Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[p11.144] Przednie zawieszenie wali na dziurach


jarlew
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak w temacie na dziurach wali mi zawieszenie, jakieś 3tyg. miałem solidny przegląd i 2 prawdziwych fachowców nie znalazło nic luźnego ani wymagającego naprawy.

Amory przód 76% i 73%, tył 73% i 73%, podobno to tez nie powinno być problemem.

Może to zawieszenie tak pracuje???

Mam już primerke 3 lata, ale takie dziury na drogach mamy chyba pierwszy rok.

Gdzie szukać?? I czego??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jako pierwsze sprawdz łączniki stabilizatora.Wyrąbane potrafią niezle stukać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety w tym kraju jesteśmy skazani na takie problemy bo drogi wiadomo jakie są.

Należałoby unikać badania na szarpakach bo to niczego nie pokazuje. Najlepsze jest proste badanie luzów łomem i najlepiej na opuszczonych kołach (wiszących swobodnie). Wtedy raczej żaden luz nie pownien mechanikowi umknąć.

Oprócz zawieszenia mogą jeszcze walić elementy układu kierowniczego (maglownica, kolumna kierownicza).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.U mnie też waliło z lewej strony na dziurach.Po oglądnięciu przez Pana za przeproszeniem FUJARY nie mechanika stwierdził,że na bank listwa

kierownicza lub na 99% amorki.Okazało się,że to była końcówka drążka kierowniczego.Stuki ustały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek do sprawdzenia górne wahacze i łożyska zwrotnic , najbardziej słychać pukanie z tych elementów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spróbuje te górne wahacze sprawdzić, jeśli jest jakaś prosta i szybka metoda to poproszę.

czy wystarczy podnieść?? czy trzeba rozłączyć drążek kierowniczy??

 

a dodam że to nie pukanie, ale walenie. Na dziurach słychać wyraźne BUM, przy dwóch dziurach BUM, BUM :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam,

Podepnę się do tematu, zrobiłem remont prawie całego przedniego zawieszenia. Oto co wymieniłem :

-łączniki stabilizatora

-końcówki drążków

-wahacze dół obie strony

Niestety nadal coś popukuje w prawym przodzie.

Po oględzinach dopatrzyłem się że jest pęknięty jeden górny zwój prawej sprężyny.

Sprężyny wymienione na zamiennik Lesjofors obie strony.

To również nie wyeliminowało problemu.

Stuki, niezbyt głośne, słychać tylko na niewielkich, poprzecznych nierównościach, najgorzej na kostce brukowej.

Żeby nie szukać w ciemno pojechałem dziś na stację diagnostyczną, na szarpaki - diagnoza wszystko ok.

Pan diagnosta zasugerował łożysko górnego mocowania amortyzatora, ewentualnie sam amortyzator - dziwne bo sam rozbierałem kolumnę i żadnego łożyska tam nie ma.

Z tego co wyczytałem w necie to kolumna w P11 nie jest kolumną MacPhersona więc łożysko jest w zwrotnicy.

 

Na tą chwilę obstawiam jeszcze gumy pod obejmami mocującymi stabilizator, może wahacze górne.... ?

 

Jak to ewentualnie sprawdzić nie wymieniając reszty zawieszenia, może macie inne sugestie ?

Edytowane przez Pablo2311
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podnieść koło i szarpać za oponę góra dół ew przód tył. A najlepiej druga osoba niech położy rękę na wahaczu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...