Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Co ma wpływ na błąd CHECK ENGINE


liternik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Wczoraj miałem do czynienia z wymianą wężyków od przeplywu pomiędzy wtryskami (napisałem o tym w temacie ,,Cieknie paliwo..wtryski? ".

 

Zauważyłem ciekawy przypadke. Podczas wymiany kawałek nowego wężyka który kupiłem do wymiany przypadkiem wpadł pomiędzy obudowę chłodnicy a wiatrak tak że wiatrak sporadycznie o niego uderzał. Na początku nie wiedziałem że on się tam dostał. Gdy podczas pracy silnika nasłuchwiwałem co się tak tłucze i podczas dodania gazu co powodowało mocniejsze stuki nagle pojawił się CHECK ENGINE i auto zgasło. Paliło noramlnie i znów przy większych obrotach gdy węzyk chaczył o wiatrak znów się tak działo.

 

 

Gdy namierzyłem gdzie jest przyczyna i usunąłem węzyk wszystko wróciło do normy.

Stąd pytanie. Czy w silniku są jakieś czujniki czy coś które wykrywają np coś takiego jak uderzenia w tym przypadku wężyka o wentylator? A może np takie uderzenie ma wpływ na obroty silnika i to jest przyczyną wyskakiwania błędu?

 

 

Auto to 2,7 TDI Terrano II 98

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wczoraj miałem do czynienia z wymianą wężyków od przeplywu pomiędzy wtryskami (napisałem o tym w temacie ,,Cieknie paliwo..wtryski? ".

 

Zauważyłem ciekawy przypadke. Podczas wymiany kawałek nowego wężyka który kupiłem do wymiany przypadkiem wpadł pomiędzy obudowę chłodnicy a wiatrak tak że wiatrak sporadycznie o niego uderzał. Na początku nie wiedziałem że on się tam dostał. Gdy podczas pracy silnika nasłuchwiwałem co się tak tłucze i podczas dodania gazu co powodowało mocniejsze stuki nagle pojawił się CHECK ENGINE i auto zgasło. Paliło noramlnie i znów przy większych obrotach gdy węzyk chaczył o wiatrak znów się tak działo.

 

 

Gdy namierzyłem gdzie jest przyczyna i usunąłem węzyk wszystko wróciło do normy.

Stąd pytanie. Czy w silniku są jakieś czujniki czy coś które wykrywają np coś takiego jak uderzenia w tym przypadku wężyka o wentylator? A może np takie uderzenie ma wpływ na obroty silnika i to jest przyczyną wyskakiwania błędu?

 

 

Auto to 2,7 TDI Terrano II 98

pozdrawiam

 

Witam,

 

 

Wg mnie to 100% zbieg okoliczności. Ale jeśli trzeba by było ułożyć jakąś teorię to może wyjść coś takiego. Mianowicie jeżeli masz silnik z osprzętem wtryskowym Zexela to z przodu silnika masz czujnik Halla położenia wałka rozrządu (osprzęt Boscha ma czujnik indukcyjny umieszczony na drugim końcu silnika i sprawdzający położenie wału korbowego) i gdyby przewód tego czujnika byłby przetarty to jakiekolwiek jego uderzenie albo większe wibracje mogłyby spowodować wyświetlenie kontrolki "Check engine" i na pewno wyłączenie silnika.

 

Jak Ci się chce to sprawdź ten trop.

 

Pozdrawiam,

 

Piotr

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

hej

mam pytanie

jeżdżąc po mieście wszystko jest OK, natomiast jak ruszę w trase, to po około 20-30 km zapala się kontrolka check engine. Auto dalej jedzie bez najmniejszego problemu, nic się nie dzieje, nie dymi, nie traci mocy, obroty ok. Jak go zgasze i od razu odpale kontrolka już się nie swieci - i znowu po 20-30 km to samo. co to może być ?

T2 2,7 TDI 2001r.

 

przeplywka ? zasyfione filtry ?

 

z góry dzięki za info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...