Gość gasch Opublikowano 1 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2005 Witam, ja swoim sunny n14 1.6 na wtrysku jezdze dopiero 3 tygodnie (przejechalem juz 3000km) ale moge sie podzielic wynikami w spalaniu. 50/50 miasto/trasa - 7-7,5 litra niemiecka autostrada caly czas 120 - 6,4 litra niemiecka autostrada caly czas 140 - 6,6 litra Moj styl jazdy okresle jako szybki ale plynny. tzn. nigdy nie cisne gazu podczas dojezdzania do swiatel gdy pali sie czerwone (nagminne wsrod warszawskich kierowcow Hamuje silnikiem - tzn. jesli widze korek/czerwone swiatlo a jade 80kmh wrzucam trojke, przy 50 dwojke (ewentualnie pomagam sobie w tym czasie hamulcem). Z tego co wiem napewno to kazde auto z wtryskiem spala 0 (ZERO!!!) jesli nie dotykamy gazu i jedziemy na biegu. Mam kumpla poruszajacego sie BMW 535 V8 z 97r. On jezdzi duzo agresywniej, ale tez hamuje silnikiem tylko ze duzo ostrzej ode mnie np. dwojka przy 100kmh . Czasem nie wiem czy to zdrowe dla sprzegla. Np. jesli jedzie wlasnie 100 i nagle szybko zredukuje do dwojki (ostro pusci sprzeglo) to opony potrafia zapiszczec. Przy takim stylu jazdy 240 konne auto z 8 cylindrami pali mu srednio 10,5l !!!. Auto ma oczywiscie komputer pokazujacy chwilowe spalanie i widac ze przy hamowaniu silnikiem pali ZERO a na luzie okolo 2l/100km. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomek666 Opublikowano 1 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2005 Np. jesli jedzie wlasnie 100 i nagle szybko zredukuje do dwojki (ostro pusci sprzeglo) to opony potrafia zapiszczec. Hmm... tu mnie zaskoczyłeś :shock: Jeśli nie będzie dodawał gazu podczas redukcji, a to chyba oczywiste, jak hamuje silnikiem, to skąd ten pisk opon? Może mi ktoś to wytłumaczyć? :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gasch Opublikowano 1 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2005 Pisze jak jest. A kumpel na pewno nie dodaje gazu podczas redukcji. Czasem nawet redukuje podczas hamowania. Pisk jest dlatego ze auto o 8 cylindrach duzo bardziej hamuje silnkiem niz 4-cylindrowe. i przez chwile wystepuje olbrzymie obciazenie (przy puszczaniu sprzegla). Poprostu jesli silnik mial 2000 obr i redukcja do dwojki przy 100kmh zwieksza obroty silnkika do 5000 obr to jakby kola musza rozpedzic silnki i na poczatku poprostu kreca sie wolniej niz powinny i piszcza. WIem ze pokretnie i bardzo niejasno tlumacze ale jestem niewyspany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.