Tomash Opublikowano 9 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2011 Czy może ktoś ma, ktoś używa Interfejsu diagnostycznego NISSAN CONSULT - jest np na tej aukcji: http://allegro.pl/show_item.php?item=1438706683 W spisie aut nie ma N15 z silnikiem ga14de, ale jest pulsar z silnikiem ga16de. Z tego co mi się wydaje to komputery od silnika 1.4 i 1.6 są praktycznie takie sam. Jeżeli nie ten interfjs, to jaki ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drago256 Opublikowano 12 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2011 Nissan Consult współpracuje z Almerą N15. Zarówno 1.4 jak i 1.6. Kompy nie są takie same, ale komunikują się według tego samego protokołu. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piorun_ Opublikowano 12 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2011 Nissan Consult współpracuje z Almerą N15. Zarówno 1.4 jak i 1.6. Kompy nie są takie same, ale komunikują się według tego samego protokołu. Pozdrawiam O kurcze ale zabawka! Czy ktoś już kiedyś to obsługiwał. Jeśli tak to może opisze jak to działa i co można dokładnie tym robić. Może się skuszę i zakupię to cudo. Dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drago256 Opublikowano 13 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2011 W skrócie: wpinasz do gniazda diagnostycznego, podpinasz do kompa i uruchamiasz jeden z programów diagnostycznych. w zależności od oprogramowania masz do dyspozycji kilka funkcji: - pierwsza i najważniejsza to odczyt i kasowanie kodów błędów zapisanych w sterowniku. - kolejne to odczyty napięć (przebiegów ) z sondy Lambda, przepływomierza, czujnika położenia przepustnicy itd. Jesli wiesz jakie sa poprawne wartości to możesz zdiagnozować awarię która nie jest zapisywana do pamięci sterownika jako błąd (np. zabrudzony przepływomierz powietrza będący często przyczyna zwiększonego spalania). Wiekszość tych rzeczy możesz pomierzyć zwykłym miernikiem. Masz także mozliwość odczytu szerokości impulsu wtryskiwaczy na podstawie której można oblczyć chwilowe spalanie... - testy aktywne - wyłączanie cylindrów, zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu itd. Szerzej na przykładzie NDS opisane tutaj : http://www.blazt.biz/downloads/Nissan_Datascan_User_Manual_1.0.pdf (w języku angielskim). Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.