janek123 Opublikowano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 Witam. Ostatnio zauważyłem że silnik pomiędzy komorą silnika a kabiną jest zachlapany olejem. Pojechałem do mechanika i stwierdził że turbosprężarka przepuszcza olej i wycieka z węza odprowadzającego powietrze z turba. Czy ktos z Was spotkał sie z podobnym problemem? Czy ktoś regenerował turbo i czy ta regeneracja jest konieczna teraz czy można jeżdzic, jaki jest mniejwiecej koszt takiej regeneracji. Dodam że auto chodzi bez zarzutu nie kopci utrata oleju od wymiany do wymiany jest niezauważalna. silnik 2.2 dCi 2006 rocznik, 175 tys przebiegu(przebiegu nie jestem pewny bo auto kupiłem sprowadzane rok temu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lotnik78 Opublikowano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 Regenerowana turbina kosztuje okolo 1000zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryba382 Opublikowano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 Witam. Ostatnio zauważyłem że silnik pomiędzy komorą silnika a kabiną jest zachlapany olejem. Pojechałem do mechanika i stwierdził że turbosprężarka przepuszcza olej i wycieka z węza odprowadzającego powietrze z turba. Czy ktos z Was spotkał sie z podobnym problemem? Czy ktoś regenerował turbo i czy ta regeneracja jest konieczna teraz czy można jeżdzic, jaki jest mniejwiecej koszt takiej regeneracji. Dodam że auto chodzi bez zarzutu nie kopci utrata oleju od wymiany do wymiany jest niezauważalna. silnik 2.2 dCi 2006 rocznik, 175 tys przebiegu(przebiegu nie jestem pewny bo auto kupiłem sprowadzane rok temu) Kolego może wystarczy wymienić tylko przewód. Te przewody często się psują. Sprawdź dokładnie. Często też rozszczelnia się interculer. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtgor Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 Gdzieś czytałem na tym forum że jak sprężarka puści za dużo leju to dostaje się do komór spalania, silnik nabiera obrotów i się sytuacja zapętla, coraz większe obroty i coraz więcej oleju do cylindrów, aż silnik nie wytrzyma obrotów. Jedyny ratunek wtedy to zgasić silnik na biegu trzymając auto na hamulcu. Ztego artykułu wynikało że to niebezpieczna usterka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janek123 Opublikowano 26 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 Kolego może wystarczy wymienić tylko przewód. Te przewody często się psują. Sprawdź dokładnie. Często też rozszczelnia się interculer. Witam Kolegę Przewód wygląda dobrze.Nie wiem czy to też wina interculera. Niestety nie znam sie za bardzo na mechanice ale wydaje mi się ze jeżeli olej wydostaje sie za interculerem(na łączeniu węza gumowego i rury metalowej pomiędzy interculerem a kabiną)to jest coś nie tak. Jak pisałem wcześniej auto chodzi dobrze, nie kopci turbina nie gwiżdze. Mechanik zalecił regeneracje turbiny albo jazdę az całkiem padnie. Tak że takie pytanie czy mógłbyś doradzić czy wymienić czy jeździć bo z tego co śledzę forum to znasz się na tych samochodach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryba382 Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 (edytowane) Tak jak napisałem wyżej. Sprawdź to dokładnie ponieważ każda turbosprężarka nawet zaraz po wymianie w tych samochodach trochę oleju będzie przepuszczać i będzie się dostawać do interculera. Ja mam opracowany swój sposób z przewodem gumowym ze skrzyni korbowej do turbosprężarki żeby ograniczyć olej dostający się do turbosprężarki. Bardzo dużo turbosprężarek w tych samochodach jest oddawane do regeneracji zupełnie sprawnych. Jeśli masz pytania to zadzwoń. Edytowane 26 Stycznia 2011 przez Ryba382 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość logis Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 Gdzieś czytałem na tym forum że jak sprężarka puści za dużo leju to dostaje się do komór spalania, silnik nabiera obrotów i się sytuacja zapętla, coraz większe obroty i coraz więcej oleju do cylindrów, aż silnik nie wytrzyma obrotów. Jedyny ratunek wtedy to zgasić silnik na biegu trzymając auto na hamulcu. Ztego artykułu wynikało że to niebezpieczna usterka. Miałem przyjemność oglądać taki silnik po ty jak pościło turbo i skończył się obrotomierz.Dobry mechanik podstawie luzu walka turbiny określi czy to jej koniec.Jeżdżenie do momentu jak będzie piszczeć nie jest najlepszym rozwiązaniem.Jak masz kasę to rób turbo tylko zasięgnij opinii dobrym warsztacie.Takich co rozbiorą i umyją to jest wielu ale fachowców mało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość _P11_ Opublikowano 2 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2011 (edytowane) Zgadzam się z przedmówcą. Ze sprawną turbiną jest całkiem inny komfort jazdy. Uważam, że nie powinieneś czekać. Ja robiłem w MotoTechnic we Wrocławiu i jestem zadowolony. Z resztą zanim wziąłem od nich turbinę zrobiłem mały rekonesans. Pamiętaj o odpowietrzeniu przewodów olejowych zakładając turbinę i ciesz się oddechem. Edytowane 2 Czerwca 2011 przez _P11_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 3 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 Dziwię sie tym ,ktorzy decyduja sie na regeneracje turbin.Przeciesz to jest zupełnie nieopłacalne. Za cenę regeneracji jednej turbiny ,można kupic bez problemu dwie,sprawne turbiny używane. Te używane zawsze wytrzymaja dłuzej ,bo do regeneracji uzywa sie najtańszych zamienników ,które mają bardzo krótką żywotność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryba382 Opublikowano 9 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2011 (edytowane) Dziwię sie tym ,ktorzy decyduja sie na regeneracje turbin.Przeciesz to jest zupełnie nieopłacalne. Za cenę regeneracji jednej turbiny ,można kupic bez problemu dwie,sprawne turbiny używane. Te używane zawsze wytrzymaja dłuzej ,bo do regeneracji uzywa sie najtańszych zamienników ,które mają bardzo krótką żywotność. Zgadzam się z Kolegą że regeneracja turbiny jest nieopłacalna. Materiały użyte do regeneracji są nietrwałe. Nasze firmy starają sie regenerować jak najtańszym kosztem (na azjatyckich częściach) co szybko się mści. Często powinni wymienić cały środek w korpusie, a robią tylko podstawowy zestaw naprawczy biorąc pieniądze za cały środek. Mogę powiedzieć z praktyki, że nawet turbo regenerowane w Niemczech do tych samochodów nie spełnia swoich oczekiwań. Edytowane 9 Czerwca 2011 przez Ryba382 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrzysztofH Opublikowano 15 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2021 Odświeżę temat bo nie znalazłem nigdzie odpowiedzi. Czy turbosprężarkę da się wyjąć od góry bez wyciągania silnika? Wszyscy mechanicy mówią mi że muszą wyjąć silnik, a mi się wydaje, że właśnie wystarczyłoby wymienić uszczelki od turbo. Pytanie jak to wyjąć. Gdzie odkręcić najpierw itd. ktoś poratuje takim przewodnikiem? Pewnie nie jednej osobie mechanicy wyciągali silnik żeby wymienić podkładkę pod turbo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 16 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2021 Poniżej masz kroki prosto z serwisówki do silnika M9R w T31. Ja tam nie widzę kroku wymagającego wyjmowania silnika. Celowo nie tłumaczyłem aby nie było niedomówień. REMOVAL 1. Drain engine coolant. Refer to LU-29, "Draining". CAUTION: Perform this step when the engine is cold. 2. Remove air inlet tube from turbocharger. Refer to EM-266, "Exploded View". 3. Remove air duct assembly. Refer to EM-263, "Exploded View". 4. Remove cowl top cover and extension cowl top. Refer to EXT-19, "Exploded View". 5. Disconnect vacuum hose from turbocharger. 6. Disconnect water hose from water tube of turbocharger. 7. Remove exhaust front tube. Refer to EX-14, "Exploded View". 8. Remove catalyst. Refer to EM-273, "Exploded View". 9. Remove oil tube from turbocharger. 10. Disconnect exhaust gas temperature sensor 1 harness connector. 11. Remove exhaust gas pressure sensor and exhaust gas pressure tube assembly. CAUTION: Be careful not to impact or damage exhaust gas pressure sensor. 12. Remove turbocharger from exhaust manifold. CAUTION: Never disassemble or adjust the turbocharger body. 13. Remove turbocharger cooling pump. 14. Remove exhaust gas temperature sensor 1, if necessary. CAUTION: Never remove exhaust gas temperature sensors except for replacing with new parts. INSTALLTION Note the following, and install in the reverse order of removal. Exhaust Gas Temperature Sensor 1 CAUTION: • Before installing a new exhaust gas temperature sensor, clean turbocharger thread. • Be careful not to impact or damage exhaust gas temperature sensor 1. • When installing, never use such tools as an air impact wrench. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.