Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144] 2.0TD Nierówna praca silnika na biegu jałowym


Gość Ryl83
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Byłem już na kompie i nic nie wykazało "błędów nie znaleziono"

Problem wystąpił po tym jak zamarzło mi paliwo w filtrze. Nierównej pracy towarzyszy dymienie potrafi nawet zgasnąć. Od wczoraj zauważyłem ze takie przerywanie występuje tak do 1200 obr chyba, że wcisnę gaz mocniej niż adekwatnie do obr silnika. Z góry dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A check engine świeci? Zakładam że lampka od niego jest sprawna. Jeśli zapchał Ci się filtr paliwa to powinien wyskoczyć błąd. I powinien on zostać zapamiętany przez komputer. Najbardziej wiarygodną metodą odczytywania błędów jest spinacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie ma co sie bawic i zastanawiac. Jesli zamarzl filtr paliwa to nalezy go od razu wymienic bo jest w nim tyle parafiny ze moze zawalic pompe wtryskowa. Takze wymiana filtra i do tego na kroccu doprowadzajacym paliwo do pompy wtryskowej (odkrecic ten krociec) jest w nin sitko . Prosze zobaczyc czy to sitko jest czyste.Pozostaje jeszcze kwestia paliwa w zbiornku paliwa. Skoro paliwo zamarzlo w filtrze paliwa to znaczy ze masz wode tez w paliwie w zbiorniku tak na chlopski rozum. Ja osobiscie bym wypuscil ze zbiornika pozostale paliwo i nalal swiezego i dodal to tego paliwa srodek przeciw zamarzaniu (ja kupilem taki na 500l paliwa za 22,50zl teraz po podwyzce bedzie drozszy). Zapytaj o srodek na stacji benzynowej tam gdzie bedziesz kupowal). Pisze o paliwie w zbiorniku bo szkoda Twoich pieniedzy na filtry (teraz bedzie filtr po 40 zl)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy to sitko przy pompie ma wpływ jeśli sie wyciągnie to cos może zaczać sie dziać z obrotami albo cos nie wyraznego .Tzn zaszkodzic cos.

Nie wiedziałem o tym sitku .Może warto by było tam zajrzec.MOże lepiej bedzie ciagął traktorek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na początek dzięki bardzo. Co do filtra wymieniłem i dalej lipa a o tym sitku to nie miałem pojęcia zajrzę jutro i obadam. Byłem dzisiaj u mechaniorka i ustawiłem się z nim na poniedziałek. Po krótkiej rozmowie stwierdził że weżmie sie za nastawnik i luknie na pompę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rylu prosze na drugi raz nie jezdzic na zadne komputery (chyba ze maja program COnsult) tylko prosze sobie poszukac na forum jak zrobic autodiagnostyke w tym silniku. Wtedy sam bedziesz wiedzial jakie sa bledy lub ewentualnie i ich brak.

 

A czy to sitko przy pompie ma wpływ jeśli sie wyciągnie to cos może zaczać sie dziać z obrotami albo cos nie wyraznego .Tzn zaszkodzic cos.

Nie wiedziałem o tym sitku .Może warto by było tam zajrzec.MOże lepiej bedzie ciagął traktorek.

Raaad jak sitko bedzie zapchane to pompa nie bedzie dostawac tyle paliwa co ma dostac. Ja tez u siebie patrzylem niedawno . Bylo czyste. To sitko jest do wyczyszczenia. A tak na marginesie jest jeszcze u nas w pompie drugie sitko . Znajduje sie ono za zaworem kata wtrysku. . Fachowo to sie nazywa kosz filtrujacy i kosztowalo przed podwyzka 11zl. Jesli chodzi o to pierwsze sitko to kolega ale z Terrano napisal na forum ze po wyczyszczeniu tego sitka znikl mu blad nr 18 i samochod lepiej chodzi.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Gość Mateusz_P11_144

Odgrzewam kotleta.
A może ktos z Was dokładnie okreslić gdzie sa te sitka?
Bo miałem rozebrane pół pompy i nadal nie wiem gdzie to jest.
Jakby ktoś zarzucił takim na chłopski rozum wytłumaczeniem bd wdzęczny.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz elektrozawór na pompie wtryskowej, obok są króćce co są rurki przykręcone do wtryskiwaczy, a pod tym masz taki czujnik z kablem na bity torx. Odkręcasz 2śrubki, wyciągasz ten czujnik i tam na końcu masz sitko, czyścisz to, dajesz kroplę oleju czerwonego 2T, smarujesz bodajże 2oringi uszczelniające i składasz.

 

ja się do tego zabierałem ale odpuściłem bo strasznie tam ciasno.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Gość Mateusz_P11_144

Panowie pytanko.
Dzisiaj zauważyłem dziwne zjawisko.
Przesiedziałem troche w domu, primere używałem głównie do jazdy miejskiej ostatnio i raz trasa na Wrocław.
Ogólnie V-max 60 km/h przez ok tydzien.

Jak jade na 5 biegu wszystko ok. Gdy zbliżam się do krzyżówki,redukuję na 4 i podczas jazdy bez gazu na 4 biegu,hamując silnikiem(nadal mam ok 1300-1100 obr/min) samochód dziwinie szarpie tak jakby się dławił. Czasem objaw wystepuje na 3 biegu w analogicznym przypadku.

Dodatkowo dzisiaj gdy podjechałem pod dom i wysiadłem z auta otwierać garaż to silnik zaczął w momencie zatrzymania i wchodzenia na wolne obroty tak jakby przerywać,dławić się. Po przegazowaniu-wszystko ok i znów normalnie pracuje.
Obroty nie falują,nie brak czarnego,siwego,białego dymu,przepływka nowa, nastawnik nowy(regenerowany)

Co to może być??

 


Ma ktos pomysnł na to bo pojawia się to coraz częściej i jest coraz bardziej odczuwalne. 


Moga to być wtryskiwacze? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pytanko.

Dzisiaj zauważyłem dziwne zjawisko.

Przesiedziałem troche w domu, primere używałem głównie do jazdy miejskiej ostatnio i raz trasa na Wrocław.

Ogólnie V-max 60 km/h przez ok tydzien.

 

Jak jade na 5 biegu wszystko ok. Gdy zbliżam się do krzyżówki,redukuję na 4 i podczas jazdy bez gazu na 4 biegu,hamując silnikiem(nadal mam ok 1300-1100 obr/min) samochód dziwinie szarpie tak jakby się dławił. Czasem objaw wystepuje na 3 biegu w analogicznym przypadku.

 

Dodatkowo dzisiaj gdy podjechałem pod dom i wysiadłem z auta otwierać garaż to silnik zaczął w momencie zatrzymania i wchodzenia na wolne obroty tak jakby przerywać,dławić się. Po przegazowaniu-wszystko ok i znów normalnie pracuje.

Obroty nie falują,nie brak czarnego,siwego,białego dymu,przepływka nowa, nastawnik nowy(regenerowany)

 

Co to może być??

 

 

Ma ktos pomysnł na to bo pojawia się to coraz częściej i jest coraz bardziej odczuwalne. 

 

 

Moga to być wtryskiwacze? 

 

 

mam to samo własnie od krótkiego czasu zaczęło się pojawiać,  tylko mi hamulec wchodzi praktycznie do końca przy hamowaniu i własnie te obroty spadają do 600/1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mateusz, mam dokładnie tak samo (co więcej, pojawiło się także po wymianie nastawnika) i jest mega irytujące.

Do tego od czasu do czasu jak się namyśli, to obroty potrafią się podnieść gdy wysprzęgle silnik dojeżdżając do swiateł (trzymają wtedy ok 1100-1200 obr/min) i normują się zaraz po zatrzymaniu auta.

Na wiosnę przejadę się chyba do tych magików od pomp koło Lubartowa i spróbuję się tego pozbyć bo Nysą chętnie bym pojeździł jeszcze kilka lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość Mateusz_P11_144

Mi wlaśnie spadaja jak wysprzęglam :)

Kurde...troche za dużo tego wszystkiego.


Chyba doszedłem do tego dlaczego spadają obroty.
Otóż dzieje sie to...tylko gdy mam zatankowana VERVE.
Zawsze jak zatankuje to mam problemy z tym spadaniem.

Na normalnym ON nic się nie dzieje,auto normalnie jeździ.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest wina akcelelatora pod pedałem gazu i przycinającego się nastawnika i zbyt małej dawki paliwa, walczyłem z tym i dałem rade, bez zrobienia tych trzech rzeczy problem będzie wracał jak bumerang. :wave:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Jak zwiększam dawke paliwa to spalanie idzie masakrycznie do góry.

Miałem oryginalnie ustawioną dawke na ori częściach. Wymieniłem nastawnik i dawka ustawiona została na 5.5 mg.
Samochód palił 8L/100,a to spadanie i tak występowało.
Zmniejszyłem na ~4 i spalanie 6 i spadanie nadal jest.

Wszystko to się działo jak tankwoałem Verve.

Teraz zacząłem lac normalne paliwo i praktycznie objaw nie wystepuje więc nie wiem.

Zrobiłem ponad 1000 km i ani razu nie spadło-kompletnie nic.

Co do akceleratora.
Mozesz coś więcej napisać?
Gdzie się znajduje i co znaczy wyczyścic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

Mam podobny problem

Auto kupiłem już z falującymi obrotami na jałowym biegu, dobrze jest przez jakąś minutę jak odpale go z rana to wtedy jest OK, potem telepie motorem.

Do tego podczas zmiany biegów często obroty silnika spadają z opużnieniem  od puszczenia pedału gazu tak jak by sie przycinało coś.

Podczas spokojnej jazdy na danym biegu np 3 czy 4 trzymając równo gaz też czuć że silnikiem szarpie, dławi się, (gdy lekko naciskam pedał gazu lub puszczam przy stałej prędkości - także  szarpie)

Do tego z rury wydechowej wydobywa się dziwny zapach podobny do zapachu spalonego sprzęgła, smoły..

Co poradzicie, mechanik dłubał coś w nastawniku czyścił ale to nic nie dało zmniejszył dawkę co tylko spowodowało że auto wolniej przyśpiesza, w poniedziałek ma wyjmować pompe, jakies podpowiedzi gdzie szukać przyczyny???

 

Może ktoś podpowiedzieć jak sprawdzić czy nastawnik pompy wtryskowej działa prawidłowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...