woj1234 Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 witam,od nie dawna posiadam nissana primerę kombi 1.9dci 120koni z 2003 i mam taki problem ,podniosłem przód auta na lewarku i okazało się,że jest luz.sprawdzając luzy okazało się ,że luz jest tylko w poprzek koła a sprawdzając w górę i w dół luzu nie ma.co może być przyczyną i jak to naprawić co trzeba wymienić.zastanawiałem się nad wymianą całych zwrotnic,czy jest to konieczne ,czy wystarczy wymienić jakieś poszczególne podzespoły.proszę o pomoc. p.s.przepraszam,że w tym samym temacie ale zapala mi się czerwona kontrolka w kształcie silnika na dole koło obrotomierza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanikadam Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 Jeśli wyczówasz luz na boki to może on pochodzić kolejno od końcówki drążka kierowniczego, drążka kierowniczego bądz samej przekładnie. Może też pochodzić od łożyska koła lecz wtedy powinieneś wyczówać go z góry od dołu. Sprawdz to dokładnie gdyż może to być takie wrażenie ze względu na wspomaganie hydrauliczne. Sprawdz czy luz występuje na odpalonym silniku. A co do czerwonej kontrolki silnika to oznacza ona zakaz kontynuwania jazdy, poważną usterkę. Najlepiej stwierdzić to poprzez diagnostyke komputerową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 Podejrzewam, ze to jest tylko takie wrażenie ze względu na wspomaganie, kolega nic nie pisze czy podczas jazdy coś stuka, jakby miał walniętą końcówkę drążka kierowniczego (taki luz jak opisuje) to by na pewno słyszał stuki na nierównościach. Mając auto na podnośniku powinieneś poprosić kogoś, żeby szybko ruszał kierownicą prawo - lewo (tak jak na przeglądzie rejestracyjnym) a sam chwyć dłonią za końcówkę i jak ma luz to wyczujesz go Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj1234 Opublikowano 18 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 Jeśli wyczówasz luz na boki to może on pochodzić kolejno od końcówki drążka kierowniczego, drążka kierowniczego bądz samej przekładnie. Może też pochodzić od łożyska koła lecz wtedy powinieneś wyczówać go z góry od dołu. Sprawdz to dokładnie gdyż może to być takie wrażenie ze względu na wspomaganie hydrauliczne. Sprawdz czy luz występuje na odpalonym silniku. A co do czerwonej kontrolki silnika to oznacza ona zakaz kontynuwania jazdy, poważną usterkę. Najlepiej stwierdzić to poprzez diagnostyke komputerową. kontrolka się świeciła przejechałem około 20km,zgasiłem auto i odpaliłem znowu,kontrolka się nie świeci,pojawi się znowu za jakiś czas.kiedyś byłem u kolegi i podpiołem pod komputer i ,oto co wyszło .czujnik temperatury oleju poza zakresem błąd 359,błąd sporadyczny,po skasowaniu błędu z miesiąc było spokój, a co do tego luzu to jest około 2cm na boki to chyba nie wspomaganie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanikadam Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 Co do tego luzu sprawdz to tak jak napisał Oskar. Na załączonym silniku koniecznie. Sprawdz gałke, drążek, i odrazu wachacze i łożysko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 .....a co do tego luzu to jest około 2cm na boki to chyba nie wspomaganie Przy takim luzie szybko zjedziesz bieżnik sobie w oponach przednich, upewnij się tak jak tobie mówiłem i jeśli to końcówki to wymień bo będzie po oponach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj1234 Opublikowano 18 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 Co do tego luzu sprawdz to tak jak napisał Oskar. Na załączonym silniku koniecznie. Sprawdz gałke, drążek, i odrazu wachacze i łożysko. a co z tymkontrolka się świeciła przejechałem około 20km,zgasiłem auto i odpaliłem znowu,kontrolka się nie świeci,pojawi się znowu za jakiś czas.kiedyś byłem u kolegi i podpiołem pod komputer i ,oto co wyszło .czujnik temperatury oleju poza zakresem błąd 359,błąd sporadyczny,po skasowaniu błędu z miesiąc było spokój, a co do tego luzu to jest około 2cm na boki to chyba nie wspomaganie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanikadam Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 (edytowane) Jaki silnik? 1.9dci sorki nie doczytałęm P0539 napewno taki błąd? Edytowane 18 Stycznia 2011 przez mechanikadam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj1234 Opublikowano 18 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 błąd 359 czujnik oleju poza zakresem ,błąd sporadyczny Jaki silnik? 1.9dci sorki nie doczytałęm P0539 napewno taki błąd? sorki czujnik temperatury oleju poza zakresem błąd 359 ,błąd sporadyczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanikadam Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 jeśli to błąd sporadyczny to nie przejmował bym sie. jak bedzie stały to wtedy zrób pełną diagnostyke silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj1234 Opublikowano 18 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 jeśli to błąd sporadyczny to nie przejmował bym sie. jak bedzie stały to wtedy zrób pełną diagnostyke silnika. zawieszenie sprawdzę ale dzisiaj nie ma kolegi, wydaje mi się że na nierównościach stuka ,czy wymiana zwrotnic pomorze jeśli nie to co wymienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 zwrotnice to jak masz dzwona w kolo to wymienia się , spokojnie sprawdź za wiechę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj1234 Opublikowano 18 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 zwrotnice to jak masz dzwona w kolo to wymienia się , spokojnie sprawdź za wiechę sprawdzałem ,całe prawe koło rusza się razem z amortyzatorem,jakby chodziło na osi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 to szybciej masz wybity sworzeń wahacza lub masz luzy na górnym wahaczu... generalnie pojedź do dobrego mechanika i sprawdź całe zawieszenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj1234 Opublikowano 18 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 to szybciej masz wybity sworzeń wahacza lub masz luzy na górnym wahaczu... generalnie pojedź do dobrego mechanika i sprawdź całe zawieszenie nie lepiej wymienić zwrotnicę koszt używanej to 200 zeta,a wymiana sworznia i pewnie łożyska to większa kasa ,jak to się ma finansowo,jak możesz to podaj co ile może kosztować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 sworzeń wahacza firmy 555 ok. 50 PLN + wymiana wymiana zwrotnicy nic nie da tobie od dołu zwrotnice masz osadzoną na wahaczu za pomocą sworznia, u góry masz kolumnę (amortyzator + sprężyna) następnie górny wahacz, zwrotnice masz jeszcze połączoną z końcówką drążka kierowniczego... przegubem napędowym.. i łożysko... Reasumując zwrotnica to "kawał metalu" który nie psuje się jedynie ulega uszkodzeniu w wyniku uderzenia mechanicznego.... Sprawdź wszystkie "połączenia" zwrotnicy i znajdziesz przyczynę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciej__ Opublikowano 19 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2011 kontrolka się świeciła przejechałem około 20km,zgasiłem auto i odpaliłem znowu,kontrolka się nie świeci,pojawi się znowu za jakiś czas.kiedyś byłem u kolegi i podpiołem pod komputer i ,oto co wyszło .czujnik temperatury oleju poza zakresem błąd 359,błąd sporadyczny,po skasowaniu błędu z miesiąc Z czerwona kontrolka to sprawdz swiece zarowe, na 99% to bedzie przyczyna. Jezeli zapala sie jedynie na zimno, a na cieplo juz nie. Ewentualnie moze sygnalizowac zawodniony filtr paliwa, ale to swiecilaby sie na stale. Kompem mozesz sprawdzic bledy, ale raczej od tej zoltej kontrolki. Pzdr, Maciej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj1234 Opublikowano 28 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2011 sworzeń wahacza firmy 555 ok. 50 PLN + wymiana wymiana zwrotnicy nic nie da tobie od dołu zwrotnice masz osadzoną na wahaczu za pomocą sworznia, u góry masz kolumnę (amortyzator + sprężyna) następnie górny wahacz, zwrotnice masz jeszcze połączoną z końcówką drążka kierowniczego... przegubem napędowym.. i łożysko... Reasumując zwrotnica to "kawał metalu" który nie psuje się jedynie ulega uszkodzeniu w wyniku uderzenia mechanicznego.... Sprawdź wszystkie "połączenia" zwrotnicy i znajdziesz przyczynę witaj,wielkie dzięki za rady.wiesz może ilu litrowy zbiornik paliwa jest w tej primerce 1.9dci z 2003r,tankowałem już kilka razy i się gubię,ponieważ;wskazówka na zegarze była na ostatniej białej kresce,a weszło 35l ropki,a drugim razem po przejechaniu 450km wskazówka była na połowie i weszło 27l ropki.jak działają te zegary.druga sprawa to ;gdy zatrzymam auto to kreseczki na komputerku zużycia lecą na samą górę tj.15l , a trzecia sprawa to taka że jak jadąc dodaję gazu to coś charmoli po prawej stronie i to samo jak puszczam gaz,gdy obroty będą około 2000 jakby wszystko wracało do normy. możesz coś poradzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 28 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2011 (edytowane) ilu litrowy zbiornik paliwa jest w tej primerce 1.9dci z 2003r Zbiornik paliwa w P12 masz 60 litrowy gdy zatrzymam auto to kreseczki na komputerku zużycia lecą na samą górę tj.15l Tak pokazuje komputer, nie przejmuj się (przekłamuje trochę) jak chcesz wiedzieć ile pali tobie naprawdę, to zatankuj do pełna bak (pod korek) przejedź powiedzmy 100 km i zatankuj znowu do pełna (najlepiej na tej samej stacji i dystrybutorze) i będziesz wiedział na prawdę ile pali tobie. a trzecia sprawa to taka że jak jadąc dodaję gazu to coś charmoli po prawej stronie i to samo jak puszczam gaz,gdy obroty będą około 2000 jakby wszystko wracało do normy. możesz coś poradzić. to testujący się AB, też na początku myślałem, ze jest coś nie tak Edytowane 28 Stycznia 2011 przez Oskar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciej__ Opublikowano 28 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2011 to testujący się AB, też na początku myślałem, ze jest coś nie tak A czy przypadkiem ABS nie powinien sie testowac tylko przy pierwszym odpaleniu? Bo u mnie tez cos chrobocze przy kazdorazowym ruszaniu z prawej strony, ale poki co to nie szukalem przyczyny bo wszystko wydaje sie byc OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 28 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2011 (edytowane) Nie, zauważysz to jak będziesz musiał ostro hamować (uruchomi się ABS) i ponownie ruszać znowu usłyszysz testujacy sie ABS Edytowane 28 Stycznia 2011 przez Oskar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj1234 Opublikowano 28 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2011 Zbiornik paliwa w P12 masz 60 litrowy Tak pokazuje komputer, nie przejmuj się (przekłamuje trochę) jak chcesz wiedzieć ile pali tobie naprawdę, to zatankuj do pełna bak (pod korek) przejedź powiedzmy 100 km i zatankuj znowu do pełna (najlepiej na tej samej stacji i dystrybutorze) i będziesz wiedział na prawdę ile pali tobie. to testujący się AB, też na początku myślałem, ze jest coś nie tak na pewno 60l zbiornik , a to chromolenie na pewno ABS , dzieje się to przy każdorazowej zmianie biegów nie tylko przy ruszaniu z miejsca. Nie, zauważysz to jak będziesz musiał ostro hamować (uruchomi się ABS) i ponownie ruszać znowu usłyszysz testujacy sie ABS proszę jeszcze raz wytłumacz to chromolenie na pewno ABS , dzieje się to przy każdorazowej zmianie biegów w czasie jazdy nie tylko przy ruszaniu z miejsca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 28 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2011 proszę jeszcze raz wytłumacz to chromolenie na pewno ABS , dzieje się to przy każdorazowej zmianie biegów w czasie jazdy nie tylko przy ruszaniu z miejsca. No to jak to się dzieje każdorazowo przy zmianie biegów to nie ABS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj1234 Opublikowano 28 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2011 No to jak to się dzieje każdorazowo przy zmianie biegów to nie ABS a co to może być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 2 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2011 to ze pokazuje spalanie 15 l na postoju tak ma byc to nie jest błąd, wp12 2003 1,9 dci 60-62 litry jakos tak max 65 co do stukow koncowki drązka lub łączniki stablizatorów u mnie nic nie chrobocze , chrobocze abs dopiero wtedy kiedy trzeba , jak by sie testowal co ruszenie to by padały te absy jak muchy i nie byloby komfort z jazdy ( np w korkach...) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.