Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Coś sie blokuje przy ruszaniu - Na tylnym napedzie


Gość maxmabit
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość maxmabit

Witajcie...

 

Ogólne to jestem zadowolony z mojej d40 -stki...2006 2,5 dci

 

...aczkolwiek pojawił się problem...

 

1. przy zatrzymywaniu sie powoli delikatnie wciskajac pedal hamulca auto nagle staje gwaltownie... jaby cos sie z tylu blokowalo...

2. przy ruszaniu na wprost lub skrecajac sprzeglo musze dosyc wysoko popuszczac, czuc opor i po chwili szarpniecie i dopiero rusza...

3. dzieje sie to przy wylaczonym 4x4 - naped tylko tyl...

4. krzyzaki wymienione jakies 2 miechy temu bo stukalo przy puszczeniu gazu gwaltownie i po ponownym dodaniu...wymieniony i przedni i tylny krzyzak...

5. brak wyciekow na tylnym moscie...

 

Prosze o jakas dobra rade...

Edytowane przez maxmabit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak stoisz na lekkiej górce na luzie, bez hamulców, to auto zaczyna się toczyć czy stoi?

A ręczny hamulec nie zacina się przypadkiem?

Czy jak przejedziesz parę kilometrów to któreś z kół (dokładnie felga) są gorące?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maxmabit

hey...

 

nowosc... jest i wyciek...

 

1. temperatura felg i i bebnow normalna...nie grzeja sie...

2. jak stoi z gorki wlasnie sie blokuje czasami...nie mam hamulca wcisnietego, reczny spuszczony a autko stoi...

 

czerwone kółko to lokalizacja wycieku...

 

- dodam, że opryskane podwozie dookoła i wydech

 

FOTKA...WYCIEK...

 

sorki za jakość...telefon

na zdjęciu widać wyciek oraz zachlapany wydech przewody hamulcowe...

 

co wy na to???

post-19434-0-62739100-1296742331_thumb.jpg

post-19434-0-28617500-1296743370_thumb.jpg

Edytowane przez maxmabit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maxmabit

Co ma ten wyciek do tego blokowania???

 

w czasie jazdy jest oki...

 

tak jak pisalem to problem tylko przy ruszaniu i na tym dziwnym blokowaniu - autko nie stacza sie samo z gorki jak puszcze hamulec...ale to i tak nie zawsze...

 

szum...hmmm...w sumie jak jade i dam na luz to jest troszke glosniej z tylu niz bylo...mozna okreslic ze to szum...

 

Jest ktos kto mial cos podobnego w swojej d40..."???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

 

Ja mialem identyczny wyciek na tylnum moscie tj. Zimering oddalem auto na gwarancji zrobili wyciek ale po 2 miechach jezdze i slysze dziwny szum ! Co moze byc przyczyną ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może zapomnieli dolać oleju do mostu i zaczeło się zacieranie łożyska a może dokonali wymiany za pomocą młotka i śrubokręta jak to było u mnie w reduktorze

post pt.(serwis toruńska jak u kowala )

sprawdź czy ręczny odbija ,

czy są wszystkie sprężyny na swoim miejscu (naciskając i puszczając pedał hamulca powinno być słychać delikatne skrzypienie powracających szczęk )

podnieś tył i kręcąc kołami sprawdź czy niema oporów i dziwnych dźwięków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam chyba identyczny problem (blokowanie przy ruszaniu i dobijanie przy hamowaniu). Nie wiem czy mam podobny wyciek, sprawdzę jutro.

 

U mnie jeszcze zauważyłem, że ww problem pojawia się po postoju. Po przejechaniu paru km lub rozgrzaniu bębnów (delikatne przytrzymanie ręcznego podczas jazdy przez chwilę) problem znika.

 

Znajomy mechanik (bez oglądania auta) zasugerował jakiś problem z bębnami. Może jakieś blokowanie szczęk???

 

Macie jakieś inne pomysły? Mam nadzieję, że to nie kwestia mostu bo już 2 razy był wymieniany :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maxmabit

hey...

autko odebrane od magikow...

 

narazie nie placilem - jestem na etapie testow...ale jakie jaja...

byl wyciek z prawego dyfra...smar po polosce dostawal sie do bebna...i tam juz masakra sie dziala..cos sie sklejalo...beben sie grzal...

 

odebralem d40-stke w sobote...od tej pory 3 razy mi tak lekko zblokowalo (z szarpnieciem i stukiem) przy hamowaniu...

 

-> w piatek skorupa idzie na wymiane uszczelniaczy i oleju w w moscie...i oczywiscie kolejna kontrola i czyszczenie bebna...

 

napewno dam znac ca i jak i za ile...narazie mam jeszcze nadzieje ze to nie most sie rozsypal...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nom ja wczoraj oddałem auto do ASO Przyguccy dzisiaj dali znać ze będa wymieniać łozyska w moscie za łozyska wyszlo 1600 Brutto a wymiane oleju i uszczelek zrobia mi w ramach gwarancji za ostatnią wymiane przejechalem 10 000 km od usczelniania mostu. Auto odbieram w Czwartek lub w piatek dam znać czy wszystko jest OK.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam

 

odkąd mam moją navarke to trapi mnie też problem blokowania sie jednego tylnego koła i jak do tej pory nie znależliśmy przyczyny z moim mechanikiem, szczęki wszystkie spręzyny bębny samoregulatory w stanie idealnym, a mimo to nadal blokuje mi sie przy lekkim chamowaniu, objaw jest taki ze np. dojeżdżam do świateł i lekko chamuje, przy końcu chamowania  zblokuje koło i autem aż rzuci

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam, Mam podobny problem.
Na początku myślałem, że to coś z regulatorem chamowania , pokręciłem trochę na gwiazdce i przez 2 dni było ok, a dzisiaj już się zaczęło.
Czy ktoś znalazł rozwiązanie tego problemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mam identyczny problem. Przy delikatnym hamowaniu blokuje mi się tylne prawe koło. Później nie zawsze chce puścić hamulec i nie mogę normalnie ruszyć. Sprawdzone już jest chyba wszystko od elektroniki po mechnikę. Jak ktoś rozwiąże ten problem będe wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Cholera, mam to samo. Tylne prawe koło. Dohamowuje sobie kiedy chce, przy minimalnej prędkości. Całość układu sprawdzona, nic nie obciera, nie blokuje, nie ma luzów, wszystko działa identycznie jak w lewym kole. Mechanik zaprzyjaźniony sugeruje wyjęcie i wyczyszczenie/umycie wewnątrz i nasmarowanie linki od ręcznego (wymiana na nową to 800zł plus robocizna), bo innej przyczyny nie widać. Problem zacznie się znów zimą, kiedy ciężko ruszyć, bo prawe koło stoi, lewe mieli na śniegu i lodzie... Bęben się nie grzeje w czasie jazdy, więc obcierki mają miejsce tylko przy małej prędkości, na początku. Co za cholera...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Widzę, że wszyscy mają identyczny problem, każdy oczekuję na odpowiedź, ale brak konkretów.

 

Podobnie jak u @maxmabit "(...) wciskając pedał hamulca auto nagle staje gwałtownie(...)" lecz nie zawsze objaw ten występuje.

Mam egz. w automacie i przy ruszaniu faktycznie widać i słychać "obciążenie", a dzięki dzisiejszym opadom śniegu problem widać gołym okiem. Na biegu wstecznym lewe koło napędza, to samo przy jeździe do przodu - prawe bezwładnie toczy się. W momencie załączenia 4x4low, lub 4x4 wszystkie 3 koła napędzają, prócz nieszczęsnego prawego tylnego które blokuje się i dopiero na suchym asfalcie toczy. Być może to przypadek, ale kiedy zahamuję, albo ruszam przód-tył w pewnym momencie prawe tylne koło dostaje napęd... cóż to?? Czy ktoś był w podobnej sytuacji (?) ktoś nakieruje zanim ściągnę dekiel ???

 

PS. W zeszłym miesiącu przed usunięciem luzu w tylnym lewym kole dodatkowym atutem było puknięcie w tylnej części napędu przy zmianie kierunku jazdy przód/tył, teraz sytuacja powtarza się, ale bardzo, bardzo rzadko (mam wrażenie, że słychać puknięcie w prawym kole, ale nie czułem luzu na podnośniku)??

 

Swojego czasu, gdy kupiłem auto i miałem problem wyjechać z błota załączył mi bez problemu 4x4, ale miałem problem z rozłączeniem (gościu tłumaczył o P "Parkingu", tymczasem wymogiem jest bieg jałowy "N") i po przejechaniu 5km na mokrym asfalcie, małych nerwach rozłączyłem - nie bardzo orientuje się czy to normalne: gdy załączam 4x4low słychać mechanizm załączający przód, ale gdy zapinam 4x4 słychać dodatkowo 2-3 stuknięcia (identyczna sytuacja przy rozłączaniu) - czy to normalne??

 

Wał napędowy niedawno wymieniony na nowy, na krzyżakach brak luzu (?) prawe koło brak luzu, lewe tylne koło miało luz - wymieniono łożysko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba coś się rozleciało w tylnym mechanizmie różnicowym. Najpierw trzeba sprawdzić jak całość pracuje. Auto na podnośnik (tylna oś do góry), skrzynia w pozycję N, manipulator na 2H. Złap za tylne koło i zacznij kręcić obserwując koło po drugiej stronie . Później drugie. Napisz jak koła się zachowują. Kiedy ostatnio sprawdzałeś lub wymieniałeś olej w tylnym dyfrze??

 

Przód dołączasz w momencie przełączenia na 4H, 4x4Low to już dołączenie reduktora i tutaj układ napędowy musi być odłączony od silnika stąd konieczność uruchamiania na postoju, skrzynia na N, noga na hamulcu. Nigdy P bo inaczej żywot krótszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Was oczarowanych tą cięzarówą. Tojest mój pierwszy post, i na początku chciałem szukać u Was pomocy, lecz już mogę chyba innym pomóc. Miałem ten sam problem po wymianie cylinderka , lecz ciężko było skojażyć z tą wymianą, poniewż blokada pojawiła się miesiąc po. Ostatnią rzeczą którą zrobiłem na przekór mojemu kumplowi mechanikowi, było ustawienie samoregulatorów w ten sam spoób- czyli odkręcenie na Max do zablokowania kół, potem odpust tyle samo obrotów, u mnie zadziałało, koło się nie blokuje ,i banan na gębie , jeżeli pomogło to git, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

W


Wydawało mi się, że wczoraj umieściłem posta, ale zostało tylko W.

 

Mam ten sam problem tzn. Gdy ruszam samochodzem po dłuższym ( kilka godzin postoju ) to jedno koło z tyłu mi się blokuje. Uczucie jest takie jakby trzmały hamulce. Po ruszeniu ta blokada puszcza i jest wszystko OK. Jak wtedy  wcisnę hamulec to mam kilka takich szarpnięć.

 

Wymieniłem/diagnozowałem:

1. Oleje w przednim i tylnym moście

2. Przedni i tylny most

3. Reduktor

4. Łożyska

5. Sprawdałem hamulce

 

Ktoś wie czym to jest spowodowane ? Może podpowiedzią będzie to, że w trackcie wyjazdu straciłem przedni napęd i urwałem ten przewód doABS z tyłu. Po tym wyjeżdzie zaczęły się te problemy :(

 

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jakim sensie straciłeś przedni napęd?? Urwałeś wał, most wyrwałeś? Sprecyzuj.

Jak dla mnie problem leży w bębnach hamulcowych na tylnej osi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

i mnie dopadł blokowania kół, a dokładniej najprawdopodbniej prawego tylnego koła, blokuje się sporadycznie i w różnych sytuacjach, dzisiaj zablokowało się już 2x i to po ruszeniu i zatrzymaniu się, jedyny sposób na ruszenie jest dołączenie napędu 4x4 i udarcie na siłę aż się odblokuje.

 

W takim momencie zauważyłem, że zarówno ręczny jest twardy tak, że ledwo go można ruszyć jak i pedał sprzęgła nie odbija do końca, gdy koło się odblokuje wszystko wraca do normy.

 

Dodatkowo zauważyłem taki dziwny metaliczny dźwięk dochodzący z tyłu samochodu w przypadku gdy samochód się zatrzyma i nim "zakołysze", jakieś wstępne diagnozy ? podobne sytuacje?

 

Jakies 2 tygodnie temu tył hamulce były rozbierane i nic tam się z nimi nie działo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się zablokuje, podnieś koło i zdemontuj bęben. Sprawdź szczęki jak będą zablokowane to masz odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...