Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[wp12] szarpie, dławi się, pali olej, wysokie spalanie benzyny i gazu


Gość Kari_Master

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Kari_Master

Witam,

posiadam służbową Primere z 2007 roku. 1.8 benzyna. Zainstalowano tam gaz. Auto po nie calych 7tys km zaczelo sie psuc. Tzn zaczela zapalac sie lampka engina(komputer powiadamial na stacji o bledzie zaplonu 4 cylindra) i auto szarpalo. Dodatkowo zaczelo palic olej.

 

Musze jeszcze dodac ze auto palilo 17gazu i 14benzyny.

 

Po wielu przejściach z ustawaniem parametrow gazu (by nie szarpalo) auto przejeżdżało 400km i znowu wyskakiwała kontrolka. I tak w kołko kasowanie bledów 400km i znowu.

 

W miedzyczasie zostal wymieniony olej.

 

Niedługo po wymianie oleju okazało się ze panewki sa do wymiany bo nie wpadlem na pomysl zeby sprawdzic olej po porzejechaniu 1000km od wymiany (lampkka oleju sie nie swiecila) zatarlem silnik.

 

Panewki zostaly wymienione 2k PLNów w plecy.

 

Auto dalej palilo olej i znowu pojechalem na kontrole do nisana. Powiedzieli ze katalizator jest do wymiany bo sie pokruszyla i pyl dostal sie i dostaje sie do silnika i to jest przyczyna palenia oleju.

 

Wstawilem strumienice (panowie powiedzieli ze beda jaja z check enginem poniewaz sonda lambda bedzie dostawac bleden dane ale to ma nie przeszkadzac w jezdzie) niestety po 600km wyskoczyl check engine i o dziwo przez 100km jechal normalnie.

 

Nastepnego dnia odpalam silnik i okazuje sie ze auto jezdzi na trzech garach. jade do mechanika kasuje mi blad katalizatora(czy tam czujniku lambda) i blad zaplonu czwartego cylindra.

 

sprawdzam olej i okazuje sie ze dalej go pali.

teraz pali 11benzyny gazu jeszcze nie podlaczylem od wymiany panewek zeby sprawdzic czy to gaz powoduje ten caly balagan czy to samo z siebie.

 

Ma ktos jakis pomysl?

Albo moze odeslac mnie do jakiegos specjalisty?

 

Jest teoria ze mieszanka gazu byla zle dobrana i to ona stopila czy tam zatkala katalizator.

 

Szczerze to mam ochote zepchnac to auto z urwiska ale nie moge bo to narzedzie pracy jest Tylko przez ostatnie 3 miechy zamiast zarabiac to tylko koszty generuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!!

ja tez posiadam nissana ale z 2004r (po lifcie) p12 kombi silnik 1,8 benzyna przebieg 186000 km

opisze mój przypadek i wykonane naprawy.

OBJAWY:

- zużycie oleju 0,4 - 0,5L na 1000km

- wyczuwalna nierówna praca na wolnych obrotach

- na początku sporadycznie zapalającą się lampka "Engine"

WYKRYTE USTERKI

- komputer; wypadanie zapłonu na 4 cylindrze

- pomiary ; sprawdzenie ciśnienia w cylindrach; 1,2 i 3 cyl. 11 ; 4 cyl. 7,5 + próba olejowa na 4 cyl.

W związku z powyższym doszedłem do wniosku ze trzeba rozebrać silnik i dokonać wymiany "paru" części.

Po rozebraniu okazało się, że:

- wypalony zawór na 4 cyl.

- pozostałe zawory wydechowe z licznymi śladami "wżerów"

- zapieczone pierścienie zgarniające

Dokonane naprawy:

- głowica splanowana, wymiana zaworów wydechowych (ssące zostały), frezowanie gniazd i dotarcie zaworów, wymiana uszczelniaczy na zaworach. ( całość naprawy głowicy wykonana w specjalistycznej firmie)

- w silniku wymieniłem kpl. pierścieni.

Po naprawie przejechałem już 5000 km, w tym czasie nie dolałem ani grama oleju, a zużycie paliwa spadło ok. 0,5L/100km

koszty;

- głowica ok 800zł

- części ok.800zł

- robocizna mechanik 500-700zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...