kondziu007 Opublikowano 19 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2011 Witam od dłuższego czasu mam problem z zawieszeniem... Objawy mam takie: -podczas skrętu w lewo(zazwyczaj więcej niz 90 stopni,np na rondzie) -przy hamowniu -przy zjedzaniu bądź podjeżdzaniu pod krawężnik -lub na małych nierównościach słysze pojedyńcze puknięcie z przodu z prawej strony, ale musze zaznaczyć, że czasami to puknięcie przy tych manewrach nie występuje jest cisza. Bujam się już z tym troche czasu, podczas przeglądu technicznego na szarpakach facet powiedział że wszystko w porządku z zawieszeniem (pomimo tego że cały czas było słychać to puknięcie podczas badania, nie mógł nic znaleźć a troche czasu poświęcił) do tego jeszcze inny mechanik powiedział że mam luz na przekładni kierwoniczej a jeszcze inny że amortyzatory do wymiany. Wiąże sie to z kosztami więc puki nic groźnijszego sie nie działo postanowiłem to zostawić ale już zaczyna mnie to powoli denerwować i chciałbym coś z tym zrobić a niechce wymieniać połowy samochodu:> Z kolegą zaś mamy inną teorie: -górne mocowanie amortyzatora uniosło się troche do góry i przesuneło w lewo(w załączniku jest zdjęcie jak to wygląda) i to może powoduje stuki, puknięcie. czy myślicie że to może być powodem tych stuków? jeżeli tak to co musiałbym wymienić, amortyzator, mocowanie, jakieś poduszki? dostępne są wogóle takie pojedyńcze części? myślicie że powinienem to natychmiast zrobić czy jeszcze można poczekać i nic groźnego sie stać nie powinno??! dzieki za odpowiedź pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanikadam Opublikowano 19 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2011 sądze że stuk może pochodzić od łożyska amortyzatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kyniu1985 Opublikowano 19 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2011 (edytowane) Mialem podobny przypadek ale u mnie wyszlo ze mam luz na dolnej tulejce przedniego amortyzatora. Moga byc rowniez stukajace zawiasy w dzwiach przednich...najlatwiej je zdjagnozowac jadac powoli i otwierajac troche drzwi jezeli pukanie ucichnie to znaczy ze zawiasy.Dosc czesta przypadlosc Primerek...Pozdrawiam. Podobne tematy byly juz walkowane zapraszam do wyszukiwarki. Edytowane 19 Stycznia 2011 przez kyniu_1985 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agaj666 Opublikowano 19 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2011 Skontroluj mocowanie amortyzatorów, ich łożyska i poduszki. Każdy grzebie na dole, a o górze się zapomina. Takie pojedyńcze części są jak najbardziej dostępne. Jak zajdzie potrzeba to Ci na PW podeślę ceny części. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondziu007 Opublikowano 19 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2011 Jeżeli chodzi o zawiasy drzwi to napewno nie bo miałem z nimi problem(ale z lewej strony) więc bym raczej to rozpoznał. duży koszt jest tych części? i ile mniejwiecej robocizna może kosztować za to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 19 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2011 Ja bym sprawdził przy twoich objawach łożyska zwrotnicy , górny wahacz lub łącznik stabilizatora to na początek . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarcoon Opublikowano 20 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2011 Ja bym sprawdził przy twoich objawach łożyska zwrotnicy , górny wahacz lub łącznik stabilizatora to na początek . Popieram, łożyska zwrotnicy mogą wydawać takie dźwięki, niby nie głośne ale denerwujące. Mechanicy nie za bardzo wiedzą, że stuki mogą pochodzić stamtąd. Przekładnię narazie zostaw w spokoju bo to kupa kosztów i roboty. Mnie też kiedyś kazali ją wymieniać, a okazało się, że to właśnie było łożysko zwrotnicy. Pozatym na szarpakach raczej niewiele można wykryć. Najlepiej gdy koła wiszą w poewitrzu, wtedy wyjdzie każdy luz, tylko wiadomo - na szarpakach łatwiej, nawet rączek sobie zbytnio mechanik nie ubrudzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanikadam Opublikowano 20 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2011 hej hej a co mechanik napisał w pierwszym poście? Znów tak nie nalatujcie na tych mechaników, nie kazdy ma 2 lewe ręce... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agaj666 Opublikowano 20 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2011 mechanikadam z pierwszego postu wynika to, że conajmnej 3 mechaników podało 3 różne diagnozy. Cytat poniżej. "Bujam się już z tym troche czasu, 1.podczas przeglądu technicznego na szarpakach facet powiedział że wszystko w porządku z zawieszeniem (pomimo tego że cały czas było słychać to puknięcie podczas badania, nie mógł nic znaleźć a troche czasu poświęcił) 2.do tego jeszcze inny mechanik powiedział że mam luz na przekładni kierwoniczej 3.a jeszcze inny że amortyzatory do wymiany." Ktory miał 2 lewe ręce i nie chciało mu sie ich brudzić? Ja dalej obstawiam zużyte łożyska i poduszki amortyzatorów. Temat niedawno przerabiałem i objawy są podobne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 20 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2011 Też obstawiam łożyska zwrotnicy. Koszt niewielki, tylko babrania trochę przy wymianie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hary7 Opublikowano 20 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2011 Łożyska zwrotnicy można łatwo sprawdzić. Podnosimy przód auta do góry - łapiemy koło na 6 i 12 i szarpiemy. Jak ma luz to klekocze,co więcej jeśli łożysko zwrotnicy jest zużyte to najczęściej "strzela" w czasie kręcenia kierownicą (nawet na postoju) Ja się borykam z podobnym problemem - czasem coś stuknie innym razem cisza jest. Mi "mądry" mechanik po dłuższych poszukiwaniach (i niemożności zlokalizowania stuków) powiedział że to amortyzatory stukają. No to ja na to - wymieniamy ale jak nie będzie poprawy to nie zapłacę - nie podjął się naprawy i bąknął tylko - to co ja zrobię z tymi amortyzatorami. Z tym że u mnie jest jeszcze jeden charakterystyczny objaw. Auto myszkuje,prowadzi się tak jakby było mało powietrza w kołach. I ja zaczynam mieć pewność że winne są przednie górne wahacze (chociaż 20.000 km temu wymieniane - lemfordery) Z tym że luz nie jest w samym wahaczu a na połączeniu śruba mocująca - wahacz. Jak będzie bardziej sucho to zajrzę tam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz11 Opublikowano 21 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2011 Przerabiałem już ten temat kiedyś, przy każdym skręcie strzelały mi łożyska zwrotnicy, żaden mechanik nie wiedział co to jest, na szarpakach nic nie wykrywali. Zmieniłem z dwóch stron te łożyska, z jednej niestety już były w stanie tragicznym, po wyjęciu rozleciały się, były skorodowane, a część łożyska w zwrotnicy ciężko było wydostać. Wymieniałem także obydwa wahacze, koniec żywota wahaczy górnych też objawiał się strzelaniem, choć nie przy każdym skręcie. Obstawiam na 99% łożyska zwrotnicy, luz ten łatwo jest zobaczyć, można też zdjąć kapturek i dokręcić zwrotnicę mocno, najlepiej kluczem z długą rurką, jak ucichnie na trochę to znaczy że łożyska do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kgt111 Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2012 sądze że stuk może pochodzić od łożyska amortyzatora. W Primerze P 11 nie ma łożysk przy amortyzatorach przednich !!!!!!!!!!! W Primerze P 11 nie ma łożysk w amortyzatorach przednich, ani tylnych !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2012 myślę że od stycznia 2011 problem został rozwiązany, ale to cenna uwaga na przyszłość dla innych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość walecboard Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2012 No kolega KGT111 wniósł cenną uwagę - a ktoś tu pisał żeby nie marudzić na mechaników. Łożyska amorków są w przypadku kolumny mcphersona a w primerkach mamy wielowachacz i kręci się sama zwrotnica a nie kolumna zawieszenia. Co do problemów kolegi to faktycznie sprawdziłbym łożysko zwrotnicy, aczkolwiek nie wykluczam górnego mocowania amorka, jak gumy są wybite to czasem też lubią dziwne odgłosy wydawać - koszty raczej cię nie zabiją górne mocowanie to wyjdzie gdzieś po 100 za strone (orientacyjnie - dokładnie sprawdź w necie albo w sklepie). A jak nie będziesz mógł zdiagnozować dalej, a na szarpakach wszystko ok to poczekaj aż się lepiej podmęczy. Znam z autopsii że niektóre stuki są trudne do znalezienie i możesz tygodniami grzebać przy aucie - mnie też zawsze wkurza stukanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Podzielę się w takim razie swoim doświadczeniem. U mnie stuk przy ruszaniu i hamowaniu pojawił się po wymianie przednich tulei dolnych wahaczy i końcówki drążka właśnie z prawej strony - choć może to przypadek. Jeździłem tak kilka tygodni, a przy okazji wymiany opon postanowiłem sprawdzić czy łożysko piasty nie ma luzu. Okazało się że był i to spory. Dokręciłem więc łożysko - nakrętka poszła jakieś pół obrotu. Ciesze się, luz skasowany... ale jak zaczęło walić! Myślałem że mi koło odpada. W różnych sytuacjach: przyspieszanie, hamowanie, zakręt - raz waliło raz nie. Na drugi dzień wizyta u mechanika i wymiana łożyska piasty. Wyszło na to że łożysko było już zużyte, a ja dokręcając nakrętkę przyspieszyłem tylko moment jego wymiany. Myślałem że to koniec ze stukaniem, ale niestety - ustało straszne walenie podczas jazdy, pozostało podczas ruszania i hamowania. Mechanik który wymieniał łożysko ocenił że to... zużyta poduszka silnika, ta centralna z przodu. Na razie nie chce mi się bawić z jej wymianą, mam nadzieję że to ona, bo to w sumie nic poważnego. Ale z ciekawości polecam sprawdzić właśnie ten element. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.