Gość Grzesiekg89 Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 (edytowane) Witam, Jestem tu nowy, więc proszę o wyrozumiałość. Szukam odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. Mianowicie moja primera P11 z 12.97 roku z motorem 1.6 16v ?KM nie ma wcale mocy, jest zamulony. Zero w nim życia Silnik chodzi ładnie, nie słychać jakichkolwiek szumów. Maksymalną prędkość jaką ją osiągam to 150 km/h z pedałem wciśniętym w podłogę, na 5 biegu i przy około 4 tyś. obrotów. Nie wiem czym jest to spowodowane, ale nie mogę przekroczyć 4 tyś. obrotów podczas jazdy (gdy silnik chodzi na postoju bardzo ładnie kręci i reaguje). Na pierwszym i drugim biegu zakręcę autem do 5 tyś. na wyższych nie ma praktycznie takiej możliwości, trzeba się bardzo namęczyć aby przekroczyć 3,5 tyś. obrotów. Auto jest sprowadzone od Niemki pierwszej właścicielki od której kupiłem auto dla siebie, serwisowane do 05.2010. (wracał nim mój ojciec który rozpędza się max do 130, więc nie mam pojęcia czy powstał ten problem teraz czy był już wcześniej). Pozdrawiam, oraz proszę o jakieś porady. Czekam również na gadu gadu 11579717. Edytowane 26 Stycznia 2011 przez Grzesiekg89 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drone Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 (edytowane) witam mam również primerke z takim samym silnikiem-99 KM ,98 rok i również nie wyciągam nią wiecej niż 150. Samochód swoje lata ma. Z tych 99 KM już niewiele zostało i wątpie żeby dało się wiecje wyciągnąć, aczkolwiek moge się mylić. Może po prostu też jak Ty mam coś nie tak z samochodem co powoduje że jest taki przymulony i nawet o tym nie wiem Edytowane 26 Stycznia 2011 przez drone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 150 KM/h to ja starą skodą 50KM nną śmigałem wiec bez jaj ,,,, jak dla mnie bym sprawdził wyczyścił przepływkę sprawdził sondę ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość a_b_i_t Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 moja primka jest z 97r. i spokojnie osiągam nią prędkości grubo powyżej 150km\h a przebieg też nie mam mały 250tyś. popieram rade kolegi Tofu o sprawdzeniu przepływki i sondy ale sprawdził bym świece, przewody, ogólnie mówiąc cały układ zapłonowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Grzesiekg89 Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 (edytowane) moja primka jest z 97r. i spokojnie osiągam nią prędkości grubo powyżej 150km\h a przebieg też nie mam mały 250tyś. popieram rade kolegi Tofu o sprawdzeniu przepływki i sondy ale sprawdził bym świece, przewody, ogólnie mówiąc cały układ zapłonowy. Również myślałem o szczegółowym sprawdzeniu układu zapłonowego (ale to zrobię jutro). A ile wam tak mniej więcej pali w cyklu mieszanym na 100 km ? Ja zatankowałem 1/2 baku (mniej więcej 25l) mam przejechane 148 km i jest blisko rezerwy tzn. jeszcze nie weszło na czerwone pole. Nie poruszałem się szybciej niż 120-140 km i trochę mnie to zaskoczyło. Może takie spalanie spowodowane było tym, że kilka razy go próbowałem rozpędzić ponad 150 km/h. Filtr mam wymieniony tylko powietrza, płyny również. Mój przebieg to 174 tyś. Pozdrawiam. Edytowane 26 Stycznia 2011 przez Grzesiekg89 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dexiu Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 Jak chcesz mierzyć spalanie, to zalewaj do pełna, wskaźniki są bardzo orientacyjne. Miasto - ok. 7l, trasa - ok. 6l, chociaż raz udało się do 5l zejść Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość a_b_i_t Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 Jak chcesz mierzyć spalanie, to zalewaj do pełna, wskaźniki są bardzo orientacyjne. Miasto - ok. 7l, trasa - ok. 6l, chociaż raz udało się do 5l zejść Dokładnie, moja primka pali mi jakieś 9l gazu w cyklu mieszanym, a w trasie około 7,5l a ile benzyny to niepamiętanym. Tak naprawdę spalanie zależny od stylu jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kyniu1985 Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 Wskazniki w primerach bardzo czesto oszukuja.Ja u siebie majac wskazowke na pierwszej czerwonej kresce wlewam paliwa 20 litrow i nagle wskazuwka prawie na maxa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dani Opublikowano 27 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2011 Jak chcesz mierzyć spalanie, to zalewaj do pełna, wskaźniki są bardzo orientacyjne. Miasto - ok. 7l, trasa - ok. 6l, chociaż raz udało się do 5l zejść Witam Kolego na jakim silniku ty masz takie spalanie,1.6 16V? Większość pisze o 9-10 litrach w mieście a ty 7.Ja w mieście nie spalam mniej niż 9l czasami latem troszkę poniżej 9 ale to nie dużo.A co do trasy 6l to ja chyba jeszcze nawet na autostradzie tak niskiego spalania nie miałem Dałeś mi do myślenia Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dexiu Opublikowano 27 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2011 Tak, silnik 1.6. Sam byłem zaskoczony, ale takie spalanie wychodzi. Twoje wyniki osiągam w 2.0. Staram się jeździć płynnie, filtry i płyny zmieniane na czas. No i moje miasto do jeżdżenia to nie Wrocław, tylko małe miasteczko (30 tys. ludzi). We Wrocławskich korkach pewnie nie byłoby tak różowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dani Opublikowano 27 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2011 Tak, silnik 1.6. Sam byłem zaskoczony, ale takie spalanie wychodzi. Twoje wyniki osiągam w 2.0. Staram się jeździć płynnie, filtry i płyny zmieniane na czas. No i moje miasto do jeżdżenia to nie Wrocław, tylko małe miasteczko (30 tys. ludzi). We Wrocławskich korkach pewnie nie byłoby tak różowo. Witam No to masz najniższe spalanie chyba na tym forum.Ja filtr paliwa(Knecht)wymieniam przy każdej zmianie oleju(max 8000km)tankuje zawsze do pełna i prawie nigdy nie jeżdżę na rezerwie a pomimo tego wszystkiego i tak mam spalanie Minimum 9 w mieście i tez jest to miasteczko(ludność 25000).Zawsze jak czytam na forum to każdy podaje spalanie w mieście w granicach 8.5-10/100KM a ty piszesz ze 7 i schodzisz do 5 na trasie dlatego tak bardzo mnie to zdziwiło. Ale skoro jest tak jak piszesz to twoje szczęście. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dexiu Opublikowano 27 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2011 Raz w sprzyjających warunkach i przy jeździe 'emeryckiej' wyszło 5, normalnie w trasie jest w okolicach 6. Może to zasługa cienkich opon - 175/70/R14 bodajże. Kolega w Civicu 1.4 też ma podobne spalanie (6-7l). Tylko co z tego, skoro paliwa ciągle drożeją i trzeba coraz głębiej do kieszeni sięgać Szerokości! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tymin Opublikowano 29 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2011 Ja też obstawiałbym przepływomierz, u mnie efektem zabrudzonego było jakby odcinanie zapłonu przy 4 tys. obrotów. Co do spalania : 1,6 16V trasa 6-6,5 miasto (Katowice) zima max. 8,5 (przy minus 10 ; minus 15 st.) lato - miasto - max.7,5. Liczone bardzo dokładnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dani Opublikowano 29 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2011 Ja też obstawiałbym przepływomierz, u mnie efektem zabrudzonego było jakby odcinanie zapłonu przy 4 tys. obrotów. Co do spalania : 1,6 16V trasa 6-6,5 miasto (Katowice) zima max. 8,5 (przy minus 10 ; minus 15 st.) lato - miasto - max.7,5. Liczone bardzo dokładnie. A ty kolego to podajesz spalanie czego,P10 P11 P12 bo samo 1.6 16V mało mówi a z twojego profilu widać tylko ze jest to Primera. Jeżeli mowa o P11 to ilu konny masz ten silnik? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rys64 Opublikowano 31 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2011 Może pompę paliwową masz zatartą? Ja tak miałem. Obroty max do 3 krpm. Wymieniłem filtry, przepływkę. Mechanik sprawdził katalizator, sondy, wtryski, turbinę, przewody, świece... Komputer nie czytał żadnych błędów. Na koniec okazało się, że pompa paliwowa była zatarta poprzez złe paliwo. A tak na marginesie sprawdź u mechanika czujnik obrotu wału:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.