Gość Eden Opublikowano 24 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2005 Panie i Panowie co ile wymieniacie pasek rozrządu w 2,0D mam przejechane 47tyś na tym pasku czy mam juz wymieniać? a jak wygladał pasek po wymianie czy ten motor mocno go eksploatuje bo jak mialem POLO 1.4 D to pasek po 60tyż wyglądał jak nowy żadnych pęknięć przy zębach itp pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmdelphi Opublikowano 24 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2005 Witam Według książki pasek rozrządu powinno się wymieniać co 60 kkm. Podejżewam, że bez problemu wytrzymałby on nawet 80-100 kkm ale lepiej nie kusić losu Pozdrawiam Delphi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Eden Opublikowano 24 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2005 A Ty jak wymieniasz? co ile? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmdelphi Opublikowano 24 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2005 Ja wymieniam co 60 kkm. Nie powinno Cię dziwić to, że przy 60 kkm pasek wygląda na prawie wogóle nie zużyty, bo jest on przewidziany również dla zapominalskich użytkowników samochodów, którzy często wogóle nie wiedzą, że coś takiego jest w silniku i o wymianie paska przypomną sobie po przejechaniu na nim 80 kkm. Pozdrawiam Delphi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Eden Opublikowano 24 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2005 Moja znajoma kupiła kiedyś Nissana Serene przy kupnie miala 75 tyż km przy stanie 360tyś km była u mechanika po cos tam a on sie pyta kiedy pasek wymieniała a ona wielkie oczy i mówi a tu się jakieś paski wymienia heheeh nie wiadomo czy ten co mial przed nią wymienial pasek ale jak mi opowiadala to w szoku byłem ja sie kurde szczypię czy po 50tyś wymieniac a ludzie bezstresowo podchodzą do tematu ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość agaikarol Opublikowano 27 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2005 A Ty jak wymieniasz? co ile? Ja swojego przywiozłem z Belgii jak na liczniku miał 110 000 km. śerwisowany był w jednej firmie. i na osłonie rozrządu miał napisane 88 000 km jak wymieniano pasek rozrządu. pozdrawiam Karol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafalski Opublikowano 9 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2005 wg moich danych to pasek wymienia sie co kazde 90 tys przebiegu lub zdaje sie co 4 lata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejka_sz Opublikowano 9 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2005 W silnikach CA16DE, CA18DE i DET pasek wymienia sie co 100000km. Lepiej zrobic to wczesniej.. ja wymieniam co 70tys. Do tego napinacz i rolke posrednia za kazdym razem. Nie jest to wielki wydatek i lepiej kupic cos markowego bo jest to wazny element kazdego silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 9 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2005 Ja mam P10 z tym samym silnikiem i teraz wymienialem przy 100tys km, nastepna zwymiana za 90 tys km, choc gwarancje mam ze pasek wytrzyma 100tys, ja zas wole nie kusic losu. POZDRAWIAM..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jasiu666 Opublikowano 9 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2005 pamiętajcie o pompie wody. ja miałem taki przypadek - podczas wymiany rozrządu (kompletnego) machnąłem ręką na pompę wody. po kilkuset kilometrach pompa wody zaczęła mocno przeciekać i co MOCNO wpłynęło na jakość paska (jako płyn chłodniczy - specyfik SHELLA) - efekt .... pasek przeskoczył o dwa ząbki na kole.. na szczęście tylko dwa. :?. Kosztowało mnie to nowy pasek, pompę i sporo strachu. pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafalski Opublikowano 9 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2005 pamiętajcie o pompie wody. ja miałem taki przypadek - podczas wymiany rozrządu (kompletnego) machnąłem ręką na pompę wody. po kilkuset kilometrach pompa wody zaczęła mocno przeciekać i co MOCNO wpłynęło na jakość paska (jako płyn chłodniczy - specyfik SHELLA) - efekt .... pasek przeskoczył o dwa ząbki na kole.. na szczęście tylko dwa. :?. Kosztowało mnie to nowy pasek, pompę i sporo strachu. pozdr. no wlasnie! ja o tej pompie to sobie przypomnialem niedawno :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 9 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2005 A ja nie zmienialem pompy.Dopiero po okolo 6 miesiacach od wymiany rozrzadu padla mi pompa wody.Ja sobie robilem to sam, wiec przynajmniej za robocizne nie zaplacilem.Jesli ktos robi rozrzad u mechanika, to warto sprawdzic pompe (choc to dokladnie nie jest za bardzo mozliwe) poniewaz jak za jakis czas ona padnie, to znowu koszt robocizny jest taki sam jak przy rozrzadzie poniewaz aby wymienic pompe trzeba sciagac rozrzad. Przy wymianie rozrzadu dodatkowo polecam wymiane paska i napinacza pompy paliwa.Choc niekoniecznie poniewaz jak ten pasek sie zerwie to tylko silnik stanie i go nie odpalimy wiec nic wielkiego sie nie zepsuje. POZDRAWIAM..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość megarotfl Opublikowano 24 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2006 Witam, Ile kosztuje kompletny rozrząd do Sunny 2.0D ? pozdarawiam serdecznie Sebastian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BeNsGarage Opublikowano 28 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2006 Za pasek 100 za napinacz 100 zal;ezy jeszcze gdzie i jaki ale jak jeszcze mechanior jakis wymienia to licz 300setki . diesel wymiana przy 90tys a bezyna wiadomo wczesniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bober85 Opublikowano 3 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2006 witam. ja za cały rozrząd 2 paski (bo w 2.0d idą 2 paski) i 3 rolki (2 napinacze i prowadząca) zapłaciłem 320 zł. Wszystko japoskie. jeśli chodzi o pompę wodną to nie jest ona napędzana paskiem rozrządu więc nie jest to regułą że pompa niedługo po wymianie rozrządu musi paść. Moja pompa padła przy przebiegu 234.000 od nowości i wymieniłem ją na nową japońską (GMB) za 110 zł. aha. tak na marginesie. żeby wymienić pompę wodną nie trzeba rozbierać rozrządu. mam na myśli ściaganie paska. Wiem bo wszystko zawsze robie sam. Przynajmniej tyle oszczędzam na mechanikach Jednak żeby się tam dostać trzeba odkręcić silnik z poduszki i podnieść go trochę za miskę olejową do góry. Osłony plastikowe i łapę od silnika tez trzeba ściągnąć. Ogólnie chwila zabawy z tym jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Elraf Opublikowano 4 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2006 u mnie części do rozrządu w dieslu 2,0 w sunny n14 tak jak mówisz 2 paski i do tego rolki koszt ok 330 zl do tego u mechanika cała wymiana 200 zł razem 530 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PARDI Opublikowano 26 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2008 witam wszystkich nie chcialbym zakładac nowego tematu wiec tak na szybko prosilbym tylko o podpowiedz co ile wymienic pasek rozrzadu w sunny n13 1.7D dodam ze był wymieniany przy 50tys jakies 3lata temu teraz mam 97tys i nie wiem czy warto wymieniac przy 100 czy jeszcze poczekac z gory dzieki za odp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sergiej Opublikowano 26 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2008 ogolnie paski powinnop sie wymieniac najpozniej co 100000 km lub co 4 lata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PARDI Opublikowano 26 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2008 dzieki siergiej za odp pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jam Opublikowano 26 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2008 ogolnie paski powinnop sie wymieniac najpozniej co 100000 km lub co 4 lata z tym ze co 4 lata to bym sie klucil kiedys specjalnie sie pytalem goscia co sie zna (uczy budowy pojazdow samochodowych, obslugi pojazdow i ejszcze pewnie kilku innyc przedmiotow technicznych, do tego pracowal ladnych pare lat jako mechanik i ogolnie jego cale zeycie zwiazane jest z motoryzacja) i mi powiedzial ze liczy sie tylko przebieg pytalem go konkretnie o 8 letni pasek z przebiegiem 30tys km powiedzial ze bez strachu moge jezdzic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość banan1414 Opublikowano 17 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2008 ogolnie paski powinnop sie wymieniac najpozniej co 100000 km lub co 4 lata z tym ze co 4 lata to bym sie klucil kiedys specjalnie sie pytalem goscia co sie zna (uczy budowy pojazdow samochodowych, obslugi pojazdow i ejszcze pewnie kilku innyc przedmiotow technicznych, do tego pracowal ladnych pare lat jako mechanik i ogolnie jego cale zeycie zwiazane jest z motoryzacja) i mi powiedzial ze liczy sie tylko przebieg pytalem go konkretnie o 8 letni pasek z przebiegiem 30tys km powiedzial ze bez strachu moge jezdzic tez rozmawialem z mechanikiem ktory pracuje w niemczech w mercedesie jego teoria to 80tysiakow lub dwa lata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mikey_one Opublikowano 17 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2008 W silnikach CD sprawa ma się tak, że książka serwisowa mówi wyraźnie - co 60 kkm. Info-tech mówi to samo. Można zwlekać z tym, jednak trzeba mieć na uwadze, że CD to silnik kolizyjny, więc w przypadku zerwania paska mamy grubszy wydatek... :/ Wiadomo również, że w dzisiejszych czasach przebiegi między wymianami ( w nowych autach i nie tylko ) są wydłużane nawet do 160 kkm!! Co jest praktycznie granicą wytrzymałości paska. Jest on jedną z bardziej nieprzewidywalnych awaryjnie części, dlatego też producenci powoli znów wracają do napędu rozrządu łańcuchem. Reasumując - można czekać z wymianą któregoś z pasków klinowych lub napędu pompy (awaria co najwyżej grozi unieruchomieniem do czasu jego wymiany), natomiast rozrząd trzeba mieć na uwadze i nie przeginać z przekraczaniem jego limitu kilometrów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PARDI Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 nie chce robic balaganu i zakladac nowy watek dlatego odwazylem sie tu napisac ja znowu odnosnie tego rozrzadu nadszedl czas na wymiane i zwiazku z tym mam do was wielka prosbe bylem u mechanika zapytac co i jak to mi powiedzial ze juz dawno powinien byc wymieniony ze w nissanie 50tys na pasku to za duzo ze 50tys to max i najwyzszy czas moze i ma racje podowiadywalem sie tez ze pompe wody tez warto wymienic mam pytanie do jeszcze wchodzi w sklad kompletu do n13 1.7D 88rok 2paski 1 rolka i 1napinacz plus ta pompa? zarobocizne zaspiewal 300zl to duzo? czy standard? pozdrawiam ile moga kosztowac te czesci i jaka firma jest dobra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafalski Opublikowano 15 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2009 ze juz dawno powinien byc wymieniony ze w nissanie 50tys na pasku to za duzo ze 50tys to max i najwyzszy czas moze i ma racje zarobocizne zaspiewal 300zl to duzo? czy standard? pozdrawiam ile moga kosztowac te czesci i jaka firma jest dobra 50tys to chyba jednak lekka przesada a i 300zł za robote tez lepiej zmien mechanika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mikey_one Opublikowano 15 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2009 Jak napisał rafalski zmień mechanika... 50kkm to napewno przesada, dwa paski się zgadza, rolka - wymiana zależy od jej stanu (wg. producenta wymienia się ją jak wykazuje ślady zużycia) a pompa wody jest napędzana paskiem klinowym i niewiele wspólnego ma z rozrządem (poza napędem z wału korowego) więc jej wymiana również uzależniona jest od jej zużycia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.