Gość Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 (edytowane) Witam, jestem od tygodnia posiadaczem Primerki 5d 2000r. 1.8, przebieg 178tys. Trapi mnie jednak kilka problemów i potrzebuję rady: 1. Podczas jazdy na wprost jak puszcze kierownice to auto zaczyna ściągać na lewo. Czy trzeba wymienić cały dolny wahacz lub sam sworzeń w nim ? 2. Wyskoczył mi błąd 0420, za pierwszym razem skasowałem go według instrukcji z forum, ale pojawił sie ponownie. Wprawdzie troche poczytałem o tym błędzie i wybieram się do diagnosty na podłączenie pod komputer, ale jednocześnie 3. Mam zbyt wysokie spalanie, jeżdżę raczej spokojnie(50% trasa i 50% miasto niezbyt duże bez specjalnych korków, zmiana biegów przy około 2500rpm). Zatankowałem 21l i przejechałem raptem 120km, a z baku zniknęło już według wskazań kontrolki około 15-16 litrów (nie mam wskazań z komputera). Czy to wysokie spalanie może się łączyć jakoś z tym błędem ? 4. Przypuszczam, że może też wystepować jest jakieś wieksze tarcie na kołach lub hamulcach, bo nie mogłem auta wypchać z garażu w którym i tak podłoga jest leciutko pochylona ku wyjazdowi. Wymieniłem olej razem z filtrem. Natomiast filtr powietrza pozostał ten sam, w serwisie uznali, że nie wymaga wymiany. Przepływomierz odłączyłem na czas pracy silnika i obroty sie podniosły, więc wygląda na sprawny. W pierwszej sondzie lambda przeczyściłem też styki. Planuję też wlać mu STP do czyszczenia wtrysków. Na przeglądzie diagnosta usłyszał, że coś lata w środku w katalizatorze, ale nie wiem czy go wymieniać bo chce auto zagazować po usunięciu usterek, a podobno lpg zabija dosyc szybko kata. Czy rozwiązaniem byłoby tu zastosowanie tańszgo katalizatora uniwersalnego za okolo 300-350zl ? Z góry dzięki za cenne wskazówki i rady, potrzebuje auto do dojazdów do pracy, a tu taki zonk wyskoczył teraz :] Edytowane 18 Stycznia 2011 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 ad1. sprawdź zbieżność ad2. jest koniec kata ad3. albo wskaźnik oszukuje albo sonda padła ad4. może blokują hamulce, sprawdź ręczny i przeczyść prowadnice i czytaj, czytaj i czytaj wszystko jest napisane trzeba tylko poszukać odnośnie kata, to lepiej chyba wywalić i zmienić kolektor do tego tulejka na II sondę i będzie gitt, a przepływomierz to trzeba pomierzyć a nie odłączać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zajdelek Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 Odnosnie sciagania to sprawdz cisnieni w kolach, a jak jest dobrze to pozamieniaj kola, i zobacz czy teraz nie ciagnie w druga strone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lisekp1289 Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 tylko zobacz czy kola nie sa kierunkowe a jezeli tak to z tylu na przod zalóz. mozna kata ciac i prosta rurke wspawac zamiast niego.zobacz czy tloczki lekko chodza czy te czpienie co jest przykrecony zacisk do jazma albo moze byc przewod hamulcowy zapchany ten gumowy i wtdy bedzie trzymal hamulec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 19 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2011 Jeśli mam dziurawy katalizator(na małym przeglądzie coś tam w nim w środku latało) to czy sonda może być zimna i jechałby cały czas na ssaniu ? Czy pomoże w tym przypadku zamontowanie tylko tulejki na drugą sondę czy lepiej wyrzucić katalizator i wmontować tam rurkę ? Spotkałem się tez z opinią, że po wymianie akumulatora lub jego rozładowaniu komputer może dawać zbyt wysoka mieszankę i stąd mam duże spalanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 19 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2011 1. Jeśli mam dziurawy katalizator(na małym przeglądzie coś tam w nim w środku latało) to czy sonda może być zimna i jechałby cały czas na ssaniu ? 2. Czy pomoże w tym przypadku zamontowanie tylko tulejki na drugą sondę czy lepiej wyrzucić katalizator i wmontować tam rurkę ? 3. Spotkałem się tez z opinią, że po wymianie akumulatora lub jego rozładowaniu komputer może dawać zbyt wysoka mieszankę i stąd mam duże spalanie. ad1. nie, najlepiej pomierzyć i będziesz wiedział czy faluje ad2. tulejka pomaga na błąd P0420, a wywalenie kata to nie wspawanie rurki w to miejsce tylko zmiana kolektora ad3. ciekawa teoria ale jakoś się nie sprawdza np. w moim nissmo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 19 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2011 odnośnie Ad3 to może wsadzić mapę fabryczną z pętni otwartej natomiast w momęcie pracy sondy sobie dostroi mapę ... Dino byś musiał zresetować Ecu i odpiąć sondę zrobić mape PB dla staga zgrać ją potem zapiąć sondę i pośmigać w tych samych warunkach ...mapa będzie dużo wyższa a jeszcze dla tego że np dla wolnych obrotów SR20 stroi się na 2.2 -2.7 ms gdzie 2.5 jest stech ,,,natomiast po resecie będziesz miał spokojnie 3 ms ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 19 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2011 Tofu a przeczytałeś dokładnie co kolega napisał??, że zwiększone jest przez to spalanie podczas użytkowania nissmo?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomek85fcb Opublikowano 20 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2011 Przedstawiam wyniki pomiarów na 1-szej sondzie: p1. czarny = od 0,1 do 0,9V na jałowych i na dużych obrotach, mierzone na mierniku elektronicznym. p2. biały = +14V p3. biały = 0,5V od jałowych do 3000rpm i 14V na 4000rpm i więcej Pomiary przy nagrzanym silniku. Po odpięciu sondy oczywiście wyskoczył błąd 0135. Oporność pomiędzy przewodami p1 i p3 na gorąco waha się od 5,8 do 6,2 oma. Przepływomierz: Mierzone napięcie na p.5 na ciepłym silniku jałowo = 1,4V 2500rpm = 2V 4000rpm = 2,5-2,7V Co sądzicie o tych wynikach, z tego co wyczytałem to wydają się dobre, na przepływomierzu inni użytkownicy też nie uzyskują 4V przy wysokich obrotach ? Czy w 1-szej sondzie lambda jest jakis czujnik termiczny, jeśli jest uszkodzony to komputer nie dostaje informacji o temp. silnika i cały czas na ssaniu może jechac ? Jeszcze pytanie: Primera P11.144 1.8 ma jeden katalizator zaraz za kolektorem wydechowym, czy jest jeszcze drugi i gdzie znajdę druga sondę lambda(nie obejdzie się bez wjechania na kanał jesli jest gdzies pod spodem za katalizatorem) ? Znalazłem taki katalizator do wymiany: kat allegro Od silnika 2,0 wygląda trochę inaczej, czy też będzie pasował ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miziera Opublikowano 20 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2011 4000rpm = 2,5-2,7V Jeszcze pytanie: Primera P11.144 1.8 ma jeden katalizator zaraz za kolektorem wydechowym, czy jest jeszcze drugi i gdzie znajdę druga sondę lambda(nie obejdzie się bez wjechania na kanał jesli jest gdzies pod spodem za katalizatorem) ? Znalazłem taki katalizator do wymiany: kat allegro Od silnika 2,0 wygląda trochę inaczej, czy też będzie pasował ? Bez wjechania na kanał raczej się nie obejdzie, a że akurat siedzę w "kanale" (urwany końcowy tłumik ) więc pstryknąłem Ci fotkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2011 (edytowane) Jakie powinno być prawidłowe napięcie na drugiej sondzie lambda ? Podłączyłem samodzielnie Primerkę do komputera pod program easyobd2 ver. 2.1.0 poprzez intefejs ELM 327 i napięcie na 2-iej było 0V dopóki nie dodałem gazu wtedy się podnosiło do ~0.7, ale nie wiem czy mogę wierzyć tym odczytom, sprawdzę jeszcze miernikiem. Edytowane 22 Stycznia 2011 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.