Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Kat pochylenia kola na minusie i nie da sie wyregulowac


pesfajnder
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Bylem na zbieznosci w ASO ostanio gdy wymienialem klocki, i okazalo sie ze prawe przednie kolo jest pochylone gora do srodka tzn kat pochylenia kola jest na minusie (-30) i nie da sie tego wyregulowac na zbieznosci, mechanik mowil ze mozliwe iz zwrotnica jest wygieta. W sumie jestem pewien ze auto mialo dzwona no ale auto sprzedano bylo na fakture bez umowy i po roku juz i tak bym nic nie wskural reklamujac bo sprezdajacy mogl by powiedziec ze sam to zepsulem :/ tak przynajmij mi mowili na cafe allegro. Ogolnie pomijac ten fakt to radzili by zrobic pomiar punktow bazowych nadwozia i wtedy bedzei wiadomo co nie tak jest, tylko ze taki pomiar w ASO to kolejne 500 zl kosztuje i ciekaw jestem czy w w Warszawie mozna to zrobic gdzies taniej ? A jesli chodzi o koszta to nowa zwrotnica w AS0 2500 zl :/ na allegro widzialem uzywana najtaniej za 500 lub razem z piasta 1000 zl do 1500 tylko nie wiadomo czy nie sa krzywe. A koszt zalozenia w ASO tez pewnie swoje kosztuje. Najbaridzje sie boje ze kontrola punktow bazowych karoserii wykarze ze cale podwozie jest zwichrowane i nie da sie nic zrobic. Bo tak ogolnie to zbieznosc jest ustawiona dobrze tylko ten kat pochylenia prawego przedniego kola maxymalnie jest wychylony przez co opone scina i ogolnie samochd nigdy nie ebdzei jechal idealnie prosto gdy tego sie nie ustawi :/ A wy jak byscie polecili rozwiazac ten problem w ASO z tym pomiarem wydajac pare tysiecy czy odrazu isc do miejscowego kowala kupic na szrocie zwrotnice i zamontowac za pare stowek ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz krzywa zwrotnica to ja wymień,zrobi to każdy mechanik,a jak sie okaże prosta to masz jeszcze takie rozwiązanie :http://www.tuningforum.pl/viewtopic.php?f=4&t=83313&start=0

Edytowane przez logis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dzieki za odpowiedz no wlasnie najpierw bede musial zrobic to badanie punktow bazowych nadowiza za 500 zl :/ to wtedy bede wiedzial co jest krzywe a co nie, jesli zwrotnica to w sumie koszt nie powiniem przekroczyc chyba 400 zl ? + koszt zwrotnicy, a jesli zwrotnica jest prosta a cos innego jest krzywe to rozumiem ze kupic ta srube, nie bedzie miala zadnego wplywu na ogolna geometrie zawieszenia bezpieczenstwo itp ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwrotnica jest naj mocniejszym elementem zawieszenia mało prawdopodobne żeby dało się ją zgąć obstawiał bym górny wahacz lub ramę wahacz możesz sprawdzić sam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w ASO mowil ze najprawdopodbniej zwrotnica ale pewnosci nie mial , mowil tez ze mozliwe ze wachacz i cos tam jescze , najgorzej jak rama bedzie wykrzywiona bo wtedy chyba nic sie nie bedzie dalo zrobic no i zawsze zostaje ta sruba ale nie wiem czy to bedzie dobre wyjscie w ASO nic o tym nie mowili ;)? tylko jak by byla rama zwichrowana to nie dalo by sie zbieznosci ustawic ? bo tak to na zbiezonosc wsyzskto ustawili tylko to kolo pochyloen jest.

 

Zwrotnica moze jest twarda ale jak miala dzwona to potem moze kto probowal ja wyklepac ale nie wyglada na krzywa w kazyd badz razie w aso nie byli pewni a w jaki sposo moge sprawdzicc czy wachacz nie jest krzywy i co myslisz o tej srobie o ktorej mowa dwa posty wyzej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w ASO mowil ze najprawdopodbniej zwrotnica ale pewnosci nie mial , mowil tez ze mozliwe ze wachacz i cos tam jescze , najgorzej jak rama bedzie wykrzywiona bo wtedy chyba nic sie nie bedzie dalo zrobic no i zawsze zostaje ta sruba ale nie wiem czy to bedzie dobre wyjscie w ASO nic o tym nie mowili ;)? tylko jak by byla rama zwichrowana to nie dalo by sie zbieznosci ustawic ? bo tak to na zbiezonosc wsyzskto ustawili tylko to kolo pochyloen jest.

 

Zwrotnica moze jest twarda ale jak miala dzwona to potem moze kto probowal ja wyklepac ale nie wyglada na krzywa w kazyd badz razie w aso nie byli pewni a w jaki sposo moge sprawdzicc czy wachacz nie jest krzywy i co myslisz o tej srobie o ktorej mowa dwa posty wyzej ?

 

zwrotnica to stalowy solidny odlew wahacz i rama to kawałek blachy spróbuj wymienić wahacz jest to najsłabszy element zawieszenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wachacz oraz zamontowanie go bedzie kosztowalo dwa razy mniej niz to cale badanie za ktore srednio mi sie chce placic tym bardziej ze juz zpalciclem za dwie zbieznoci 340 zl i srednio mi sie hce wydawac pieniadze na kolejne badanie badanie (chodz moze sie ot okazac niezbedne), teraz tylko znalezc dobrego mechanika w okolicy, no a jesli nie wachacz to co ? Nie powiedziales jescze co sadzis o tych srobach mimosrodkowych dzieki ktorym mozna wyregulowac kat pochylenia kola. Bo ta sruba seryjna krecil na geometrii na wyszstkie storny i nie chcialo sie nastawic na zero

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kubaimax

No wachacz oraz zamontowanie go bedzie kosztowalo dwa razy mniej niz to cale badanie za ktore srednio mi sie chce placic tym bardziej ze juz zpalciclem za dwie zbieznoci 340 zl i srednio mi sie hce wydawac pieniadze na kolejne badanie badanie (chodz moze sie ot okazac niezbedne), teraz tylko znalezc dobrego mechanika w okolicy, no a jesli nie wachacz to co ? Nie powiedziales jescze co sadzis o tych srobach mimosrodkowych dzieki ktorym mozna wyregulowac kat pochylenia kola. Bo ta sruba seryjna krecil na geometrii na wyszstkie storny i nie chcialo sie nastawic na zero

można zdemontować drugi wahacz i porównać wymiary,jak będziesz miał obydwa obok siebie można do otworów mocujących włożyć pręt ewentualnie

długą szpilke i wten sposób uchwycisz baze,kladąc je tak połączone na równej powierzchni powinno być wszystko jasne,

w razie wątpliwości pomoże ci pierwszy lepszy ślusarz który dysponuje równą płyta i wysokościomierzem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli bedziesz potrzebowal zwrotnic chetnie opchne ci tanio swoje 100% ok, uzywane niecaly rok. Zostaly po wymianie na wyzsze od Calmini.

pozdrawiam i powodzenia w naprawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

U mnie jest to samo - lewe koło w normie 0 48, natomiast prawe - 0 34. Brak możliwości regulacji wynika z tego, że śrub regulacyjnych nie da się ruszyć. Kiedy ustawiam samochód na teoretycznie poziomej powierzchni oba koła wyglądają tak jakby miały kąty dodatnie. Mój jest u mnie od początku i dzwona nie miał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciąć śruby założyć nowe razem z tulejami wahaczy. Zrobić regulację. Zardzewiałe śruby regulacyjne to norma. Nic innego nie zrobisz.

Edytowane przez sq9mcs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

To co napisał Nissanmaniak - tylko wywalić stare śruby , założyć nowe oraz tuleje i masz problem z głowy ! Ja to ,,przerabiałem 2 lata temu ! Teraz zbieżność jest ok , wszystkie kąty wypadają książkowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...