Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Felgi jak się prezentują


Gość mcrow
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość dylanowski

Dla mnie to koło to taczka i brak stabilności na drodze. ???

 

w pelni rozumiem ze masz inny gust co do komfortu ale ze mniejszy balon oznacza brak stabilnosci? jesli mowisz tylko o koleinach to sie zgadza ale nie na rownej jezdni i przedwszystkim w zakretach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście wybrałem felgi 15 z zupełnie innego powodu niż rozgrywający tu spór. Względy finansowo, zdroworozsądkowe wzięły górę. Cena dobrych opon między rozmiarem 15 a 16 cali różnią się o 1/3 do połowy. Dobra opona na 15 cali to wydatek od ok 200-220zł - chociaż fajne opony można również ustrzelić i za 170-180zł, cena porządnych 16 zaczyna się w okolicach 320zł. Owszem opony kupuje się raz na kilka lat, ale przy kupnie całego kompletu jest to już całkiem niezła kwota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jeżdziłem różnymi samochodami I to takimi normalnymi jak i typowo sportowymi gdzie na lekkim krawężniku zostawiało się zderzak.

Kuzyn pracuje na śląsku w redakcji co robią filmiki reklamowe dla dealerów i na tydzień dostaje auto na testy i sesje filmowe.

moje zdanie jest takie że dopóki nam nie zrobią dróg to trzeba mieć normalną oponę.

Co do trzymania się drogi na 16 w mojej almie to tam była opona nisko profilowa chyba 205/55 a i same fele to jakieś sprawiały wrażenie jajowatych, stąd też moje niemiłe odczucia

Jednakże po przejażdżkach tymi testowymi autami moje zdanie jest takie jakie jest. Może jak dożyjecie moich lat też będziecie mieć takie samo :) Jeździsz dużo i długo to załóż normalny balon na felach najbardziej popularnych do danego modelu. W naszym przypadku to 185/65R15

 

Tak na marginesie dodam że obecnie w Almie mam zimowe Michelin Alpine 195/65 (z takimi ją kupiłem) na felach stalowych 15 i żona narzeka że ją strasznie nosi, a i sam też parę nie kontrolowanych draftów zaliczyłem. Jak jest ślisko to zabiera mi Trumnowoza bo idzie on jak czołg i czuje się w nim bezpiecznie, a mam tam opony 195/60R15 Firestone Winterhawk 2 Nie wiem może te Alpiny (bieżnik wysoki) to jakieś dziadostwo albo po prostu ten rozmiar to porażka do Almy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1cm róznicy w szerokości nie powinien miec duzego wpływu.

 

Osobiście do Michelin jestem zrażony i więcej nie kupię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pemo Prawko to ja mam od 1991 roku zdawane jeszcze "kredensem" z prędkościomierzem na :linijce i niejedno koło i zawieszenie już w swoim życiu przerabiałem

Masz Ty i Twoja narzeczona i Twoja narzeczona i Twoja narzeczona (3 razy aby każdy zauważył, bo bardzo to podkreślasz jak zauważyłem :D ) autko z 2003 i nalatane zaledwie 60 kkm co daje średnią 7,5 kkm rocznie. Wybacz ale moja rodzina z kresów wschodnich więcej robi jeżdżąc tylko po zakupy i do kościoła

Dla mnie to koło to taczka i brak stabilności na drodze. Może ty i twoja narzeczona twoja narzeczona twoja narzeczona (też 3 razy aby każdy zauważył że masz narzeczoną :D ) lubicie taki "komfort" Mi on i mojej żonie od 16 lat (niestety nie mam już narzeczonej :)) zdecydowanie nie pasuje.

 

Widze wydaje Ci sie ze cos wiesz, majac bledne zalozenia. Przypominam, ze istnieje cos takiego jak RYNEK WTORNY, auta mozna kupowac jako uzywane, widac nie jest to oczywiste :)

Auto jest kupione w 2007 roku, w grudniu, czyli rocznie przejezdzalo ponad 20000 km. A na liczniku ma ponad 200000 km. A co do narzeczonej, to po prostu zaznaczam, ze to nie jest moje auto, ja nim jezdze rzadko jako kierowca, czesciej jako pasazer. Nie chce pisac "moje auto", bo wyraznie w podpisie jest napisane, ze nie jest moje. Nie rozumiem dlaczego sie czepiasz okreslenia "narzeczona", dla mnie to zwykle okreslenie stanu faktycznego, moglbym napisac "dziewczyna", ale wtedy bys pisal, ze sie chwale ze mam dziewczyne...

Mam wlasny samochod, ktorym nabijam sobie kilometry.

Rozumiem, ze kazdy ma rozne upodobania co do komfortu, ale pisanie o takich oponach, ze sie jezdzi jak na taczce to zwykla przesada, a co z wiekszymi felgami i mniejszym profilem opon? Dla Ciebie widze wszystko jest albo biale, albo czarne.

 

 

Konfigurowałeś sobie auto indywidualnie i była wersja z Alufelgami 16' w standardzie? W jakim roczniku? I w Polsce?

Nie, auto kupione uzywane z Francji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dajmy spokój już tym kołom Dla mnie to możecie jeździć i na samych felach jak wam będzie wygodnie abo slikach z F! żeby była guma na kole :D Każdy ma tam jakieś upodobania i przyzwyczajenia do komfortu

 

Pemo Co do przebiegu to nie napisałeś kiedy autko było kupione a że w profilu widnieje 2003 to i taki mi wyszedł rachunek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Pozwolicie ze dolacze do tematu ale jestem kompletnym laikiem w temacie alufelg.

Kolega oddaje swoja N15 na zlom i zaproponowal mi jego felgi z oponami 205/40 R17

 

Ja mam N16 na stalowkach 185/65 R15.

 

Bedzie to pasowac?

 

Mam wrazenie ze tyl u mnie ma dosyc maly przeswit a srednica kola zwiekszy sie o jakies 2cm. Dodatkowo jak dwie dorosle osoby siada z tylu to autko dosyc znacznie osiada. Nie wiem czy z tym przeswitem to normalne bo z przodu to mozna stope wlozyc miedzy kolo a blotnik. Czy cos u mnie z zawieszeniem czy tak ma byc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak Ty to policzyles, bo srednica kola 205/40/17 jest o prawie 26 mm mniejsza niz fabrycznego 185/65/15. Takze pasowac bedzie na pewno, bo 205 to nie jest jeszcze taka szeroka opona do Almery. Jednak felga bedzie na pewno szersza i ET inne, dlatego najlepiej przymierz jedno kolo i sprawdz ile tam jest miejsca, czy nie bedzie przycieralo z jednej, czy drugiej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dylanowski

Hej,

Pozwolicie ze dolacze do tematu ale jestem kompletnym laikiem w temacie alufelg.

Kolega oddaje swoja N15 na zlom i zaproponowal mi jego felgi z oponami 205/40 R17

 

Ja mam N16 na stalowkach 185/65 R15.

 

Bedzie to pasowac?

 

Mam wrazenie ze tyl u mnie ma dosyc maly przeswit a srednica kola zwiekszy sie o jakies 2cm. Dodatkowo jak dwie dorosle osoby siada z tylu to autko dosyc znacznie osiada. Nie wiem czy z tym przeswitem to normalne bo z przodu to mozna stope wlozyc miedzy kolo a blotnik. Czy cos u mnie z zawieszeniem czy tak ma byc?

 

Mieszkasz w UK wiec profil mozesz miec niziutki ale do felg 17'' do N16 powinien być 45 wtedy srednica bedzie najbardziej zblizona do fabrycznego kola, ja wole miec "duze" koła, wtedy auto wyglada masywniej :) to co podales to bedziesz mial mniejsze kolo niz teraz (tylko felga wieksza)

pozatym niewiem czy z N15 rozstaw srub pasuje do N16, cos mi sie wydaje ze nie.. jesli pasuje to sprawdz szerokosc, 7 cali powinno wejsc bez problemu no i ET, im nizsze tym lepiej bo kolo nie chowa sie do srodka, wyglada lepiej, jest szerszy rozstaw i nie ma ryzyka obcierania o co kolwiek (aby tylko nie wystawalo poza obrys auta-w Polsce przynajmniej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie to koło to taczka i brak stabilności na drodze.

 

Co do trzymania się drogi na 16 w mojej almie to tam była opona nisko profilowa chyba 205/55 a i same fele to jakieś sprawiały wrażenie jajowatych, stąd też moje niemiłe odczucia

Jednakże po przejażdżkach tymi testowymi autami moje zdanie jest takie jakie jest. Może jak dożyjecie moich lat też będziecie mieć takie samo :)

 

 

Ja kolego nie musze dozywac Twoich lat, by wiedziec, ze przy jezdzie na oponkach 205/45, felga 17' i obnizonym zawieszeniu daleko jeszcze do obijania tylka, a tym bardziej do wrazen typu jezdzenie taczka! I zeby nie bylo, ze jezdze tylko na lachony, jak to we wczesniejszym poscie przeczytalem, tylko robie na tych oponkach 25k km rocznie i mowa tutaj o letnim zestawie kol. Smigam tak od dwoch lat i do tej pory nic nie stuka i puka, a zawieszenie ma sie dobrze. Jezdzilem rowniez na oponkach 245/35 20' felga i tez nie mialem negatywnych odczuc, dopiero po jezdzie na sztywno skreconym gwincie, odczucia jazdy taczka byly jak najbardziej na miejscu, bo bylo czuc najdrobniejsza nierownosc i jeszcze daleko to tego, by w Polsce pozwolic sobie na jazde z tego typu zawieszniem!

 

Jednym slowem jest to kwestia indywidualnego odczucia i wrazen zwiazanych z jazda po polskich drogach na niskoprofilowych oponach, jednym to w ogole nie przeszkadza, a inni beda to przyrownywac do nieziemskiego odbijania tylka! A i na 205 oponkach zdecydowanie lepsza jest stabilnosc i przyczepnosc niz latajac na 185!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...