Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] Drganie Kierownicy


Gość lukaszch23
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość lukaszch23

Hej moja Almera prowadziła się dotychczas wyśmienicie, czy to na letnich bądź zimowych oponach. Mogłem z powodzeniem puścić kierownicę przy znacznej prędkości i jechało auto prosto, nie było żadnego minimalnego drgania. Zaś od pewnego czasu mam problem natury takiej, że kierownica bije nieco podczas jazdy na lewo i prawo (mimo tego wóz jedzie prosto), nie ważne czy samochód jedzie na biegu bądź na luzie. Opon nie zmieniałem, cały czas jeżdżę na tych samych zimowych, nigdzie nie uderzyłem zawieszeniem, nawet zamieniłem opony przód na tył a tył na przód ale nic to nie dało. Trochę stukają mi przeguby czy to od tego takie objawy? opony nie mają żadnego guza są ok. Nie wiem co się dzieje może spadł odważnik? albo pojechać trzeba na zbieżność?(wiosną byłem) proszę o radę forumowiczów. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. wywazenie kol( niech sprawdza czy opony nie maja guza)

2. jak nie pomoze wywazenie na samochodzie

3. Jak nie pomoze to wina przegubow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo prawdopodobne że jakiś cięzarek spadł. zdażają sie takie rzeczy. sprawdz czy koło nie ma luzów: wachacz, drązek, gałak, przekładnia, łożysko.Przegub też może być. trzeba sprawdzić te elementy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej moja Almera prowadziła się dotychczas wyśmienicie, czy to na letnich bądź zimowych oponach. Mogłem z powodzeniem puścić kierownicę przy znacznej prędkości i jechało auto prosto, nie było żadnego minimalnego drgania. Zaś od pewnego czasu mam problem natury takiej, że kierownica bije nieco podczas jazdy na lewo i prawo (mimo tego wóz jedzie prosto), nie ważne czy samochód jedzie na biegu bądź na luzie. Opon nie zmieniałem, cały czas jeżdżę na tych samych zimowych, nigdzie nie uderzyłem zawieszeniem, nawet zamieniłem opony przód na tył a tył na przód ale nic to nie dało. Trochę stukają mi przeguby czy to od tego takie objawy? opony nie mają żadnego guza są ok. Nie wiem co się dzieje może spadł odważnik? albo pojechać trzeba na zbieżność?(wiosną byłem) proszę o radę forumowiczów. Pozdrawiam!

 

Miałem kiedyś ten sam problem w innym samochodzie. Przełożyłem koła, które były z tyłu do przodu no i się zaczęło: Bicie na kierownicy, ściąganie itp. Dałem do wyważenia wszystkie koła. Facet też sprawdził felgi i opony. Po solidnym wyważeniu problem sam się rozwiązał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. wywazenie kol( niech sprawdza czy opony nie maja guza)

2. jak nie pomoze wywazenie na samochodzie

3. Jak nie pomoze to wina przegubow

A jeśli ma luz np.:na gałce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się do tematu ma podobny problem do tej pory wszystko grało i nagle zaczęło trzepać kierownicą i drgania odczuwalne są w kabinie na fotelu tak powyżej 100km/h zawieszenie ok wywarzałem dwa razy opony i nić przekładałem tył na przód i dalej to samo wymienione tarcze i ciągle ten sam problem. Może to wina opon zimowych jeżdżę na nich 3 sezon firma goodyear 7+. Ma ktoś jakiś pomysł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to być zząbkowana opona. Jeśli masz zawias i uk. kier. 100%sprawne to poczekaj na sezon i jak zmienisz na letnie to zobaczysz jaka jest różnica.

ps.Jak składujesz swoje opony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to być zząbkowana opona. Jeśli masz zawias i uk. kier. 100%sprawne to poczekaj na sezon i jak zmienisz na letnie to zobaczysz jaka jest różnica.

ps.Jak składujesz swoje opony?

na strychu ma dla nich specjalny stojak, opona z oponą się nie dotyka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na strychu ma dla nich specjalny stojak, opona z oponą się nie dotyka

A nie jest zząbkowana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest zima. weź na początek zdejmij przednie koła i wyczyść dobrze felgi. Nie wiem gdzie ty tam jeździsz ale w zeszłym roku w N14 pod kołpak nabiło mi sie śniegu który powoli sie rozpuszczał jak sie felga ciepła robiła od hamowania po czym zaraz zamarzał. Zrobił mi sie lód i nie byłem w stanie jechać 80km/h bo mało kierownicy nie wyrwało. Zdjąlem kołpaki i wyczyściłem ten lód i jak ręką odjął.

W tym roku przejechałem przez błoto w czasie roztopów. Okazało się następnego dnia ze kierownica bije aż samochód podskakuje. Wyczyściłem felgi i po problemie. W tym roku jeżdżę bez kołpaków :P

Jest pogoda jaka jest wiec zacznij od wyczyszczenia i wyważenia kół na nowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...