Gość energy259 Opublikowano 13 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2011 Dobra coś mam jak fotki za słabe to zrobię inne ujęcia śrubę zobaczyć można stojąc przodem do auta za pompą wspomagania, dojść do niej można idąc po przewodzie z filtra paliwa, który jest właśnie tą śrubą przymocowany do pompy wtryskowej. aby odkręcić potrzebny klucz 17 najlepiej odkręcić pompę wspomagania i wyjąć akumulator, luzujemy śrubę i odkręcamy ręką, ponieważ są chyba 2 podkładki na które trzeba uważać. drugi sposób bez demontażu pompy i aku, to z góry przez nasadkę z przedłużką, lepiej wsadzić do nasadki kawałek szmatki żeby śruba siedziała ścisło, ale przy wyciąganiu śruby tym sposobem trzeba uważać na podkładkę. Sitko czyściłem już dwa razy ponieważ filtr paliwa nie spełniał swojej roli w 100% wiec zdecydowałem się na zamontowanie filterka wstępnego, tylko że u mnie nazywa się filterek końcowy ponieważ powinien być zamontowany przed filtrem paliwa, ja zamontowałem na przewodzie który idzie z filtra paliwa do pompy wtryskowej, spełnia swoje zadanie, dzięki temu że jest przezroczysty widzę że już trochę farfocli się nazbierało. Dodam tylko że w silniku TD sitko jest pod śrubą a w silniku TDi jest w śrubie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 13 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2011 U mnie w primerze jest to sruba ktora jest przykrecona do pompy i od tej sruby idzie przewod gumowy do filtra paliwa. Przeciez paliwo musi sie dostac jakos do pompy wtryskowej i dlatego U Ciebie bedzie tak samo. Moze to tez byc ale ja stawialbym na albo egr albo przeplywomierz jak ci silnik muli. Robi Ty jestes z Wroclawia.We Wroclawiu jak sie jedzie w kierunku Warszawy jest duzy szrot tylko z japonczykami. Moze moglbys dac jakis namiar na ten szrot .Z tym muleniem to sprawdz to co CI przedtem napisalem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość energy259 Opublikowano 13 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2011 (edytowane) U mnie w primerze jest to sruba ktora jest przykrecona do pompy i od tej sruby idzie przewod gumowy do filtra paliwa. Przeciez paliwo musi sie dostac jakos do pompy wtryskowej i dlatego U Ciebie bedzie tak samo. Moze to tez byc ale ja stawialbym na albo egr albo przeplywomierz jak ci silnik muli. tutaj przewód gumowy z filtra zamienia się w stalowy, śruba jest otwarta bo przez nią płynie paliwo ale dodatkowo jest sitko aby chronić pompę, gdyby nie te sitko musiałbym wyłożyć 3tys. na regeneracje. tylko mówię jeżeli sitka nie będzie w śrubie to jest pod nią trzeba sięgnąć drucikiem lub innym ustrojstwem. silnik muli i to porządnie na początku było samo przerywanie w granicach 2 - 2,5 tys. obr. później kopcenie mocne przerywanie max obroty 2tys. Edytowane 13 Lutego 2011 przez energy259 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 13 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2011 tutaj przewód gumowy z filtra zamienia się w stalowy, śruba jest otwarta bo przez nią płynie paliwo ale dodatkowo jest sitko aby chronić pompę, gdyby nie te sitko musiałbym wyłożyć 3tys. na regeneracje. tylko mówię jeżeli sitka nie będzie w śrubie to jest pod nią trzeba sięgnąć drucikiem lub innym ustrojstwem. silnik muli i to porządnie na początku było samo przerywanie w granicach 2 - 2,5 tys. obr. później kopcenie mocne przerywanie max obroty 2tys. Dziekuje za dokladne wyjasnienie . Przyda sie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 13 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2011 Witam, Kolego "energy259" super opis, rewelacja. Jak już jesteśmy przy Twoich zdjęciach to to urządzenie na filtrze paliwa u góry to czy jest podgrzewanie filtru paliwa płynem z układu chłodzenia? Co do tematu głównego to dodam, że te uszczelki na króćcu są bardzo ważne. Możemy sobie pomóc "przyklejając" je bardzo delikatnie smarem (należy tak to zrobić aby nie dostał się smar do wnętrza) do śruby, jak musimy manewrować śrubą z podkładkami po omacku. Pozdrawiam, Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość energy259 Opublikowano 13 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2011 Witam, Kolego "energy259" super opis, rewelacja. Jak już jesteśmy przy Twoich zdjęciach to to urządzenie na filtrze paliwa u góry to czy jest podgrzewanie filtru paliwa płynem z układu chłodzenia? z ciekawości rozebrałem to ustrojstwo, nie jest to podgrzewanie (niestety) jest to powrót paliwa do baku w środku znajduje się miseczka i plastikowy pływak, nie wiem jakie zadanie to spełnia. co do podgrzewania to mam zamiar zastosować twój patent Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gramek Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Witam. Panowie popełniłem następującą głupotę chciałem zmienić filtr paliwa ale niestety nie dalem rady go odkrecic. Po odkreceniu dolnego czujnika na takiej plastikowej srubie od filtra okazalo sie ze predzej go ukrece niz pusci wiec odpuscilem. Teraz cos tak czuje ze chyba zapowietrzylem go po odpaleniu obroty faluja po kilku chwilach nie wchodzi na obroty i kupa dymu idzie, Jak rozwiazac ten problem ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Czesc. Ja u siebie w primerze tez nie moglem odkrecic filtra paliwa wiec odkrecilem cala obudowe z filtrem i na imadle kluczem do odkrecania filtrow olejowych dopiero go odkrecilem. Stasznie byl przyssany do obudowy. Jak bedziesz zakladal nowy filter to zalej go paliwem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andiiusa Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 witam. kolego możesz mi powiedziec gdzie te sitko jest na pompie?? bo własnie mam takie objawy.muł,kopci i brak mocy.szarpie i nie odpala na strzał jak to terrano. z góry dziękuje, ewentualnie daj sygnał to oddzwonię 792882837 pozdrawiam, koledzy już znalazłem wasze zdjęcia.miałem problem z laptopem i nie otwierały sie foty,ale juz ok. ide odkręcać filterek. pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
liternik Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 No ten filterek wstępno- końcowy to fajna sprawa. Tez taki wplotę- przynajmniej jak jest przezroczysty to bede widział z jakim paliwem mam do czynienia.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość energy259 Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 już trochę nalatałem kilometrów z tym filterkiem i zdaje egzamin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Kolego Andiisa. Ty musisz zrobic autodiagnostyke bo u Ciebie moze byc kilka rzeczy naraz. Ty masz 2,7 TD terrano wiec bledy takie same jak w primerze 2.0td i tak samo sie robi. Moze byc zapchany ten filterek ale rownie dobrze moze siedziec przeplywka , wtryskiwacz sterujacy i moga byc juz cieknac wtryskiwacze. Do sprawdzenia tez zwor EGR. Aby to wykluczyc to autodiagnostyka. Nie odpala na strzal to moga byc swiece zarowe, kat wtrysku niedobry, Zrob bledy zobaczymy co pokaze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ara502 Opublikowano 30 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2011 Witam, Podepnę się pod temat. Też mi szarpie w okolicach 2-2,5 tyś obr. po za tym brak innych objawów kopcenia itp. Filtry paliwa zmienione tydzień temu, sitka przy pompie nima (komuś przeszkadzało) pali z pierwszego kopa. Końcówki niedawno zmieniane, przepływka też, egr zaślepione. Czego dalej szukać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zakula81 Opublikowano 1 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2011 Witam, Podepnę się pod temat. Też mi szarpie w okolicach 2-2,5 tyś obr. po za tym brak innych objawów kopcenia itp. Filtry paliwa zmienione tydzień temu, sitka przy pompie nima (komuś przeszkadzało) pali z pierwszego kopa. Końcówki niedawno zmieniane, przepływka też, egr zaślepione. Czego dalej szukać? jesli było cos grzebane przy pompie to sprawdzic zapłon. U mnie był trochę opóźniony i też palił od kopa itd. Teraz jest super. Ustawienie u pompiarza 150zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
redwater Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 Dobra coś mam jak fotki za słabe to zrobię inne ujęcia śrubę zobaczyć można stojąc przodem do auta za pompą wspomagania, dojść do niej można idąc po przewodzie z filtra paliwa, który jest właśnie tą śrubą przymocowany do pompy wtryskowej. aby odkręcić potrzebny klucz 17 najlepiej odkręcić pompę wspomagania i wyjąć akumulator, luzujemy śrubę i odkręcamy ręką, ponieważ są chyba 2 podkładki na które trzeba uważać. drugi sposób bez demontażu pompy i aku, to z góry przez nasadkę z przedłużką, lepiej wsadzić do nasadki kawałek szmatki żeby śruba siedziała ścisło, ale przy wyciąganiu śruby tym sposobem trzeba uważać na podkładkę. Sitko czyściłem już dwa razy ponieważ filtr paliwa nie spełniał swojej roli w 100% wiec zdecydowałem się na zamontowanie filterka wstępnego, tylko że u mnie nazywa się filterek końcowy ponieważ powinien być zamontowany przed filtrem paliwa, ja zamontowałem na przewodzie który idzie z filtra paliwa do pompy wtryskowej, spełnia swoje zadanie, dzięki temu że jest przezroczysty widzę że już trochę farfocli się nazbierało. Dodam tylko że w silniku TD sitko jest pod śrubą a w silniku TDi jest w śrubie. W TD jest srubka, sprezynka i dopiero sitko, potwierdzam u mnie to samo bylo, zanim oddacie pompy do pompiarzy i regeneracji, sprawdzcie to sitko, dojscie od gory dobre, tylko trzeba odkrecic pompe wspomagania (bez odlaczania przewodow hydraulicznych) i przesunac w strone akumulatora. Sitko bylo masakrycznie zasyfione, wyczyscilem, przedmuchalem je kompresorem i zalozylem, auto nie jechalo tak wczesniej nawet zaraz po zalupie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robi108 Opublikowano 22 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2012 W TD jest srubka, sprezynka i dopiero sitko, potwierdzam u mnie to samo bylo, zanim oddacie pompy do pompiarzy i regeneracji, sprawdzcie to sitko, dojscie od gory dobre, tylko trzeba odkrecic pompe wspomagania (bez odlaczania przewodow hydraulicznych) i przesunac w strone akumulatora. Sitko bylo masakrycznie zasyfione, wyczyscilem, przedmuchalem je kompresorem i zalozylem, auto nie jechalo tak wczesniej nawet zaraz po zalupie. U mnie juz tej zimy się zaczęło - przerywanie, siwy dym, max 2000 obr. Palił ładnie od strzała nawet przy silnych mrozach. Z początku myślałem, że to paliwo, potem - że filtry, a na końcu - że to na pewno to małe sitko przy pompie. Nic z tego. Mój znajomy mechanik poczyścił mi układ paliwowy i dolotowy i nic. Wstepnie sprawdzil pompę - ciśnienie OK. Narobił się, ale nie wziął ani grosza, bo obiawy pozostały - widać są jeszcze uczciwi mechanicy Poradził mi jednak, aby potraktować układ dobrym środkiem do czyszczenia wtrysków. Regeneracja pompy to w/g niego droga ostateczność. Kupiłem taki środek firmy Wynn's czy jakoś tak, podobno jeszcze wyższa półka niż znane u nas STP. Wlałem toto na na pól baku, (325ml na 40L paliwa) coby było bardziej stężone. Jak zapalila się rezerwa, to silnik już wyraźnie lepiej sie wkręcał. Dopiero po 3000 obr troche kopcił i przerywał. Ponowiłem terapię i wlałem środek po raz drugi w takiej samej proporcji - przejechałem połowe z tego. Teraz wkręca się ponad 4000 i dopiero wtedy trochę kaszle i dymi. Poniżej tego ładnie sie kręci, przyspiesza i nic nie dymi (na siwo). Chyba wleje jeszcze trzecią dawkę. Widać wyraźnie że coś się zatkało w układzie zasilania paliwem, choć tankuję na "przyzwoitych" stacjach, Neste, Orlen, Lukoil. Więc spróbójcie koledzy tej ścieżki, zanim wydacie większe pieniążki na diagnostyke i naprawy. Warto chyba regularnie i profilaktycznie wlewać takie czyściki do baku. pozdr. Robi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 22 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2012 Hm, ciekawa sytuacja. Sporo się nasłuchałem że tego typu preparaty nic nie dają, a tu proszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Whitie Opublikowano 23 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2012 Piotrze. Ja po zimie nalałem na 40 l ON buteleczkę STP do czyszczenia wytrysków Diesla... po 20 km samochód ruszył jak nowy Więc do tego swojego grzmota zardzewiałego tez sobie nalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 23 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2012 Kto wie, może uczynię ten nonszalancki krok i zainwestuję te 25zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
redwater Opublikowano 26 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2012 Witam, u mnie sytuacja powtorzyla sie jeszcze 3 razy, po zmianie filtra, wymienilem przewody gumowe od filtra do pompy i dalej to samo, okazalo sie, ze nowy filtr albo przepuszczal, albo sam sie rozpadal i z niego lecialo na sitko. Filtr firmy champion i nie byl tani. Dobrze w sumie , ze to sitko tam jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 26 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2012 Dolałem i....urwałem zderzak. Tak więc test w trakcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robi108 Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2012 (edytowane) ..., okazalo sie, ze nowy filtr albo przepuszczal, albo sam sie rozpadal i z niego lecialo na sitko. Filtr firmy champion i nie byl tani. Dobrze w sumie , ze to sitko tam jest. Oto finał moich długich zmagań z kopcącym na biało i przerywającym na wysokich obrotach silnikiem. . Kiedy po 3-krotnym wlaniu do baku czysika do wtrysków moje auto wciąż trochę czkało i dymiło na wyższych obrotach, zdecydowałem się podać mu dożylnie (do pompy) preparat LIQUI MOLY DIESEL SPÜLUNG 2666. Poleceli mi to ludzie naprawiający diesle. Niestety też nie pomoglo. Ale już wtedy wiedziałem, że skoro dalej się dusi przy zasilaniu z butelki, to problem jednak jest w sekcji pompa-silnik, a nie bak-główny filtr. Pojechałem do starego specjalisty od diesli, pana Tadzia z ul. Ślęznej we Wrocławiu. Popatrzył, posłuchał jak chodzi, nic nie rozbierał i powiedział, żebym wyp***lił to metalowe sitko przy pompie. Ale ja dopiero co je czyściłem kilkanascie dni temu! Sitko było jednak źle (odwrotnie) założone i trochę zagniecione. Wywaliliśmy czyste sitko i auto odżylo, jak ręką odjął. Wyczyszczenie wtrysków z pewnością mu nie zaszkodziło (250K przebiegu) i nawet turbo zaczęło znów gwizdać (wcześniej silnik się dusił i miał za mało spalin, więc trurbo było nieefektywne). Edytowane 11 Kwietnia 2012 przez Robi108 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Nie wiem, może to efekt placebo. Dolałem tego trochę zrobiłem z 50-100km i kto wie, może kultura pracy się poprawiła na 5 biegu. Przy małych obr. ok. 2 tysi na 5-ce lekko wibrowało myślałem że to może przenosi z napędu. Albo silnik miał za mało "pary" przy tych obr. albo może się ociepliło i lepiej się teraz zbiera albo....coś tam się przeczyściło, choć po takim małym przebiegu taka poprawa....kto wie. Nadal jestem sceptyczny. Jak to się mówi pomóc może nie pomoże ale i zaszkodzić STP nie powinien. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 19 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 (edytowane) mam w swoim td25 podobny problem tyle że przy 3500 i kopci na niebiesko, więc nie wiem czy to brak paliwa czy może już zła regulacja, z rana pogrzebie może będzie coś w tym sitku zakładając że wygląda to tak samo jak w td27t czy tu widać te sitko gdzieś http://nissan4u.com/...injection_pump/ czy jest to nr 20 ? a tu od terrano 27 strona 179, kto znajdzie sitko? http://terranoirk.ru...ion Control.pdf Edytowane 19 Września 2012 przez hugh_h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mandor Opublikowano 20 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2012 Tak, jest to nr 20 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.