Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[k11] tarcie przy hamowaniu


moraw2008
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam swoją Micrę od 1.5roku, 90tyś przebiegu, wcześniej jeździła nią kobieta. Przejechałem sam juz 18tyś i ostatnio zauważyłem znaczny spadek jakości hamowania :)

Szczególnie rano, po odpaleniu hamuje kiepsko, słychać ostre tarcie z tyłu, z prawej strony - bębny do wymiany?

Dlaczego po pewnym czasie tarcie się zmniejsza?

 

Chciałbym się za to zabrać zapewne klocki zmienię sobie sam,ale mam takie pytania..

Czy to rzeczywiście może świadczyć o konieczności wymiany bębnów?

Czy zabawa z bębnami jest jest bardzo skomplikowana? Dam radę sam to zrobić?

Mógłby mi ktoś polecić i pomóc jakie klocki kupić i ewentualnie jakie bębny - Micra k11 1.0 benz. 96/97

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien, ale w hamulcach bębnowych wymienia się chyba tylko szczęki. Widziałem instrukcje wymiany w książce serwisowej, do pobrania w temacie micra faq. Jak się z tym uporasz to napisz proszę z czym miałeś problemy, bo mnie tez czeka wymiana szczęk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

Po pierwsze musisz zajrzeć do bębna bo tak to trudno zdiagnozować. Tarcie może być spowodowane nie odbijającą szczęką, być może problemem z samoregulatorem ręcznego. Spadek jakości hamowania może być spowodowany wytartą szczęką albo cieknącym cylinderkiem.

 

Generalnie bębny wymienia się rzadko, zwykle tylko szczęki i uszczelki w cylinderkach (jeśli ciekną). Bębny mają określoną nominalną i graniczną średnice wewnętrzną (bywa nabita na bębnie) i jeśli zmierzona suwmiarką średnica wewnętrzna jest większa od granicznej to bęben jest wymiany (oczywiście wymieniasz obydwa na osi). Dla K11 nominalna średnica bębna to 180 a graniczna to 181,5 mm, póki się mieścisz to nie ma sensu wymieniać.

 

Do zdejmowania bębna dobrze mieć ściągacz, a koniecznym narzędziem jest młotek, będziesz musiał opukiwać bęben bo ściance bocznej żeby zszedł (żeby szczęki go nie klinowały). Jeśli w bębnie będziesz miał otwory to wkręcasz w nie śruby i sam schodzi (oczywiście pomagasz młotkiem). Po zdjęciu jeśli zobaczysz, że bęben jest tak wytarty, że ma od wewnątrz rant to się go pozbądź szlifierką/pilnikiem.

Edytowane przez Felson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcie może być spowodowane nie odbijającą szczęką, być może problemem z samoregulatorem ręcznego.

 

Dzięki za pomoc, to może być to - przxy dużych mrozach w grudniu zamarzła mi linka od ręcznego, nie odpuścił.. musiałem jechać autem, sądziłem że po chwili odskoczy, nie odskakiwał :/ dopiero po 20 minutach wszystko wróciło do normy ale koło solidnie się nagrzało, było zablokowane. (właśnie to prawe koło z tyłu)

 

Co byście doradzili? zdjąc przednie koła i sprawdzić klocki to na wstępie.. a potem wziąść się za tył zapewne..

 

Jak wygląda sprawa kosztów? CZy ktoś w tym temacie może się wypowiedzieć i polecić mi jakiś zestaw klocków do wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety czeka Cie przejrzenie - ogólnie szczeki wytrzymują 2 x tyle co kklocki, radze zdjąc bębny i nasmarowac ruchome czeci szczęk (bedzie cieżko zdjąć bębny wiec dzien wcześniej wupsikaj wypust na którym jest osadzony bęben odrdzewiaczem), a może nawet i wymienic linkę, jesli ręczny był żadko zaciągany to się moglo pozapiekać mozez spróbowac tez wpsiknąc wd40 do kolnierza linki. Dla mnie ogólnie nie ma znaczenia czy ręczny jest zaciągany w zimie czy w lecie gdyż w micrze tak jest wszystko pochowane ze nic nie powinno zamarznąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwna sprawa z tym ręcznym bo nałogowo od zawsze zaciągałem go nawet w największe mrozy.. i nic, do tej zimy, jednego dnia zostaiwłem autko pod pracą na dwa dni i odjechać nie mogłem.

Czułem tak jakby nie linka przymarzła a sama szczęka, linka i dźwignia od ręcznego latała luźno a prawe tylne koło trzymało, aż nagrzało się ostro..

Dziś np. rano nic mi nie tarło, hamulce jak nowe.. a test miały bo na czerwknym babcia wyszła mi na pasy i hamowanie było bardzo przyzwoite i bez żadnych tarć i anomalii co mnie zdziwiło..

Możliwe że coś tam się z ręcznym stało? OD tamtego czasu nie ruszam go, dźwignia chodzi bardzo ciężko.

 

P.S

 

Z klockami na przodzie to jakieś komplikacje są? czy wszystko w miarę łatwo i szybko? Zauważyłem ze do tej micry k11 1.0 96/97 sa klocki o grubości 15mm 15.5mm 15.8mm.. wszystkie są tak samo dobre?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana klocków z przodu to zdjęcie koła i odkręcenie jednej śruby w zacisku hamulcowym - ogólnie pikuś. Możesz mieć tylko problem z cofnięciem tłoka, dobrze mieć jakiś klin i młotek. Klocki powinny mieć około 15 mm, jak masz nieco wytarte tarcze to 15,8 mm powinny wejść.

Tylko pamiętaj, że były też Micry z tarczami z tyłu i kup klocki na odpowiednią oś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie.

 

A jak zdejmę tylne koła to zakłądając że mam tam hzamulce bębnowe dam radę coś zobaczyć i zdiagnozować bez większego rozbierania?

 

---

I jeszcze pytanie, ktoś mi powie w jaki klucz uzbroić się przed zmianą szczotek, do zdjęcia "dolnej śruby prowadnika zacisku" ktoś mi powiedział że często tam są ampulowe śruby.

Edytowane przez Piotrek_Wawa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to zwykły klucz wystarczy. Może się tylko okazać, że sprężyste blaszki, które osadzają klocki też będą do wymiany. W katalogu nazywa się to "zestaw montażowy klocków hamulcowych".

Pozdro.

Dorzucam zdjęcie blaszek.

post-20837-0-28282900-1297262371_thumb.jpg

Edytowane przez walti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...