Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] 2.0TD Problem zexel


Gość wlizaskif

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam problem, mianowicie z nastawnikiem dawki paliwa hdk przy pompie wtryskowej japońskiej zexel. Któregoś pięknego dnia przestał mi działać podczas jazdy, bo rożnych próbach okazało się ze przyczyna jest nastawnik dawki paliwa. Po rozkręceniu okazało się ze styki pościły a aluminium skorodowało. Nie wiem od czego, na pewno wina jakiegoś związku chemicznego który musiał być w ropie. na pompie zostało to zlutowane, kody błędu 18 i 21 nie znikły, ale dziwo zapalił bez problemu. Przejechałem 180km i znów się zatrzymał podczas jazdy. Okazało się ze znów to samo, ale pościło w innym miejscu. Na hdk nie dochodziło prawidłowe napięcie. Zajdlem hdk z pompy, rozkręciłem na części pierwsze zostało polutowane, wyczyszczone, założone, błędy znikły i zapalił. Jednakże nie chce wejść na obroty, kuleje na mniej niż pól tysiąca obrotów. Nie reaguje na pedał gazu. Wszystko zostało poprawnie zlutowane, prąd jest ale nie działa taki mechanizm w tym hdk. Jeżeli podobne na krotko to wtedy działa, ale tak po przez naciśniecie gazu jednak nie. Czyżby coś się rozregulować> jest możliwość regulacji komputerowej, ale to na pewno nie to, bo zapalił by obroty by falowały czy były by za wysokie, ale nic z tego. Ustawiłem ten mechanizm mechaniczne wkręcając śrubkę, aby był w połowie, jednakże obrotów to nie zwiększyło. czy ma ktoś jakiś schemat tej pompy lub nastawnika? Czy ktoś może mi coś poradzić/ Nie odsyłajcie mnie do pompiarza, bo wymieni pól silnika i weźmie za to wartość samochodu. Proszę o pomoc i wskazówki. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powoli kolego. Z tymi pompami to jest problem bo bardzo malo jest o nich materialow. Druga sprawa to jest to ze powiedz jaka masz wlasciwie pompe . Z regulatorem obrotow meechanicznym,czy elektronicznym. Bo z jednej strony piszesz o czujniku hdk, a z drugiej o srubie tak jakbys gaz chcial regulowac linka. Nastawnik a czujnik Hdk to zupelnie calkiem co innego.Podaj rowniez ktory rok auta i miesiac bo to tez jest wazne. To jednak musiales zlozyc zle nastawnik skoro sie to rozlutowalo. Trzecia sprawa . Jesli sobie nie dasz rady to skontaktuj sie z Dario88 z forum terrano ,on mial wlasnie przygode z tym nastawnikiem od pompy zexel. On gdzies kupowal inny nastawnik. Pompy prawie mamy takie same. .Ten swoj najpierw dobrze ustaw. Chyba bedzie metoda prob i bledow. Sprobuj najpierw wymienic filtr paliwa jak go jeszcze nie wymieniles. Prosze rowniez wykrecic srube przy pompie tam gdzie dochodzi paliwo z filtra i tam w srubie jest sitko. Zobaczyc czy jest czyste. Jesli jest brudne tez bedzie pokazywac blad nr 18. Jak napiszesz ktory rok i miesiac to zobaczymy czy cos bede mial w sprawie napiec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro napisze, bo nie mam przy sobie dokumentów... Mam pompę zexla z elektronicznym regulatorem obrotów bo nie widzę tutaj funkcji ręcznej... Gdy odkręciłem nastawnik to tam włożyłem śrubę, aby nie spadało do końca na elektromagnesie...

 

Koledzy już nie aktualne, poradziłem sobie już z tym sam... dzięki za szczere chęci...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

a w jaki sposób udało sie wyregulować? bo pojechałem do ustawienia dawki paliwa do warsztatu od diesli z wlasnym kablem (nie przejsciówką) do kts 520 i tam takiej funkcji nie ma dla nastawnika pompy (zexel) ta funkcja dopiero jest dla primer z gniazdem obd II, a ja mam niestety primere z 02.1997 z gniazdem 14 pinowym, na 16go lutego jestem umówiony z innym warsztatem gdzie zajmują sie japońcami a w szczególności nissanami, ale nawet oni nie obiecują że będą w stanie to ustawić, narazie po regeneracji (wysyłkowej do woli komborskiej) ustawiłem dawke na oko, ale wiadomo że na oko to jedynie stara baba może umrzeć, nie podoba mi sie falowanie obrotów na obciążeniu prądowym ale to ponoć też może być regulator napięcia a nie zła dawka paliwa, ustawiłem dawke tak aby silnik po zapaleniu (na rozgrzanym) równo pracował, a obroty max dochodziły do czerwonego pola ale nie na, i intryguje mnie sprawa przy schodzeniu z obrotów i chwilowe zatrzymanie sie na prawie 1000,

dodam jeszcze że jak ustawiłem małą dawke paliwa to obroty schodziły równo i nie falowało nawet na pełnym obciążeniu (światła + przeciwmgielne ogrzewanie tylniej szyby, radio, wentylator na 4 i zapalniczka) ale nie dało się jeździć, nie miał mocy, kupiłem tez nowy przepływomierz, zamiennik hitachi z hiszpańskiego ebaya za 450zł (cena z przesyłką juz) parametry ma ok, w granicach 1.92-1.95 bo w starym wahało sie 1.89-1.91 więc uznałem że walnięty, generalnie grzebe w nissanie juz od ponad roku bo za dużo pali, palił mi po mieście normalnej jazdy 10l, po ustawieniu kąta wtrysku (wlaśnie tam gdzie jade 16go Sosnowiec - byli mechanicy z aso nissana) spadło nieco na 8,5, ale na trasie przy bardzo oszczędnej jeździe pali mi min 7,5, wymieniłem tez końcówki wtryskiwaczy, zatkałem egr, lałem różną chemie do układu paliwowego, zmieniałem wszystkie filtry, wszystko na marne, samochód odpala od strzału nawet w największy mróz, tylko to spalanie, wymieniłem jeszcze potencjometr pedału gazu, kupiłem używany pedał gazu z patrola, skąd potencjometr pasował i działa

 

 

prosze o pomoc bo juz nie mam pomysłu co może być przyczyną falowania obrotów i wysokiego spalania, ewentualnie namiary mechaników lub osób które mogą pomóc z woj. śląskiego lub okolic krakowa? generalnie do 100 od Katowic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli Ci ssamochod pali od strzala to znaczy ze masz rozrzad i kat wtrysku dobrze ustawiony. W polsce nowy przeplywomierz Hitachi kosztowal przed podwyzka VAT chyba 400-450zl. jesli on wyciaga tylko do 1,95 a ma byc nowy to niedlugo wymiana na drugi.Napiecie 1,93V to minimum. W opisach regulacyjnych mam napisane ze do 09.1997roku obroty biegu jalowego wynosza 725 +/- 25 obr/min. Prosze tak ustawic nastawnik na pompie aby takie obroty zlapac.Bedzie to taki kompromis miedzy spalaniem a moca silnika. Falowanie obrotow moze byc spawodowane zbyt wysoka dawka paliwa. Regulator napiecia to mozesz sobie sprawdzic sam. .Jesli chodzi o ustawsienie dawki paliwa to chyba zostanie CI metoda prob i bledow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

a w jaki sposób udało sie wyregulować? bo pojechałem do ustawienia dawki paliwa do warsztatu od diesli z wlasnym kablem (nie przejsciówką) do kts 520 i tam takiej funkcji nie ma dla nastawnika pompy (zexel) ta funkcja dopiero jest dla primer z gniazdem obd II, a ja mam niestety primere z 02.1997 z gniazdem 14 pinowym, na 16go lutego jestem umówiony z innym warsztatem gdzie zajmują sie japońcami a w szczególności nissanami, ale nawet oni nie obiecują że będą w stanie to ustawić, narazie po regeneracji (wysyłkowej do woli komborskiej) ustawiłem dawke na oko, ale wiadomo że na oko to jedynie stara baba może umrzeć, nie podoba mi sie falowanie obrotów na obciążeniu prądowym ale to ponoć też może być regulator napięcia a nie zła dawka paliwa, ustawiłem dawke tak aby silnik po zapaleniu (na rozgrzanym) równo pracował, a obroty max dochodziły do czerwonego pola ale nie na, i intryguje mnie sprawa przy schodzeniu z obrotów i chwilowe zatrzymanie sie na prawie 1000,

dodam jeszcze że jak ustawiłem małą dawke paliwa to obroty schodziły równo i nie falowało nawet na pełnym obciążeniu (światła + przeciwmgielne ogrzewanie tylniej szyby, radio, wentylator na 4 i zapalniczka) ale nie dało się jeździć, nie miał mocy, kupiłem tez nowy przepływomierz, zamiennik hitachi z hiszpańskiego ebaya za 450zł (cena z przesyłką juz) parametry ma ok, w granicach 1.92-1.95 bo w starym wahało sie 1.89-1.91 więc uznałem że walnięty, generalnie grzebe w nissanie juz od ponad roku bo za dużo pali, palił mi po mieście normalnej jazdy 10l, po ustawieniu kąta wtrysku (wlaśnie tam gdzie jade 16go Sosnowiec - byli mechanicy z aso nissana) spadło nieco na 8,5, ale na trasie przy bardzo oszczędnej jeździe pali mi min 7,5, wymieniłem tez końcówki wtryskiwaczy, zatkałem egr, lałem różną chemie do układu paliwowego, zmieniałem wszystkie filtry, wszystko na marne, samochód odpala od strzału nawet w największy mróz, tylko to spalanie, wymieniłem jeszcze potencjometr pedału gazu, kupiłem używany pedał gazu z patrola, skąd potencjometr pasował i działa

 

 

prosze o pomoc bo juz nie mam pomysłu co może być przyczyną falowania obrotów i wysokiego spalania, ewentualnie namiary mechaników lub osób które mogą pomóc z woj. śląskiego lub okolic krakowa? generalnie do 100 od Katowic.

Przyczyną może być czujnik położenia wału uszkodzony... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Nastawnik do regeneracji. U mnie jest to samo. W zależności jak ustawie nastawnik obroty zatrzymują się na 1200, 1100, 900, po czym spadają. Po ustawieniu za niskiej dawki obroty schodzą równo ale auto nie ma mocy, wolno się wkręca na obroty. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...