Gość JM87 Opublikowano 5 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2011 (edytowane) Witam Mamy od nowosci Terrano, ostatnio glownie stoi na placu, bo jezdzimy nowymi autami. Samochod z konca 2001 roku, przebieg 234000 km, auto pelny orginal - nic nie bylo robione z silnikiem. Przed postojem wladowalismy spora kasy w remont calego zawieszenia, nowe sprzeglo, przeplywke, nowe swiece. Generalnie ograniete. Poki jezdzilo to pamietam, ze byl juz z niego straszny mul... Auto odpala na mrozach bez problemu, silnik chodzi rowno. Pali sie caly czas kontrolaka silnika. Jak sie auto nagrzeje i wciska sie gaz do oporu silnik w przedziale 1500-2500 przerywa i robi sciane dymu (bialego) Czy winna jest pompa wtryskowa, ktora wymaga naprawy. Chce go zrobic, bo szkoda mi go, ze tak stoi - w sumie to jeszcze fajne auto. Edytowane 5 Lutego 2011 przez JM87 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 5 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2011 Witam, Objawy charakterystyczne jak dla usterki wtryskiwacza sterującego. Zrób diagnostykę silnika i odczytaj błędy. Wtryskiwacz sterujący jest bardzo łatwo sprawdzić. Masz bardzo dużo materiału na ten temat na forum (moje posty i temat z okolic marca 2010r.) jest też poradni w dziale "Zrób sam". Pompy jeżeli to niekonieczne to absolutnie na razie nie ruszaj. Pozdrawiam, Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cww Opublikowano 5 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2011 Witam Spróbuj wymigać błędy, to będzie coś wiadomo. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość JM87 Opublikowano 5 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2011 (edytowane) Kiedys bylem zobaczyc czemu jest mulowaty. Wyskoczyl blad przeplywki, kupilem nowa org Bosch-a. No nic podjade do Bosch ustale termin kompa, bo niestey znajomy nie mam mozliwosci podlaczenia terrano. A co z tym bakiem ? Moze zaczac od rozebrania i czyszczenia tych fitrow i przewodow... Jaki jest koszt tego wtryskiwacza sterujacego? Dobrze sie doczytalem, ze kolo 600 pln ? Czyli teoretycznie jak to bedzie to to zakladam wtrysk i bedzie mocny jak kiedys ? Generalnie autko igla, silnik suchy. Edytowane 5 Lutego 2011 przez JM87 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kraqsek Opublikowano 5 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2011 (edytowane) Witam. Sprawdź mały filtr (zawór zwrotny) pomiędzy przewodem paliwowym (od baku) a filtrem paliwa. Znajduje się on zaraz przed filtrem paliwa. Edytowane 5 Lutego 2011 przez kraqsek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 5 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2011 (edytowane) . Wyskoczyl blad Witam, Błędy to sobie sam sprawdzisz bez problemu i za darmo. Zacznij od tego, będziesz wiedział konkretnie o co chodzi. Szkoda nerwów i pieniędzy na zbędne zakupy. Pozdrawiam, Piotr Edytowane 1 Grudnia 2011 przez Yoda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość energy259 Opublikowano 5 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2011 hmm objawy takie same jak u mnie, jeśli mówisz że auto przed tym kopceniem i przerywaniem było mułowate to będzie zapchane sitko w pompie wtryskowej, czyściłem już 2 razy, aż w końcu założyłem dodatkowy filterek i jest dobrze nawet teraz szybciej się zbiera jak po zakupie, sprawdź to na 1 miejscu bez kosztów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Whitie Opublikowano 6 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2011 Błędy to sobie sam sprawdzisz bez problemu i za darmo. ..... Jest jakiś sposób jak np "kluczykowanie" w Jeepie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 6 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2011 Jest jakiś sposób jak np "kluczykowanie" w Jeepie? Witam, Jak nie chce Ci się szukać na forum to kolega "Tarpan 2" będzie chyba ekspertem w temacie. Ja mam materiały pościągane z forum ale jeszcze tego nie robiłem bo nie miałem potrzeby i obym nie miał. Szukaj na forum Primery, tam jest chyba tego dużo. Jak czegoś nie jesteś pewny to nie kombinuj z komputerem! Pozdrawiam Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Whitie Opublikowano 6 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2011 (edytowane) kolega "Tarpan 2" będzie chyba ekspertem w temacie Nie mam potrzeb póki co wiec odpuszczam Edytowane 1 Grudnia 2011 przez Yoda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 7 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2011 Mam do Ciebie wielka prosbe zebys sobie jednak nie odpuszczal i poszukal do przeczytania jak sie robi autodiagnostyke silnika. Pisze to bo jestes mlodym uzytkownikiem na forum i jednak nalezy posluchac rad takich uzytkownikow juz doswiadczonych jak Piotr 323f. ZE swojej strony moge dodac ze jak Ci przyjdzie zrobic bledy i bedziesz szukal komputera zeby to sprawdzic to mozesz sie rozczarowac tak jak ja. Otoz wszysczy kazali przyjezdzac a ma miejscu sie okazalo ze sie nie polacza. A mamy takie same bledy. Nawet najnowszy KTS nie dal rady. Nerwy i stracony czas. Oczywiscie tego CI nie zycze ale moze sie zdarzyc ze za tydzien lub w innym czasie bedzies potrzebowal odczytac bledy i wtedy pomocy bo nie wiem jak. Tak jak pisal Piotr 323F w dziale primera od p10 do p11.144 jest Faq dla silnika cd20t diesel ( na gorze autor and-pec) i tam jest link -kody bledow z opisem autodiagnostyki . Prosze przeczytac . Zostanie 50-80zl w kieszeni.Pozdrawiam i zycze milej lektury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Whitie Opublikowano 7 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2011 No juz dobra ... poczytam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość JM87 Opublikowano 8 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2011 Kupilem wczoraj nowy filtr paliwa i powietrza, zeby te dwa tematy wykluczyc od razu. Terrano wstawilem do znajomego mechanika, wydrukowalem im dodane przez kolegow rysunki przewodow i baku. Polecilem na poczatek przegla wszyskich przewodow, przewodow do baku, odpowietrznika, tego sitka na pompie. Nie pomoze jade kompa do Bosch i kupuje uszkodzony element... Zdam relacje. Zaswiecil sie jeszcze ABS wczoraj - dziala, klocki i tarcze ok... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 8 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2011 Kolego JM87. Wyzej masz post kolegi Tomka Studzinskiego- TerranoII problem z moca. Poczytaj sobie . Moze sie okazac ze na Twoje klopoty pomoze zaslepienie zaworu EGR. Oczywiscie jesli to co zleciles do roboty nie pomoze. Wyzej w swoim poscie napisalem gdzie szukac jak zrobic autodiagnostyke silnika i nie szukac kmputera. Jesli to filtr paliwa byl przyczyna swiecenia kontrolki silnika to po wymianie powinna zgasnac. Jesli zgasnie to wtedy zaslepic egr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość husky1987 Opublikowano 9 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2011 Egr jest zamknięte! Jakieś propozycje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość energy259 Opublikowano 9 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2011 Egr jest zamknięte! Jakieś propozycje? zapchane sitko przerabiałem w TD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość husky1987 Opublikowano 10 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2011 W TDi nie ma sitka bo popma jest syerowana elektronicznie- tak twierdzi pompiarz! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 10 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2011 A czy Twoje Terrano na pompe wtyskowa ze sterownikiem przykrecanym z gory?. To jest wlasnie pompa elektroniczna. Ty masz pompe wtryskowa gdzie nastawnik paliwa jest przykrecany z gory a czujnik polozenia nastawnika dawki (indukcyjny HDK) jest przykrecony z boku pompy. Dlatego u Ciebie bedzie sitko w kroccu przykreconym do pompy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość energy259 Opublikowano 12 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2011 W TDi nie ma sitka bo popma jest syerowana elektronicznie- tak twierdzi pompiarz! jest sitko w śrubie mocującej przewód przy pompie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robi108 Opublikowano 12 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2011 jest sitko w śrubie mocującej przewód przy pompie. A może ktoś pokazać na jakiejś fotce, która to dokładnie jest śruba? Mój 2.7TD się tak jakos ostatnio zmulił i może to jest jakiś kolejny trop po wymianie filtrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość husky1987 Opublikowano 13 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2011 koledzy pojechałem do pompiarza, podłączył moje terrano pod komputer i wyskoczył błąd" mechaniczne uszkodzenie pompy wtryskowej"- załamałem sie totalnie!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość energy259 Opublikowano 13 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2011 (edytowane) fotki będą przed wieczorem. koledzy pojechałem do pompiarza, podłączył moje terrano pod komputer i wyskoczył błąd" mechaniczne uszkodzenie pompy wtryskowej"- załamałem sie totalnie!!! kolego nie poddawaj się jeżeli sitko się zapchało to błąd wyskoczył. wyczyszczenie sitka i montaż filterka zajmuje 40 minut, razem z podjechaniem do sklepu, a koszt operacji to 20zł. moja pompa już też miała iść do regeneracji ale w ostatniej chwili dowiedziałem się że nie wszystko stracone. pompy nie padają od tak. Edytowane 13 Lutego 2011 przez energy259 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fotokora Opublikowano 13 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2011 gdzie jest ten filterek w 2.7 tdi w pompie sterowanej elektronicznie? moze jakieś fotoktóś wrzuci lub dokładnie opisze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtus Opublikowano 13 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2011 gdzie jest ten filterek w 2.7 tdi w pompie sterowanej elektronicznie? moze jakieś fotoktóś wrzuci lub dokładnie opisze. Nie w pompie, na obudowie fitlry paliwa, wykręca się śrubę... na górze, tak kojarzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość husky1987 Opublikowano 13 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2011 fotki będą przed wieczorem. kolego nie poddawaj się jeżeli sitko się zapchało to błąd wyskoczył. wyczyszczenie sitka i montaż filterka zajmuje 40 minut, razem z podjechaniem do sklepu, a koszt operacji to 20zł. moja pompa już też miała iść do regeneracji ale w ostatniej chwili dowiedziałem się że nie wszystko stracone. pompy nie padają od tak. tylko zrób te fotki tak zeby było wszystko dokładnie widać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.