Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wysokie obroty - 1.4 VISIA


blanet
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dorzucę tylko jeszcze, że fakstycznie jak wyłączyłem wszystkie odbiorniki pobierające prąd ( radio, dmuchawa itp.) obroty spadły do ok. 600-650. Natomiast po ponownym włączeniu  ok. 900.  Obserwację zrobiłem tylko wyłącznie z ciekawości i pod wpływem dyskusji jaka toczyła się na forum. Myślę, że to wiele wyjaśni innym notkowiczom ciekawym tego zjawiska :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami wydaje mi się że te 600-650 to za mało do Note,czuje się jakby silnik miał za chwilę zgasnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami wydaje mi się że te 600-650 to za mało do Note,czuje się jakby silnik miał za chwilę zgasnąć.

fakt, troche mało, zwłaszcza jeśli chodzi o powolne ruszanie na parkingu, no ale TTTM :)

Co do obrotów, to potwierdzam wszystkie "objawy" opisywane wyżej - motor 1.6, wyższe obroty na sprzęgle w czasie szybkiej jazdy (pow 20 - 30km/h), na postoju i przy wolnym toczeniu obroty na minimum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Od pewnego czasu obserwuję coś jakby przyhamowanie silnika w zakresie do 2500obr.Tak jakby nie miał powietrza lub paliwa,a później nagły skok i ciągnie jak wariat.Za bardzo mi to nie przeszkadza bo zawsze podciągałem na szybko do 3000obr i,aby dojść do 4-5 biegu.Ale obserwuję to i z czasem dochodzę do wniosku że staje się to coraz bardziej zauważalne.podejrzewam sondy ,jeszcze pracują ,ale już nie podają właściwych parametrów w dolnych zakresach.

Co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepustnica? Niedawno była czyszczona i ustawiana.

Spalanie....hmmm mam 6-6.2 i raczej nie podskakuje,będę miał kiedy czas to sobie podjadę na warsztat odczytać parametry z sond.Mam wartości porównawcze z nowych :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprostrzym problem może też być filtr powietrza. Rośliny w tym roku pyliły praktycznie wszystkie na raz. Warto dla śwoetego spokoju do niego zaglądnąć, przedmuchać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filterek nowiutki :D

Ale w tym wypadku,nie napisałem ...nie ma znaczenia czy nowy czy stary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od pewnego czasu obserwuję coś jakby przyhamowanie silnika w zakresie do 2500obr.Tak jakby nie miał powietrza lub paliwa,a później nagły skok i ciągnie jak wariat.Za bardzo mi to nie przeszkadza bo zawsze podciągałem na szybko do 3000obr i,aby dojść do 4-5 biegu.Ale obserwuję to i z czasem dochodzę do wniosku że staje się to coraz bardziej zauważalne.podejrzewam sondy ,jeszcze pracują ,ale już nie podają właściwych parametrów w dolnych zakresach.

Co o tym sądzicie?

 

Jacku, ja od mniej więcej dwóch tygodni obserwuję to samo. Objawy identyczne (jakiś wirus lata po Sosnowcu czy co?  :)). Po zmianie biegu mając te 2000 obrotów gdy wciskam gaz coś jakby go przytrzymywało i po jakichś 0,5 - 1 sekundzie idzie do przodu. Z początku myślałem o sondzie lub przepustnicy. Ale wystąpiło to kilka razy i po zalaniu nowym paliwem problem zniknął. Zwaliłem to na paliwo. Było dobrze do wczoraj. Zauważyłem jednak, że dziwnym zbiegiem okoliczności u mnie pojawia się tylko wtedy gdy paliwa jest w okolicy rezerwy. Ciekaw jestem jak jest u Ciebie? Czy można te objawy połączyć jakoś ze stanem paliwa w zbiorniku, czy to jakiś zbieg okoliczności? Dziś jestem umówiony w warsztacie na oględziny (komputerek itp) tyle że wczoraj tankowałem i problem oczywiście obecnie nie występuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest na okrągło że tak powiem.Nie ma różnicy,czy pusto czy z paliwem,a paliwo leję tylko na shellu.

Daj znać co i jak jak już coś wykukasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest na okrągło że tak powiem.Nie ma różnicy,czy pusto czy z paliwem,a paliwo leję tylko na shellu.

Daj znać co i jak jak już coś wykukasz.

 

Czyli to po prostu zbieg okoliczności. Paliwo też zawsze leję na Shellu (tym na Kresowej). Od 1996 r. zero uwag co do jakości. Po pierwszym wystąpieniu testowo tankowałem na BP. No nic. Zobaczymy co wykryją podczas dzisiejszej wizyty w serwisie ( :doctor: ). Problem w tym, że jutro jadę na wakacje (1300 km w jedną stronę) więc mam trochę stresa  :huh:. A tak ładnie go umyłem i wysprzątałem wnętrze na podróż  ;)  :) ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arek miał odpisać i chyba nie zdążył :D

Przewertowałem trochę tematykę padających sond i wnioski stają się jasne,najprawdopodobnie pada pierwsza sonda,błedne wskazania sondy powoduja podanie zbyt ubogiej mieszanki i na pewien moment silnik traci moc,tak jakby hamował,a później łapie jakby mu się turbo włączyło.Właśnie masa takich przypadków dzieje się w zakresie 2000-2500-3000 obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arek miał odpisać i chyba nie zdążył :D

Przewertowałem trochę tematykę padających sond i wnioski stają się jasne,najprawdopodobnie pada pierwsza sonda,błedne wskazania sondy powoduja podanie zbyt ubogiej mieszanki i na pewien moment silnik traci moc,tak jakby hamował,a później łapie jakby mu się turbo włączyło.Właśnie masa takich przypadków dzieje się w zakresie 2000-2500-3000 obrotów.

 

To prawda, Nie zdążyłem bo zaraz po powrocie żona mnie zagoniła do pakowania gratów :D

Ale po kolei. Z autkiem pojechałem do ASO. Ciekawostka, po raz pierwszy mogłem być przy autku podczas ich grzebania. Po podpięciu pod komputer okazało się, że wszystko jest w normie. To znaczy prawie w normie. Jakiś parametr się im nie podobał. Po wyciągnięciu filtra powietrza było ok. Okazało się, że filtr był zawalony jakimiś pyłkiem z drzew (wymieniony rok temu około 20 tys km temu, na oko nie wyglądał źle). Pechowo w tym dniu brakło filtrów (byłem ostatnim klientem tego dnia) i włożyliśmy jakiś wyciągnięty ze śmietnika po przegladzie micry który był w lepszym stanie niż mój. Na drugi dzień rano miałem podjechać aby założyli nówkę. Wracając do domu autko jakby dostało mocy, a w każdym bądź razie efekt nie występował. Następnego dnia, trochę z duszą na ramieniu pojechaliśmy na wakacje. Note zasuwał aż miło. Spalanie jakieś podejrzanie niskie (po przejechaniu 650 km pokazywał, że da jeszcze radę 250 km. Weszło niecałe 35 litrów (dokładnie 34,47 l)   :|. Prędkość prawie cały czas licznikowe 120 km/h (wg GPS 112 km/h). Spalanie wg kompa 5,1 l/100 km. Później spadło do 5,0 l/100 km. Do tej pory, choć i tu na miejscu już trochę jeździłem opisane wcześniej objawy nie wystąpiły.

Szczerze mówiąc to nie wierzę że powodem był filtr powietrza. Ot, po prostu zbieg okoliczności. Mam nadzieję, że tak będzie do końca wakacji. Podejrzewam sondę, choć z tego co czytałem to powinno wzrosnąć spalanie. A u mnie ostatnio średnie na baku spadło o 0,2 l/100 km. Będę to dalej obserwował ale póki co wypoczywam  :wave:

Edytowane przez arek_sosnowiec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr powietrza potrafi namieszać,choć czasem nie wiedać, że jest do wymiany. Ale Jacek pisał, że ma nowy, więc u niego to na pewno nie to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie bez znaczenia czy na nowym ,czy na starym,czasami sobie poszarpuje,przyhamuje...Czekam na sondę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr powietrza potrafi namieszać,choć czasem nie wiedać, że jest do wymiany. Ale Jacek pisał, że ma nowy, więc u niego to na pewno nie to.

 

Stawiam na pierwszą sondę. Zarówno u Jacka jak i u mnie, 

 

U mnie bez znaczenia czy na nowym ,czy na starym,czasami sobie poszarpuje,przyhamuje...Czekam na sondę :D

 

Tzn zamówiłeś i czekasz aż przyjdzie czy czekasz aż całkiem padnie? Przed wyjazdem rozmawiałem z pewnym mechanikiem. Polecał sondy Boscha. W oryginał (jak widać) nie ma co inwestować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ...a ja kupiłem sondę co idzie na pierwszy montaż...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie!

Zakupiona sonda ma oznaczenia OZA603-N5 a powinna mieć N2!

Chyba pójdzie do sprzedawcy albo znajdę kupca od micry lub ququłki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej kolejności nr.15 a później nr4.

Aby ułatwić kolegom rozróżnianie to nr 15 to pierwsza i nr w katalogu nissana :22690-ED00 lub NTK-NGK OZA603-N2  0012

druga nr4 to wg,katalogu nissana 226A08U300 lub OZA 659-EE72  1688

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też tak twierdzę!!! :dribble:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...