Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Drżenie nadwozia przy prędkościach 120-140km


kowal510
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zauważyłem od nowości u siebie w QQ+2 delikatne drżenie nadwozia między 120 do 140 km/h , kierownica nie drży tylko nadwozie .Zaznaczam że opony wyważone i optymalizowane , co więcej zaczekałem na zmianę opon na zimowe (nowe opony zimowe + proste felgi 17") i te same objawy w tym samym zakresie,poniżej 120 i powyżej 140 wszystko w porządku.Czy ktoś zauważył podobny problem?.Jeśli to nie opony to może któraś z półosi nie wyważona?.I jak to teraz w serwisie jeszcze wytłumaczyć zaraz będzie że nie mają gdzie sprawdzić bo z takimi prędkościami nie ma gdzie jeździć,a to oni nic nie wyczuwają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

a nie zauważyliście u siebie drgań samochodu na biegu jałowym? Jak stoję w korku czy przed skrzyżowaniem, to czuję miarowe drżenie całego samochodu, tak jakby od silnika to pochodziło...

Przy prędkościach ok. 120 na razie jest u mnie ok.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwóch kompletach felg, czy opon? Może Ci sami ludzie wyważali... :) Mogli mieć maszynerię źle skalibrowana. Ja tam się nie znam, ale miałem w X-trail'u identyczny objaw, ten sam zakres prędkości i również brak drgań na kierownicy. Dwa razy dawałem do poprawki koła do wyważenia, aż zrezygnowany zawiozłem samochód do Nissan'a i dopiero tam mi dobrze wyważyli. Może u Ciebie przyczyna leży gdzieś indziej, ale objawy ma Kolega całkowicie identyczne,

Dwa komplety kół, i w różnych firmach wulkanizacyjnych na różnych maszynach.Zaczekam do lata i spróbuje znowu.

Edytowane przez kowal510
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

a nie zauważyliście u siebie drgań samochodu na biegu jałowym? Jak stoję w korku czy przed skrzyżowaniem, to czuję miarowe drżenie całego samochodu, tak jakby od silnika to pochodziło...

Przy prędkościach ok. 120 na razie jest u mnie ok.

Pozdrawiam.

 

też tak czasem mam i mam wrażenie że zależy to od benzyny, przy kiepskiej (parę razu dotankowałem 98 i przechodziło, drżenie jest tak delikatne że w zasadzie nie odczuwalne i tylko w czasie postoju - często z włączonym hamulcem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż... nie wiem. Chciałem pomóc. :)

Dziękuję doceniam to ale na temat wyważania opon z optymalizacja przechodziłem przy poprzednim samochodzie łącznie w wyważaniem na aucie także co nieco wiem ale tak jak mówię jeśli to tylko mój problem a na to wygląda że tak czekam na zmianę kół i zobaczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem coś podobnego w Focusie, tylko nie od nowości a po ok 5 latach. Drgania odczuwalne na drążku zmiany biegów i całej karoserii przy prędkościach 90-100. Wg serwisu miał być to problem z półosią -osiami ale nie udało mi się tego zweryfikować bo sprzedałem z tym felerem i kupiłem QQ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Czy coś się wyjaśniło w temacie drżenia nadwozia po wymianie na letnie?

Niestety po zmianie kół to samo koła oczywiście wyważone i optymalizowane.Czekam na przegląd i będę zgłaszał na gwarancji.Czyżbym nie był sam?

Edytowane przez kowal510
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też tak czasem mam i mam wrażenie że zależy to od benzyny, przy kiepskiej (parę razu dotankowałem 98 i przechodziło, drżenie jest tak delikatne że w zasadzie nie odczuwalne i tylko w czasie postoju - często z włączonym hamulcem

 

Albo też zbyt niskie wolne obroty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety po zmianie kół to samo koła oczywiście wyważone i optymalizowane.Czekam na przegląd i będę zgłaszał na gwarancji.Czyżbym nie był sam?

Miałem podobne problemy z drganiami przy 120/h auto na gwarancji ale do serwisu niema co jechać tylko do dobrej nowoczesnej wyważalni kół trójwymiarowe wyważanie kół tak chyba się nazywa sciągają opony i sprawdzają najpierw osobno nastepnie kąpletują ,wyważają ,150 zl i święty spokój powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety po zmianie kół to samo koła oczywiście wyważone i optymalizowane.Czekam na przegląd i będę zgłaszał na gwarancji.Czyżbym nie był sam?

Niestety jak widać nie jest to odosobniony przypadek.

 

Zgłaszałem to już 3-krotnie w dwóch ASO w ramach gwarancji i

bez skutku twierdzą iż wszystko jest w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobne problemy z drganiami przy 120/h auto na gwarancji ale do serwisu niema co jechać tylko do dobrej nowoczesnej wyważalni kół trójwymiarowe wyważanie kół tak chyba się nazywa sciągają opony i sprawdzają najpierw osobno nastepnie kąpletują ,wyważają ,150 zl i święty spokój powodzenia

Kolega chyba niezbyt dokładnie czyta wyraźnie pisałem koła były wyważane i optymalizowane.A 3D to chyba w kinie?

 

A tak na marginesie to wydaje mi się że mogą być to nie wyważone tylne półosie.I takie drżenie pewno ma większość tylko jedni nie zwracają uwagi a inni poruszają się z mniejszymi prędkościami a pozostali trafili na lepsze egzemplarze.

Edytowane przez kowal510
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem podobnie w drugim samochodzie - koła zimowe drzenie [ale w zakresach 80-100] - koła letnie drzenie - wyważanie bez rezultatów, doważanie kół na samochodzie - bez rezultatów - na rolkach zawias perfekt ... lekka załamka - dopiero wizyta u starego mechanika od zawieszeń ...popatrzył przejechał się wymienił prawy sworzeń wahacza i po problemie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega kowal dobrze pisze mogą to być rozważone półosie a to już troche problem bo aso może nawet nie mieć odpowiedniego sprzętu żeby to sprawdzić. I jeszcza jedna sprawa która może być - warto sprawdzic czy na oponach nie występują "bąble" czyli wybrzuszenia na powierzchni styku opony z asfaltem. Może zamiana opon tył na przód pomoze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zauważyłem od nowości u siebie w QQ+2 delikatne drżenie nadwozia między 120 do 140 km/h , kierownica nie drży tylko nadwozie .Zaznaczam że opony wyważone i optymalizowane , co więcej zaczekałem na zmianę opon na zimowe (nowe opony zimowe + proste felgi 17") i te same objawy w tym samym zakresie,poniżej 120 i powyżej 140 wszystko w porządku.Czy ktoś zauważył podobny problem?.

 

 

 

Wczoraj wybrałem się w trasę nad jeziora i przetestowałem auto z większymi prędkościami, mam dokładnie takie same objawy jak kowal510, asfalt równy, przy prędkościach powyżej 140km/h auto prowadzi się bardzo pewnie i jest stabilne, nie ma żadnych tendencji do myszkowania czy ściągania, a na liczniku mam dopiero 3000km :mellow: oczywiście sprawdzę wyważenie kół ale mam wrażenie, że to nie jest przyczyną tych wibracji- drgań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem w swoim samochodzie podobnie ,jazda z przędkością ponad 120/godz cały samochód drgał,oprócz wyważenia ,poprawiłem w profesjonalnym warsztacie zbieżność,oczywiście fabrycznie żle była ustawiona.

Pomogło.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powtarzam na pewno nie jest to wina opon felg czyli generalnie kół ponieważ jak wyżej pisałem testowałem na dwóch kompletach KÓŁ zima lato ,coś jest w aucie .Ja osobiście stawiam na półosie tylne,można by było to sprawdzić demontując półosie i test bez nich jeśli jest to realne lub ich wyważenie ale jak pisał kolega wyżej mało prawdopodobne aby serwis był do tego przygotowany i chętny do wykonania.Po za tym przy ostatnim oglądaniu niestety już zardzewiałych rocznych półosi nie bardzo widziałem jakiekolwiek obciążniki wyważające półosie także śmiem wątpić aby angole to robili w fabryce a co dopiero w serwisie.A zbieżność oczywiście można ale przodu a problem leży w tylnym zawieszeniu.

Edytowane przez kowal510
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powtarzam na pewno nie jest to wina opon felg czyli generalnie kół ponieważ jak wyżej pisałem testowałem na dwóch kompletach KÓŁ zima lato ,coś jest w aucie .Ja osobiście stawiam na półosie tylne,można by było to sprawdzić demontując półosie i test bez nich jeśli jest to realne lub ich wyważenie ale jak pisał kolega wyżej mało prawdopodobne aby serwis był do tego przygotowany i chętny do wykonania.Po za tym przy ostatnim oglądaniu niestety już zardzewiałych rocznych półosi nie bardzo widziałem jakiekolwiek obciążniki wyważające półosie także śmiem wątpić aby angole to robili w fabryce a co dopiero w serwisie.A zbieżność oczywiście można ale przodu a problem leży w tylnym zawieszeniu.

Wszystko się zgadza może i półosie ale nie wszyscy co mają podobne problemy mają 4x4 a więc żadny tylnich półosi niema a minimalna zła zbieżność też ma wpływ na drgania powtażam minimalna bo większa -duża ma zupełnie inne odczucia ściągania ,piski na zakrętach itd.wyważanie , planowanie może być za mało należy jaszcze doważyć na pojezdzie i tu dopiero się koryguje trochę nie do końca półosie i to jest to moje 3D jak w kinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się zgadza może i półosie ale nie wszyscy co mają podobne problemy mają 4x4 a więc żadny tylnich półosi niema a minimalna zła zbieżność też ma wpływ na drgania powtażam minimalna bo większa -duża ma zupełnie inne odczucia ściągania ,piski na zakrętach itd.wyważanie , planowanie może być za mało należy jaszcze doważyć na pojezdzie i tu dopiero się koryguje trochę nie do końca półosie i to jest to moje 3D jak w kinie.

 

Może to nic nie wniesie do tematu ale mam tylko przedni napęd, więc półosie tylne odpadają, jechały tylko 2 osoby i trochę bagażu, nic ciężkiego :( ... i drgało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam, Czy kolega Kowal510 zdiagnozował już przyczynę drgań? Pytam bo też obserwuję drgania nadwozia i kierownicy przy prędkościach powyżej 100 km/h. Koła wyważałem już kilka razy i nic to nie dało. Mam wrażenie, że drgania pojawiają się przy większym obciążeniu samochodu i podczas dłuższej jazdy. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, Czy kolega Kowal510 zdiagnozował już przyczynę drgań? Pytam bo też obserwuję drgania nadwozia i kierownicy przy prędkościach powyżej 100 km/h. Koła wyważałem już kilka razy i nic to nie dało. Mam wrażenie, że drgania pojawiają się przy większym obciążeniu samochodu i podczas dłuższej jazdy. Pozdrawiam

 

Przyczyn może byc wiele więc diagnoza przez net jest raczej wykluczona. Przyczyna mogą byc krzywe tarcze hamulcowe, złe wyważenie kół, luz łożysk, koncówki, swożnie itd. Tylko wizyta u dobrego diagnosty da prawidłowa odpowiedź.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...