Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] Dłuższy pas bezpieczeństwa


Gość wanty
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Primera to ewidentnie nie jest auto przeznaczone do przewozu dzieci... ale skoro już się ją ma, to trzeba się dostosować.

 

Mam następujący problem: tylne pasy bezpieczeństwa są za krótkie do zapięcia fotelika dziecięcego. Myślałem, że wyjściem z opresji może być przedłużka pasów z Allegro, jednakże nie jest to za bezpieczne, a do tego nie pasuje do sposobu montażu fotelika. Rozwiązaniem okazuje się wymiana pasów na dłuższe.

Proszę o informację, czy ktoś z Was już przez to przechodził i jakie zamienniki najlepiej zamontować. Może ktoś wie jaką długość mają tylne boczne pasy w primerze P12?

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam,

Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiej firmy masz fotelik i w jaki sposób prowadzisz w nim pas?

Mam dójkę dzieci w wieku 2 i 5 i nie miałem takiego problemu, żeby pas był za krótki

z fotelikiem dla małych dzieci (tyłem do kierunku jazdy) i następnymi dla starszych.

Teraz córka ma fotelik, który przymocowany do uchwytów Isofix a syn fotelik na pas.

Sprawdź czy fotelik możesz zamontować do uchwytów Isofix czy tylko pasem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest mój fotelik: http://cybex-online.com/site/pl/carseats/pallas.html

Córeczka dopiero co zaczęła w nim jeździć więc jeszcze na siłę udaje nam się dopiąć pas, ale jak podrośnie, to nie będzie szans. Wcześniej jeździła w foteliku 0, który też dopinaliśmy sposobem (trochę niezgodnie z zaleceniami producenta).

 

W sieci wyszukałem, że najbezpieczniejszym rozwiązaniem jest zamiana pasów, więc szukam informacji na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pallas-fix i nie miałbyś problemu,

zapytaj się sprzedawcy czy jest może jakiś uchwyt do kupienia (dodatkowe wyposażenie), żeby fotelik przypiąć do uchwytu isofix

 

czy musisz tez pasem fotelik przypiąć?

 

Widze, ze pasem też musisz przypiac....

 

Zadzwońdo ASO Nissana i zapytaj się, czy można wymienić pasy na dłuższe zobacz co oni ci powiedzą

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jestem po rozmowie z ASO - skończyło się na tym, że najrozsądniejszym wyjściem byłoby wymienić fotelik... :( Wg nich pasy są specjalnie projektowane pod dany model auta, aby spełniać wymogi bezpieczeństwa i wymiana na inne może okazać się niebezpieczna podczas wypadku. Zgadzam się, tylko dla czego projektują te pasy takie krótkie?!

 

Wygląda na to, że odwlekana decyzja o pozbyciu się tego auta, w końcu musi zostać podjęta... Już za dużo rzeczy mnie w nim wkurza :D

Może jakieś sugestie które autko sprawdza się u młodych rodzin?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie autko? :) z dużym bagażnikiem :)

zależy kto co lubi i jakie ma preferencje, jeśli chodzi w tej klasie co Primera to myślę, że Passat Kombi - dużyyyyyyy bagażnik :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Primera to ewidentnie nie jest auto przeznaczone do przewozu dzieci... ale skoro już się ją ma, to trzeba się dostosować.

 

Mam następujący problem: tylne pasy bezpieczeństwa są za krótkie do zapięcia fotelika dziecięcego. Myślałem, że wyjściem z opresji może być przedłużka pasów z Allegro, jednakże nie jest to za bezpieczne, a do tego nie pasuje do sposobu montażu fotelika. Rozwiązaniem okazuje się wymiana pasów na dłuższe.

Proszę o informację, czy ktoś z Was już przez to przechodził i jakie zamienniki najlepiej zamontować. Może ktoś wie jaką długość mają tylne boczne pasy w primerze P12?

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam,

Maciek

 

Zmień fotelik!!!

 

Też od 1,5 roku wożę córkę w WP12 i żadnego problemu z krótkimi pasami nie miałem.

 

Po prostu masz nie wymiarowy fotelik, a raczej BIG FOTEL!!! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

az nie mozliwe , ze jak mówisz masz za krótkie pasy , konstrukcja fotelików na pewno przewiduje zapięcie pasami w wielu mniejszych autach niz p12 , szukał bym winy w złym podejściu do zapinania czasem fotelik trzeba unieść lub przesunąć podczas zapinania w ten sposob pasy nie maja ani trochę luzu i tak powinno być, nie wkurzaj sie na moją wypowiedz ale miałem podobnie w innym aucie przy innym foteliku:) wina była moja - zle sie do tego zabierałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) Też myślałem, że robię coś nie tak, więc poprosiłem o pomoc w sklepie z fotelikami - potwierdzili, że pasy mam za krótkie. Niestety, taki fotelik. Nie chce się go pozbywać, bo jednak jest ładny, wygodny i bezpieczny (najwyższe noty w testach), a auto i tak planuję zmienić...

 

Co do auta, zależy mi przede wszystkim na przestrzeni - nawet nie koniecznie w obecnej klasie. Chyba idealny byłby VW Transporter, ale ze względu na cenę, Caddy wydaje się ciekawą alternatywą :) Macie jakieś sprawdzone modele?

 

Przyznam, że na serio myślałem nad V70 i Passatem (oba kombi), ale odkąd żonka zaczęła wspominać o 4 maluchów, to zaczynają się robić coraz ciaśniejsze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzę, że kolega musi rozejrzeć się za jakimś małym busikiem ;) , żeby żona nie narzekała i 4 dzieci ;)

 

Tak na serio to rozglądaj sie za autem 7 osobowym np. Outlanderem (7 osobowym) ma dobre opinie lub nad Chrysler Grand Voyagerem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jeszcze uda mi się przekonać żonkę do redukcji zapotrzebowania ;)

Outlander jest ciekawą propozycją - muszę się bardziej nim zainteresować. Natomiast mam duże doświadczenie z Grand Voyagerem - jeśli komuś nie przeszkadzają częste wizyty u elektryka, drogie części zamienne, śmiesznie działająca przekładnia biegów i wysokie spalanie, to w środku jest jak marzenie. Jeździłem wersją LE z Austrii oraz taką samą ale starsza i z USA - jakością wykonania wersja amerykańska biła europejską na głowę, a nawet dwie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, kolega ma 3 dzieci i sobie chwali (wersje z USA) ale to jest drugie auto (rodzinne) na co dzień ma Passata

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jak juz cie spalanie nie przeraza proponuje audi a8 :) to jedno z bezpieczniejszych aut , nigdy go korozja nie wezmie , piekne auto z piekielną mocą jesli diesel to tylko z silnikiem 3,3 a benzyna min 3,7 ew 4,2 z gazem jesli wolisz dla ekonomiki 320 KM mowie tu o wersjach D2 wypuszczanych zdaje sie max do 2002 roku o ile sie nie myle a jak masz wiecej kasy to A8 d3 :) do bagola wejdą spokojnie 4 trupy jest ogromny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

az nie mozliwe , ze jak mówisz masz za krótkie pasy , konstrukcja fotelików na pewno przewiduje zapięcie pasami w wielu mniejszych autach niz p12 , szukał bym winy w złym podejściu do zapinania czasem fotelik trzeba unieść lub przesunąć podczas zapinania w ten sposob pasy nie maja ani trochę luzu i tak powinno być, nie wkurzaj sie na moją wypowiedz ale miałem podobnie w innym aucie przy innym foteliku:) wina była moja - zle sie do tego zabierałem

 

Mozliwe. Ja musialem dokupic przedluzacz na allegro. Brakowalo mi ok. 10 cm zeby zapiac 'lupine' dobrej, markowej firmy... Teraz dziecko podroslo i jezdzi w foteliku, i tu byla kolejna jazda - zapiecie ISOfixu na tylnej kanapie to katastrofa w tym aucie. Musialem wyginac siedzisko - kiedy sie odksztalcilo to fotelik mozna jako przypinac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam jeden fotelik zapięty na isofix i żadnych problemów z tym nie mam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jurgenik

W P11 tylne pasy mają system ALR (o ile dobrze pamiętam jest żółta naszywka na części brzusznej pasa) , więc pewno w P12 też:

 

http://www.google.pl...=1t:429,r:7,s:0

 

 

http://3.bp.blogspot.com/_lD3yww-V03I/S9BmIrseO3I/AAAAAAAAEGo/7ljtVSjE29g/s1600/ALR+step+3.jpg

 

 

Może tam się coś przyblokowało i wydaje się że pas jest za krótki?

Edytowane przez jurgenik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę jeszcze sprawdzić czy rzeczywiście nic się nie przyblokowało - ale raczej nie, bo ta sama sytuacja jest po obydwu stronach.

Po rozmowach z kilkoma użytkownikami P12 i ASO, jednak skłaniam się do tego, że te pasy są po prostu krótkie, a mój fotelik większy niż standard...

 

Wczoraj udało mi się wypracować sposób na zapinanie fotelika, dający mały zapas - wymiana auta może jeszcze poczekać :) Ten Outlander wydaje się być bardzo ciekawy!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.......Ten Outlander wydaje się być bardzo ciekawy!!!

 

Ładne auto, które zbiera dobre opinie, do P12 będziesz musiał trochę jednak dorzucić jeszcze aby kupić Outlandera :)

Edytowane przez Oskar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gość Arkady2222

A ja mam pytanko odnośnie pasów przednich. Dla mnie są zdecydowanie za krótkie i myślę o zakupieniu przedłużki z allegro.

Czy może ktoś z was używa takiej przedłużki, lub ma jakiś patent na ich przedłużenie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Arkady2222

a co ty masz zamiar wozic z przodu? ;)

Siebie. Przecież napisałem, że pasy ( a raczej pas ) z przodu jest dla mnie za krótki.

Co prawda zapinam się,ale pleców od oparcia oderwać już nie mogę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...