kowal510 Opublikowano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 Zauważyłem od nowości u siebie w QQ+2 delikatne drżenie nadwozia między 120 do 140 km/h , kierownica nie drży tylko nadwozie .Zaznaczam że opony wyważone i optymalizowane , co więcej zaczekałem na zmianę opon na zimowe (nowe opony zimowe + proste felgi 17") i te same objawy w tym samym zakresie,poniżej 120 i powyżej 140 wszystko w porządku.Czy ktoś zauważył podobny problem?.Jeśli to nie opony to może któraś z półosi nie wyważona?.I jak to teraz w serwisie jeszcze wytłumaczyć zaraz będzie że nie mają gdzie sprawdzić bo z takimi prędkościami nie ma gdzie jeździć,a to oni nic nie wyczuwają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowal510 Opublikowano 24 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2011 Może i mógł ale nie przy dwóch kompletach, i to w tym samym zakresie prędkości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mwylezol Opublikowano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2011 Witam, a nie zauważyliście u siebie drgań samochodu na biegu jałowym? Jak stoję w korku czy przed skrzyżowaniem, to czuję miarowe drżenie całego samochodu, tak jakby od silnika to pochodziło... Przy prędkościach ok. 120 na razie jest u mnie ok. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowal510 Opublikowano 24 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2011 (edytowane) Dwóch kompletach felg, czy opon? Może Ci sami ludzie wyważali... Mogli mieć maszynerię źle skalibrowana. Ja tam się nie znam, ale miałem w X-trail'u identyczny objaw, ten sam zakres prędkości i również brak drgań na kierownicy. Dwa razy dawałem do poprawki koła do wyważenia, aż zrezygnowany zawiozłem samochód do Nissan'a i dopiero tam mi dobrze wyważyli. Może u Ciebie przyczyna leży gdzieś indziej, ale objawy ma Kolega całkowicie identyczne, Dwa komplety kół, i w różnych firmach wulkanizacyjnych na różnych maszynach.Zaczekam do lata i spróbuje znowu. Edytowane 24 Stycznia 2011 przez kowal510 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buba1996 Opublikowano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2011 Witam, a nie zauważyliście u siebie drgań samochodu na biegu jałowym? Jak stoję w korku czy przed skrzyżowaniem, to czuję miarowe drżenie całego samochodu, tak jakby od silnika to pochodziło... Przy prędkościach ok. 120 na razie jest u mnie ok. Pozdrawiam. też tak czasem mam i mam wrażenie że zależy to od benzyny, przy kiepskiej (parę razu dotankowałem 98 i przechodziło, drżenie jest tak delikatne że w zasadzie nie odczuwalne i tylko w czasie postoju - często z włączonym hamulcem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowal510 Opublikowano 24 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2011 No cóż... nie wiem. Chciałem pomóc. Dziękuję doceniam to ale na temat wyważania opon z optymalizacja przechodziłem przy poprzednim samochodzie łącznie w wyważaniem na aucie także co nieco wiem ale tak jak mówię jeśli to tylko mój problem a na to wygląda że tak czekam na zmianę kół i zobaczę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavomir Opublikowano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2011 Miałem coś podobnego w Focusie, tylko nie od nowości a po ok 5 latach. Drgania odczuwalne na drążku zmiany biegów i całej karoserii przy prędkościach 90-100. Wg serwisu miał być to problem z półosią -osiami ale nie udało mi się tego zweryfikować bo sprzedałem z tym felerem i kupiłem QQ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghart Opublikowano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2011 ...czekam na zmianę kół i zobaczę. Czy coś się wyjaśniło w temacie drżenia nadwozia po wymianie na letnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowal510 Opublikowano 27 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2011 (edytowane) Czy coś się wyjaśniło w temacie drżenia nadwozia po wymianie na letnie? Niestety po zmianie kół to samo koła oczywiście wyważone i optymalizowane.Czekam na przegląd i będę zgłaszał na gwarancji.Czyżbym nie był sam? Edytowane 27 Czerwca 2011 przez kowal510 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
castoro Opublikowano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2011 też tak czasem mam i mam wrażenie że zależy to od benzyny, przy kiepskiej (parę razu dotankowałem 98 i przechodziło, drżenie jest tak delikatne że w zasadzie nie odczuwalne i tylko w czasie postoju - często z włączonym hamulcem Albo też zbyt niskie wolne obroty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markson Opublikowano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2011 Niestety po zmianie kół to samo koła oczywiście wyważone i optymalizowane.Czekam na przegląd i będę zgłaszał na gwarancji.Czyżbym nie był sam? Miałem podobne problemy z drganiami przy 120/h auto na gwarancji ale do serwisu niema co jechać tylko do dobrej nowoczesnej wyważalni kół trójwymiarowe wyważanie kół tak chyba się nazywa sciągają opony i sprawdzają najpierw osobno nastepnie kąpletują ,wyważają ,150 zl i święty spokój powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghart Opublikowano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2011 Niestety po zmianie kół to samo koła oczywiście wyważone i optymalizowane.Czekam na przegląd i będę zgłaszał na gwarancji.Czyżbym nie był sam? Niestety jak widać nie jest to odosobniony przypadek. Zgłaszałem to już 3-krotnie w dwóch ASO w ramach gwarancji i bez skutku twierdzą iż wszystko jest w porządku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowal510 Opublikowano 27 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2011 (edytowane) Miałem podobne problemy z drganiami przy 120/h auto na gwarancji ale do serwisu niema co jechać tylko do dobrej nowoczesnej wyważalni kół trójwymiarowe wyważanie kół tak chyba się nazywa sciągają opony i sprawdzają najpierw osobno nastepnie kąpletują ,wyważają ,150 zl i święty spokój powodzenia Kolega chyba niezbyt dokładnie czyta wyraźnie pisałem koła były wyważane i optymalizowane.A 3D to chyba w kinie? A tak na marginesie to wydaje mi się że mogą być to nie wyważone tylne półosie.I takie drżenie pewno ma większość tylko jedni nie zwracają uwagi a inni poruszają się z mniejszymi prędkościami a pozostali trafili na lepsze egzemplarze. Edytowane 27 Czerwca 2011 przez kowal510 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
^^ehhh^^ Opublikowano 28 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2011 miałem podobnie w drugim samochodzie - koła zimowe drzenie [ale w zakresach 80-100] - koła letnie drzenie - wyważanie bez rezultatów, doważanie kół na samochodzie - bez rezultatów - na rolkach zawias perfekt ... lekka załamka - dopiero wizyta u starego mechanika od zawieszeń ...popatrzył przejechał się wymienił prawy sworzeń wahacza i po problemie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Popek82 Opublikowano 1 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2011 kolega kowal dobrze pisze mogą to być rozważone półosie a to już troche problem bo aso może nawet nie mieć odpowiedniego sprzętu żeby to sprawdzić. I jeszcza jedna sprawa która może być - warto sprawdzic czy na oponach nie występują "bąble" czyli wybrzuszenia na powierzchni styku opony z asfaltem. Może zamiana opon tył na przód pomoze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robert65 Opublikowano 18 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2011 Zauważyłem od nowości u siebie w QQ+2 delikatne drżenie nadwozia między 120 do 140 km/h , kierownica nie drży tylko nadwozie .Zaznaczam że opony wyważone i optymalizowane , co więcej zaczekałem na zmianę opon na zimowe (nowe opony zimowe + proste felgi 17") i te same objawy w tym samym zakresie,poniżej 120 i powyżej 140 wszystko w porządku.Czy ktoś zauważył podobny problem?. Wczoraj wybrałem się w trasę nad jeziora i przetestowałem auto z większymi prędkościami, mam dokładnie takie same objawy jak kowal510, asfalt równy, przy prędkościach powyżej 140km/h auto prowadzi się bardzo pewnie i jest stabilne, nie ma żadnych tendencji do myszkowania czy ściągania, a na liczniku mam dopiero 3000km oczywiście sprawdzę wyważenie kół ale mam wrażenie, że to nie jest przyczyną tych wibracji- drgań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbigjar Opublikowano 18 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2011 Ja miałem w swoim samochodzie podobnie ,jazda z przędkością ponad 120/godz cały samochód drgał,oprócz wyważenia ,poprawiłem w profesjonalnym warsztacie zbieżność,oczywiście fabrycznie żle była ustawiona. Pomogło. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowal510 Opublikowano 18 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2011 (edytowane) Powtarzam na pewno nie jest to wina opon felg czyli generalnie kół ponieważ jak wyżej pisałem testowałem na dwóch kompletach KÓŁ zima lato ,coś jest w aucie .Ja osobiście stawiam na półosie tylne,można by było to sprawdzić demontując półosie i test bez nich jeśli jest to realne lub ich wyważenie ale jak pisał kolega wyżej mało prawdopodobne aby serwis był do tego przygotowany i chętny do wykonania.Po za tym przy ostatnim oglądaniu niestety już zardzewiałych rocznych półosi nie bardzo widziałem jakiekolwiek obciążniki wyważające półosie także śmiem wątpić aby angole to robili w fabryce a co dopiero w serwisie.A zbieżność oczywiście można ale przodu a problem leży w tylnym zawieszeniu. Edytowane 18 Lipca 2011 przez kowal510 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markson Opublikowano 18 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2011 Powtarzam na pewno nie jest to wina opon felg czyli generalnie kół ponieważ jak wyżej pisałem testowałem na dwóch kompletach KÓŁ zima lato ,coś jest w aucie .Ja osobiście stawiam na półosie tylne,można by było to sprawdzić demontując półosie i test bez nich jeśli jest to realne lub ich wyważenie ale jak pisał kolega wyżej mało prawdopodobne aby serwis był do tego przygotowany i chętny do wykonania.Po za tym przy ostatnim oglądaniu niestety już zardzewiałych rocznych półosi nie bardzo widziałem jakiekolwiek obciążniki wyważające półosie także śmiem wątpić aby angole to robili w fabryce a co dopiero w serwisie.A zbieżność oczywiście można ale przodu a problem leży w tylnym zawieszeniu. Wszystko się zgadza może i półosie ale nie wszyscy co mają podobne problemy mają 4x4 a więc żadny tylnich półosi niema a minimalna zła zbieżność też ma wpływ na drgania powtażam minimalna bo większa -duża ma zupełnie inne odczucia ściągania ,piski na zakrętach itd.wyważanie , planowanie może być za mało należy jaszcze doważyć na pojezdzie i tu dopiero się koryguje trochę nie do końca półosie i to jest to moje 3D jak w kinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robert65 Opublikowano 19 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2011 Wszystko się zgadza może i półosie ale nie wszyscy co mają podobne problemy mają 4x4 a więc żadny tylnich półosi niema a minimalna zła zbieżność też ma wpływ na drgania powtażam minimalna bo większa -duża ma zupełnie inne odczucia ściągania ,piski na zakrętach itd.wyważanie , planowanie może być za mało należy jaszcze doważyć na pojezdzie i tu dopiero się koryguje trochę nie do końca półosie i to jest to moje 3D jak w kinie. Może to nic nie wniesie do tematu ale mam tylko przedni napęd, więc półosie tylne odpadają, jechały tylko 2 osoby i trochę bagażu, nic ciężkiego ... i drgało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość trebor1d Opublikowano 19 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2011 mnie tez auto drga w tym zakresie predkosci ale mam nadzieje, ze to wina nowo nalozonych opon lub braku ciezarka. wczesniej tego nie bylo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bolo28 Opublikowano 22 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2011 Witam, Czy kolega Kowal510 zdiagnozował już przyczynę drgań? Pytam bo też obserwuję drgania nadwozia i kierownicy przy prędkościach powyżej 100 km/h. Koła wyważałem już kilka razy i nic to nie dało. Mam wrażenie, że drgania pojawiają się przy większym obciążeniu samochodu i podczas dłuższej jazdy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Author53 Opublikowano 22 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2011 Witam, Czy kolega Kowal510 zdiagnozował już przyczynę drgań? Pytam bo też obserwuję drgania nadwozia i kierownicy przy prędkościach powyżej 100 km/h. Koła wyważałem już kilka razy i nic to nie dało. Mam wrażenie, że drgania pojawiają się przy większym obciążeniu samochodu i podczas dłuższej jazdy. Pozdrawiam Przyczyn może byc wiele więc diagnoza przez net jest raczej wykluczona. Przyczyna mogą byc krzywe tarcze hamulcowe, złe wyważenie kół, luz łożysk, koncówki, swożnie itd. Tylko wizyta u dobrego diagnosty da prawidłowa odpowiedź. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.