Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144] 1.8 - 0420 i wahacz


Gość
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem od tygodnia posiadaczem Primerki 5d 2000r. 1.8, przebieg 178tys.

Trapi mnie jednak kilka problemów i potrzebuję rady:

 

1. Podczas jazdy na wprost jak puszcze kierownice to auto zaczyna ściągać na lewo. Czy trzeba wymienić cały dolny wahacz lub sam sworzeń w nim ?

2. Wyskoczył mi błąd 0420, za pierwszym razem skasowałem go według instrukcji z forum, ale pojawił sie ponownie. Wprawdzie troche poczytałem o tym błędzie i wybieram się do diagnosty na podłączenie pod komputer, ale jednocześnie

3. Mam zbyt wysokie spalanie, jeżdżę raczej spokojnie(50% trasa i 50% miasto niezbyt duże bez specjalnych korków, zmiana biegów przy około 2500rpm). Zatankowałem 21l i przejechałem raptem 120km, a z baku zniknęło już według wskazań kontrolki około 15-16 litrów (nie mam wskazań z komputera). Czy to wysokie spalanie może się łączyć jakoś z tym błędem ?

4. Przypuszczam, że może też wystepować jest jakieś wieksze tarcie na kołach lub hamulcach, bo nie mogłem auta wypchać z garażu w którym i tak podłoga jest leciutko pochylona ku wyjazdowi.

 

 

Wymieniłem olej razem z filtrem. Natomiast filtr powietrza pozostał ten sam, w serwisie uznali, że nie wymaga wymiany.

Przepływomierz odłączyłem na czas pracy silnika i obroty sie podniosły, więc wygląda na sprawny. W pierwszej sondzie lambda przeczyściłem też styki.

Planuję też wlać mu STP do czyszczenia wtrysków.

Na przeglądzie diagnosta usłyszał, że coś lata w środku w katalizatorze, ale nie wiem czy go wymieniać bo chce auto zagazować po usunięciu usterek, a podobno lpg zabija dosyc szybko kata. Czy rozwiązaniem byłoby tu zastosowanie tańszgo katalizatora uniwersalnego za okolo 300-350zl ?

 

Z góry dzięki za cenne wskazówki i rady, potrzebuje auto do dojazdów do pracy, a tu taki zonk wyskoczył teraz :]

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad1. sprawdź zbieżność

ad2. jest koniec kata

ad3. albo wskaźnik oszukuje albo sonda padła

ad4. może blokują hamulce, sprawdź ręczny i przeczyść prowadnice

 

 

i czytaj, czytaj i czytaj wszystko jest napisane trzeba tylko poszukać

 

odnośnie kata, to lepiej chyba wywalić i zmienić kolektor do tego tulejka na II sondę i będzie gitt, a przepływomierz to trzeba pomierzyć a nie odłączać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnosnie sciagania to sprawdz cisnieni w kolach, a jak jest dobrze to pozamieniaj kola, i zobacz czy teraz nie ciagnie w druga strone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lisekp1289

tylko zobacz czy kola nie sa kierunkowe a jezeli tak to z tylu na przod zalóz. mozna kata ciac i prosta rurke wspawac zamiast niego.zobacz czy tloczki lekko chodza czy te czpienie co jest przykrecony zacisk do jazma albo moze byc przewod hamulcowy zapchany ten gumowy i wtdy bedzie trzymal hamulec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mam dziurawy katalizator(na małym przeglądzie coś tam w nim w środku latało) to czy sonda może być zimna i jechałby cały czas na ssaniu ?

Czy pomoże w tym przypadku zamontowanie tylko tulejki na drugą sondę czy lepiej wyrzucić katalizator i wmontować tam rurkę ?

Spotkałem się tez z opinią, że po wymianie akumulatora lub jego rozładowaniu komputer może dawać zbyt wysoka mieszankę i stąd mam duże spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jeśli mam dziurawy katalizator(na małym przeglądzie coś tam w nim w środku latało) to czy sonda może być zimna i jechałby cały czas na ssaniu ?

2. Czy pomoże w tym przypadku zamontowanie tylko tulejki na drugą sondę czy lepiej wyrzucić katalizator i wmontować tam rurkę ?

3. Spotkałem się tez z opinią, że po wymianie akumulatora lub jego rozładowaniu komputer może dawać zbyt wysoka mieszankę i stąd mam duże spalanie.

 

ad1. nie, najlepiej pomierzyć i będziesz wiedział czy faluje

ad2. tulejka pomaga na błąd P0420, a wywalenie kata to nie wspawanie rurki w to miejsce tylko zmiana kolektora

ad3. ciekawa teoria ale jakoś się nie sprawdza np. w moim nissmo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnośnie Ad3 to może wsadzić mapę fabryczną z pętni otwartej natomiast w momęcie pracy sondy sobie dostroi mapę ... Dino byś musiał zresetować Ecu i odpiąć sondę zrobić mape PB dla staga zgrać ją potem zapiąć sondę i pośmigać w tych samych warunkach ...mapa będzie dużo wyższa a jeszcze dla tego że np dla wolnych obrotów SR20 stroi się na 2.2 -2.7 ms gdzie 2.5 jest stech ,,,natomiast po resecie będziesz miał spokojnie 3 ms ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tofu a przeczytałeś dokładnie co kolega napisał??, że zwiększone jest przez to spalanie podczas użytkowania nissmo??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomek85fcb

Przedstawiam wyniki pomiarów na 1-szej sondzie:

p1. czarny = od 0,1 do 0,9V na jałowych i na dużych obrotach, mierzone na mierniku elektronicznym.

p2. biały = +14V

p3. biały = 0,5V od jałowych do 3000rpm i 14V na 4000rpm i więcej

Pomiary przy nagrzanym silniku. Po odpięciu sondy oczywiście wyskoczył błąd 0135. Oporność pomiędzy przewodami p1 i p3 na gorąco waha się od 5,8 do 6,2 oma.

 

Przepływomierz:

Mierzone napięcie na p.5 na ciepłym silniku

jałowo = 1,4V

2500rpm = 2V

4000rpm = 2,5-2,7V

 

Co sądzicie o tych wynikach, z tego co wyczytałem to wydają się dobre, na przepływomierzu inni użytkownicy też nie uzyskują 4V przy wysokich obrotach ?

Czy w 1-szej sondzie lambda jest jakis czujnik termiczny, jeśli jest uszkodzony to komputer nie dostaje informacji o temp. silnika i cały czas na ssaniu może jechac ?

Jeszcze pytanie: Primera P11.144 1.8 ma jeden katalizator zaraz za kolektorem wydechowym, czy jest jeszcze drugi i gdzie znajdę druga sondę lambda(nie obejdzie się bez wjechania na kanał jesli jest gdzies pod spodem za katalizatorem) ?

Znalazłem taki katalizator do wymiany:

kat allegro

Od silnika 2,0 wygląda trochę inaczej, czy też będzie pasował ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4000rpm = 2,5-2,7V

 

Jeszcze pytanie: Primera P11.144 1.8 ma jeden katalizator zaraz za kolektorem wydechowym, czy jest jeszcze drugi i gdzie znajdę druga sondę lambda(nie obejdzie się bez wjechania na kanał jesli jest gdzies pod spodem za katalizatorem) ?

Znalazłem taki katalizator do wymiany:

kat allegro

Od silnika 2,0 wygląda trochę inaczej, czy też będzie pasował ?

 

Bez wjechania na kanał raczej się nie obejdzie, a że akurat siedzę w "kanale" (urwany końcowy tłumik ) więc pstryknąłem Ci fotkę

post-37588-0-09710800-1295521542_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie powinno być prawidłowe napięcie na drugiej sondzie lambda ?

 

Podłączyłem samodzielnie Primerkę do komputera pod program easyobd2 ver. 2.1.0 poprzez intefejs ELM 327 i napięcie na 2-iej było 0V dopóki nie dodałem gazu wtedy się podnosiło do ~0.7, ale nie wiem czy mogę wierzyć tym odczytom, sprawdzę jeszcze miernikiem.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...