Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] Kolory kabli w złączu diagnostycznym


Gość LukaszG

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Chciałbym zrobić sobie diagnostykę pokładową w moim N15 2.0D SLX '98 3DHB (silnik CD20E). Ze znalezieniem sposobu "na zworkę" nie było problemu. Gniazdo wg opisów jest obrócone o 180st. względem tego, co dają zdjęciach. W związku z tym trzeba spiąć dwa górne piny po prawej. W tym momencie mam problem: tylko do jednego pinu podłączony jest kabelek (zielony do prawego skrajnego). Wychodzi więc na to, że mam jakieś inne gniazdo (mimo, że wygląda standardowo). Sprawdziłem w miarę możliwości co się dało i z izolacji wiązki nie zwisają żadne pozostałości ewentualnie uciętego przewodu... Ma ktoś pomysł o co biega?

Ja wymyśliłem, że może z jakiegoś powodu (jakaś specjalna seria/rocznik?) kabelki są poprzestawiane, a że każdy kabelek (przynajmniej u mnie) ma inny kolor to wystarczy spiąć odpowiednie kolory. I tu moja prośba: czy ktoś z Użytkowników dysponujących autem jak moje i z przetestowaną diagnostyką mógłby napisać jakie kolory mają kabelki dochodzące do tych (tj prawy, górny róg) dwóch pinów?

 

Nie chodzi o to, że auto źle chodzi (chociaż zastanawiam się nad spalaniem 10/100km ale to na krótkich /~3-4km/ trasach więc możliwe) - po prostu chcę wiedzieć jak to zrobić w moim egzemplarzu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lukasz a probowales robi autodiagnostyke i nie wymigalo CI zadnych bledow.,czy tylko stwierdziles ze nie ma kabli. To spalanie to moze byc troche za duze. Pomierz przeplywomierz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem spinać te piny (dwa górne z prawej strony) na zapłonie i zupełnie nic się nie działo. Dlatego zacząłem oglądać kabelki i wtedy zauważyłem, że brakuje jednego aby te piny dały się zewrzeć.

 

W jaki sposób mierzy się ten przepływomierz? bo jeżeli z gniazda diagnostycznego to raczej nie bardzo, bo jest - jak już pisałem - nietypowe. Jeżeli trzeba się wybrać na stację diagnostyczną to możesz mi powiedzieć co mam kazać robić diagnoście i ew. ile to może kosztować? Auto mam od 5 miesięcy i jeszcze nie bardzo jestem obeznany w tych tematach - na razie się szkolę ;)

 

ps. próbowałem też sposobu "na pedałowanie" czyli coś z wciskaniem pedałów w odpowiedniej sekwencji (nie pamiętam już jak to leciało). Nie zadziałało...

 

ps2. kontrolka na 100% nie spalona bo ładnie miga jak się autko odpala :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja wina . Zasugerowalem sie moja primerka bo u mnie jest przeplywomierz . Z tego co wyczytalem teraz u Ciebie w Almerze z tym silnikiem CD20 E jest zawor elektromagnetyczny przepustnicy powietrza umieszczony na obudowie filtra powietrza sterowany przez ECU. Napiecie zasilania 12V. Zawor przepustnicy powietrza/ elektropneunatyczny regulujacy ilosc zasysanego powietrza przez silnik zamocowany do obudowy filtra powietrza przy kroccu wyjsciowym powietrza sterowany podcisnieniem silnika za posrednictwem zaworu elektromagnetycznego przepustnicy powietrza sterujacy przepustnica powietrza przy temperaturze cieczy chlodzacej nie mniejszej niz 70 stopni/ przy nizszej przepustnica powietrza jest stale otwarta/. Co do kabli to juz koledzy beda CI musieli podpowiedziec.

 

Najpierw zrob z tymi kabelkami a pieniadze co masz dac diagnoscie zainwestuj w autko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wystarczy sprawdzić woltomierzem napięcie na tym zaworze? Jeżeli nagrzeję silnik do temp. roboczej to - teoretycznie - ciecz chłodząca powinna mieć >70st. i na luzie zawór powinien być zamknięty?

 

Jak zrobię te kabelki to może diagnostyka rzeczywiście coś wykaże? Koledzy - pomóżcie z tymi kolorami przewodów! Potrzebuję tylko dwa kolory. A może ktoś z benzyną (gdzie spina się dwa piny dolne z lewej strony) spojrzy? Kolory powinny być chyba takie same?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...