jarabl Opublikowano 5 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2011 Witam temat dotyczy Primerki P12 z 2005roku z silnikiem 1.9DCi 116KM Ostatnio zauważyłem silne drgania silnika na wolnych obrotach (jednak występują nieregularnie tzn. czasami) , pozatym podczas przyśpieszania silnik pracuje dosyc głośno , a także odczuwalny jest spadek mocy (tzn. przyśpiesza ale dosyc wolno). Po podłączeniu do kompa nie wskazuje żadnych błędów , silnik nie dymi Czekam na jakieś pomysły od czego zacząc poszukiwania przyczyn Jakie wtryski (jaka firma) mają te silniki??? POZDRAWIAM 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciek2535 Opublikowano 7 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2011 Witam temat dotyczy Primerki P12 z 2005roku z silnikiem 1.9DCi 116KM Ostatnio zauważyłem silne drgania silnika na wolnych obrotach (jednak występują nieregularnie tzn. czasami) , pozatym podczas przyśpieszania silnik pracuje dosyc głośno , a także odczuwalny jest spadek mocy (tzn. przyśpiesza ale dosyc wolno). Po podłączeniu do kompa nie wskazuje żadnych błędów , silnik nie dymi Czekam na jakieś pomysły od czego zacząc poszukiwania przyczyn Jakie wtryski (jaka firma) mają te silniki??? POZDRAWIAM Witam. Ostatnio w mojej Primerze miałem podobny problem odnośnie szrpania silnika oraz głośnej pracy podczas przyśpieszania. Przyczyną tych problemów była olejowa poduszka silnika (patrząc na silnik ta po lewej stronie). Jeżeli tą poduszka jest sprawna to część górna która wchodzi do mocowania silnika nie powinna być opadnięta tak aby opierała się o gumową podstawe poduszki. Jeżeli jest opadnięta przenosi wibracje na auto. Można spróbować przyciąc tej stopki. Ja tak zrobiłem ale nie na długo pomogło w końcu musiałem i tak wymienić na nową. Cena w ASO około 550 zł lub poszukaj używki na allegro (polecam ASO bo nowe i gwarancja). Odnośnie spadku mocy to może być turbina lub zawór egr. Jaki masz przebieg?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarabl Opublikowano 7 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2011 Przebieg to 200 tyś , gdzie znajduje się egr? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciek2535 Opublikowano 8 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2011 Przebieg to 200 tyś , gdzie znajduje się egr? Zaznaczyłem ci EGR na zdjeciu w załączniku. Jednak na twoim miejscu pierwsze posprawdzał bym wszystkie węże od turbiny (czy nie są dziurawe albo się nie poluzwały) oraz wężyki podciśnienia wychodzące z elektornicznego zaworu które idą do takiej gruszki przymocowanej do turbo bo sterują one łopatkami w turbinie (nie ma sterowania nie ma mocy). Słyszałem jeszcze od kilku osób że zabrudzony filtr paliwa może także powodować spadek mocy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarabl Opublikowano 18 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2011 (edytowane) OK dzięki juz zlokalizowałem , dodam jeszcze że filtry wymienione i dalej nie ma poprawy Nikt nie ma żadnych pomysłów.......................?????????????????? Wlanie wymieniłem górną łapę silnika (zamiennik 150zł) i drgania na razie ustały więc pierwszy problem częściowo rozwiązany , pozostaje jeszcze zanik mocy i głośna praca przy przyspieszaniu Edytowane 11 Lutego 2011 przez jarabl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 18 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2011 zanik mocy moze byc spowodowany jak kolega pisal dziurawymi wezami od turbo maja tendencje do czestego przecierania sie / pękania , auto by ci kopciło lecz nie koniecznie , kiedy mi sie przetarl 1 z węzy przy przyspieszaniu słyszałem syk cos podobnego do dzwieku kiedy jedziesz szybko i wyciagnal bys reke za okno dzwiek rozcinanego powietrza ale u mnie nie kopcilo i nie bylo straty w mocy ale takie ponoc sa objawy, co rozumiesz poprzez głośną prace czy jest głośniejszy kiedy ruszasz? czy podczas jazdy? jesli wolno zapytac gdzie i jaka łape silnika - zamiennik - jakisś link , chcialbym zobaczyc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarabl Opublikowano 18 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2011 http://allegro.pl/gorna-poduszka-silnika-nissan-primiera-p12-1-9dci-i1424350886.html Obejrzyj ten link . Tak jak pisałem dzisiaj sporo jezdziłem i drgań jakby nie było no ale w dłuższym okresie czasu musze to sprawdzić (moja stara poduszka miała te gumy w środku strasznie wybite) Co do tej głosnej pracy , ciężko mi sprecyzować ten dzwięk (poprostu huczy przy przyśpieszaniu ) węzyki od turbo sprawdzone więc raczej nie to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kokonrad Opublikowano 20 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2011 http://allegro.pl/gorna-poduszka-silnika-nissan-primiera-p12-1-9dci-i1424350886.html Obejrzyj ten link . Tak jak pisałem dzisiaj sporo jezdziłem i drgań jakby nie było no ale w dłuższym okresie czasu musze to sprawdzić (moja stara poduszka miała te gumy w środku strasznie wybite) Co do tej głosnej pracy , ciężko mi sprecyzować ten dzwięk (poprostu huczy przy przyśpieszaniu ) węzyki od turbo sprawdzone więc raczej nie to Witaj mam podobne obiawy-głośna praca jakby szum głośny zależny od obciążenia silnika,trwa to od jesieni teraz mam znaczny spadek mocy i jakby zaczoł lekko dymić przy pszspieszaniu,jutro wybieram się do mechanika jak coś zlokalizuje dam znać.kokonrad Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarabl Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Problem ostatecznie został rozwiązany wymiana poduszki od skrzyni biegów (pasuje od renówki 100zł) , a więc nie każda wibracja oznacza dwumase Drugi mój problem z mocą również rozwiązany , okazało się że do wymiany elektrozawór podciśnienia turbiny (70 zł używka) i jest OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawellko Opublikowano 31 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 zanik mocy moze byc spowodowany jak kolega pisal dziurawymi wezami od turbo maja tendencje do czestego przecierania sie / pękania , auto by ci kopciło lecz nie koniecznie , kiedy mi sie przetarl 1 z węzy przy przyspieszaniu słyszałem syk cos podobnego do dzwieku kiedy jedziesz szybko i wyciagnal bys reke za okno dzwiek rozcinanego powietrza ale u mnie nie kopcilo i nie bylo straty w mocy ale takie ponoc sa objawy, co rozumiesz poprzez głośną prace czy jest głośniejszy kiedy ruszasz? czy podczas jazdy? jesli wolno zapytac gdzie i jaka łape silnika - zamiennik - jakisś link , chcialbym zobaczyc Preston81 dziś moja primerka właśnie zaczęła tak świstać jak napisałeś. Kiedy przyśpieszam słychać świst właśnie jakby dźwięk rozcinanego powietrza co to może być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 dziurawy wąż od turbiny lub sama turbina tez moze świstać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.