ddicky Opublikowano 13 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2011 (edytowane) W ostatnim tygodniu w mojej Almerze zaobserwowałem dziwne odgłosy zwłaszcza przy dodawaniu gazu. Po dokładnym osłuchaniu samochodu oraz zaglądnięciem pod spód stwierdziłem,że powodem jest niewielka dziura w tłumiku końcowym. Udałem się do ASO z potrzebą zorientowania się w kosztach naprawy.Mechanik obejrzał tłumiki i stwierdził ze jak wymieniać tłumik końcowy, to najlepiej wymienić już i pierwszy tłumik czyli wszystko az do połaczenia z katalizatorem. Po podliczeniu kosztów wyszła dość znacząca sumka, ale wiadomo ASO potrafi sobie liczyć.Zaciekawiła mnie jednak we wstępnej wycenie pozycja pod nazwą "dopasowanie komputera do nowego układu wydechowego". Mam więc pytanie. Czy przy wymianie tłumików potrzebne są jakieś korekcje komputera? Logicznie myśląc nic sie nie zmienia bo tłumiki będą identyczne jak były. Moze jednak jestem w błędzie. Czy ktoś kto wymieniał tłumiki miał podobną sytuację? Czy w takim przypadku komputer był korygowany? Proszę o jakieś informacje w tej sprawie. Edytowane 13 Lutego 2011 przez ddicky Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kabi Opublikowano 13 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2011 (edytowane) Ja wymieniałem tłumiki jeden po drugim w okresie jednego roku, oczywiście własnoręcznie i żadnego komputera nie korygowałem. Chyba że masz w rurach wydechowych jakieś przepływomierze ale wątpię aby trzeba było coś korygować. Edytowane 13 Lutego 2011 przez kabi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 13 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2011 Z ciekawości, jaki koszt całego wydechu w ASO? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ddicky Opublikowano 13 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2011 Z ciekawości, jaki koszt całego wydechu w ASO? Tak jak pisałem wymiana wydechu od katalizatora łącznie z wymianą drugiego tłumika oraz "dopasowanie komputera" u mnie w ASO kosztuje 1380 zł Na allegro oba tłumiki kupisz za ok 250zł. Może nie markowe, ale widzisz różnicę ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość komar18 Opublikowano 14 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2011 szkoda, że w ASO nie chcieli od razu silnika wymienić :-) nie słuchaj tych naciągaczy i partaczy. może jeszcze dostrajają komputer po wymianie opon. ja kupiłem na allegro używany oryginał w bardzo dobrym stanie (80PLN) i wymieniłem sam. oczywiście jak dziura jest w końcowym to wymień tylko końcowy (chyba że masz za dużo pieniędzy. tylko kup nowy pierścień uszczelniający (w aso kilkanascie PLN). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ddicky Opublikowano 15 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2011 szkoda, że w ASO nie chcieli od razu silnika wymienić :-) nie słuchaj tych naciągaczy i partaczy. może jeszcze dostrajają komputer po wymianie opon. ja kupiłem na allegro używany oryginał w bardzo dobrym stanie (80PLN) i wymieniłem sam. oczywiście jak dziura jest w końcowym to wymień tylko końcowy (chyba że masz za dużo pieniędzy. tylko kup nowy pierścień uszczelniający (w aso kilkanascie PLN). komar18, tak to już z ASO bywa.Potrafią naciągnąć klienta.Mnie to tez wydawało się podejrzane,bo ogladajac układ wydechowy nie widziałem zadnych elementow pomiarowych. Chyba ostatnia sonda pomiarowa typu lambda jest w katalizatorze.Po co więc dopasowywac kompa? Zgadza sie,kupię nowe tłumiki za ok 250zl i kolega wymieni mi je. komar18, o jakim pierscieniu uszczelniającym piszesz?. Czy chodzi o oryginalne uszczelki,ktore przychodzą na załacza kołnierzowe tłumików? Jak możesz,to napisz, a na pewno kupię w ASO.Koszty nie powinny być duże a czasami takie elemanty warto miec oryginalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość komar18 Opublikowano 15 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2011 (edytowane) ten pierścień pełni rolę uszczelki miedzy ostatnim tłumikiem a tymi przed nim i jest właśnie w kołnierzu. musisz kupić nowy bo stary będzie spłaszczony (ten pierścień w środku jest pusty (jakby rurka)i jak skręcasz śruby na kołnierzu to się spłaszcza i ładnie uszczelnia) P.S. kiedyś mi tylne światła zaczęły wariować i w aso wycenili mi naprawę na około 1500PLN (według nich potrzebna była nowa lampa, nowa wiązka + robocizna). pojechałem na szrot, kupiłem oprawkę żarówek i kostkę za 50PLN (stare miały skorodowane i zaśniedziałe złącza), 15 minut zajęło mi założenie nowej kostki do wiązki i wymiana oprawki (przed i po lifcie są takie same) i po kłopocie. wszystko w temacie aso. Edytowane 15 Lutego 2011 przez komar18 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 15 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2011 (edytowane) Pytałem o cały wydech, bo np. w 1.8 są 3puszki, a na allegro wszelkie zamienniki to tylko dwie. Tej trzeciej nie widziałem nigdy dostępnej, podobnie jak fragmentu z elementem elastycznym. Edytowane 15 Lutego 2011 przez buladag Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 16 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2011 Bo takie rzeczy to tylko w ERZE Tak na poważnie to allegro sprzedaje najbardziej chodliwy towar. Resztę to należy zakupić w sklepie posiadającym warsztat wymieniający tłumiki.Nie ma obowiązku wymiany u nich. Co do ASO to było już tu wielokrotnie pisane aby omijać z daleko. Moje wspomnienia to graty do primery. Jakoś dziwnym trafem chłodnica, zegary, uszczelka pod głowicę diesla (stalowa) i lampa xenon (bez przetwornicy) kosztowały równo po 1700 zeta. Zbieg okoliczności czy naciągactwo? Nie musicie mi odpowiadać. Acha Na moje pytanie czemu tak drogo (ta sama chłodnica w sklepie 320 zeta tyle że bez logo nissana) , opowiedzieli że ceny ustala centrala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 16 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2011 Bo takie rzeczy to tylko w ERZE Tak na poważnie to allegro sprzedaje najbardziej chodliwy towar. Resztę to należy zakupić w sklepie posiadającym warsztat wymieniający tłumiki.Nie ma obowiązku wymiany u nich. Co do ASO to było już tu wielokrotnie pisane aby omijać z daleko. Moje wspomnienia to graty do primery. Jakoś dziwnym trafem chłodnica, zegary, uszczelka pod głowicę diesla (stalowa) i lampa xenon (bez przetwornicy) kosztowały równo po 1700 zeta. Zbieg okoliczności czy naciągactwo? Nie musicie mi odpowiadać. Acha Na moje pytanie czemu tak drogo (ta sama chłodnica w sklepie 320 zeta tyle że bez logo nissana) , opowiedzieli że ceny ustala centrala Bo tak jest, u każdego z producentów. Ciężko żeby w autoryzowanej stacji obsługi sugerowali zamienniki czy części używane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ddicky Opublikowano 16 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2011 Bo tak jest, u każdego z producentów. Ciężko żeby w autoryzowanej stacji obsługi sugerowali zamienniki czy części używane. Tutaj nie chodzi o części używane czy zamienniki.Chodzi o to ze próbują dopisać pozycję, ktorej nie będą robić! i kasują klienta.Wróć do początku postów.Po co korygować komputer po wymianie tłumika? Mozesz to wyjaśnić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kabi Opublikowano 16 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2011 Bo tak jest, u każdego z producentów. Ciężko żeby w autoryzowanej stacji obsługi sugerowali zamienniki czy części używane. Skąd wiesz że nie są to zamienniki? Nalepkę z logo firmy można nakleić na każdą część. Ta z logo to oryginał a bez loga zamiennik. Tak postępują w warsztatach autoryzowanych. Znam przypadki że po wymianie te "oryginalne" gorzej działały od zamienników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 17 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2011 buladag podam Ci przykład z rodzimego podwórka W latach świetności Fabryki samochodów "Zuk" i potem "Lublin" robiono tu sprężyny i bębny hamulcowe oraz tłoki do meroli Za rządów żółtków z DAEWOO zerwano umowy bo "najeżdzca" dążył do upadłości fabryki. Kto wiedział to kupował graty na fabryce, a kto chciał z serwisu to bulił 4 razy tyle za to że Helmut przystawił stempel i następne 4 x tyle oddawał serwisowi ASO za montaż. Wracając do meroli to przypomniało mi się jak kolesie jechali starą "beką" na roboty do Hansa. W Helmutowni zaczęło im tak piszczeć z tyłu że musieli skorzystać z serwisu. Jak to za zachodnią granicą oczywiście danej marki. W ASO w Hamburgeri stwierdzono że wszystko tam to szajse i trzeba założyć nowe Koszt bagatelka 1000 maresów jeszcze wtedy .Za tą kasę to można było wtedy kupić tam 2 następne beki. Koledzy spanikowani podziękowali. Peters złożył im całość oczyszczając i smarując i nie wziął ani grosza. U nas zaraz pewnie by się dopytywali ile mamy w portfelu. Po tym czyszczeniu to wrócili jeszcze na podwórko i drugi raz pojechali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.