Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] Brak mocy. Obroty do 4 tyś. max.


Gość Grzesiekg89
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Grzesiekg89

Witam,

Jestem tu nowy, więc proszę o wyrozumiałość.

Szukam odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. Mianowicie moja primera P11 z 12.97 roku z motorem 1.6 16v ?KM nie ma wcale mocy, jest zamulony. Zero w nim życia ;)

Silnik chodzi ładnie, nie słychać jakichkolwiek szumów.

Maksymalną prędkość jaką ją osiągam to 150 km/h z pedałem wciśniętym w podłogę, na 5 biegu i przy około 4 tyś. obrotów.

Nie wiem czym jest to spowodowane, ale nie mogę przekroczyć 4 tyś. obrotów podczas jazdy (gdy silnik chodzi na postoju bardzo ładnie kręci i reaguje).

Na pierwszym i drugim biegu zakręcę autem do 5 tyś. na wyższych nie ma praktycznie takiej możliwości, trzeba się bardzo namęczyć aby przekroczyć 3,5 tyś. obrotów.

Auto jest sprowadzone od Niemki pierwszej właścicielki od której kupiłem auto dla siebie, serwisowane do 05.2010. (wracał nim mój ojciec który rozpędza się max do 130, więc nie mam pojęcia czy powstał ten problem teraz czy był już wcześniej).

Pozdrawiam, oraz proszę o jakieś porady. Czekam również na gadu gadu 11579717.

Edytowane przez Grzesiekg89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

mam również primerke z takim samym silnikiem-99 KM ,98 rok i również nie wyciągam nią wiecej niż 150. Samochód swoje lata ma. Z tych 99 KM już niewiele zostało i wątpie żeby dało się wiecje wyciągnąć, aczkolwiek moge się mylić. Może po prostu też jak Ty mam coś nie tak z samochodem co powoduje że jest taki przymulony i nawet o tym nie wiem :)

Edytowane przez drone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja primka jest z 97r. i spokojnie osiągam nią prędkości grubo powyżej 150km\h a przebieg też nie mam mały 250tyś. popieram rade kolegi Tofu o sprawdzeniu przepływki i sondy ale sprawdził bym świece, przewody, ogólnie mówiąc cały układ zapłonowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Grzesiekg89

moja primka jest z 97r. i spokojnie osiągam nią prędkości grubo powyżej 150km\h a przebieg też nie mam mały 250tyś. popieram rade kolegi Tofu o sprawdzeniu przepływki i sondy ale sprawdził bym świece, przewody, ogólnie mówiąc cały układ zapłonowy.

 

Również myślałem o szczegółowym sprawdzeniu układu zapłonowego (ale to zrobię jutro). A ile wam tak mniej więcej pali w cyklu mieszanym na 100 km ?

Ja zatankowałem 1/2 baku (mniej więcej 25l) mam przejechane 148 km i jest blisko rezerwy tzn. jeszcze nie weszło na czerwone pole.

Nie poruszałem się szybciej niż 120-140 km i trochę mnie to zaskoczyło. Może takie spalanie spowodowane było tym, że kilka razy go próbowałem rozpędzić ponad 150 km/h.

Filtr mam wymieniony tylko powietrza, płyny również. Mój przebieg to 174 tyś.

Pozdrawiam.

Edytowane przez Grzesiekg89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz mierzyć spalanie, to zalewaj do pełna, wskaźniki są bardzo orientacyjne. Miasto - ok. 7l, trasa - ok. 6l, chociaż raz udało się do 5l zejść :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz mierzyć spalanie, to zalewaj do pełna, wskaźniki są bardzo orientacyjne. Miasto - ok. 7l, trasa - ok. 6l, chociaż raz udało się do 5l zejść :devil:

 

Dokładnie, moja primka pali mi jakieś 9l gazu w cyklu mieszanym, a w trasie około 7,5l a ile benzyny to niepamiętanym. Tak naprawdę spalanie zależny od stylu jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz mierzyć spalanie, to zalewaj do pełna, wskaźniki są bardzo orientacyjne. Miasto - ok. 7l, trasa - ok. 6l, chociaż raz udało się do 5l zejść :devil:

 

 

Witam

 

Kolego na jakim silniku ty masz takie spalanie,1.6 16V? Większość pisze o 9-10 litrach w mieście a ty 7.Ja w mieście nie spalam mniej niż 9l czasami latem troszkę poniżej 9 ale to nie dużo.A co do trasy 6l to ja chyba jeszcze nawet na autostradzie tak niskiego spalania nie miałem

Dałeś mi do myślenia :whistle:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, silnik 1.6. Sam byłem zaskoczony, ale takie spalanie wychodzi. Twoje wyniki osiągam w 2.0. Staram się jeździć płynnie, filtry i płyny zmieniane na czas. No i moje miasto do jeżdżenia to nie Wrocław, tylko małe miasteczko (30 tys. ludzi). We Wrocławskich korkach pewnie nie byłoby tak różowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, silnik 1.6. Sam byłem zaskoczony, ale takie spalanie wychodzi. Twoje wyniki osiągam w 2.0. Staram się jeździć płynnie, filtry i płyny zmieniane na czas. No i moje miasto do jeżdżenia to nie Wrocław, tylko małe miasteczko (30 tys. ludzi). We Wrocławskich korkach pewnie nie byłoby tak różowo.

 

Witam

 

No to masz najniższe spalanie chyba na tym forum.Ja filtr paliwa(Knecht)wymieniam przy każdej zmianie oleju(max 8000km)tankuje zawsze do pełna i prawie nigdy nie jeżdżę na rezerwie a pomimo tego wszystkiego i tak mam spalanie Minimum 9 w mieście i tez jest to miasteczko(ludność 25000).Zawsze jak czytam na forum to każdy podaje spalanie w mieście w granicach 8.5-10/100KM a ty piszesz ze 7 i schodzisz do 5 na trasie dlatego tak bardzo mnie to zdziwiło.

Ale skoro jest tak jak piszesz to twoje szczęście.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raz w sprzyjających warunkach i przy jeździe 'emeryckiej' wyszło 5, normalnie w trasie jest w okolicach 6. Może to zasługa cienkich opon - 175/70/R14 bodajże. Kolega w Civicu 1.4 też ma podobne spalanie (6-7l). Tylko co z tego, skoro paliwa ciągle drożeją i trzeba coraz głębiej do kieszeni sięgać :angry:

 

Szerokości!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też obstawiałbym przepływomierz, u mnie efektem zabrudzonego było jakby odcinanie zapłonu przy 4 tys. obrotów. Co do spalania : 1,6 16V trasa 6-6,5 miasto (Katowice) zima max. 8,5 (przy minus 10 ; minus 15 st.) lato - miasto - max.7,5. Liczone bardzo dokładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też obstawiałbym przepływomierz, u mnie efektem zabrudzonego było jakby odcinanie zapłonu przy 4 tys. obrotów. Co do spalania : 1,6 16V trasa 6-6,5 miasto (Katowice) zima max. 8,5 (przy minus 10 ; minus 15 st.) lato - miasto - max.7,5. Liczone bardzo dokładnie.

 

A ty kolego to podajesz spalanie czego,P10 P11 P12 bo samo 1.6 16V mało mówi a z twojego profilu widać tylko ze jest to Primera. Jeżeli mowa o P11 to ilu konny masz ten silnik?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może pompę paliwową masz zatartą? Ja tak miałem. Obroty max do 3 krpm. Wymieniłem filtry, przepływkę. Mechanik sprawdził katalizator, sondy, wtryski, turbinę, przewody, świece... Komputer nie czytał żadnych błędów. Na koniec okazało się, że pompa paliwowa była zatarta poprzez złe paliwo.

 

A tak na marginesie sprawdź u mechanika czujnik obrotu wału:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...