Gość tomkoval Opublikowano 19 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2011 (edytowane) Witam wszystkich. Mam pytanie dotyczące sprzęgła - podobno było wymieniane jakieś pół roku temu ale nie dowiedziałem się co było tego przyczyną. Nie wiem jak być powinno ale chodzi dosyć opornie jakby z przeskokiem - jak naciskam jest ciężko ale pod koniec (może siłą rozpędu) jest lżej. Dotatkowo metodą prób doszedłem do tego że naciskając sprzegło jakies 3-4 cm mogę już zmieniać biegi (góra/dół) bez żądnego zgrzytania. A teraz pytanie - czy można to jakoś wyregulować ? Tomek Primera 2000, 1.6 silnik GA16DE Edytowane 19 Stycznia 2011 przez tomkoval Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanikadam Opublikowano 20 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2011 (edytowane) Witam wszystkich. Mam pytanie dotyczące sprzęgła - podobno było wymieniane jakieś pół roku temu ale nie dowiedziałem się co było tego przyczyną. Nie wiem jak być powinno ale chodzi dosyć opornie jakby z przeskokiem - jak naciskam jest ciężko ale pod koniec (może siłą rozpędu) jest lżej. Dotatkowo metodą prób doszedłem do tego że naciskając sprzegło jakies 3-4 cm mogę już zmieniać biegi (góra/dół) bez żądnego zgrzytania. A teraz pytanie - czy można to jakoś wyregulować ? Tomek Primera 2000, 1.6 silnik GA16DE Jakiego typu to jest sprzęgło? Jak sterowane? Linka czy hydraulika? Bo już nie kojaze jak tam było... Jak jest stegowane linką to sprubuj ją troszke popuścić bo być może jest za bardzo naciągnięta. No a jak jest hydraulika to podejrzewam że została wymieniona sama tarcza sprzęgła a docisk został stary i teraz przyszła pora na niego... Edytowane 20 Stycznia 2011 przez mechanikadam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomkoval Opublikowano 20 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2011 Sam nie wiem jak to jest sterowane - bedę u mechanika w sobotę to sprawdzi. Dodatkowo dziś jadąc do pracy przy wyprzedzaniu obroty poszły do 5 tys a przyspieszenia nie było ;-(. Jak kupowalem samochod to sprawdzałem czy nie ślizga się sprzęgło i nic nie było a teraz takie coś. T Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanikadam Opublikowano 20 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2011 Sam nie wiem jak to jest sterowane - bedę u mechanika w sobotę to sprawdzi. Dodatkowo dziś jadąc do pracy przy wyprzedzaniu obroty poszły do 5 tys a przyspieszenia nie było ;-(. Jak kupowalem samochod to sprawdzałem czy nie ślizga się sprzęgło i nic nie było a teraz takie coś. T To pewnie docisk szlak trafił...Najlepiej zrób kpl sprzęgło i bedzie spokuj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 20 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2011 Sprzęgło powinno zostać wymienione w całości - docisk, tarcza, łożysko, ze względu na koszt samej usługi (min. 300zł w Krakowie). Jak już tarcza się zużyje, to jest duża szansa, że docisk też niedługo padnie. Masz taki objaw, że przy ruszaniu auto czasem robi "żabkę"? Szarpie? Trudno czasem płynnie ruszyć? Jaki przebieg auta? Co do linki, na ślizgające sprzęgło popuszczanie nic nie pomoże... Co do "podobno było wymieniane" - nie ma paragonu, faktury - nie było robione, trzeba cenę zbić... Chociaż jak piszesz, że nie było objawów, to nie było też podstaw... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 20 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2011 za duży koszt wymiany by zmieniać tylko tarczę bo jeszcze kolaga zapomniał o łożysku dociskowym co się może sp.....@#$ koszt do SR20 300 zł za Valeo wsumie działa poprawnie-dobrze już 37 tys , a kosztowało 300 zł a że też lubię pokręcić od 7k to jest dobre ,,, choć następnym razem wezmę coś japońskiego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 20 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2011 Dla porównania AISIN KN-116 też do SR20 po zniżkach w InterCars 390zł... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomkoval Opublikowano 20 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2011 Nie mam pojęcia co było wymieniane bo klient tylko tym jeździł - nie pamięta nawet jaki olej i kiedy był wlany - a nic nie jest napisane. Co do ruszania to nie ma problemów - nic nie skacze o ogólnie ładnie na obroty wchodzi oprócz dzisiejszego incydentu. Ma przejechane 73 tys mil - cena i tak zeszla z 1600 na 1200 T Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hary7 Opublikowano 20 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2011 W silniku benzynowym sprzęgło jest na lince. Linka powinna mieć kilka milimetrów luzu gdy sprzęgło nie jest wciśnięte. Jeśli linka ma odrobinę luzu na dźwigni przy skrzyni biegów a mimo to na 5 biegu sprzęgło zaczyna się ślizgać to już trza ostro zbierać kaskę na nowe sprzęgło (lepiej wymienić cały komplet) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomkoval Opublikowano 20 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2011 Witam no wlasnie bylem u mechanika - bez zagladania pod maske stwierdzila ze sprzeglo do wymiany bo jest twarde. Obejrzalem pozniej silnik i zauwazylem ze jednak tam jest linka (?) - Nie mam jak teraz zdjecia zrobic - moze jutro rano - ale jest tam sruba ktora jest dokrecona do oporu - nie wiem czy to mozna poluzowac ? T Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hary7 Opublikowano 21 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2011 Ja na żywo nie wiem jak jest skonstruowane mocowanie linki sprzęgła w P11 ale pokombinuj i zrób tak żeby na lince było kilka milimetrów luzu. Zanim podejmiesz decyzję o wymianie sprzęgła to jeszcze musisz sprawdzić czy linka się nie zaciera - wtedy pedał sprzęgła też będzie ciężko chodził. Aczkolwiek odrobina luzu na lince+ ślizgające się sprzęgło na 5 biegu = sprzęgło do wymiany/naprawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomkoval Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 Witam Trochę mi zeszło z odpowiedzią (wymiana szyby w międzyczasie ;-) ) i dalej nie mam jak zrobic zdjęc bo z komórki nie wychodza. Wyszlo ze linka była maksymalnie naciągnięta - można powiedzieć że śruba dokęcona na max. Zluzowałem tak około 2 cm i jest duzo lepiej - nic sie nie ślizga. Jedyne co mnie martwi to że dalej ciężko chodzi ale na razie zostawiam to w spokoju. Dzięki za wszelkie podpowiedzi. Tomek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hary7 Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 Może to linka stawia duży opór - nasmaruj ją. Smarowanie polega na wkropleniu kilku kropel oleju do pancerza linki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.