moraw2008 Opublikowano 7 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2011 Mam jeszcze pytanie odnośnie Waszych Micrusów, czy to prawda że wszystkie mają tendencję do ostrzejszego walenia z rury siwym dymkiem? U mnie co ostatnio zaobserwowałem kopci dosyć mocno, jasny, siwy dym.. czy to normalne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek5 Opublikowano 8 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2011 nie jest to normalne i świadczy o tym ze masz zuzyte pierscienie tlokowe jesli to żeczywiscie dym a nie para wodna ( ogólnie nic nie powinno kopcic nie wiem jaki masz przebieg ale silnik w mikrusie bez remontu powinien wytrzymac ok 300 tys km oczywiscie nie pod cięzką nogą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moraw2008 Opublikowano 8 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2011 dzięki za odpowiedź. Jak odróżnić dym od pary? na oko jakby raczej para, a nie dym - może się źle wyraziłem... przebieg mam 90tyś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek5 Opublikowano 8 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2011 para szybciej znika w powietrzu po drugie mozesz powąchac jesli z tłumnika będzie leciał siwy dymek powinien miec zapach palonego oleju , jesli spaliny zapach benzyny - a zreszt poobserwuj samochody w korku przy 90 tys nie powinno się nic dziac , a jesli nadal nie jestes pewny to jakby przepalał olej to by ubywało oleju takze jesli nie jestes w stanie tego ocenic sprawdzaj stan oleju - jesli będzie pobierał wiecej niz norma (ogólnie producenci piszą że 1 l na 1000 km to norma ale to bzdura - sprawny silnik nie powinien tyle zuzywac - mój na 15000 potrzebuje dolewki ok 0,3 do 0,4 l a ma juz przejechane 220 tys Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moraw2008 Opublikowano 9 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2011 Oleju prawie wogóle nie pobiera.. w marcu 2010 miałem zmianę, 13tyś zrobiłem i nic mi nie wziął, to już drugi rok kiedy kupuje olej tylko na wymianę i potem nic nie dolewam tankuje full syntetyka Mobila, sprawdzam co m-c, dwa.. możec milimetr na oko jest mniej na bagnecie, na pewno nie więcej.. Czyli nie ma się czym przejmować? Dzięki za pomoc. Słyszałem też że taki fakt nieubywania oleju też może być podejrzany.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walti Opublikowano 9 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2011 Piotrek, fakt nieubywania oleju nie jest podejrzany. Gorzej jak ci go przybywa. Zdarza się to w sytuacji używania samochodu na krótkich odcinkach, kiedy silnik nie zdąży się dostatecznie nagrzać. Zimny silnik dostaje bogatszą mieszankę, która nie do końca jest spalana w wyniku czego część paliwa trafia z gładzi cylindrowych do oleju.Normalnie, gdy silnik się nagrzeje do standardowej temperatury, paliwo rozrzedzające olej zaczyna odparowywać. Gdy tak się nie dzieje to po prostu następuje systematyczne rozrzedzanie oleju i jest to zjawisko bardzo niebezpieczne, gdyż drastycznie obniża właściwości smarne oleju. Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moraw2008 Opublikowano 17 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2011 dzięki bardzo za odpowiedź, mam jeszcze jedn0 pytanie.. czy jest jakaś szansa poznać oryginalny przebieg Micrusa? Kupiłem swojego od wiaarygodnej osoby, starszej - małojeżdżącej, jednak.. mam pewne wątpliwości. Podłączając Micrę do kompa są tam zapisane informacje o przebiegu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walti Opublikowano 19 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2011 Przy użyciu Consulta - z tego co wiem i potrafię - nie zczytasz przebiegu :-C Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.