Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Problem z lpg


adam87
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

Posiadam od kilku miesięcy instalacje lpg firmy elpigaz. Od niedawna pluję sobie w brodę, że nie założyłem tańszego Staga :( Problemy są 2:

1. Kiedy temperatura była poniżej 0 wszystko było ok, kiedy nadeszła odwilż a wraz z nią duża wilgotność powietrza, tuż po przejściu z pb na gaz (przełącza się przy 30C) silnik podczas wysprzęglania potrafi zgasnąć (obroty podczas spadania nie zatrzymują się na 500 tylko lecą jeszcze niżej). Po pewnym czasie (rozgrzaniu się) jest już ok i można już jeździć komfortowo.

2. Spalanie. Do zbiornika wchodzi ok. 42l, w mieście przy spokojnej jeździe (nie przekraczam 3k rpm) robię 400km, tyle że nie można zapominać, że przez pierwsze kilkaset metrów jadę na PB więc myślę, że można śmiało przyjąć, że na 42l robię około 360km a to już ponad 11,5l lpg, co moim zdaniem, jak na silnik 1,5 nie jest jakimś super wynikiem. Mam wstawione wtryski magicjet, na instalacji zrobione jakieś 6 tys. km, dyszki obecnie 2,0mm (wcześniej nie wiedzieć czemu wstawiono mi 2,5mm... niby ze względu na jakieś problemy z regulacją... ale wtedy palił mi 15l, czyli nieźle przelewał). Rozmawiałem z człowiekiem, który ma N16 tyle, że 1.8 i u niego wstawione były dysze 1.9mm i wszystko ładnie pracowało, spalanie miał mniejsze niż ja obecnie. Po zaproponowaniu montażyście wstawienia dyszek 1,9mm ten stwierdził, że nie zrobi tego, gdyż wg instrukcji powinny być 2,0

 

Zdaję sobie sprawę, że jeśli problemy pojawiły się podczas dużej wilgotności powietrza to wina może stać po stronie zapłonu, najgorsze jest jednak to, że cewki nie kosztują mało (nowe, nie wiem czy oryginalne, około 200zł za szt.). Świece były wymieniane niecały rok temu. Sonda sprawna.

 

Ktoś ma jakiś pomysł?

 

Pozdrawiam

Edytowane przez adam87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczyścić wtryskiwacze, ok, ale jeśli chodzi o regulację to w ciągu tych przejechanych 6kkm miałem już jakieś 3 i gościu ciągle nie wiedział co jest gdyż na komputerze podczas regulacji musiał podawać dużo większe wartości niż zazwyczaj (cokolwiek to miałoby znaczyć), gdyż jak sam stwierdził "nie wiedzieć czemu samochód ma większe zapotrzebowanie niż powinien mieć"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Screenów nie dam, bo nie mam jak się wpiąć (brak kabla, softu), mogę jedynie spróbować zrobić jakieś zdjęcia.

A wracając do tematu zapłonu. Czy może być to wina świec i/lub niesprawnych cewek? Jak już wcześniej wspominałem, świece były wymieniane wiosną zeszłego roku, aczkolwiek ile na nich było przejechane - nie wiem, wnioskuję że nie więcej niż 15kkm.

No i pytanie czy spalanie około 11,5l (po odjęciu dystansu przejechanego na pb) w mieście przy spokojnej jeździe to wynik dopuszczalny czy raczej nie do końca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pb) w mieście przy spokojnej jeździe to wynik dopuszczalny czy raczej nie do końca?

 

Mi P11 w Warszawie w korkach teraz spala nawet 13,8-14 l /100 km. Trasa to 8,5-10. Bez korków w mieście pali ok 10-11 l/100km

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, jutro jadę do gazownika na regulację. Przy okazji chciałbym wymienić świece dla świętego spokoju, pytanie na jakie? Seria czy może coś innego? Co z ciepłotą? Słyszałem, że do gazu można wziąć zimniejsze, ale co wtedy z benzyną?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, jutro jadę do gazownika na regulację. Przy okazji chciałbym wymienić świece dla świętego spokoju, pytanie na jakie? Seria czy może coś innego? Co z ciepłotą? Słyszałem, że do gazu można wziąć zimniejsze, ale co wtedy z benzyną?

 

Pozdrawiam

nic sie nie stanie zimniejsze działają niby lepiej z wyższą temp ale to i tak jak chcesz propagandowo to NGK ma serie do gazu platynowo irydowe 62 zł sztuka !!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o dedyki do gazu to ja z góry podziękuję. Te o jeden poziom zimniejsze są chyba w podobnej cenie co seria? Mógłby ktoś podać symbol świec seryjnych i tych o poziom zimniejszych?

 

EDIT:

OK, symbol znalazłem, do wersji po FL

NGK LFR5A-11, zimniejsze będą miały bodajże "6" zamiast "5"

 

Na koniec raz jeszcze spytam, brać standardowe czy wydziwiać i wziąć te zimniejsze?

Edytowane przez adam87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, dzięki za info, wezmę raczej NGK bo już konkretnie wiem które, a niestety muszę je kupić dość szybko bo jutro mam wizytę u gazownika i chcę żeby mi od razu wymienił świece i właśnie pod nie wyregulował instalację.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tymi platynowo irydowymi to trochę żartowałem ,,,bo cena troszkę powala za kpl 240 zł zamiast 40 ...ja na Ngk nie latałem choć teraz mam jakieś 3 elektrodowe i wydaje mi się że mają słabą iskrę i przy rozruchu trzeba kokręcić 2-3 sek a na densówkach zapalał od szczała w kluczyk ,,, a teraz jeszcze bardziej pojechałem z zapłonem ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, byłem wczoraj na regulacji instalacji gazowej i co się okazało? Miałem założone świece typu BKR czyli krótsze, przeznaczone do wersji sprzed FL. Po wymianie, gazownik wgrał bazową mapę i te - jak on to nazywał - zwiększone zapotrzebowanie na gaz zniknęło, także liczę że spalanie mi trochę spadnie. Poza tym silnik pracuje równo i ładnie. Jednak problem z gaśnięciem średnio rozgrzanego silnika (30-70C) przy nagłym wysprzęgleniu powyżej 3k rpm pozostał.

Cewki wg gazownika mam sprawne.

Edytowane przez adam87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, ale jeszcze raz to dokładnie sprawdzę.

Generalnie całą zimę było ok, problem zaczął się pojawiać przy dużej wilgotności. Świece wymieniłem, chciałem też cewki, ale jeśli gazownik stwierdził że nie muszę (brak oznak przebicia) to nie będę się ładował w koszta. Sam w sobie problem nie jest mocno uciążliwy gdyż bardzo rzadko zdarza mi się gwałtownie wysprzęglać samochód, aczkolwiek nie lubię jak coś nie działa tak jak powinno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no objaw jest nie odpowiedniej mieszanki tz wiadomo że zalewa powietrzem paliwa tyle co na wolnych ....przepływka może dawać takie objawy .... ja mam dolot ze zderzaka zimnego powietrza wpuszczony w filtr powietrza i owszem obroty się lubią bujnąć prawo lewo ale nigdy nie zgasł ,kable już powoli do wymiany bo przewodność spadła ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak mogę sprawdzić czy to przepływomierz? są jakieś "garażowe" sposoby? Jeśli by się okazało, że to rzeczywiście wina przepływomierza, to czeka mnie wymiana czy można regenerować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miernik w łąpkę i trzeba pomierzyć napięcia na wyjściu, można przeczyścić na początek, jest wszystko opisane w dziale ZRÓB TO SAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musze spojrzeć w papiery jaką mam butlę. Fakt, faktem, jak wyżej pisałem, wchodzi około 42l czyli butla jest na pewno większa.

 

Odnośnie gaśnięcia, zauważyłem, że na benzynie jest podobny problem (spadają obroty do 300rpm) z tą subtelną różnicą, że auto nie gaśnie, ale jest już blisko. Po przełączeniu na gaz i wysprzęgleniu przy pow. 2k rpm silnik gaśnie (obroty sapdają i "nie odbijają"). Wszystko dzieje się pomiędzy 30C (przy takiej temp przełącza się na gaz) a pełnym rozgrzaniem - wtedy jest już ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przyszłym tygodniu zostawiam auto u naszego lokalnego mistrza od wszelkiego rodzaju wtrysków, gaźników, układów dolotowych w celu przeczyszczenia przepływomierza i przepustnicy. Mam nadzieję, że to pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...