Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[p10] samodzielna regulacja zapłonu


Gość Woj

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

wczoraj zagazowałem swoją p10. Instalacja II generacji. Narazie jestem zadowolony przy normalnej jeździe nie widzę zbytniej różnicy.

 

Jednak... jak człowiek chce troszkę bardziej przycisnąć to różnica jest. Wczoraj z kolegą, który też ma p10 z SR20De (jeszcze benzynkowy) testowaliśmy przyspieszenia - różnica jest... ale do przełknięcia. Mimo to chcialem sprawdzić co można uzyskać poprzez przyspieszenie zapłonu.

 

W tym wątku jest info jak samodzielnie regulować zapłon:

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=7178

 

Pytanie jest takie: Mogę coś spier... poprzez nieumiejętne przestawienie zapłonu? Zaznaczę sobie oczywiście oryginalną pozycję, ale czy w czasie jakichś testów mogę zrobić silnikowi krzywdę? Uprzedzając pytania - idzie weekend, chciałem się pobawić tym sam, bez jakichś mechaników nad głową.

 

Druga sprawa, filtr powietrza. Pewnie wymienię i tak czy siak, ale jak go oglądałem - nie widziałem jakichś zanieczyszczeń - można założyć, że jest ok, czy tak naprawdę po filtrze nie da się poznać, że jest zużyty?

 

z góry dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

szczerze to bym nie radził kombinowacz zapłonem bo można spieprzyc przepływomierz w razie jakiejs detonacji o to koszt kilku tyś. a co do filtra to na oko cięzko go rozpoznac czy jest zurzyty ale jezeli jest zabrudzony to spróbuj go przedmuchac sprężonym powietrzem(np ze sprężarki do pompowania kół na stacji benzynowej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtr to koszt chyba 20 złociszy także jak jest zabrudzony to nie ma sensu go przedmuchiwać a co do zapłonu to jak zaznaczysz i zrobisz jak jest napisne to nic się nie starabani, no chiba, że masz od kogo pożyczyć lampę to było by git :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Gość kyniu1985

Ja mam problem troche z innej beczki.Chodzi o to ze posiadam WP11 z 98 roku silnik 2.0 sr20de 131km i mam objaw ze czasami podczas naglego wyprzedzania jak depne raptownie pedal gazu do spodu to slychac takie dudnienie w silniku a jak lekko go puszcze to dudnienie ustaje,czy to moze cos miec wspolnego z zaplonem??,kiedys mialem podobny objaw sw.p fiacie 125p.dodam ze mam pb+lpg sekwencja,objawy na benie i na gazie takie same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...