Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Walka z większym spalaniem


Gość Maciek78
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

ja swoim sunny n14 1.6 na wtrysku jezdze dopiero 3 tygodnie (przejechalem juz 3000km) ale moge sie podzielic wynikami w spalaniu.

50/50 miasto/trasa - 7-7,5 litra

niemiecka autostrada caly czas 120 - 6,4 litra

niemiecka autostrada caly czas 140 - 6,6 litra

Moj styl jazdy okresle jako szybki ale plynny. tzn. nigdy nie cisne gazu podczas dojezdzania do swiatel gdy pali sie czerwone (nagminne wsrod warszawskich kierowcow ;)

Hamuje silnikiem - tzn. jesli widze korek/czerwone swiatlo a jade 80kmh wrzucam trojke, przy 50 dwojke (ewentualnie pomagam sobie w tym czasie hamulcem).

Z tego co wiem napewno to kazde auto z wtryskiem spala 0 (ZERO!!!) jesli nie dotykamy gazu i jedziemy na biegu.

Mam kumpla poruszajacego sie BMW 535 V8 z 97r. On jezdzi duzo agresywniej, ale tez hamuje silnikiem tylko ze duzo ostrzej ode mnie np. dwojka przy 100kmh ;). Czasem nie wiem czy to zdrowe dla sprzegla. Np. jesli jedzie wlasnie 100 i nagle szybko zredukuje do dwojki (ostro pusci sprzeglo) to opony potrafia zapiszczec. Przy takim stylu jazdy 240 konne auto z 8 cylindrami pali mu srednio 10,5l !!!. Auto ma oczywiscie komputer pokazujacy chwilowe spalanie i widac ze przy hamowaniu silnikiem pali ZERO a na luzie okolo 2l/100km.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np. jesli jedzie wlasnie 100 i nagle szybko zredukuje do dwojki (ostro pusci sprzeglo) to opony potrafia zapiszczec.

Hmm... tu mnie zaskoczyłeś :shock:

Jeśli nie będzie dodawał gazu podczas redukcji, a to chyba oczywiste, jak hamuje silnikiem, to skąd ten pisk opon? Może mi ktoś to wytłumaczyć? :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisze jak jest. A kumpel na pewno nie dodaje gazu podczas redukcji. Czasem nawet redukuje podczas hamowania. Pisk jest dlatego ze auto o 8 cylindrach duzo bardziej hamuje silnkiem niz 4-cylindrowe. i przez chwile wystepuje olbrzymie obciazenie (przy puszczaniu sprzegla). Poprostu jesli silnik mial 2000 obr i redukcja do dwojki przy 100kmh zwieksza obroty silnkika do 5000 obr to jakby kola musza rozpedzic silnki i na poczatku poprostu kreca sie wolniej niz powinny i piszcza. WIem ze pokretnie i bardzo niejasno tlumacze ale jestem niewyspany ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...