Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] puknięcie w przednim zawieszeniu


kondziu007
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam od dłuższego czasu mam problem z zawieszeniem...

 

Objawy mam takie:

-podczas skrętu w lewo(zazwyczaj więcej niz 90 stopni,np na rondzie)

-przy hamowniu

-przy zjedzaniu bądź podjeżdzaniu pod krawężnik

-lub na małych nierównościach

słysze pojedyńcze puknięcie z przodu z prawej strony, ale musze zaznaczyć, że czasami to puknięcie przy tych manewrach nie występuje jest cisza.

 

Bujam się już z tym troche czasu, podczas przeglądu technicznego na szarpakach facet powiedział że wszystko w porządku z zawieszeniem (pomimo tego że cały czas było słychać to puknięcie podczas badania, nie mógł nic znaleźć a troche czasu poświęcił) do tego jeszcze inny mechanik powiedział że mam luz na przekładni kierwoniczej a jeszcze inny że amortyzatory do wymiany. Wiąże sie to z kosztami więc puki nic groźnijszego sie nie działo postanowiłem to zostawić ale już zaczyna mnie to powoli denerwować i chciałbym coś z tym zrobić a niechce wymieniać połowy samochodu:>

 

Z kolegą zaś mamy inną teorie:

-górne mocowanie amortyzatora uniosło się troche do góry i przesuneło w lewo(w załączniku jest zdjęcie jak to wygląda) i to może powoduje stuki, puknięcie.

 

czy myślicie że to może być powodem tych stuków? jeżeli tak to co musiałbym wymienić, amortyzator, mocowanie, jakieś poduszki? dostępne są wogóle takie pojedyńcze części?

 

myślicie że powinienem to natychmiast zrobić czy jeszcze można poczekać i nic groźnego sie stać nie powinno??!

 

dzieki za odpowiedź

 

pozdrawiam

post-29353-0-34516700-1295468929_thumb.jpg

post-29353-0-07225800-1295469536_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem podobny przypadek ale u mnie wyszlo ze mam luz na dolnej tulejce przedniego amortyzatora.:)

Moga byc rowniez stukajace zawiasy w dzwiach przednich...najlatwiej je zdjagnozowac jadac powoli i otwierajac troche drzwi jezeli pukanie ucichnie to znaczy ze zawiasy.Dosc czesta przypadlosc Primerek...Pozdrawiam.

 

Podobne tematy byly juz walkowane zapraszam do wyszukiwarki.

Edytowane przez kyniu_1985
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skontroluj mocowanie amortyzatorów, ich łożyska i poduszki. Każdy grzebie na dole, a o górze się zapomina.

Takie pojedyńcze części są jak najbardziej dostępne. Jak zajdzie potrzeba to Ci na PW podeślę ceny części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o zawiasy drzwi to napewno nie bo miałem z nimi problem(ale z lewej strony) więc bym raczej to rozpoznał.

 

duży koszt jest tych części? i ile mniejwiecej robocizna może kosztować za to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym sprawdził przy twoich objawach łożyska zwrotnicy , górny wahacz lub łącznik stabilizatora to na początek .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym sprawdził przy twoich objawach łożyska zwrotnicy , górny wahacz lub łącznik stabilizatora to na początek .

 

 

Popieram, łożyska zwrotnicy mogą wydawać takie dźwięki, niby nie głośne ale denerwujące. Mechanicy nie za bardzo wiedzą, że stuki mogą pochodzić stamtąd. Przekładnię narazie zostaw w spokoju bo to kupa kosztów i roboty. Mnie też kiedyś kazali ją wymieniać, a okazało się, że to właśnie było łożysko zwrotnicy. Pozatym na szarpakach raczej niewiele można wykryć. Najlepiej gdy koła wiszą w poewitrzu, wtedy wyjdzie każdy luz, tylko wiadomo - na szarpakach łatwiej, nawet rączek sobie zbytnio mechanik nie ubrudzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej hej a co mechanik napisał w pierwszym poście? Znów tak nie nalatujcie na tych mechaników, nie kazdy ma 2 lewe ręce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mechanikadam z pierwszego postu wynika to, że conajmnej 3 mechaników podało 3 różne diagnozy. Cytat poniżej.

 

"Bujam się już z tym troche czasu,

1.podczas przeglądu technicznego na szarpakach facet powiedział że wszystko w porządku z zawieszeniem (pomimo tego że cały czas było słychać to puknięcie podczas badania, nie mógł nic znaleźć a troche czasu poświęcił)

2.do tego jeszcze inny mechanik powiedział że mam luz na przekładni kierwoniczej

3.a jeszcze inny że amortyzatory do wymiany."

 

Ktory miał 2 lewe ręce i nie chciało mu sie ich brudzić?

 

Ja dalej obstawiam zużyte łożyska i poduszki amortyzatorów. Temat niedawno przerabiałem i objawy są podobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożyska zwrotnicy można łatwo sprawdzić. Podnosimy przód auta do góry - łapiemy koło na 6 i 12 i szarpiemy. Jak ma luz to klekocze,co więcej jeśli łożysko zwrotnicy jest zużyte to najczęściej "strzela" w czasie kręcenia kierownicą (nawet na postoju) Ja się borykam z podobnym problemem - czasem coś stuknie innym razem cisza jest. Mi "mądry" mechanik po dłuższych poszukiwaniach (i niemożności zlokalizowania stuków) powiedział że to amortyzatory stukają. No to ja na to - wymieniamy ale jak nie będzie poprawy to nie zapłacę - nie podjął się naprawy i bąknął tylko - to co ja zrobię z tymi amortyzatorami. Z tym że u mnie jest jeszcze jeden charakterystyczny objaw. Auto myszkuje,prowadzi się tak jakby było mało powietrza w kołach. I ja zaczynam mieć pewność że winne są przednie górne wahacze (chociaż 20.000 km temu wymieniane - lemfordery) Z tym że luz nie jest w samym wahaczu a na połączeniu śruba mocująca - wahacz. Jak będzie bardziej sucho to zajrzę tam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem już ten temat kiedyś, przy każdym skręcie strzelały mi łożyska zwrotnicy, żaden mechanik nie wiedział co to jest, na szarpakach nic nie wykrywali. Zmieniłem z dwóch stron te łożyska, z jednej niestety już były w stanie tragicznym, po wyjęciu rozleciały się, były skorodowane, a część łożyska w zwrotnicy ciężko było wydostać. Wymieniałem także obydwa wahacze, koniec żywota wahaczy górnych też objawiał się strzelaniem, choć nie przy każdym skręcie. Obstawiam na 99% łożyska zwrotnicy, luz ten łatwo jest zobaczyć, można też zdjąć kapturek i dokręcić zwrotnicę mocno, najlepiej kluczem z długą rurką, jak ucichnie na trochę to znaczy że łożyska do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

sądze że stuk może pochodzić od łożyska amortyzatora.

W Primerze P 11 nie ma łożysk przy amortyzatorach przednich !!!!!!!!!!!

 

W Primerze P 11 nie ma łożysk w amortyzatorach przednich, ani tylnych !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę że od stycznia 2011 problem został rozwiązany, ale to cenna uwaga na przyszłość dla innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość walecboard

No kolega KGT111 wniósł cenną uwagę - a ktoś tu pisał żeby nie marudzić na mechaników. Łożyska amorków są w przypadku kolumny mcphersona a w primerkach mamy wielowachacz i kręci się sama zwrotnica a nie kolumna zawieszenia. Co do problemów kolegi to faktycznie sprawdziłbym łożysko zwrotnicy, aczkolwiek nie wykluczam górnego mocowania amorka, jak gumy są wybite to czasem też lubią dziwne odgłosy wydawać - koszty raczej cię nie zabiją górne mocowanie to wyjdzie gdzieś po 100 za strone (orientacyjnie - dokładnie sprawdź w necie albo w sklepie). A jak nie będziesz mógł zdiagnozować dalej, a na szarpakach wszystko ok to poczekaj aż się lepiej podmęczy. Znam z autopsii że niektóre stuki są trudne do znalezienie i możesz tygodniami grzebać przy aucie - mnie też zawsze wkurza stukanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podzielę się w takim razie swoim doświadczeniem. U mnie stuk przy ruszaniu i hamowaniu pojawił się po wymianie przednich tulei dolnych wahaczy i końcówki drążka właśnie z prawej strony - choć może to przypadek. Jeździłem tak kilka tygodni, a przy okazji wymiany opon postanowiłem sprawdzić czy łożysko piasty nie ma luzu. Okazało się że był i to spory. Dokręciłem więc łożysko - nakrętka poszła jakieś pół obrotu. Ciesze się, luz skasowany... ale jak zaczęło walić! Myślałem że mi koło odpada. W różnych sytuacjach: przyspieszanie, hamowanie, zakręt - raz waliło raz nie. Na drugi dzień wizyta u mechanika i wymiana łożyska piasty. Wyszło na to że łożysko było już zużyte, a ja dokręcając nakrętkę przyspieszyłem tylko moment jego wymiany. Myślałem że to koniec ze stukaniem, ale niestety - ustało straszne walenie podczas jazdy, pozostało podczas ruszania i hamowania. Mechanik który wymieniał łożysko ocenił że to... zużyta poduszka silnika, ta centralna z przodu. Na razie nie chce mi się bawić z jej wymianą, mam nadzieję że to ona, bo to w sumie nic poważnego. Ale z ciekawości polecam sprawdzić właśnie ten element.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...