kryspin Opublikowano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 Proszę o pomoc bo już brakuje mi pomysłów chodzi o zachowanie układu chłodzenia i wskaźnika temperatury. Po odpaleniu samochodu do temperatury ok 74st (mierzona na zewnątrz przewodu nagrzewnicy miernikiem cyfrowym) zanim otworzy się termostat rura gumowa od chłodnicy biegnąca do termostatu jest lodowata tak jakby przepływał tamtędy zimny płyn z chłodnicy (dowód po zgaszeniu silnika rura najbliżej termostatu lekko się ogrzewa od obudowy termostatu kiedy znowu zapale silnik robi się zimna). Po otwarciu się termostatu powyżej 74st wszystko oki. Wskaźnik temperatury przy temp ok 60 stopni wskazuje połowę zakresu i mimo że temp cieczy wzrasta to wskaźnik stoi w miejscu. Kolejny mankament to słabe ogrzewanie. Dziś po 40 min pracy silnika na postoju miernik cyfrowy wskazywał 80 st (wskaźnik oczywiście połowę) Trochę tego jest. Dzisiaj odpowietrzyłem układ na termostacie sprawdziłem pracę silniczka regulatora zaworu nagrzewnicy. Pytanie dotyczy rury biegnącej do termostatu dlaczego jest lodowata (tak jakby płyn cofał się z chłodnicy) i czy to normalne że tak długo się nagrzewa. Co do wskaźnika temperatury to prawdopodobnie walnięty jest czujnik wskaźnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szery Opublikowano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 proponuję wymienić termostat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryspin Opublikowano 27 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2011 Termostat wymieniony ten ktory byl do tej pory mial temperature 77 stopni i po demontazu okazalo sie ze nie domykal do konca. Ten ktory zamontowalem ma 82 stopnie poczatek otwarcia. Prosze o pomoc przy lokalizacji czujnika wskaznika temperatury cieczy wg ksiazki jest w kolektorze dolotowym od strony pasażera ale jakos nie moge namirzyc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kyniu1985 Opublikowano 28 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2011 Czujniki sa umieszczone w kolektorze ssacym z prawej strony auta powyzej pompy wody,dosc latwo je znalesc.Jeden jest od wskaznika a drugi daje impuls do ECU. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 28 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2011 Latwo je rozpoznasz po tym ze ten co jest od wskaznika jest na jeden pin (jeden kabelek) a ten od ECU jest dwupinowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryspin Opublikowano 30 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2011 Od strony prawego nadkola nad pompa wody nie mam zadnego czujnika pierwsze co jest to wtryskiwacz. Zdjalem nawet pokrywe zaworow zeby miec lepszy dostep i nic nadal nie moge znalezc tych czujnikow. Jesli macie jakies zdjecia umiejscowienia tych czujnikow w SR20DE to prosze o linka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 31 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2011 Nie potrzebnie odkrecales pokrywe zaworow . Sprawdz dokladnie czy nie wycieka olej spod uszczelki. Jesli tak to nowa uszczelka i uszczelniacz GETZA-jakos tak to sie nazywa. Czujnik temperatury silnika jest umieszczony w kolektorze ssacym (dolotowym) z boku glowicy od strony lancucha napedu rozrzadu. . Beda obok siebie dwa. Jeden na wskaznik a drugi to ten ktorego szukasz. Napisalem CI wyzej jak je rozpoznac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.