Gość maxmabit Opublikowano 3 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2011 (edytowane) Witajcie... Ogólne to jestem zadowolony z mojej d40 -stki...2006 2,5 dci ...aczkolwiek pojawił się problem... 1. przy zatrzymywaniu sie powoli delikatnie wciskajac pedal hamulca auto nagle staje gwaltownie... jaby cos sie z tylu blokowalo... 2. przy ruszaniu na wprost lub skrecajac sprzeglo musze dosyc wysoko popuszczac, czuc opor i po chwili szarpniecie i dopiero rusza... 3. dzieje sie to przy wylaczonym 4x4 - naped tylko tyl... 4. krzyzaki wymienione jakies 2 miechy temu bo stukalo przy puszczeniu gazu gwaltownie i po ponownym dodaniu...wymieniony i przedni i tylny krzyzak... 5. brak wyciekow na tylnym moscie... Prosze o jakas dobra rade... Edytowane 3 Lutego 2011 przez maxmabit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domadm Opublikowano 3 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2011 A jak stoisz na lekkiej górce na luzie, bez hamulców, to auto zaczyna się toczyć czy stoi? A ręczny hamulec nie zacina się przypadkiem? Czy jak przejedziesz parę kilometrów to któreś z kół (dokładnie felga) są gorące? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maxmabit Opublikowano 3 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2011 (edytowane) hey... nowosc... jest i wyciek... 1. temperatura felg i i bebnow normalna...nie grzeja sie... 2. jak stoi z gorki wlasnie sie blokuje czasami...nie mam hamulca wcisnietego, reczny spuszczony a autko stoi... czerwone kółko to lokalizacja wycieku... - dodam, że opryskane podwozie dookoła i wydech FOTKA...WYCIEK... sorki za jakość...telefon na zdjęciu widać wyciek oraz zachlapany wydech przewody hamulcowe... co wy na to??? Edytowane 3 Lutego 2011 przez maxmabit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domadm Opublikowano 3 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2011 Czy w czasie jazdy słychać szum albo chrobot z tyłu (z okolic tylnego mostu)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maxmabit Opublikowano 3 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2011 Co ma ten wyciek do tego blokowania??? w czasie jazdy jest oki... tak jak pisalem to problem tylko przy ruszaniu i na tym dziwnym blokowaniu - autko nie stacza sie samo z gorki jak puszcze hamulec...ale to i tak nie zawsze... szum...hmmm...w sumie jak jade i dam na luz to jest troszke glosniej z tylu niz bylo...mozna okreslic ze to szum... Jest ktos kto mial cos podobnego w swojej d40..."??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NuMeR Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 Hej Ja mialem identyczny wyciek na tylnum moscie tj. Zimering oddalem auto na gwarancji zrobili wyciek ale po 2 miechach jezdze i slysze dziwny szum ! Co moze byc przyczyną ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 może zapomnieli dolać oleju do mostu i zaczeło się zacieranie łożyska a może dokonali wymiany za pomocą młotka i śrubokręta jak to było u mnie w reduktorze post pt.(serwis toruńska jak u kowala ) sprawdź czy ręczny odbija , czy są wszystkie sprężyny na swoim miejscu (naciskając i puszczając pedał hamulca powinno być słychać delikatne skrzypienie powracających szczęk ) podnieś tył i kręcąc kołami sprawdź czy niema oporów i dziwnych dźwięków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maxmabit Opublikowano 5 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2011 sprawdzalem... kola w gorze - obracaja sie...nie ma dziwnych dzwiekow... pojade do moich magikow zobaczymy co powiedza... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dospan Opublikowano 8 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2011 Witam, mam chyba identyczny problem (blokowanie przy ruszaniu i dobijanie przy hamowaniu). Nie wiem czy mam podobny wyciek, sprawdzę jutro. U mnie jeszcze zauważyłem, że ww problem pojawia się po postoju. Po przejechaniu paru km lub rozgrzaniu bębnów (delikatne przytrzymanie ręcznego podczas jazdy przez chwilę) problem znika. Znajomy mechanik (bez oglądania auta) zasugerował jakiś problem z bębnami. Może jakieś blokowanie szczęk??? Macie jakieś inne pomysły? Mam nadzieję, że to nie kwestia mostu bo już 2 razy był wymieniany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maxmabit Opublikowano 10 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2011 Moja d40 juz u moich Magikow... To nie wina bebnow...cos sie tam napewno rozsypalo u mnie...jutro sie dowiem co jak i za ile... pozdro.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NuMeR Opublikowano 14 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2011 Hej maxmabit i jak tam wiadomo juz cos na temat naprawy ? Daj znac co to bylo jakie koszta itp. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maxmabit Opublikowano 15 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2011 hey... autko odebrane od magikow... narazie nie placilem - jestem na etapie testow...ale jakie jaja... byl wyciek z prawego dyfra...smar po polosce dostawal sie do bebna...i tam juz masakra sie dziala..cos sie sklejalo...beben sie grzal... odebralem d40-stke w sobote...od tej pory 3 razy mi tak lekko zblokowalo (z szarpnieciem i stukiem) przy hamowaniu... -> w piatek skorupa idzie na wymiane uszczelniaczy i oleju w w moscie...i oczywiscie kolejna kontrola i czyszczenie bebna... napewno dam znac ca i jak i za ile...narazie mam jeszcze nadzieje ze to nie most sie rozsypal... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szczureczek Opublikowano 16 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2011 A łożysko tylnego koła Ci sprawdzili czy nie ma luzów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NuMeR Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 Nom ja wczoraj oddałem auto do ASO Przyguccy dzisiaj dali znać ze będa wymieniać łozyska w moscie za łozyska wyszlo 1600 Brutto a wymiane oleju i uszczelek zrobia mi w ramach gwarancji za ostatnią wymiane przejechalem 10 000 km od usczelniania mostu. Auto odbieram w Czwartek lub w piatek dam znać czy wszystko jest OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mixer2 Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Witam odkąd mam moją navarke to trapi mnie też problem blokowania sie jednego tylnego koła i jak do tej pory nie znależliśmy przyczyny z moim mechanikiem, szczęki wszystkie spręzyny bębny samoregulatory w stanie idealnym, a mimo to nadal blokuje mi sie przy lekkim chamowaniu, objaw jest taki ze np. dojeżdżam do świateł i lekko chamuje, przy końcu chamowania zblokuje koło i autem aż rzuci pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zakwajs Opublikowano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2014 Witam, Mam podobny problem.Na początku myślałem, że to coś z regulatorem chamowania , pokręciłem trochę na gwiazdce i przez 2 dni było ok, a dzisiaj już się zaczęło.Czy ktoś znalazł rozwiązanie tego problemu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ttaajjoo Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Mam identyczny problem. Przy delikatnym hamowaniu blokuje mi się tylne prawe koło. Później nie zawsze chce puścić hamulec i nie mogę normalnie ruszyć. Sprawdzone już jest chyba wszystko od elektroniki po mechnikę. Jak ktoś rozwiąże ten problem będe wdzięczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PabloElDiablo Opublikowano 26 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2014 Cholera, mam to samo. Tylne prawe koło. Dohamowuje sobie kiedy chce, przy minimalnej prędkości. Całość układu sprawdzona, nic nie obciera, nie blokuje, nie ma luzów, wszystko działa identycznie jak w lewym kole. Mechanik zaprzyjaźniony sugeruje wyjęcie i wyczyszczenie/umycie wewnątrz i nasmarowanie linki od ręcznego (wymiana na nową to 800zł plus robocizna), bo innej przyczyny nie widać. Problem zacznie się znów zimą, kiedy ciężko ruszyć, bo prawe koło stoi, lewe mieli na śniegu i lodzie... Bęben się nie grzeje w czasie jazdy, więc obcierki mają miejsce tylko przy małej prędkości, na początku. Co za cholera...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaczus Opublikowano 9 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2015 Widzę, że wszyscy mają identyczny problem, każdy oczekuję na odpowiedź, ale brak konkretów. Podobnie jak u @maxmabit "(...) wciskając pedał hamulca auto nagle staje gwałtownie(...)" lecz nie zawsze objaw ten występuje. Mam egz. w automacie i przy ruszaniu faktycznie widać i słychać "obciążenie", a dzięki dzisiejszym opadom śniegu problem widać gołym okiem. Na biegu wstecznym lewe koło napędza, to samo przy jeździe do przodu - prawe bezwładnie toczy się. W momencie załączenia 4x4low, lub 4x4 wszystkie 3 koła napędzają, prócz nieszczęsnego prawego tylnego które blokuje się i dopiero na suchym asfalcie toczy. Być może to przypadek, ale kiedy zahamuję, albo ruszam przód-tył w pewnym momencie prawe tylne koło dostaje napęd... cóż to?? Czy ktoś był w podobnej sytuacji (?) ktoś nakieruje zanim ściągnę dekiel ??? PS. W zeszłym miesiącu przed usunięciem luzu w tylnym lewym kole dodatkowym atutem było puknięcie w tylnej części napędu przy zmianie kierunku jazdy przód/tył, teraz sytuacja powtarza się, ale bardzo, bardzo rzadko (mam wrażenie, że słychać puknięcie w prawym kole, ale nie czułem luzu na podnośniku)?? Swojego czasu, gdy kupiłem auto i miałem problem wyjechać z błota załączył mi bez problemu 4x4, ale miałem problem z rozłączeniem (gościu tłumaczył o P "Parkingu", tymczasem wymogiem jest bieg jałowy "N") i po przejechaniu 5km na mokrym asfalcie, małych nerwach rozłączyłem - nie bardzo orientuje się czy to normalne: gdy załączam 4x4low słychać mechanizm załączający przód, ale gdy zapinam 4x4 słychać dodatkowo 2-3 stuknięcia (identyczna sytuacja przy rozłączaniu) - czy to normalne?? Wał napędowy niedawno wymieniony na nowy, na krzyżakach brak luzu (?) prawe koło brak luzu, lewe tylne koło miało luz - wymieniono łożysko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 9 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2015 Chyba coś się rozleciało w tylnym mechanizmie różnicowym. Najpierw trzeba sprawdzić jak całość pracuje. Auto na podnośnik (tylna oś do góry), skrzynia w pozycję N, manipulator na 2H. Złap za tylne koło i zacznij kręcić obserwując koło po drugiej stronie . Później drugie. Napisz jak koła się zachowują. Kiedy ostatnio sprawdzałeś lub wymieniałeś olej w tylnym dyfrze?? Przód dołączasz w momencie przełączenia na 4H, 4x4Low to już dołączenie reduktora i tutaj układ napędowy musi być odłączony od silnika stąd konieczność uruchamiania na postoju, skrzynia na N, noga na hamulcu. Nigdy P bo inaczej żywot krótszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość JERZYK Opublikowano 11 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 Witam Was oczarowanych tą cięzarówą. Tojest mój pierwszy post, i na początku chciałem szukać u Was pomocy, lecz już mogę chyba innym pomóc. Miałem ten sam problem po wymianie cylinderka , lecz ciężko było skojażyć z tą wymianą, poniewż blokada pojawiła się miesiąc po. Ostatnią rzeczą którą zrobiłem na przekór mojemu kumplowi mechanikowi, było ustawienie samoregulatorów w ten sam spoób- czyli odkręcenie na Max do zablokowania kół, potem odpust tyle samo obrotów, u mnie zadziałało, koło się nie blokuje ,i banan na gębie , jeżeli pomogło to git, pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
albertkuz Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2015 W Wydawało mi się, że wczoraj umieściłem posta, ale zostało tylko W. Mam ten sam problem tzn. Gdy ruszam samochodzem po dłuższym ( kilka godzin postoju ) to jedno koło z tyłu mi się blokuje. Uczucie jest takie jakby trzmały hamulce. Po ruszeniu ta blokada puszcza i jest wszystko OK. Jak wtedy wcisnę hamulec to mam kilka takich szarpnięć. Wymieniłem/diagnozowałem: 1. Oleje w przednim i tylnym moście 2. Przedni i tylny most 3. Reduktor 4. Łożyska 5. Sprawdałem hamulce Ktoś wie czym to jest spowodowane ? Może podpowiedzią będzie to, że w trackcie wyjazdu straciłem przedni napęd i urwałem ten przewód doABS z tyłu. Po tym wyjeżdzie zaczęły się te problemy AK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2015 W jakim sensie straciłeś przedni napęd?? Urwałeś wał, most wyrwałeś? Sprecyzuj. Jak dla mnie problem leży w bębnach hamulcowych na tylnej osi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iAmil Opublikowano 11 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2015 i mnie dopadł blokowania kół, a dokładniej najprawdopodbniej prawego tylnego koła, blokuje się sporadycznie i w różnych sytuacjach, dzisiaj zablokowało się już 2x i to po ruszeniu i zatrzymaniu się, jedyny sposób na ruszenie jest dołączenie napędu 4x4 i udarcie na siłę aż się odblokuje. W takim momencie zauważyłem, że zarówno ręczny jest twardy tak, że ledwo go można ruszyć jak i pedał sprzęgła nie odbija do końca, gdy koło się odblokuje wszystko wraca do normy. Dodatkowo zauważyłem taki dziwny metaliczny dźwięk dochodzący z tyłu samochodu w przypadku gdy samochód się zatrzyma i nim "zakołysze", jakieś wstępne diagnozy ? podobne sytuacje? Jakies 2 tygodnie temu tył hamulce były rozbierane i nic tam się z nimi nie działo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 11 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2015 Jak się zablokuje, podnieś koło i zdemontuj bęben. Sprawdź szczęki jak będą zablokowane to masz odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.