Marins Opublikowano 18 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2011 Witam. Od pewnego czasu borykam się z problemami mojej almerki. Pewnego razu gdy przeciągnąłem ją na 3 biegu do maksymalnego momentu obrotowego coś się popsuło... zwalniając gaz zgasła i zaczeła się mulić i skakały jej obroty oraz nie mógł się wkręcic silnik, pozatym strasznie dymił. Po wizycie u mechanika który przeczyścił ( to za przepływomierzem- wypadło mi z głowy ;-) ) wymienił przepływomierz na używany ale sprawny , wymienił świece i skasował błedy zrobiło mu się dużo lepiej. Jednak trochę słabiej się wkrecał na obroty i jak miałem gaz wcisnięty od połowy w górę to nie mógł przekroczyć takich progów w momencie obrotowym 4,1tys/obr 4,6 i 5,0 i mułowaty był z dołu obrotów. Dzisiaj z kolei odpiąłem czujnik od przepływomierza żeby zobaczyć czy cos się zmieni i zmieniło się - na gorsze. Pojechałem do elektromechanika aby skasował mi błąd ale już mu się nie poprawiło . Pan mechanik powiedział że to może być pompa paliwowa i spisałem kody błędów : Kody błędów: 0100 0171 0110 0172 Te kody (171 i 172) są sprzeczne. Jeden to "czystość paliwa- mieszanka zbyt uboga" drugi "mieszanka zbyt bogata. Te drugie odpowiadają za przepływomierz ale podejrzewam że to przez moje odłączenie czujnika. Jak mogę to naprawić?? wymienić pompę czy może coś innego?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 18 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2011 Dla zlacza OBD2 P100 czujnik masowego lub objetosciowego przeplywu powietrza -usterka. P110-Czujnik temperatury powietrza wlotowego -usterka . P171 -czujnik O2 (bank1 ) -mieszanka zbyt uboga . P172 -czujnik O2 (bank1) -mieszanka zbyt bogata. Te bledy P171i P172 wygladaja mi na bledy sondy lambda. Chyba tej pierwszej. Ale to Pewnie Dino lub koledzy z forum Almery Ci podpowiedza. Moze tez tak byc ze N16 ma swoje oznaczenia bledow w manualu tak jak P12. Ale tao juz koledzy Ci napisza. A jak skasowales bledy to ktore zostaly.Przeplywomierz to mozesz sprawdzic poprzez pomiar napiecia. Czujnik temperatury powietrza wlotowego pewnie tez poprzez pomiar opornosci i napiecia.Pewnie to wszystko znajdziesz w manualu do N16. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marins Opublikowano 19 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2011 Nie wiem które zostały bo potem nie sprawdzałem. A dokładniej to jak sprawdzić tą przepływkę, pewnie trzeba mieć jakiś sprzęt do tego..? Czyli sonda lambda albo pompa paliwa, ewentualnie przepływomierz? Kurde akurat mam ten droższy i już 600zł poszło na używke, oby to nie było to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 19 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2011 Do pomiaru przeplywomierza i czujnika temperatury powietrza wlotowego potrzebny Ci jest zwykly miernik. taki kupisz za 20-30 zl. Prosze skontaktowac sie z DINO on bardziej sie zna na silnikach benzynowych . Takze jak mu podasz symbol silnika to powie Ci jakie maja byc wartosci napiecia dla tego silnika. WArtosci napiecia badasz na wolnych obrotach po zagrzaniu do normalnej temperatury pracy i potem na 2500obr/min. Podpowie Ci ktory pin nalezy podlaczyc do pomiaru napiecia. Natomiast czujnik temp. powietrza wlotowego bada sie poprzez pomiar napiecia i opornosci w temp 20 i 80-90 stopni. Podam Ci przyklad. Dla primery p11.144 z silnikiem QG 16i 18 DE w temp 20 stopni V=3,5 R= 2,2 -2,6. w temp 80 stopni V=1,23 i R=0,31-0,37. Powiedz mu tez o tamtych dwoch bledach. Czesc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marins Opublikowano 23 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 Cewki mogę wyeliminować bo po każdym odłączeniu praca silnika się zmieniała. Dolot powietrza wydaje mi się że jest ok ale dla bezpieczeństwa podociskałem mocniej wszystkie opaski i śruby. Chyba że o czymś nie wiem gdzie jeszcze może się przedostawać powietrze. Przy delikatnym dodawaniu gazu na biegu jałowym jak i podczas jazdy samochód może się wkręcić na wyższe obroty ale jak dam mu z 1/3 gazu i więcej to dochodzi do 3/4tys obr. i spada do 2tys i tak w kółko. Gdy tak się muli na tych 3/4tys obr to słychać że zasyca jakby bardziej powietrzed. Mam założony stożek. Możliwe przyczyny? Sonda lambda pompa paliwa czytałem jeszcze coś o wtryskach. Ale wymieniać pół samochodu w nadziei że się uda? Narazie robie adaptacje więc jutro po 17 zobacze czy coś się zmieni ale wątpię. Niestety nie pomogło za wiele Dalej jak mu powoli daję gazu to jest w miarę ok ale jak troszkę mocniej depnę to zatrzymuję się na 3,5/4tys.obr i spada do 2,5/3tys.obr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.