Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] Bebny


Gość clooks

Rekomendowane odpowiedzi

Zbieram sie do kupienia bebnow i szczek, lecz narodzilo sie pytanie.

Czy warto to robic? Bebny sa oryginalne... Czy kupowac calosc czy tylko szczeki ?

 

Na allegro cale zestawy po 200 juz w tym wysylka, za to same szczeki po 50/60 zl.

Do tego dodam, ze nie warto kupic osobno bebnow i tarcz, komplet wychodzi taniej. (niby normalne, ale zdarzajasie takie paradoksy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbieram sie do kupienia bebnow i szczek, lecz narodzilo sie pytanie.

Czy warto to robic? Bebny sa oryginalne... Czy kupowac calosc czy tylko szczeki ?

 

Na allegro cale zestawy po 200 juz w tym wysylka, za to same szczeki po 50/60 zl.

Do tego dodam, ze nie warto kupic osobno bebnow i tarcz, komplet wychodzi taniej. (niby normalne, ale zdarzajasie takie paradoksy)

 

Jeśli na bebnie od środka nie masz znaczacego grzegu i nie sa jakoś super zorane to zostaw je. Najcześciej bębny z tyłu przeżywaja caly samochód ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie szczególnie się na tym znam ale można chyba ewentualnie delikatnie bęben przetoczyć :)

Raz w życiu dałem do przetoczenia tarcze ( a w zasadzie ktoś nadgorliwy mi je przetoczył poza moja wiedza) i nikomu tego nie polecam. Bły przetoczone w miare dokładnie ale zaskakiwały przy wiekszych prędkościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Aston7713

Możesz śmiało przetoczyć bębny jeśli jest wyczuwalny skok. Poprawi ci się styk okładzin z bębnem.

Ale powinieneś wymienić Też szczęki na nowe z dobrymi okładzinami. wtedy to już Ci będzie wiecznie służyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy bęben sciąga się tak samo, więc jeśli robiłeś to w innym aucie, to rewolucji się nie spodziewaj.

 

Do zdejmowania bębna dobrze mieć ściągacz, a koniecznym narzędziem jest młotek, będziesz musiał opukiwać bęben bo ściance bocznej żeby zszedł (żeby szczęki go nie klinowały). Jeśli w bębnie będziesz miał otwory to wkręcasz w nie śruby i sam schodzi (oczywiście pomagasz młotkiem). Po zdjęciu jeśli zobaczysz, że bęben ma od wewnątrz rant to się go pozbądź szlifierka/pilnikiem.

 

Bębny mają określoną nominalną i graniczną średnice wewnętrzną (czasem jest nabita na bębnie) i jeśli zmierzona suwmiarką średnica wewnętrzna jest większa od granicznej to bęben jest wymiany (oczywiście wymieniasz obydwa na osi). Z tego co widzę w opisach bębnów do N15 1.4 to wynoszą one 180 i 181 mm. Jeśli średnica bębna się mieści w granicach to nie ma sensu wymieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety okazalo sie, ze przewod hamulcowy zapiekl sie w cylinderku, wiec operacje przesunelem w czasie. Ale jak juz mialem wszystko rozbebeszone, to zdemontowalem i zmontowalem wszystko raz jeszcze zeby zobaczyc o co chodzi.

 

I teraz tak, czy przy zakladaniu musze cos regulowac? Czy po prostu w miejsce starych czesci nowe i z glowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

jeśli wymieniałeś częście w których jest płyn to zapenwne trzeba opdpowietrzyć układ. Ale jeśli zdjąłeś tylko bęben i szczęki to nic regulować nie trzeba jeśli nie było nic zapieczone :)

A tak btw to w almerce bęben zdejmuje się bez ściągaczy tylko przy pomocy 2 śrub i klucza bo nich żeby ktręcić. A dokładnie jakie śruby jest napisane w manualu do almerki. Ja teraz zdejmowałem bęben i tak właśnie się to odbyło :P i pamiętac trzeba zeby hamulca ręcznego nie zaciągać!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...