Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] 1,8 Słaba moc almery


Gość marson86
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość marson86

czesc ludziska

mam mega problem z moją almerą, kupiłem ją 3 miesiące temu i wszystko było niby ok. Teraz jak ją uzytkuje zauważam ze coraz bardziej słabnie przyspieszenie. Nie wiem co jest grane, samochód bardzo szybko wkręca się na obroty 3-4 tys. i dosłownie nie jedzie ! Jest strasznie powolny. Przykładowo mam 3,5 tys na dwójce a predkośc nie całe 40 km/h...Jak na silnik 1,8 i 114 kucyków to powinien ładnie smigac. W ogole na pierwszych biegach jakaś ciezko go rozbujać, wprawdzie wazy te 1200kg ale bez przesady, jeżdze praktycznie sam. Jakby miał wiecej ludzi na pokładzie = plus bagaze to katastrofa czuje by była...Dodam również że zalałem wachy za 50 zł i zrobiłem nie całe 100 km. Czyli spalanie tez mi wzrosło. Sprzęgło sprawdzałem osobiście bo wiem jak się objawia do wymiany. Tutaj żadnej mowy nei ma o ślizganiu sie. Pomóżcie.

 

Almera 1,8

2001

przebieg 140 tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marson86

hamulce nie trzymają.

a może ktoś miał tak że jak jadę na 5, licznik oscyluje w granicach 60-70 km/h i wciskam gaz do podłogi to auto praktycznie nie reaguje...dopiero po jakiś 3-4 s zaczyna się bardzo mułowato rozpędzac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykładowo mam 3,5 tys na dwójce a predkośc nie całe 40 km/h.

 

Sprzęgło sprawdzałem osobiście bo wiem jak się objawia do wymiany. Tutaj żadnej mowy nei ma o ślizganiu sie.

 

jedno z drugim się wyklucza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może masz banana w tłumiku. Kiedy wymieniałeś filtr powietrza i jakie masz napięcie na przepływce.

Jeśli masz sprzęgło i hamulce sprawne to szukałbym dalej w układzie paliwowo-powietrznym Aha stare motory 1,8 lubiły żłopać olej Zobacz czy miarka nie jest sucha Może to zamulenie to efekt wadliwych pierścieni bo 114 kuców pognało po kompresję w las

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marson86

wszystkei filtry wymieniłem zaraz po zakupie. Nie bierze oleju.

Byłem u mechaniora i zalecił abym własnie wymienił ten przepływomierz. Tylko teraz pytanie bo ja mam chyba od nowości wsadzony ten z koncówka 094, ten z termistatorem. A widze ze z koncówką 005 sa tańsze, czy mogę kupić taką ? polećcie jakiś sprawdzony sklep internetowy, ten może być ?

http://przeplywomierze.istore.pl/pl,product,1364364,przeplywomierz,powietrza,0280218005,nissan,almera,nissan,almera,tino,nissan,primera.html

http://przeplywomierze.istore.pl/pl,product,1364359,przeplywomierz,powietrza,0,280,218,005,0986280232,0,986,280,232,22680,7j600,22680,36550.html

 

?

 

dzwoniłem do dealerów nissana w wawie chyba 3 i kazdy spiewał że z koncówką 094 ksoztuje 1700 pln...porazka

Edytowane przez marson86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marson86

no kurde 900 to tez duzo. Jak tu z innymi koncówkami można kupić za 200-300zł to mam przepłacać ?ktoś może wymieniał przepływomierze z 094 na 005 ? są jakies problemy ? i tak czytam posty i piszecie również ze jakaś adaptacja przepływki musi byc zrobiona? zwykły laik samochodowy jest w stanie to zrobić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób diagnostykę na na kompie. Powinno wyjść co jest nie tak z samochodem. Potrzeba tu niestety kumatego elektromechanika samochodowego, żeby stwierdził co nie tak. Na ślepo nic nie wymieniaj, bo pół samochodu wymienisz i nie naprawisz. Według mnie prawdopodobne przyczyny słabego samochodu mogą być następujące:

1. Przepływomierz.

2. Zapchany katalizator

3. Uszkodzony EGR

4. "Kończący się" rozrząd

5. Zajechany motor (to, że nie bierze oleju nie znaczy że nie jest dojechany) - trzeba pomierzyć kompresję.

Przepływomierz można spróbować czyścić takim preparatem do czyszczenia przepustnic i gaźników - ale to na własne ryzyko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no kurde 900 to tez duzo. Jak tu z innymi koncówkami można kupić za 200-300zł to mam przepłacać ?ktoś może wymieniał przepływomierze z 094 na 005 ? są jakies problemy ? i tak czytam posty i piszecie również ze jakaś adaptacja przepływki musi byc zrobiona? zwykły laik samochodowy jest w stanie to zrobić ?

 

Poszukaj jest napisane jak przerobić 005 na 094

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem praktycznie to samo, tyle, ze nie spalal mi chyba az tyle paliwa. Almerka zaczela mi mulic sie niesamowicie, a predkosc maksymalna to 80-90/h. Z tym, ze ja jezdze na gazie i nie zauwazylem jego wiekszego zuzycia, aczkolwiek benzyny mi spalal duzo (nigdy nie jezdze na benzynie, wiec jak chcialem przedmuchac wtryski po dodaniu specjalnego preparatu spalanie wyszlo mi jakies 10 l/100km)

Co zrobilem - najpierw wymienilem sonde lambda (bo tansza). Niestety to nie pomoglo. Potem wymienilem przeplywomierz. To pomoglo. Samochod teraz jest jak maly diabelek krecacy sie do 6,5 tys obrotow i chce jeszcze.

Dodam, ze od samego poczatku autko bylo jakies mulowate. teraz tego nie ma. Mialem szczescie, ze moj przeplywomierz byl tym tanszym modelem. Sprawdz dokladnie numery, na allegro mozna kupic taniej.

Stary probowalem czyscic samemu preparatami, nic nie pomoglo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem identyczne objawy, ale w innym samochodzie. Obroty wysokie, a przyspieszenie nieadekwatne do nich. Winny był rozpadnięty katalizator, który przyblokował wydech. Problem z przyspieszaniem miał miejsce głównie na rozgrzanym silniku, gdy kawałki katalizatora rogrzewając się pęcznieją i blokują w znacznym stopniu wydech.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rafff1000

Witam.

 

Mam identyczny problem z Almerka(n16 1.8 2005 r.), którą przyjąłem do serwisu.

 

wymieniłem swiece, przepływomierz i zresetowałem komp....nic...brak mocy (cewki pojedyncze dobre)

wymyłem przepustnice...oczywiscie tez nic...oprócz kłopotów z biegiem jałowym ale powoli się uczy(adaptacja)

katalizator wycięty już wcześniej, lambdy niby chodzą (komp tak twierdzi) na piechotkę ich jeszcze nie sprawdzałem.

 

Pewnie zaślepię jeszcze egr.

 

Zastanawiam się , czy jest sens pomiaru ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej..to trochę kłopotliwie (chociaż przejściówkę do manometru niby już wymyśliłem) bo jak zdjąłem przewód paliwowy...to przeładowanie benzyną było żałosne...a MPI powinien mieć pewnie ze 3 bary ..no najmarniej chyba z 2.5 bara jak już się odstoi. Tak mi się wydaje.

???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Mam identyczny problem z Almerka(n16 1.8 2005 r.), którą przyjąłem do serwisu.

 

 

katalizator wycięty już wcześniej, lambdy niby chodzą (komp tak twierdzi) na piechotkę ich jeszcze nie sprawdzałem.

 

 

 

jak są dwie lambdy, a ty wyciąłeś kata, to jak chcesz, żeby to wszystko dobrze pracowało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może kolego masz mało oleju w silniku bo jak mam za mało to też pełnej mocy nie uzyska

 

 

jakim cudem silnik ogranicza moc przy niskim stanie oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ jak nie ma oleju to wszystko ciężej zaczyna chodzić

 

 

:lol: :lol: :lol:

jakby było tak mało oleju, że silnik miałby dodatkowe opory, to w ciągu kilku- kilkunastu minut by się zatarł.

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...