adam87 Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 (edytowane) Witam serdecznie, Posiadam od kilku miesięcy instalacje lpg firmy elpigaz. Od niedawna pluję sobie w brodę, że nie założyłem tańszego Staga Problemy są 2: 1. Kiedy temperatura była poniżej 0 wszystko było ok, kiedy nadeszła odwilż a wraz z nią duża wilgotność powietrza, tuż po przejściu z pb na gaz (przełącza się przy 30C) silnik podczas wysprzęglania potrafi zgasnąć (obroty podczas spadania nie zatrzymują się na 500 tylko lecą jeszcze niżej). Po pewnym czasie (rozgrzaniu się) jest już ok i można już jeździć komfortowo. 2. Spalanie. Do zbiornika wchodzi ok. 42l, w mieście przy spokojnej jeździe (nie przekraczam 3k rpm) robię 400km, tyle że nie można zapominać, że przez pierwsze kilkaset metrów jadę na PB więc myślę, że można śmiało przyjąć, że na 42l robię około 360km a to już ponad 11,5l lpg, co moim zdaniem, jak na silnik 1,5 nie jest jakimś super wynikiem. Mam wstawione wtryski magicjet, na instalacji zrobione jakieś 6 tys. km, dyszki obecnie 2,0mm (wcześniej nie wiedzieć czemu wstawiono mi 2,5mm... niby ze względu na jakieś problemy z regulacją... ale wtedy palił mi 15l, czyli nieźle przelewał). Rozmawiałem z człowiekiem, który ma N16 tyle, że 1.8 i u niego wstawione były dysze 1.9mm i wszystko ładnie pracowało, spalanie miał mniejsze niż ja obecnie. Po zaproponowaniu montażyście wstawienia dyszek 1,9mm ten stwierdził, że nie zrobi tego, gdyż wg instrukcji powinny być 2,0 Zdaję sobie sprawę, że jeśli problemy pojawiły się podczas dużej wilgotności powietrza to wina może stać po stronie zapłonu, najgorsze jest jednak to, że cewki nie kosztują mało (nowe, nie wiem czy oryginalne, około 200zł za szt.). Świece były wymieniane niecały rok temu. Sonda sprawna. Ktoś ma jakiś pomysł? Pozdrawiam Edytowane 31 Stycznia 2011 przez adam87 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 wyczyść wtryskiwacze i wyreguluj instalację 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam87 Opublikowano 18 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 Wyczyścić wtryskiwacze, ok, ale jeśli chodzi o regulację to w ciągu tych przejechanych 6kkm miałem już jakieś 3 i gościu ciągle nie wiedział co jest gdyż na komputerze podczas regulacji musiał podawać dużo większe wartości niż zazwyczaj (cokolwiek to miałoby znaczyć), gdyż jak sam stwierdził "nie wiedzieć czemu samochód ma większe zapotrzebowanie niż powinien mieć" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 a możesz dać jakieś scriny z ustawień, i zdjęcia instalacji?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam87 Opublikowano 18 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 Screenów nie dam, bo nie mam jak się wpiąć (brak kabla, softu), mogę jedynie spróbować zrobić jakieś zdjęcia. A wracając do tematu zapłonu. Czy może być to wina świec i/lub niesprawnych cewek? Jak już wcześniej wspominałem, świece były wymieniane wiosną zeszłego roku, aczkolwiek ile na nich było przejechane - nie wiem, wnioskuję że nie więcej niż 15kkm. No i pytanie czy spalanie około 11,5l (po odjęciu dystansu przejechanego na pb) w mieście przy spokojnej jeździe to wynik dopuszczalny czy raczej nie do końca? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boren Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 na pb) w mieście przy spokojnej jeździe to wynik dopuszczalny czy raczej nie do końca? Mi P11 w Warszawie w korkach teraz spala nawet 13,8-14 l /100 km. Trasa to 8,5-10. Bez korków w mieście pali ok 10-11 l/100km 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam87 Opublikowano 19 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2011 Witam ponownie, jutro jadę do gazownika na regulację. Przy okazji chciałbym wymienić świece dla świętego spokoju, pytanie na jakie? Seria czy może coś innego? Co z ciepłotą? Słyszałem, że do gazu można wziąć zimniejsze, ale co wtedy z benzyną? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 19 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2011 Witam ponownie, jutro jadę do gazownika na regulację. Przy okazji chciałbym wymienić świece dla świętego spokoju, pytanie na jakie? Seria czy może coś innego? Co z ciepłotą? Słyszałem, że do gazu można wziąć zimniejsze, ale co wtedy z benzyną? Pozdrawiam nic sie nie stanie zimniejsze działają niby lepiej z wyższą temp ale to i tak jak chcesz propagandowo to NGK ma serie do gazu platynowo irydowe 62 zł sztuka !!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam87 Opublikowano 19 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2011 (edytowane) Jeśli chodzi o dedyki do gazu to ja z góry podziękuję. Te o jeden poziom zimniejsze są chyba w podobnej cenie co seria? Mógłby ktoś podać symbol świec seryjnych i tych o poziom zimniejszych? EDIT: OK, symbol znalazłem, do wersji po FL NGK LFR5A-11, zimniejsze będą miały bodajże "6" zamiast "5" Na koniec raz jeszcze spytam, brać standardowe czy wydziwiać i wziąć te zimniejsze? Edytowane 19 Stycznia 2011 przez adam87 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 19 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2011 weź zimniejsze ja byłem zadowolony z DENSO ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam87 Opublikowano 19 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2011 OK, dzięki za info, wezmę raczej NGK bo już konkretnie wiem które, a niestety muszę je kupić dość szybko bo jutro mam wizytę u gazownika i chcę żeby mi od razu wymienił świece i właśnie pod nie wyregulował instalację. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 19 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2011 z tymi platynowo irydowymi to trochę żartowałem ,,,bo cena troszkę powala za kpl 240 zł zamiast 40 ...ja na Ngk nie latałem choć teraz mam jakieś 3 elektrodowe i wydaje mi się że mają słabą iskrę i przy rozruchu trzeba kokręcić 2-3 sek a na densówkach zapalał od szczała w kluczyk ,,, a teraz jeszcze bardziej pojechałem z zapłonem ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam87 Opublikowano 21 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2011 (edytowane) Witam, byłem wczoraj na regulacji instalacji gazowej i co się okazało? Miałem założone świece typu BKR czyli krótsze, przeznaczone do wersji sprzed FL. Po wymianie, gazownik wgrał bazową mapę i te - jak on to nazywał - zwiększone zapotrzebowanie na gaz zniknęło, także liczę że spalanie mi trochę spadnie. Poza tym silnik pracuje równo i ładnie. Jednak problem z gaśnięciem średnio rozgrzanego silnika (30-70C) przy nagłym wysprzęgleniu powyżej 3k rpm pozostał. Cewki wg gazownika mam sprawne. Edytowane 21 Stycznia 2011 przez adam87 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 21 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2011 a na pb też ci gaśnie ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam87 Opublikowano 21 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2011 Nie, ale jeszcze raz to dokładnie sprawdzę. Generalnie całą zimę było ok, problem zaczął się pojawiać przy dużej wilgotności. Świece wymieniłem, chciałem też cewki, ale jeśli gazownik stwierdził że nie muszę (brak oznak przebicia) to nie będę się ładował w koszta. Sam w sobie problem nie jest mocno uciążliwy gdyż bardzo rzadko zdarza mi się gwałtownie wysprzęglać samochód, aczkolwiek nie lubię jak coś nie działa tak jak powinno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 21 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2011 może przepływkę trzeba pomierzyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 21 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2011 no objaw jest nie odpowiedniej mieszanki tz wiadomo że zalewa powietrzem paliwa tyle co na wolnych ....przepływka może dawać takie objawy .... ja mam dolot ze zderzaka zimnego powietrza wpuszczony w filtr powietrza i owszem obroty się lubią bujnąć prawo lewo ale nigdy nie zgasł ,kable już powoli do wymiany bo przewodność spadła ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam87 Opublikowano 21 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2011 A jak mogę sprawdzić czy to przepływomierz? są jakieś "garażowe" sposoby? Jeśli by się okazało, że to rzeczywiście wina przepływomierza, to czeka mnie wymiana czy można regenerować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 21 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2011 miernik w łąpkę i trzeba pomierzyć napięcia na wyjściu, można przeczyścić na początek, jest wszystko opisane w dziale ZRÓB TO SAM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 masz zbiornik nie w kole lub jakoś "podkręcony", że wchodzi Ci aż 42l gazu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam87 Opublikowano 24 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2011 Tak, zbiornik mam w kole. Na bliskiej wchodzi około 42l, na Shelll'u 43l. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2011 i na butli też pisze że ma 42 litry ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam87 Opublikowano 31 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2011 Musze spojrzeć w papiery jaką mam butlę. Fakt, faktem, jak wyżej pisałem, wchodzi około 42l czyli butla jest na pewno większa. Odnośnie gaśnięcia, zauważyłem, że na benzynie jest podobny problem (spadają obroty do 300rpm) z tą subtelną różnicą, że auto nie gaśnie, ale jest już blisko. Po przełączeniu na gaz i wysprzęgleniu przy pow. 2k rpm silnik gaśnie (obroty sapdają i "nie odbijają"). Wszystko dzieje się pomiędzy 30C (przy takiej temp przełącza się na gaz) a pełnym rozgrzaniem - wtedy jest już ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 31 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2011 sprawdz szuj temp ...bo tak nie powinno być i widać że masz złą mieszankę na wolnych przy temperaturze niskiej .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam87 Opublikowano 31 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2011 W przyszłym tygodniu zostawiam auto u naszego lokalnego mistrza od wszelkiego rodzaju wtrysków, gaźników, układów dolotowych w celu przeczyszczenia przepływomierza i przepustnicy. Mam nadzieję, że to pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.