie

mogę kupić micrę 1,4 z 2002 lub 1,3 z 1999, sprzedawca tej drugiej powiedział, że silnik 1,4 to już "robota" francuzów ?

faktycznie są tam inne (osobne) kopułki na świecach a 1,3 to ostatni japończyk w mikrze.

może ktoś wyjaśni, bardzo proszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o silnik 1.3 to jest to dobry silnik lecz starszej generacji od 1.4 który nadal występuje oczywiście juz po zmianach w modelach micry i note. Jeśli chodzi o 1.4 to w mojej opini jest to bardzo dobry silnik i mało awaryjny elastyczny i dynamiczny. Osobiście wybrał bym 1.4 jeśli chodzi o spalanie to bedzie zbliżone. A te kopułki osobne na cylindrach to są cewki zapłonowe. Nie ma palucha kopułki i kabli WN. Jeśli auto nie jest zagazowane to raczej cewki też bezawaryjne. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca z tym tak jest.

Silniki 1,4 w K11 i w K12 czy Note to nie to samo.

Z tym jest tak że do któregoś miesiąca roku 2000 produkowany był silnik o oznaczeniu CG13DE i pojemności 1275 cm3 i mocy chyba 75 KM (tego nie ejstm pewien). Poznać go z wyglądu po tym że ma normalny aparat zapłonowy i zwykłe fajki na świecach. Oznaczany był umownie jako 1,3. W roku 2000 wraz z liftingiem zmodyfikowano nieco ten silnik nadając mu oznaczenie CGA3DE o pojemności 1348 cm3 i mocy 82 KM. Poznać właśnie po osobych cewkach zapłonowych na każdym cylindrze. Poza tym ma wygląd taki sam jak CD13DE czy CG10DE. Nazywany był umownie jako 1,4.

I to był koniec historii tego silnika ponieważ w K12 i NOTE jest silnik o pojemności 1386cm3 i mocy 88KM o oznaczeniu bodajże CR14DE.

Tyle chyba w tym temacie.

Pozdrawiam.

Bart.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca z tym tak jest.

Silniki 1,4 w K11 i w K12 czy Note to nie to samo.

Z tym jest tak że do któregoś miesiąca roku 2000 produkowany był silnik o oznaczeniu CG13DE i pojemności 1275 cm3 i mocy chyba 75 KM (tego nie ejstm pewien). Poznać go z wyglądu po tym że ma normalny aparat zapłonowy i zwykłe fajki na świecach. Oznaczany był umownie jako 1,3. W roku 2000 wraz z liftingiem zmodyfikowano nieco ten silnik nadając mu oznaczenie CGA3DE o pojemności 1348 cm3 i mocy 82 KM. Poznać właśnie po osobych cewkach zapłonowych na każdym cylindrze. Poza tym ma wygląd taki sam jak CD13DE czy CG10DE. Nazywany był umownie jako 1,4.

I to był koniec historii tego silnika ponieważ w K12 i NOTE jest silnik o pojemności 1386cm3 i mocy 88KM o oznaczeniu bodajże CR14DE.

Tyle chyba w tym temacie.

Pozdrawiam.

Bart.

Dzięki za wyjaśnienia myślę. że jeden aparat zapłonowy to mniej kłopotu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...