turas Opublikowano 19 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2011 Witam, Trochę irytuje mnie turbo dziura w mojej QQ - zwłaszcza podczas jazdy miejskiej. Poczytałem trochę to forum i zbierając informację przy okazji innych tematów wiem że cześć z was zdecydowała się na chiptuning. Opiszcie proszę swoje wrażenia i napiszcie czy warto było. Jeśli ktoś może polecić jakiś dobry zakład z Warszawy lub okolic, w których robili wasze QQ będę wdzięczny za info. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
^^ehhh^^ Opublikowano 19 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2011 Witam, Trochę irytuje mnie turbo dziura w mojej QQ - zwłaszcza podczas jazdy miejskiej. Poczytałem trochę to forum i zbierając informację przy okazji innych tematów wiem że cześć z was zdecydowała się na chiptuning. Opiszcie proszę swoje wrażenia i napiszcie czy warto było. Jeśli ktoś może polecić jakiś dobry zakład z Warszawy lub okolic, w których robili wasze QQ będę wdzięczny za info. dzwoń/jedż do Rogala - bylem tam dwa razy z poprzednim autem i zawsze full profeska. http://www.mrmotors.pl/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turas Opublikowano 19 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2011 Dzięki za info. A co sądzicie o http://www.kreatormocy.pl lub też http://www.44tuning.pl/nissan/chip-tuning-nissan-qashqai-2.0-dci-150-km.html Ta ostatnia propozycja wydaje się być dedykowana dla QQ. Czy to, że dany zakład miał już doświadczenie z danym modelem samochodu ma w ogóle jakiekolwiek znaczenie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
^^ehhh^^ Opublikowano 20 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2011 tak naprawde gdziekolwiek nie zrobisz bedziesz zadowolony - u Rogala bedziesz mial program induwidualny pod konkretnie Twoj samochod , a nie pod model auta- mozesz tez poszukac po innych forach czy nie planowane jest gdzies grupowe chipsowanie i dopisac sie do listy - wtedy ceny mocno spadaja:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turas Opublikowano 26 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 Zastanawiam się jeszcze nad skutkami takiego chipowania - czy na skutek zwiększenia mocy o 20 % można popsuć sobie samochód ? Zakładam, że po chipowaniu będę trzymał się zaleceń: - Nie szaleć przy zimnym silniku - Studzić turbinę przed wyłączeniem silnika po ostrej jeździe - Używać sprawdzonego ON - Wymieniać filtry i olej wg zaleceń książki serwisowej - być może nawet trochę wcześniej Czy coś jeszcze ? Witam, Odświeżam temat, czy jest ktoś na forum kto mógłby podzielić się swoimi doświadczeniami po chipowaniu 2.0 DCI ? czy z perspektywy 2 - 3 lat po chipowaniu zauważyliście jakieś negatywne skutki w pracy waszych QQ ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 Skoro nissan sam chipuje juz i tak wyżyłowanego 1.5 dci .... http://www.motofakty...na-qashqai.html Poza tym ,plusem jest jeszcze większa elastyczność,oszczędność a przecież rzadko się korzysta z pełni mocy,a przydatna przy wyprzedzaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stachz Opublikowano 27 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2013 ja robiłem ponad rok temu w Lublinie w SKN i powiem że zadowolony jestem, zwłaszcza te nierówności w dysponowaniu mocą i chwilowa "przerwa w napięciu" pomiędzy 1700-200 rpm znikły, nabrał kultury pracy w tym zakresie obrotów, a i minimalnie spalanie spadło (udało mi się jednego razu 5,9 l osiągnąć, tak to średnio 6,2-6,3 a w zimie w granicach 6,7) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turas Opublikowano 28 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 ja robiłem ponad rok temu w Lublinie w SKN i powiem że zadowolony jestem, zwłaszcza te nierówności w dysponowaniu mocą i chwilowa "przerwa w napięciu" pomiędzy 1700-200 rpm znikły, nabrał kultury pracy w tym zakresie obrotów, a i minimalnie spalanie spadło (udało mi się jednego razu 5,9 l osiągnąć, tak to średnio 6,2-6,3 a w zimie w granicach 6,7) A czy możesz napisać do jakiej mocy podniosłeś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stachz Opublikowano 1 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2013 180 koni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 1 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2013 Czemu się wszyscy tak cieszą mocą? Przecież samochód przyśpiesza momentem obrotowym... Jeśli chodzi o przyspieszanie,to masz rację,ale na autobanie(szczególnie na niektórych w de.) moc się przydaje Najważniejszy cel tuningu to jednak charakterystyka momentu obrotowego w całym zakresie obrotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 1 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2013 (edytowane) Z moich doświadczeń 1,9 dci czipowany po 90000 3 lata taraz 7 lat 196000km - robiłem w kreatorze mocy efekt 320nm 150KM. żeby sie nie powtarzać tak naprawde gdziekolwiek nie zrobisz bedziesz zadowolony - u Rogala bedziesz mial program induwidualny pod konkretnie Twoj samochod , a nie pod model auta- mozesz tez poszukac po innych forach czy nie planowane jest gdzies grupowe chipsowanie i dopisac sie do listy - wtedy ceny mocno spadaja:) Jak w Kreatorze Zastanawiam się jeszcze nad skutkami takiego chipowania - czy na skutek zwiększenia mocy o 20 % można popsuć sobie samochód ? Zakładam, że po chipowaniu będę trzymał się zaleceń: - Nie szaleć przy zimnym silniku - Studzić turbinę przed wyłączeniem silnika po ostrej jeździe - Używać sprawdzonego ON - Wymieniać filtry i olej wg zaleceń książki serwisowej - być może nawet trochę wcześniej Czy coś jeszcze ? NIE! Nic się nie popsuje. ja myślałem, że wachacze bedą mi leciały szybciej. To nie miało znacznia wszystko to kwestia jakości drogi. Wymiana filtrów i oleju skróć o połowę lub 10-15 tysięcy ja robiłem co 15000 filtr paliwa co 60000 Turbo ważna sprawa, żeby grzać i studzić 186000 km zrobiła moja turbina z czego połowa to w czipie Tankowałem tylko Verve spadek spalania 0,5 - 1 l Dobre paliwo to brak problemów z układem zasilania. Jak bedziesz oszczędzał na ropie to będzie ci kopciłe i zasmarkasz sobie cały wydech a po jakimś czasie padnie ci EGR i co tam jeszcze po drodze w kominie masz. Zawali Ci sadzą cały kuper. To pierwszy namacalny efekt kiepskiego paliwa. Dzięki temu, ze masz zmapowany sterownik auto ciągnie od dołu nie przerwanie do samej odcinki. Nie musisz wachlować biegami bo na 5 przejedziesz całe miasto. Dużo wcześniej w obrotach masz to co miałeś kiedyś więc automatycznie nie kręcisz silnika na wysokie obroty. Edytowane 1 Marca 2013 przez jwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stachz Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 Czemu się wszyscy tak cieszą mocą? Przecież samochód przyśpiesza momentem obrotowym... pytał człowiek o koniki to odpisałem, ale tak jak wcześniej pisałem mnie cieszy poprawa dynamiki i kultury pracy silnika przy niższym zakresie obrotowym, oczywiście moc też odczuwalna, zwłaszcza przy wyprzedzaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stachz Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 już tak się nie musisz mądrzyć kolego, moment i moc idą ze sobą w parze, tak piszesz jak by to były oddzielone od siebie rzeczywistości, pokaż mi samochód który ma 360 Nm i 2 KM... logiczne że oba parametry sa ze sobą skomponowane i mają znaczenie dla efektywności jazdy, a że niektórzy myśląc o mocy samochodu mówią o koniach mechanicznych to nie ma się co strzępić, tylko wszyscy wiemy o co chodzi!! 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Payne79 Opublikowano 3 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 Przy wyprzedzaniu odczuwalny jest moment obrotowy, a nie moc... To wytlumacz mi kolego dlaczego auta z silnikami benzynowymi np 165 km i 200 nm maja lepsze przyspieszenie do 100 km/h niz diesel 150 km 320 nm. Przecież moment obrotowy w benzynce jest mniejszy. Rówinież uważam że się mądrzysz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
^^ehhh^^ Opublikowano 3 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 polecam fajny artykul na ten temat - na przykładzie motorkow niemniej roznicy nie ma bo zasada dzialania dotyczy wszystkiego co sie porusza http://motormania.co...y-fakty-i-mity/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 3 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 (edytowane) To wytlumacz mi kolego dlaczego auta z silnikami benzynowymi np 165 km i 200 nm maja lepsze przyspieszenie do 100 km/h niz diesel 150 km 320 nm. Przecież moment obrotowy w benzynce jest mniejszy. Rówinież uważam że się mądrzysz. Bo benzynę kręcisz na 1 do 6000obr/min a w tym czasie dieslem musisz dwa razy biegi zmienić. A jak już będziesz miał 4 to benzyna będzie wąchać twój ogon. Nawet zwykła fiesta 1,1 wygrywa na starcie (No może trochę się zagalopowałem) To jak Araby https://www.google.p...iw=1920&bih=887 i Perszerony https://www.google.p...iw=1920&bih=887 Obydwa pobiegną w Wielkiej Pardubickiej https://www.google.p...iw=1920&bih=887 i obydwa pociągną towar https://www.google.p...KI.html;768;576 Tylko jakim nakładem sił do jakiej dyscypliny. Drugi się spoci przy bieganiu a pierwszy przy ciąganiu. To jak Pudzian W MMA na starcie. Niby ma wielki moment obrotowy a d.pa blada wyszła. Dlatego nie robi się walk bokserskich wagi koguciej z ciężką. Bo kogucik będzie skakał i może trafi w szczękę, żeby znokautować. Ale jak ciężki w końcu trafi to zabije (jeśli). Edytowane 3 Marca 2013 przez jwa 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 4 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 ... ale również przyśpieszenie powiedzmy 80-120km/h na czwartym biegu. I tu właśnie zaczyna robić moment swoją robotę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Payne79 Opublikowano 4 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 Czym się różni wróbelek? Tym, że ma jedną nóżkę bardziej... Weź się zastanów: jaki silnik? jaki samochód? jaka waga? jaka skrzynia biegów? Przecież to wszystko ma znaczenie... Ja Micrą K13 1.2 80KM objeżdżam X-trail'a 2.0 dCi 173KM przynajmniej do 50km/h i jaki z tego wniosek? Zasadniczo żaden... Czy Micra ma lepsze przyśpieszenie od X-trail'a? No nie ma... Poza tym nie liczy się wyłącznie sprint 0-100km/h, ale również przyśpieszenie powiedzmy 80-120km/h na czwartym biegu. No fakt, nie wpadło by mi do głowy, że bedziesz porównywał Micrę do X-traila . Chodziło mi oczywiście o ten sam model samochodu z różnymi silnikami. Kolega sHoW polecił fajny artykół. Benzyna kręcącą się do 6500 obr/min i mająca 200 Nm będzie lepiej przespieszała niż diesel kręcący się do 4000 obr/min i mający 320Nm. Przełożenia w skrzyni w dieslu za względu na niską prędkość obrotową silnika niestety niwelują ten moment. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lenka Opublikowano 4 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 Moc slilnika jest skladowa dwoch parametrow - momentu obrotowego i predkosci obrotowej i na tej bazie oblicza sie wlasnie moc.. Z natury rzeczy silnik ON szybciej lapie powera, gdyz przy odrobinie wyobrazni mozemy uznac, iz jest wolnoobrotowy w zestawieniu z PB.. ON lapie zadyszke gdy PB dopiero zaczyna wkrecac sie na szczyty swoich mozliwosci,, Tak abstrachujac od meritum jak dla mnie idealne zestawienie to PB z turbo lub kompresorem,, .. kreci jak diesel na sterydach i tak az po 7-7,5 tys obr/min Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 4 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 Polecam oryginał: http://www.vettenet.org/torquehp.html lub polską kopię: http://www.technikajazdy.info/techniczne/moc-czy-moment-obrotowy/ 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stachz Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 Moc slilnika jest skladowa dwoch parametrow - momentu obrotowego i predkosci obrotowej i na tej bazie oblicza sie wlasnie moc.. Z natury rzeczy silnik ON szybciej lapie powera, gdyz przy odrobinie wyobrazni mozemy uznac, iz jest wolnoobrotowy w zestawieniu z PB.. ON lapie zadyszke gdy PB dopiero zaczyna wkrecac sie na szczyty swoich mozliwosci,, Tak abstrachujac od meritum jak dla mnie idealne zestawienie to PB z turbo lub kompresorem,, .. kreci jak diesel na sterydach i tak az po 7-7,5 tys obr/min to właśnie miałem na myśli mówiąc że są ze sobą "skomponowane" a kolega STRIDER niech się zajmuje forum a nie udaje mędrka próbując na forum zgrywać bohatera i udowadniać że wszyscy oprócz niego to ciemna masa, co na niczym się nie zna... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EVO_FAN Opublikowano 31 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2013 (edytowane) Zastanawiam się jeszcze nad skutkami takiego chipowania - czy na skutek zwiększenia mocy o 20 % można popsuć sobie samochód ? Zakładam, że po chipowaniu będę trzymał się zaleceń: - Nie szaleć przy zimnym silniku - Studzić turbinę przed wyłączeniem silnika po ostrej jeździe - Używać sprawdzonego ON - Wymieniać filtry i olej wg zaleceń książki serwisowej - być może nawet trochę wcześniej Czy coś jeszcze ? Witam, Odświeżam temat, czy jest ktoś na forum kto mógłby podzielić się swoimi doświadczeniami po chipowaniu 2.0 DCI ? czy z perspektywy 2 - 3 lat po chipowaniu zauważyliście jakieś negatywne skutki w pracy waszych QQ ? WITAM, ... studzić czy nie.. ??? Jest pompa obiegu cieczy chłodzącej turbo ....czy jej nie ma... myślę że jest więc ??? Studzić czy nie ?? :-) Pozdrawiam: Radek P.S. Gdzie polecacie zrobić chip dla 2,0 dCi 4x4 z automatem ??? Rejon: woj. Śląskie. ja robiłem ponad rok temu w Lublinie w SKN i powiem że zadowolony jestem, zwłaszcza te nierówności w dysponowaniu mocą i chwilowa "przerwa w napięciu" pomiędzy 1700-200 rpm znikły, nabrał kultury pracy w tym zakresie obrotów, a i minimalnie spalanie spadło (udało mi się jednego razu 5,9 l osiągnąć, tak to średnio 6,2-6,3 a w zimie w granicach 6,7) Witam, mam wersje z automatem i podobne objawy jak kolega opisuje, oprócz spalania które u mnie raczej nie schodzi poniżej DYCHY :-( ......( po mieście głównie ) , dodatkowo przy ruszaniu i obrotach z przedziału 1500 a 2000 klekocze jak grzechotnik Ford Transit z początku 90-tych lat. Zastanawiam się nad chipowaniem, nie ze względu na moc a po pierwsze na diagnozę softu silnika i skrzyni (chciałbym) pod kontem prawidłowej pracy i ew korekty, ... może zmniejszy mu się apetyt :-) !!! , a po drugie delikatnego podniesienia mocy i "WYGŁADZENIA" momentu, pomimo automatu w pewnym momencie wyrywa kierownicę z rąk :-) Proszę o ew. podpowiedzi... Pozdrawiam Edytowane 31 Lipca 2013 przez EVO_FAN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michaldeo Opublikowano 3 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2018 Witam, odkopię temat przymierzam się do odstawienia Qashqaia do chiptuningu, mam jednak pytania: 1. Silnik 2.0 dci 150KM ze skrzynią automatyczną, jakiego przyrostu można się spodziewać? 2. Auto ma 240 tys potwierdzonego przebiegu, chodzi bez zarzutu, nie palą się żadne checki jednak zastanawiam się czy przy takim przebiegu chip nie jest zbyt ryzykowny 3. W przypadku awarii np turbiny, czy cały chiptuning przestaje działać po wymianie części zamiennych? Zakładam ze chip robiony jest pod konkretny silnik w danym stanie, jeżeli jakieś części się wymiana to cały chip traci sens i trzeba go powtórzyć? 4. Czy warto przy okazji chip tuningu pozbyć się DPF? nie sprawia on w aucie problemu na ten moment. 5. Polecany warsztat z Torunia i okolic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 29 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2018 Bezpieczny wzrost mocy silnika i jego momentu obrotowego wynosi ok.20% Profesjonalny i najlepszy tunning to po prostu zmiana oprogramowania sterownika silnika. Wymiana częsci nie ma nic do tego,kiedy sa takie same. Chip tunning +Dpf nie bardzo do siebie pasują.. Pozostawienie filtra czasteczek stałych spowoduje czestsze jego zapychanie i szybsze zuzycie ,jak rownież bedzie miało negatywny wplyw na zywotność osprzetu silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.