Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zakup nowych opon.


Gość
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Planuję zakup do Primery P11.144 1.8 2000r. nowych opon letnich.

Obecnie auto stoi na:

przód: 195/65/15 M+S Radial, data produkcji: 0508

tył: 195/65/15 letnie Radial, data produkcji: 2400

W związku z tym, że obecne tylne opony pójdą na śmietnik, to czy zostawić przednie wielosezonowe i dokupić 2-ie nowe letnie i dać na tył, a przód zostawić bez zmian ?

Czy lepiej będzie kupić 4 nowe letnie, a dokupić tylko 2 zimowe żeby były do pary z tymi które są obecnie na przodzie ?

Przepraszam jeśli zbyt zawile napisałem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

letnie to letnie, zimowe to zimowe, a wielosezonowe to jakoś mnie nei przekonuję ale to tylko moje zdanie ja bym brał nowe letnie a na zime tylko dwie, zawsze tedy jeździ się wolniej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wojtas1980

Rozmiar opon w Twoim aucie to

185/65R15

195/60R15

Z oponami nie kombinuj kup dobre opony.

Na lato polecam Barum sa tanie i wystarczajaco dobre.(auto nie ma duzej mocy)

na zimę polecam Kleber,Michelin,Fulda,Goodyear.

Nie polecam Dębicy(ślizgawica)i wynalazków typu Hankook i innych hińskich wynalazków.

Opona to jedyny element łączący auto z jezdnią i tu nie wolno oszczędzać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Opona to jedyny element łączący auto z jezdnią i tu nie wolno oszczędzać

 

no własnie czyli zakupiłbym lepsze niż kolega poleca, w necie są tańsze i tylko założenie zostaje, ale cena rekompensuje to wszystko, moc nie ma znaczenia, znaczenie ma prędkość z jaką się jeździ biggrin.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z oponami nie kombinuj kup dobre opony.

Na lato polecam Barum sa tanie i wystarczajaco dobre.

na zimę polecam Kleber,Michelin,Fulda,Goodyear.

Nie polecam Dębicy(ślizgawica)i wynalazków typu Hankook i innych hińskich wynalazków.

Racja - kup 4 letnie.

Barum są tanie - to ich największa zaleta - jednak co najwyżej przeciętne pod względem jakości (Bravuris 1 - słabe - miałem i nigdy więcej)

Hankook - nie jest chiński - i są to niezłe opony.

Kupuj teraz lub początek marca - wtym roku ceny opon będą wyższe - podrożał kauczuk wykorzystywany do ich produkcji.

Warto sie zainteresować Uniroyallem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielo sezonowe to chodzi o cało roczne i jak się dopytałem to bieżnik jest letni a skład gumy zimowy wiec nie nadają się ani nato ani na to jeżdziłem na takich modne są w US i jak tylko popada to są gigantyczne korki dlatego że są sliskie na mokrym ,,,,

 

co do kapci na zime to ja jestem zadowolony z bieżnikowanego EQUIPa dałem 200 zł za podjechanie do wulkaniarza i wyjechałem na zimowych ,,,dostaje nowy bieżnik głęboki z 24m-s gwarancją wybierają elegancko na ciepłym asfalcie auto jest przyklejone do drogi ,,,, ale jak inwestujesz w nowe to inna bajka ,,a unirojal ponoć rain sport czy jakoś tak że swietne na deszcz ,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oznaczenie M+S nie zawsze oznacza opony wielosezonowe, często są to opony zimowe, także upewnij się.

 

Jeżeli jeździsz mało i najczęściej w mieście to ja bym pozostawił wielosezonowe i dokupił 2 nowe letnie.

Zwłaszcza, że nowoczesne opony wielosezonowe z wyższej półki stają się coraz bardziej uniwersalne (chociaż na pewno nie będą tak dobre latem czy zimą jak opony dedykowane).

 

Jeżeli jeździsz dużo i szybko to zdecydowanie 4 nówki. Polecam Savę, w wielu testach wygrywają z oponami klasy premium a cenowo klasa budżetowa.

Sam od początku na takich jeżdżę i zero problemów, polecam!

 

wielo sezonowe to chodzi o cało roczne i jak się dopytałem to bieżnik jest letni a skład gumy zimowy wiec nie nadają się ani nato ani na to jeżdziłem na takich modne są w US i jak tylko popada to są gigantyczne korki dlatego że są sliskie na mokrym ,,,,

 

co do kapci na zime to ja jestem zadowolony z bieżnikowanego EQUIPa dałem 200 zł za podjechanie do wulkaniarza i wyjechałem na zimowych ,,,dostaje nowy bieżnik głęboki z 24m-s gwarancją wybierają elegancko na ciepłym asfalcie auto jest przyklejone do drogi ,,,, ale jak inwestujesz w nowe to inna bajka ,,a unirojal ponoć rain sport czy jakoś tak że swietne na deszcz ,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy na pewno będą pasować do mojej Primery opony 185/65 R15, bo w instrukcji napisane jest 195/60 R15, a nie chciałbym żeby obcierały lub spalanie poszło w góre ?

Póki co namierzyłem Uniroyale RainExpert 195/60, ale jeszcze czekam na odpowiedzi dotyczących tego mniejszego rozmiaru ogumienia.7

Uniroyal

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

będzie pasować.

ja mam zimę 185/65r15 a lato 195/60r15 i tak jest dobrze, nic nie obciera itd.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te Uniroyale dostały notę "szczególnie zalecane" w teście ADAC 2010. Także nawet się nie zastanawiaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym wybrał Uniroyale. Miałem inny model uniroyal i pięknie odprowadzały wode.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Ja polecam uniroyale rain expert, mam wlaśnie takie na lato i faktycznie jak popada deszczyk to pokazują swoją przewagę nad pozostałymi, a jak jest sucho też pięknie się kleją do asfaltu :D

Edytowane przez stoneface
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...