Gość mishka Opublikowano 7 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2011 (edytowane) Cześć, Niestety czeka mnie wymiana silnika w Almerze N16, podobno nie opłaca się go remontować. Rozglądam się na allegro za silnikiem do mojej Almery 1.8 2003 r po lificie. I mam wątpliwości co do typu silnika. Silnik oznaczony jest numerem QG18DE, zauważyłem że występują co najmniej dwie wersje silnika o tych samych oznaczeniach: - ze srebrnym aluminiowym deklem na górze silnika (taki mam w tej chwili) - z czarnym deklem, zwykle od samochodów z rocznika od 2000..2003. Czy te silniki różnią się od siebie? Czy do mojej Almery będzie pasował silnik z czarnym deklem? No i takie ogólne pytanie, na co zwrócić uwagę kupując silnik? Wszystkie sugestie będą cenne. I może jakieś sugestie gdzie go kupić? pozdr. Edytowane 7 Lutego 2011 przez mishka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 7 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2011 W wersji po lifcie były silniki 116KM a poprzedniki miały 114 KM Możesz założyć zapewne i ten 114KM jeśli nie zależy Ci na tych 2 KM. Te silniki według mnie są plug&play Jedynie zapewne kolektory były większe w wersji po lifcie, ale tutaj to już niech się wypowiedzą Ci co dłużej używają Almy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mishka Opublikowano 7 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2011 Skoro inny kolektor wydechowy, to musiałbym kupić silnik w starszej wersji razem z kolektorem. Pytanie w sumie pozostaje otwarte, czy dalej będzie pasowało? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 8 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2011 Po co Ci stary motor szukaj jakiegoś angola z małym przebiegiem za rozsądne pieniądze. Ten kolektor to nie jest większy gabarytowo, a ma pewnie jedynie większy przelot (jest większy wewnątrz), musiałbyś to sprawdzić bo głowy nie dam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość logis Opublikowano 8 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2011 Inne fazy rozrządu inna przepustnica możliwa różnica w przepływce EGR Inne komputery Inne Lambdy itd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość komar18 Opublikowano 8 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2011 potwierdzam to co napisał logis. skoro masz almerę po lifcie to szukaj silnika po 2003 116 KM. może być od primery P12 http://allegro.pl/silnik-nissan-primera-almera-1-8-1-8-16v-f-vat-i1447282651.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 9 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2011 (edytowane) Jakie inne fazy rozrządu Jak się nie mylę to wszystkie QG w Almerze czy to 15 czy 18 i czy po lifcie czy bez miały zmienne fazy rozrządu. Jeśli jest inaczej to cały manual z wersji sprzed liftu jest o d*pę potłuc do liftów Co do motoru po lifcie to oprócz P12, z Tino powinien pasować, w końcu to ALMA Skoro są różnice to gdzie one występują. Silnika nie chcę wymieniać ale osprzęt zawsze z czasem się posypie, a dawców sporo jest u mnie w okolicy Czym się różnią te przepustnice lambdy egry rozrządy i inne te i takie Przepływka to wiem że była z termistorem i bez i jej koszt to 200 albo 900 jak się nie chce ternisrora orzełożyć Edytowane 9 Lutego 2011 przez and_pec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość logis Opublikowano 9 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2011 (edytowane) Jakie inne fazy rozrządu Jak się nie mylę to wszystkie QG w Almerze czy to 15 czy 18 i czy po lifcie czy bez miały zmienne fazy rozrządu. Jeśli jest inaczej to cały manual z wersji sprzed liftu jest o d*pę potłuc do liftów Co do motoru po lifcie to oprócz P12, z Tino powinien pasować, w końcu to ALMA Skoro są różnice to gdzie one występują. Silnika nie chcę wymieniać ale osprzęt zawsze z czasem się posypie, a dawców sporo jest u mnie w okolicy Czym się różnią te przepustnice lambdy egry rozrządy i inne te i takie Przepływka to wiem że była z termistorem i bez i jej koszt to 200 albo 900 jak się nie chce ternisrora orzełożyć Tu jest różnica w rozrządzie i jego sterowaniu itd. n16 przed liftem : http://nissan4u.com/parts/almera_uk_make/el_n16e/2000_5/type_3/engine_mechanical/cylinder_head_rocker_cover_camshaft_and_valve_mechanism/illustration_2/ i po lifcie : http://nissan4u.com/parts/almera_uk_make/el_n16e/2004_5/type_4/engine_mechanical/cylinder_head_rocker_cover_camshaft_and_valve_mechanism/illustration_2/ Edytowane 9 Lutego 2011 przez logis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mishka Opublikowano 9 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2011 Dzięki za wszelkie informacje, sprawa jasna, szukam silnika tylko po lifcie. A może coś w tej kwestii? No i takie ogólne pytanie, na co zwrócić uwagę kupując silnik? Wszystkie sugestie będą cenne. I może jakieś sugestie gdzie go kupić? Nie znacie może kogoś zaufanego kto może pomóc w "zaimportowaniu" silnika z jakiegoś angola? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 10 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2011 Przed Fl przepustnica była na linkę, po FL zdaje się, że już nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarekrk Opublikowano 9 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2011 (edytowane) mam pytanie do ciebie co się stało z silnikiem ,ze w tak młodym wieku już musisz zmieniać? Co do silników to firma z KRK japan korea moto ma bardzo pochlebne opinie w sprzedaży silników, ja niestety nie miałem z nimi dobrych przygód ale silnik który kupił w stanie bardzo słabym spokojnie 4 dni później przyjęli i kasę oddali Edytowane 9 Marca 2011 przez jarekrk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mishka Opublikowano 15 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2011 (edytowane) mam pytanie do ciebie co się stało z silnikiem ,ze w tak młodym wieku już musisz zmieniać? Teraz to już nie jestem pewien czy silnik był w tak "młodym wieku", gdy go kupiłem :/ A poza tym miałem pewną przygodę, która go dobiła. Poprzedni właściciel ostrzegał mnie, że te silniki lubią wziąć olej i żebym go regularnie kontrolował. Sprawdzałem przez jakieś pół roku po kupnie (było lato) i nic, więc utwierdziłem się w przeświadczeniu, że oleju nie bierze. Potem przyszła zima i troszkę zmieniły się warunki eksploatacji (mrozy) + miałem jeden ostry tydzień 4000 km przejechane (zwykle robię 20k na rok;) Oczywiście bez sprawdzania oleju w błogim przeświadczeniu, że nie bierze.... a brał, aż do zapalenia kontrolki. Moim zdaniem trochę późno się zaświeciła - po tej przygodzie wlałem w niego 2,5 litra, co oznaczało że w środku został litr!!!! 8) + jeszcze fakt, że to był 5W50 - niezbyt fortunnie, aczkolwiek poprzedni właściciel podobno na nim jeździł od początku - być może to jest prawdziwa przyczyna. Po czym przechodziłem na nim rok, podczas którego z wnętrza silnika pojawiały się coraz to nowe klekoty. W serwisach różnie mówili, że na górze przy stuka cylindrach, albo że na dole przy wale... nikt nie był w stanie postawić diagnozy bez rozbierania, w każdym razie byłem przygotowany na duże wydatki. Aż pewnego razu, klekot się wzmógł.... i laweta, itp.. itd... Trzeba pilnować oleju jak oka w głowie. Edytowane 15 Marca 2011 przez mishka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.