Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] Szarpanie silnika po wymianie alternatora


Gość pitek777
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mój problem zaczął się 3 tygodnie temu. Owego nieszczęsnego dnia jade sobie moją Almerą N14 silnik 1.4 87KM (bez gazu), aż tu nagle wyłącza się radio, a silnik przygasa, więc zjeżdzam na pobocze z wizją alternator padł . Załączam ponownie silnik na 5 minut na jałowych chodzi bardzo dobrze, nastepnie ruszam i ujechalem cale 2 kilometry sytuacja identyczna silnik przygasał troche poszarpał jak mu docisnołem gaz, więc zjechalem na pobocze zgasiłem silnik, który juz nie odpalił- rozrusznik nawet już nie kręcił. Więc szybki telefon do przyjaciela, auto scholowane na warszat w celu regeneracji alternatora. Następnego dnia alternator serwisowany przez firmę specjalizująca się w regeneracji tych urządzeń ląduje w almerze i pomiary pokazują piękne 14,6 V na jałowym. Szczęśliwy wsiadam do auta i odjezdzam, lecz poblemy się dopiero zaczeły. Gdy silnik jest zimny to auto rusza elegancko lecz przy obrotach 2-3 tyś. na 1-2-3-4-5 biegu jeśli pedał gazu mam wciśniety do mniej-więcej połowy auto gwałtownie traci moc na niższych biegach a na 3-4-5 mocno szarpie całą budą. Co ciekawe wystarczy tylko leko docisnąć pedał gazu a objawy miajają. W przypadku gdy wciskam gaz do dechy to auto pięknie wyrywa do przodu chociaż czasem czuć że jest słabsze (podejrzewam katalizator), ale idzie równo do przodu bez żadnych drgań i szarpnięć. Moge tak przejechać 20 kilometrów i nawet jeśi silnik osiągnie temperature nominalną to szarpnięcia silnika nadal występują chociaż troche lżejsze. Njaciekawsze jest to jednak że jak przy ciepłym silniku zatrzymam się na chwile i go wyłącze dosłownie na 1-2 minuty i odpale ponowie to problem w 95% znika. Najbardziej wkurzające jest to że jadąc rano do pracy 60 km/h nie jestem w stanie na 4 biegu utrzymać tej prędkości na równej drodze bo zaczyna mi szarpać silnikiem co zmusza mnie albo do wcisniecia sprzegła albo mocniej gazu. Żeby wykluczyć zbędne hipotezy od razu napiszę że:

-filtr powietrza nowy w grudniu zakupiony

-kable i świece nowe NGK kupione w grudniu- auto chodziło piękie w całym zakresie obrotów aż do odcięcia paliwa

-filtr paliwa wymieniony po wystapieniu w/w objawów, zadnych zmian

-zawór EGR zaślepiony po wystapieniu objawów, lepsze zbieranie się na niskich obrotach reszta bez zmian

-komputer nie pokazuje błędów (kod 55)

-paliwo z orlenu plus dodatki ceramizer do paliwa przed wystapieniem objawów i xeramic po wystąpieniu

-komputer restowany 3 razy- bez efektów

-spaliny są normalne a spalanie praktycznie bez zmian (troche większe ze wzgledu na częste wcisaknie pedału gazu w podłogę- na pełnym baku w mieście 80% 550km wczesniej do 600km)

- napięcie na aku 14,6 niezależne od predkości obrotowej i obiążenia -dmuchawa, radio, światła itd.

 

Proszę o propozycje co to może być przyczyna tego szarpania w pewnym zakresie obrotowym. Moje propozycje są takie:

-1 z dwóch katalizatorów albo obydwa podczas umierania alternatora pożeganły się ze swoją funkcjonalnościa gdy poszło na nie paliwo nie spalone w silniku ze wzgledu na brak iskry (chociaz żadnego strzału nie było).

-przepływomierz- kupie spray do tego i jesli bedzie jakakolwiek poprawa to wymienie chyba że

problem ustanie.

-cewka zapłonowa

a moze coś innego związanego z tym alternatorem przecież przedtem auto chodziło jak szwajcarski zegarek ??

 

Z góry dziękuje za każdą pomoc.

Edytowane przez Piter777
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego wyczyść przepływke bo brudna i nic więce :dribble:

 

Może od razu lepiej wyczyścić całą przepustnicę. Jednak potem trzeba zrobić adaptację przepustnicy a to już wyższa szkoła jazdy... :blink: Robiło to ktoś kiedyś w swoim samochodzie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i po wyczyszczeniu przepływomierza auto chodzi jak nowe. Dzięki za pomoc.

 

No to super, że Almerka wróciła do zdrowia! Sam czyściłeś przepływomierz ? Jeśli tak, to mógłbyś opisać co i jak ? Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pitek777

Poprostu wziołem odkręciłem 3 śruby przepływki która znajduje się po lewej stronie filtru powietrza. Przedtem odpiałem wtyczke oczywiscie. Wyjalem to ustrojstwo i zanioslem do domu. Wczesniej kupilem spray w norauto do gaźników. Cisnienie było takie ze myslalem ze mi te druty pourywa, ale 3 minuty czyszczenia, chwila na przeschniecie montaz w aucie i wszsytko smiga.

 

PS Czy po wyczyszczeniu przelywki warto zrobić adatpacje tj. odpiecie zasilania z aku na 10 min ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W N15 nie ma potrzeby robienia adaptacji po czyszczeniu przepustnicy ,tylko wyregulować obroty ewentualnie(regulacja obrotów w manualu str.63)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W N15 nie ma potrzeby robienia adaptacji po czyszczeniu przepustnicy ,tylko wyregulować obroty ewentualnie(regulacja obrotów w manualu str.63)

 

Co to za manual ? Możesz napisać coś więcej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manual - chodziło mi o instrukcje obsługi str.63 tam jest opisana procedura regulacji wolnych obrotów.

A odnośnie czyszczenia to proponuje użyć jakiegos spreyu do czyszczenia przepustnic popryskać na wyłączonym silniku odczekać ,potem prysnąć na wolnych obrotach tylko tak żeby nie zgasł.Spryskać przepustnice i przepływomierz potem depnąć na gaz i też spryskać powinno pomóc. Jak by coś obtotów nie trzymał to trzeba demontować przepustnice ,odkręcić krokowy i dokładnie go wyczyścić.Podczas demontażu przepustnicy proponuje nie odpinać przewodów z cieczą i uważać na uszczelkę ,ale oczywiście to już ostateczność.I żadnej adaptacji w tych modelach sie nie robi ,to są na szczęscie jeszcze prymitywne sterowana(ECU). Pozdrawiam i myśle ze pomogłem

 

-----------------------------

Tak Sam Naprawiam N15

Edytowane przez Rufio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manual - chodziło mi o instrukcje obsługi str.63 tam jest opisana procedura regulacji wolnych obrotów.

A odnośnie czyszczenia to proponuje użyć jakiegos spreyu do czyszczenia przepustnic popryskać na wyłączonym silniku odczekać ,potem prysnąć na wolnych obrotach tylko tak żeby nie zgasł.Spryskać przepustnice i przepływomierz potem depnąć na gaz i też spryskać powinno pomóc. Jak by coś obtotów nie trzymał to trzeba demontować przepustnice ,odkręcić krokowy i dokładnie go wyczyścić.Podczas demontażu przepustnicy proponuje nie odpinać przewodów z cieczą i uważać na uszczelkę ,ale oczywiście to już ostateczność.I żadnej adaptacji w tych modelach sie nie robi ,to są na szczęscie jeszcze prymitywne sterowana(ECU). Pozdrawiam i myśle ze pomogłem

 

-----------------------------

Tak Sam Naprawiam N15

 

Teraz już wiem chodziło o tą wspaniałą książkę. Co do czyszczenia przepływomierza (chodzi mi o te druciki w tej rurce po lewej stronie). Trzeba to robić na wyłączonym silniku sprayem do czyszczenia przepustnic. Ten zabieg bardzo pomaga i warto to robić raz w roku. Jednak czasem trzeba też wyczyścić silniczek krokowy. Natomiast po tej operacji jest potrzebna adaptacja.

Zastanawia mnie tylko jedno w tym co napisałeś. Skoro nie rusza się tej czarnej "śrubki" od regulacji wolnych obrotów, to dlaczego po wymontowaniu przepustnicy należy regulować obroty, skoro nie ruszało się tej "śrubki" ?

Jeśli masz EGR "aktywny" to przepustnica potrafi się strasznie pobrudzić. Z tego na ile się orientuję to przepustnica najbardziej brudzi się po drugiej stronie, czyli tej gdzie jest przykręcona do kolektora. Tak było u mojego kolegi w Carismie.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulacja obrotów jest potrzebna bo przed czyszczeniem był syf i kanaliki ,którymi przechodzi powietrze są zawężone a po czyszczeniu i pozbyciu sie syfu przepływ powietrza na biegu jałówym jest większy a co z tym idzie obroty rosną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulacja obrotów jest potrzebna bo przed czyszczeniem był syf i kanaliki ,którymi przechodzi powietrze są zawężone a po czyszczeniu i pozbyciu sie syfu przepływ powietrza na biegu jałówym jest większy a co z tym idzie obroty rosną.

 

Z tego co napisałeś wynika, że wcześniej przed czyszczeniem musiał ktoś ruszać tą "śrubkę" tzn. zwiększyć obroty. Ponieważ po czyszczeniu obroty wzrosły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po czyszczeniu przeważnie obroty rosną

 

Jeśli nic nie było nigdy regulowane "śrubką" wracają do normalnych. 1500 jak odpalisz zimny silnik. Chyba 720 na ciepłym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obroty masz prawidłowe jak nie ma falowania to zostaw w spokoju

 

Nic nie przygasa. Ale przygasało. Obroty spadały do około 500 a potem wracały do ok 700. Przeczyściłem przepływomierz sprayem do czyszczenia przepustnic i śmiga aż miło.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na jałowym ma ok 750 falowania nie ma ale czasem też mi spadnią na chwilkę na 500 i potem wracają .Nic z tym nie robie. Też czysciłem tylko sprayem bo nie chce mi sie rozbierać przepustnicy. Możesz sobie pomierzyć napięcie na przepłewce jak juz grzebiesz ten zielony kabel to sygnał OK 1V na wyłączonym zapłonie i ok 1,7 na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku tak podaje Service Manual nie myl z tą książką

Pozdrawiam

Edytowane przez Rufio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...