Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] nie chce odpalic


Gość pawel000051
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość pawel000051

witam!! Mam problem a mianowicie moja almerka 2.0D na zimnym silniku ciężko odpala, po odpaleniu gaśnie trzeba trzymać cały czas nogę na gazie, gdy już jadę to w pewnych momentach przerywa, gdy silnik się już nagrzeje to chodzi jak by jej nic nie było. Dodam jeszcze że czasami świeci się kontrolka CHECK ENGINE. z góry dzięki!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro swieci sie check to nalezaloby podjechac na komputer bo definitywnie podawane sa falszywe odczyty. Mozliwe ze ktorys z czujnikow, temparatury, cisnienia, polozenia nawalil i sa problemy. Probowales grzac podwojnie swiece ? Chociaz to pewnie cos bardziej konkretnego niz swiecie ,ale warto zawsze sprobowac :), najszybciej bedzie jak podjedziesz na komputer.

 

 

ps. sprawdz olej i filtr oleju, no chyba ze zmieniales ostatnio

Edytowane przez mcrow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam!! Mam problem a mianowicie moja almerka 2.0D na zimnym silniku ciężko odpala, po odpaleniu gaśnie trzeba trzymać cały czas nogę na gazie, gdy już jadę to w pewnych momentach przerywa, gdy silnik się już nagrzeje to chodzi jak by jej nic nie było. Dodam jeszcze że czasami świeci się kontrolka CHECK ENGINE. z góry dzięki!!

 

Ma to coś wspólnego z zapytaniem w poprzednim twoim poście o zaworek odcinający na pompie? Sprawdz z czego pochodzi błąd...wystarczy kod blędu. Jak z filtrem paliwa? i stanem wtrysków? może leją...i na zimnym gaśnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawel000051

na komputerze już byłem gość stwierdził ze to chyba sterownik pompy wtryskowej. Dzwoniłem do gościa który regeneruje sterowniki i powiedział ze to nie koniecznie musi być sterownik tylko jakiś czujnik na przykład!! A i jeszcze dodam że tak jakby troche klekocze gdy jest zimny!! Filtr paliwa ostatnio wymieniałem!! W ostatnim poście pytałem o zaworek odcinający bo myślałem ze to jest jakiś czujnik i ze to może przez niego!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na komputerze już byłem gość stwierdził ze to chyba sterownik pompy wtryskowej. Dzwoniłem do gościa który regeneruje sterowniki i powiedział ze to nie koniecznie musi być sterownik tylko jakiś czujnik na przykład!! A i jeszcze dodam że tak jakby troche klekocze gdy jest zimny!! Filtr paliwa ostatnio wymieniałem!! W ostatnim poście pytałem o zaworek odcinający bo myślałem ze to jest jakiś czujnik i ze to może przez niego!!

Sprawdz kodami błyskowymi i będzie wiadomo raczej . Chyba ze wyswietli 55.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawel000051

Sprawdz kodami błyskowymi i będzie wiadomo raczej . Chyba ze wyswietli 55.

a co to jest i jak sie to sprawdza??

 

a może przyczyna być filtr paliwa?? bo został wymieniony na nowy i po trzech dniach samochód zaczą nawalać!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Pawel powiedz jakim programem Ci sprawdzal . jesli carman lub kts to niech go sobie wsadzi gdzies. Bardzo trudno jest sie polaczyc z naszymi komputerami. A co powiedzial ze pompa. Bledy to prosze sobie zrobic samemu. Wejsc w dzial primera i tam od p10 do p11144. tam jak klikniesz bedzie Faq dla silnika cd20t diesel (autor and pec) Klikasz na to i tam jest link kody bledow z opiem autodiagnostyki . Robisz tak jak tam pisze i masz zcztytane bledy jak sa. Jak zczytasz bledy to wtedy zobaczymy. jesli masz gniazdo diagnostyczne prostokatne to zwierazsz przedostani i ostatni pin prawy w gornym rzedzie. Powodzenia.

 

instrukcjaA14.pdf tylko nie jestem pewien czy w dieslu tez to dziala

To nie dziala bo ta autodiagnostyka jest dla silnikow benzynowych a nie do diesla . Sa tez rowniez inne kody bledow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawel powiedz jakim programem Ci sprawdzal . jesli carman lub kts to niech go sobie wsadzi gdzies. Bardzo trudno jest sie polaczyc z naszymi komputerami. A co powiedzial ze pompa. Bledy to prosze sobie zrobic samemu. Wejsc w dzial primera i tam od p10 do p11144. tam jak klikniesz bedzie Faq dla silnika cd20t diesel (autor and pec) Klikasz na to i tam jest link kody bledow z opiem autodiagnostyki . Robisz tak jak tam pisze i masz zcztytane bledy jak sa. Jak zczytasz bledy to wtedy zobaczymy. jesli masz gniazdo diagnostyczne prostokatne to zwierazsz przedostani i ostatni pin prawy w gornym rzedzie. Powodzenia.

 

W N15 2.0D jest cd20e (względnie cd20), a w nim "błyskanie" nie zawsze działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lukasz u mnie jest silnik cd20t ale to jest dalej silnik cd20 tylko ze dolozone turbo i to turbo nie ma wplywu na autodiagnostyke. Bledy mamy takie same i jeszcze terrano 2,7 D ma takie same bledy. No chyba ze tak jak piszesz ze nie zawsze dziala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

witam, mam ten sam problem wiec się dołączę

 

nissan almera n15, 99rok, 2.0D

 

przez kilka lat silnik odpalał jak zloto, ( w zakresie -25stC - +35stC) ;)

od kilku dni jak zaczęło się nocami robić chłodniej silnik po odpaleniu gaśnie, jak zapale muszę nogę trzymać na gazie aby nie zgasł, jak się wskazówka od temperatury silnika ruszy, jest OK i brak gaśnięcia. btw. leję normalną ropę ze stacji, jeżeli to miałoby znaczenie.

 

po przeczytaniu postów powyżej, kolega wymienił pompę wtryskową i u niego pomogło. z racji tego że pompa, to nie tani interes, pytam się czy ktoś z forumowiczów miał taki przypadek jak u mnie i jakoś to rozwiązał. błędów u mnie nie ma, żadnych cheków itp.

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli na zimnym nie dasz gazu to dość mocno trzęsie silnikiem, spadają obroty i w konsekwencji gaśnie?

 

tak dokładnie, kiedyś odpalał od strzału, a teraz ma tez lekkie problemy z zapalaniem, jak juz odpali, to bez gazu gasnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Świece żarowe - jak się mają? Omomierzem sprawdź oraz wizualnie, czy grzeją.

 

2. Jest też opcja, że dostaje za małą dawkę paliwa - ale to by był też raczej problem na ciepłym silniku. Filtr paliwa dawno temu zmieniany? Filtr powietrza? Pompa wtryskowa nie ma wycieków?

 

Nie znam dokładnie budowy tej pompy, bo jeszcze nie miałem okazji jej rozbierać, ale tam powinien być zawór, który zapobiega cofaniu paliwa. Może on nawala?

 

I jeszcze jedno pytanie - czy zaraz po zimnym odpaleniu nie występuje nadmierne kopcenie na jasny kolor (coś jak niebieski wpadający w szary)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Świece żarowe - jak się mają? Omomierzem sprawdź oraz wizualnie, czy grzeją.

 

2. Jest też opcja, że dostaje za małą dawkę paliwa - ale to by był też raczej problem na ciepłym silniku. Filtr paliwa dawno temu zmieniany? Filtr powietrza? Pompa wtryskowa nie ma wycieków?

 

Nie znam dokładnie budowy tej pompy, bo jeszcze nie miałem okazji jej rozbierać, ale tam powinien być zawór, który zapobiega cofaniu paliwa. Może on nawala?

 

I jeszcze jedno pytanie - czy zaraz po zimnym odpaleniu nie występuje nadmierne kopcenie na jasny kolor (coś jak niebieski wpadający w szary)?

 

 

 

1. świec nie sprawdzałem, jutro zerknę,

2. filtry zmieniane w maju, przejechałem na nich 12tys km, pompy nie oglądałem, jutro zerknę czy nie ma wycieków

3. jutro podjadę do pompiarza, zerknie na pompę i zaworek

 

jak odpalam po raz któryś to auto kopci na czarno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również się podepnę pod temat, ponieważ mam podobne problemy, jednak dotyczą one uruchomienia silnika ciepłego, pierwszy rozruch po chłodnej nocy idealnie odpala, silnik to 1.4 benzyna + podtlenek LPG. Rozruch jest na benzynie, dopiero później przełącza się na gaz.

Edytowane przez Zoidberg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego ja też tak miałem na zimnym silniku kulał i zaraz bez dodania gazu gasł u mnie czujnik położenia wału do wymiany wymieniony czujnik pali jak złoto a jaką ty masz pompe wtryskową boscha czy zexela???????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

kolego ja też tak miałem na zimnym silniku kulał i zaraz bez dodania gazu gasł u mnie czujnik położenia wału do wymiany wymieniony czujnik pali jak złoto a jaką ty masz pompe wtryskową boscha czy zexela???????

 

 

witam, mam pompe bosha, auto 2.0d '99

 

czujnik kupiony od opla vectry 2.0D, nowy - cena 130zl

 

oryginalny czujnik nissana dostepny tylko w ASO - cena ok 500zl

 

czujnik po zmianie wtycznki, rozwiercenia otworu na srube montazowa dziala super

 

na innym polskim forum mozna znalezc dokladnie informacje jaki czujnik od vectry pasuje

 

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/64729-p11-zamiennik-czujnika-wau-korbowego-20td-nissan/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość pawel000051
witam, mam ten sam problem wiec się dołączę

 

nissan almera n15, 99rok, 2.0D

 

przez kilka lat silnik odpalał jak zloto, ( w zakresie -25stC - +35stC) ;)

od kilku dni jak zaczęło się nocami robić chłodniej silnik po odpaleniu gaśnie, jak zapale muszę nogę trzymać na gazie aby nie zgasł, jak się wskazówka od temperatury silnika ruszy, jest OK i brak gaśnięcia. btw. leję normalną ropę ze stacji, jeżeli to miałoby znaczenie.

 

po przeczytaniu postów powyżej, kolega wymienił pompę wtryskową i u niego pomogło. z racji tego że pompa, to nie tani interes, pytam się czy ktoś z forumowiczów miał taki przypadek jak u mnie i jakoś to rozwiązał. błędów u mnie nie ma, żadnych cheków itp.

 

nie pomogło źle zdjagnozowane! przyczyną był czujnik położenia wału :/

Edytowane przez pawel000051
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi czujnikami od opla to ponoć kicha się robi Już z 4 osoby po zapakowaniu ich do P11 i po jakimś czasie miały ponownie problemy. Wiem że cena Jest 3 krotnie niższa Ponoć Nissana można nabyć już za 350 zeta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wymieniłem w n15 2.0 D '99 i jeżdzi aż milo, zapala jak stała 2 tygodnie na mrozie,

czujnik położeniu wału jak wyciągał mechanik to mu sie rozpadł na pół, kupiony został czujnik bosha dedykowany do opla, wtyczka posztukowana i z autem nie ma problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem wyżej że 4 osoby zgłosiły problem a tych czujników poszło zdecydowanie więcej Ci co zgłaszala problemy mieli ponoć jakieś tam inne opory na nich niż cała reszta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...