p_flori Opublikowano 1 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 (edytowane) Jesli mnie pamięć nie myli N16 na cutt-offie odcina wtryski i cewkę zapłonową, załaczając dopiero przy ok 1500 rmp. Tak jest przynajmniej w N16 QG18DE. Jeśli sygnał obrotów jest pociagnięty w ten spsób przy zdjeciu nogi z gazu przez ułamek sekundy nie masz obrotów - przynajmniej w ECU - może to jest przyczyną. Sygnał z obrotów mam z obrotomierza u siebie, choć wiem, ze większość bierze z cewki zapłonowej i działa. Gdyby była przepływka na PB było by też zdmuchiwanie. Sądzę, że reduktor w podciśnieniu niestabilny i zbyt mocno zaciąga membraną przy cutt offie, stąd za małe ciśnienie gazu i gaśnie. Nie rozumiem pojęcia zapotrzebowanie - gazownika. TZN, że próbuje wzbogacić mieszankę a ta dalej jest za uboga? Może faktycznie mniejsze dysze kosztem ciśnienia reduktora? Edytowane 1 Lutego 2011 przez p_flori Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam87 Opublikowano 2 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2011 Gdyby była przepływka na PB było by też zdmuchiwanie. Jak pisałem wyżej, na PB przy tzw. cut-offie niewiele brakuje do zgaśnięcia silnika. Aż sam się czasem dziwię, gdyż wskazówka obrotomierza potrafi spaść do 0 (a tak naprawdę do około 300rpm bo od takich obrotów zaczyna się skala) i pozostać tam nawet około 1-1,5s, co w przypadku lpg od razu powoduje zgaśnięcie silnika, a z kolei w przypadku PB o dziwo nie. Nie rozumiem pojęcia zapotrzebowanie - gazownika. TZN, że próbuje wzbogacić mieszankę a ta dalej jest za uboga? Dokładnie o to chodziło. Dlatego też przez pewien okres jeździłem na "bogato" wyregulowanej instalacji. Po wymianie świec na właściwe - dłuższe (dotychczas były wstawione świece krótsze, takie jak do silnika sprzed FL) te tzw. "zapotrzebowanie" zniknęło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krawiec22 Opublikowano 16 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2011 Witam Posiadam ALMERE n16 z silnikiem 1500 cm3 i mocy 90km,rocznik 2000r posiadam również instalacje Gazową tylko że BRC Seqent 24. U mnie po jakimś czasie użytkowaniem również pojawił się podobny problem z gaśnięciem silnika albo spadaniem obrotów do 300 obr, na pewno do kreski przed 0 lub do niej. Gazownicy rozkładali ręce, a jedyna diagnoza jaka umieli postawić to przepływomierz, który akurat w mojej wersji silnika kosztuje koło 800,00 zł. Jeździłem do czasu gdy trafił mi się elektryk samochodowy. Po wizycie zdiagnozował, że to nie przepływomierz tylko jakaś klapka od biegu jałowego, ssania nie powiedzieć dokładnie jak to się nazywa, może sam nie wiedział. W każdym bądź razie wstawiłem auto uruchomił to urządzenie bo podobno się zastało czy przyblokowało. Po wyjechaniu od elektryka jak ręka odjął, wszystkie boleści z gaśnięciem skończyły się. Dodatkowo odwiedziłem gazownika, żeby przejrzał ustawienia instalacji Gazowej w stosunku do poprawek jakie dokonał elektryk. Coś pogrzebał w ustawieniach i jest spox. Co do spalania to jak napisałem wyżej moja Ala ma poj. 1500 ccm3 i tylko 90km zaledwie i na gazie wychodzi mi maksymalne spalanie na poziomie 9litrow gazu, jeżdżę raczej spokojnie tak do 3000obr./min, staram się wyżej nie kręcić chyba , że muszę ( cykl mieszany trasa/ miasto). Po trasie wychodzi dużo mniej, potrafi zejść nawet do 7 litrów przy oszczędnej jeździe. Mam również pytanie o świece do Almery, bo jeżdżę sobie i jeżdżę i zrobiłem 80tyś. km i nic nie wymieniłem, a gazownik stwierdził po ostatniej wizycie , że nadeszła ta chwila. Co możecie zaproponować? Dzięki za info Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam87 Opublikowano 2 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 Witam serdecznie, niestety dopiero teraz moge zdać relacje z tego co dalej się działo, gdyż miałem problem z zamkiem (drzwi w ogóle nie chciały się zamknąć) i auto stało około 3 tygodni nieruszane. Byłem u mechanika, zrobił przegląd przepustnicy, przepływomierza, wszystko wyczyścił i oddał auto. Powiedział, że wszystko powinno być ok, parametry są dobre. Obawiam się tylko, że nie wykonał on adaptacji przepustnicy, gdyż silnik po odpaleniu wskakuje na 1300 rpm, spada po chwili na 1100 rpm, po rozgrzaniu ma około 700-800rpm, ale przy hamowaniu biegiem podczas dojazdu do skrzyżowania i wrzuceniu na luz przy powiedzmy 600rpm, obroty dziwnie się zachowują, najpierw skaczą do 1200, a później wracają do tych 700-800. Jeśli chodzi o gaz to nic się nie zmieniło, dalej przygasa. Czy mógłby ktoś wkleić linka jak wykonać adaptację przepustnicy w aucie z silnikiem 1.5 98KM? Bo na forum udało mi się znaleźć tylko instrukcję do 1.5 90KM, no chyba, że procedura niczym się nie różni. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.