Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] problem z odpowietrzeniem układu paliwa/diesel


Gość Brusu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich ;)

Mam problem ze swoją Primerką 2.0td, 90km, 14-latka. Przez moją głupote, doprowadziłem do tego, że skończyła mi sie ropa w trakcie jazdy ;/ Na szczęscie byłem juz pod domem, wiec luz...Niestety, proces odpowietrzania nie przebiegał tak, jak by człowiek chciał, mianowicie został wymieniony filtr, do baku zostało zalane ok 10l paliwa, lecz za filtrem cały czas leci w mniejszych/wiekszych ilościach, ale cały czas z powietrzem...Napompowaliśmy sie z ojcem pompką co niemiara, z dobre 1.5 litra przepompowaliśmy tak, ale nic to nie dało. Auto cały czas nie pali. Układ cały czas dostaje skądś powietrze. Co moze być tego przyczyną? Sami już pojęcia nie mamy:/ Z góry dziękuje za pomoc;)

A, jeszcze jedno... Co moze być przyczyną tego, że wycieraczki w dwóch trybach, pojedyńczego przejścia, i pierwszego ciągłego, nie robią całego przejsćia, tylko na dwa/trzy razy? W sensie, zatrzymują mi sie na środku szyby, za chwile, kolejne przejście, i za trzecim dopiero docierają do pozycji wyjściowej...dodam, że dwa najszybsze tryby już działają bez zarzutu. Problem jest takze z nimi w trakcie używania spryskiwaczy...czasami zatną sie, i "wachlują" bez końca...czasami tylko odkręcenie kluczyka pomaga :/ Ehh...to by było na tyle...troche mi sie problematyczna primerka robi :/ Wielkie dzięki z gory za udzieloną pomoc. Szerokości wszystkim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A, jeszcze jedno... Co moze być przyczyną tego, że wycieraczki w dwóch trybach, pojedyńczego przejścia, i pierwszego ciągłego, nie robią całego przejsćia, tylko na dwa/trzy razy? W sensie, zatrzymują mi sie na środku szyby, za chwile, kolejne przejście, i za trzecim dopiero docierają do pozycji wyjściowej...dodam, że dwa najszybsze tryby już działają bez zarzutu. Problem jest takze z nimi w trakcie używania spryskiwaczy...czasami zatną sie, i "wachlują" bez końca...czasami tylko odkręcenie kluczyka pomaga :/ Ehh...to by było na tyle...troche mi sie problematyczna primerka robi :/ Wielkie dzięki z gory za udzieloną pomoc. Szerokości wszystkim.

 

Witaj

 

Tu znajdziesz raczej odpowiedz na to pytanie oraz sposób na rozwiązanie usterki.

 

http://www.nissanklub.pl/attachments/067_NissanPrimeraP11-naprawa_silniczka_wycieraczek.pdf

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś kupiłem filtr paliwa który był delikatnie pęknięty w miejscu "zawinięcia" blachy na górze i wpuszczał powietrze do układu. Auto odpalało, ale po dłuższym zakręceniu.

Rozumiem, że nowy filtr napełniłeś całkowicie paliwem przed montażem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniając filtr paliwa zrobiłem to tak: odkręciłem czujnik wody a następnie wykręciłem filtr. Nowy filtr wkręciłem na jego miejsce(nie wlewałem paliwa do filtra),wkręciłem czujnik wody a następnie pompowałem pompką na filtrze aż się zrobiła twarda. Po około 3-4 sekundach kręcenia rozrusznikiem silnik zapalił i już pracował normalnie. Jeżeli u Ciebie są pęcherzyki powietrza po uruchomieniu silnika (zapewne masz przezroczysty wężyk między filtrem a pompą wtryskową) to znaczy że któryś wężyk nie jest szczelny lub masz niewłaściwie przykręcony filtr lub jego uszczelka jest uszkodzona. Ja jednak bym obstawiał nieszczelny wężyk. Przezroczyste wężyki mają taki feler że twardnieją i wtedy mogą robić się nieszczelne na połączeniach. Jeśli wężyki masz już twarde to wymień je na nowe,najlepiej gumowe z oplotem.

Edytowane przez hary7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja przy wymianie filtra po założeniu nowego zdjąłem przewód idący z filtra na pompę i ręczną pompką pompowałem aż przeleci.

ale jak zapowietrzyłeś pompę to zdejmij przewód przelewowy z pompy wtryskowej (ten co nadmiar paliwa wraca do zbiornika) i pompuj aż tam przeleci. tak mi się wydaje że powinno pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czy zalejesz filtr przy wymianie nie ma żadnego znaczenia, po prostu będziesz musiał dłużej pompować. Przelew z pompy jest połączony bezpośrednio ze zbiornikiem paliwa, a w korku od wlewu jest odpowietrznik. Przewód odpowietrzający zbiornik znajduje się pod nim.

 

Sprawdź przewody pomiędzy filtrem a pompą. Korek wlewu paliwa, oraz przewody metalowe z rozdzielacza do wtrysków. Przewód nieszczelny jest zapocony.

Co to za filtr kupiłeś Jak to jakieś chińskie gówno pt JC to wywal i załóż ludzkiego Filtrona, Boscha albo Knechta.

Acha Bardzo ważne aby przewody przelewowe pomiędzy wtryskami były szczelne i nie skorodowane

 

 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...