jarlew Opublikowano 1 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 Tak jak w temacie na dziurach wali mi zawieszenie, jakieś 3tyg. miałem solidny przegląd i 2 prawdziwych fachowców nie znalazło nic luźnego ani wymagającego naprawy. Amory przód 76% i 73%, tył 73% i 73%, podobno to tez nie powinno być problemem. Może to zawieszenie tak pracuje??? Mam już primerke 3 lata, ale takie dziury na drogach mamy chyba pierwszy rok. Gdzie szukać?? I czego?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sten Opublikowano 1 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 Witam. Jako pierwsze sprawdz łączniki stabilizatora.Wyrąbane potrafią niezle stukać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarcoon Opublikowano 1 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 Niestety w tym kraju jesteśmy skazani na takie problemy bo drogi wiadomo jakie są. Należałoby unikać badania na szarpakach bo to niczego nie pokazuje. Najlepsze jest proste badanie luzów łomem i najlepiej na opuszczonych kołach (wiszących swobodnie). Wtedy raczej żaden luz nie pownien mechanikowi umknąć. Oprócz zawieszenia mogą jeszcze walić elementy układu kierowniczego (maglownica, kolumna kierownicza). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bolo-70 Opublikowano 1 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 Witam.U mnie też waliło z lewej strony na dziurach.Po oglądnięciu przez Pana za przeproszeniem FUJARY nie mechanika stwierdził,że na bank listwa kierownicza lub na 99% amorki.Okazało się,że to była końcówka drążka kierowniczego.Stuki ustały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 1 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 Na początek do sprawdzenia górne wahacze i łożyska zwrotnic , najbardziej słychać pukanie z tych elementów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robinson85 Opublikowano 1 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 u mnie tez waliły gorne wahacze i gosc na przeglądzie sie nie dopatrzył Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarlew Opublikowano 2 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2011 spróbuje te górne wahacze sprawdzić, jeśli jest jakaś prosta i szybka metoda to poproszę. czy wystarczy podnieść?? czy trzeba rozłączyć drążek kierowniczy?? a dodam że to nie pukanie, ale walenie. Na dziurach słychać wyraźne BUM, przy dwóch dziurach BUM, BUM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo2311 Opublikowano 21 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 (edytowane) Witam, Podepnę się do tematu, zrobiłem remont prawie całego przedniego zawieszenia. Oto co wymieniłem : -łączniki stabilizatora -końcówki drążków -wahacze dół obie strony Niestety nadal coś popukuje w prawym przodzie. Po oględzinach dopatrzyłem się że jest pęknięty jeden górny zwój prawej sprężyny. Sprężyny wymienione na zamiennik Lesjofors obie strony. To również nie wyeliminowało problemu. Stuki, niezbyt głośne, słychać tylko na niewielkich, poprzecznych nierównościach, najgorzej na kostce brukowej. Żeby nie szukać w ciemno pojechałem dziś na stację diagnostyczną, na szarpaki - diagnoza wszystko ok. Pan diagnosta zasugerował łożysko górnego mocowania amortyzatora, ewentualnie sam amortyzator - dziwne bo sam rozbierałem kolumnę i żadnego łożyska tam nie ma. Z tego co wyczytałem w necie to kolumna w P11 nie jest kolumną MacPhersona więc łożysko jest w zwrotnicy. Na tą chwilę obstawiam jeszcze gumy pod obejmami mocującymi stabilizator, może wahacze górne.... ? Jak to ewentualnie sprawdzić nie wymieniając reszty zawieszenia, może macie inne sugestie ? Edytowane 21 Lipca 2011 przez Pablo2311 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 21 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 Górny wahacz też potrafi stukać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo2311 Opublikowano 21 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 Górny wahacz też potrafi stukać. Ok, jak go sprawdzić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 21 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 Podnieść koło i szarpać za oponę góra dół ew przód tył. A najlepiej druga osoba niech położy rękę na wahaczu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo2311 Opublikowano 21 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 dzięki jutro spróbuję, a jak nie to chyba tylko podkręcić radio pozostaje ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.