Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem z pracą rozgrzanego silnika


ace

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Posiadam Nissana Tino 2,2D i problem z pracą silnika.

Otóż rano, przy zimnym silniku nie mam problemu z odpalaniem, silnik pracuje równo. Wystarczy jednak, że wyłączę silnik na krótką chwilę, ponownie włączę i zaczyna się kłopot.

Objawy: zapala się lampka ostrzegawcza systemu kontroli silnika. Sam silnik słabnie, nie pracuje równo, szarpie przy odpuszczaniu gazu, brak jest odpowiedniego przyspieszenia. Zdaje się, że pracuje głośniej (ale tego do końca nie jestem pewien, siła sugestii). Pomaga na jakiś czas "przegazowanie" w trakcie jazdy, jednak nie na wiele.

Po dłuższym postoju, gdy silnik ostygnie np. po nocy wszystko wraca do normy. Odpalam, pracuje równo, dobrze przyspiesza, można schodzić na wysokim biegu do niskich prędkości, nie szarpie. Wszystko do czasu pierwszego wyłączenia silnika. Później powtórka z rozrywki.

Zdaję sobie sprawę, że przyczyn może być wiele, ale może ktoś miał podobny przypadek?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Miałem to samo. To uszkodzony zawór EGR. Odłączyłem przewód gumowy, sterujący od powietrza i jest ok. Może tylko nie spełnia norm spalin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przepraszam, że przez tak długi czas nie dałem znaku życia. Tutaj był problem z przewodem gumowym zaznaczonym na zdjęciu. Był nieszczelny, po lekkim pociągnięciu zaczął się kruszyć. Po wymianie silnik pracuje prawidłowo.

post-25334-0-46238400-1299523856_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mirekg9

Ważne że wogóle odpisałeś. Niektórzy tego nie robią. Mają podpowiedzi od innych z forum, lecz nie odpisują co im pomogło.

U ciebie tylko wężyk za grosze, a mógłbys stracić trochę więcej gdybyś wymieniał zawór - tak jak napisał kolega wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór EGR też mam odłączony. Przy podłączonym zaworze i rozgrzanym silniku, uruchomionym po postoju, potrzebuje ciut większego "gazu" żeby reagował jak należy. Podsumowując: w moim przypadku pomógł odłączony zawór EGR oraz wymiana wspomnianego przewodu. Ale przewód miał największe znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

wezyk powrotny paliwa z wtryskow jak popekany dzieja sie cyrki dlugie zapalanie kontrolka nierowna praca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...