red Opublikowano 21 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2011 (edytowane) Szczególną uwagę należy zwrócić na kategorię VANY-y...Bądźmy dumni. "Niemieckie stowarzyszenie rzeczoznawców DEKRA przedstawia najnowszy raport niezawodności samochodów edycja 2011. Duże powody do radości mają znów głównie marki znad Renu. Niemieckie stowarzyszenie rzeczoznawców DEKRA przedstawiło najnowszy raport niezawodności samochodów edycja 2011. Duże powody do radości mają znów marki znad Renu, które w 18 na łącznie 24 kategorii eksploatacyjnych udowodniły swoją wyższość nad produktami koncernów zagranicznych. Do sporządzenia najnowszego raportu DEKRA wykorzystano dane pochodzące z ponad 15 mln przeglądów, dokonanych w stacjach kontroli pojazdów na przestrzeni ostatnich dwóch lat. Podobnie jak wcześniej, niemieccy specjaliści z DEKRA zdecydowali się przedstawić dane dotyczące awaryjności aut w oparciu o ilość przejechanych kilometrów, a nie w podziale wiekowym. Dzięki temu ranking 2011 ma być jeszcze cenniejszym źródłem informacji dla użytkowników motoryzacji. Najlepsze auta w rankingu niezawodności DEKRA 2011 to: SAMOCHODY KLASY MINI/MAŁE - przebieg do 50 000 km: 1. Ford Fiesta 2. Renault Twingo 3. Toyota Yaris - przebieg 50 000 do 100 000 km: 1. Toyota Yaris 2. Opel Corsa 3. Mazda2 - przebieg 100 000 do 150 000 km: 1. Honda Jazz 2. Audi A2 3. Ford Fiesta KOMPAKTY - przebieg do 50 000 km: 1. Toyota Prius 2. Volkswagen Golf VI 3. Volvo C30 - przebieg 50 000 do 100 000 km: 1. Toyota Prius 2. Toyota Auris 3. Volkswagen Jetta - przebieg 100 000 do 150 000 km: 1. Volkswagen Golf V 2. Skoda Octavia 3. Mercedes-Benz Klasy A KLASA ŚREDNIA - przebieg do 50 000 km: 1. Opel Insignia 2. Audi A4 3. Ford Mondeo - przebieg 50 000 do 100 000 km: 1. Mercedes-Benz Klasy C 2. BMW Serii 3 3. Volkswagen Passat - przebieg 100 000 do 150 000 km: 1. Volkswagen Passat 2. BMW Serii 3 3. Volvo S40 KLASA WYŻSZA ŚREDNIA/WYŻSZA - przebieg do 50 000 km: 1. Audi A6 2. BMW Serii 5 3. Mercedes-Benz Klasy S - przebieg 50 000 do 100 000 km: 1. Audi A8 2. Volkswagen Phaeton 3. Audi A6 - przebieg 50 000 do 100 000 km: 1. Audi A6 2. Audi A8 3. BMW Serii 7 SPORTOWE/COUPE - przebieg do 50 000 km: 1. Mazda MX-5 2. Volkswagen Eos 3. Audi TT - przebieg 50 000 do 100 000 km: 1. Volkswagen Eos 2. Porsche 911 3. BMW Serii 6 - przebieg 100 000 do 150 000 km: 1. Porsche 911 2. Mercedes-Benz CLK 3. Mercedes-Benz SL TERENOWE - przebieg do 50 000 km: 1. Honda CR-V 2. Toyota RAV4 3. Nissan Qashqai - przebieg 50 000 do 100 000 km: 1. Porsche Cayenne 2. Toyota RAV4 3. BMW X3 - przebieg 100 000 do 150 000 km: 1. BMW X3 2. Volkswagen Touareg 3. Mercedes-Benz Klasy M VANY - przebieg do 50 000 km: 1. Volkswagen Golf Plus 2. Nissan Note 3. Toyota Corolla Verso - przebieg 50 000 do 100 000 km: 1. Volkswagen Golf Plus 2. Toyota Corolla Verso 3. Ford Galaxy - przebieg 100 000 do 150 000 km: 1. Ford Galaxy 2. Volkswagen Golf Plus 3. Toyota Corolla Verso Wśród wszystkich modeli objętych raportem niezawodności DEKRA 2011 najlepszy wynik uzyskał Opel Insignia, który w 96,1% przypadków (kategoria eksploatacyjna: do 50 000 przejechanych kilometrów) przeszedł przeglądy techniczne bez problemów. Na dalszych pozycjach uplasowały się natomiast kolejno Ford Fiesta oraz Toyota Prius. Ważnym elementem rankingu DEKRA jest wprowadzona przed rokiem kategoria nazwana „Najlepszy ze wszystkich klas”, w której występują najbardziej niezawodne samochody sklasyfikowane na podstawie uśrednionych statystyk ze wszystkich trzech kategoriach eksploatacyjnych. Zaszczytne wyróżnienie przypadło w udziale już po raz trzeci z rzędu Audi A6. Oto pierwsza trójka zestawienia „Najlepszy ze wszystkich klas” w raporcie DEKRA 2011: 1. Audi A6 (nota 84,2) 2. BMW Serii 3 (nota 81,7) 3. Volkswagen Passat (nota 81,1) Nowością w opracowaniu DEKRA 2011 jest ranking najbardziej niezawodnych modeli użytkowych. Czołowe miejsca zajęły następujące samochody (kategoria przebiegu do 50 000 km:): 1. Mercedes-Benz Sprinter 2. Fiat Ducato 3. Volkswagen Crafter W dwóch pozostałych kategoriach eksploatacyjnych (50 000 do 100 000 km oraz 100 000 do 150 000 km) pierwsze miejsce zajął Volkswagen Crafter." http://www.samar.pl/__/__la/pl/__ac/sec,4/new/60847/__Ranking-DEKRA-2011.html http://www.auto-swiat.pl/sites/www.auto-swiat.pl/files/0711_46-47_dekra.pdf Edytowane 21 Lutego 2011 przez red Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 21 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2011 (edytowane) Fajnie, ale nie ma co na poważnie brać raportów DEKRY. Pewnie, są jakimś tam wyznacznikiem, ale pamiętajmy jak są robione te badania. Są to dane z przeglądów. Zatem w dużym uproszczeniu ranking DEKRY jest uzalezniony od jakości sieci serwisowej w Niemczech i od profilu kierowcy. Wiadomo, że w przypadku samochodów niemeckich - szczególnie z segmentu premium, ich użytkowanicy to przeważnie ludzie dość zamożni, których stać na regularne naprawy i przeglądy w sieci ASO. Takie samochody jadą na przeglądy w stacjach diagnostycznych w znakomitym stanie technicznym. Wśród ogólnie samochodów japońkich mamy tendencję, że one zawsze świetnie się trzymają w grupie krótkodystansowców. To zasługa dobrej jakości i serwisu gwarancyjnego. Potem jest różnie. Gdy samochód nabiera lat i przebiegu, przeważnie przejmują go jako następni właściciele mieszkańcy wschodnich landów - znacznie biedniejsi od swoich zachodnich rodaków. Kupują przeważnie tańsze auta włoskie, francuskie i oszczędzają na naprawach. Jadą na przegląd i zawyżają statystykę DEKRY. Ot cała tajemnica. Ale cieszmy się wyskoką pozycją NOTE, bo to w klasie do 50000 km przebiegu oznacza dobrą jakość produkcyjną. Trwałości Note w zestawieniach DEKRY nie da się obiektywnie oszacować, bo to na niemieckim rynku samochód niszowy, który nie jest wybierany przez ASOujących przez wiele lat klientów niemieckich. Edytowane 21 Lutego 2011 przez ranger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość suchy___ Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 Nie wiedziałem, że jeżdżę vanem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 Kolo,minivanem.tak przynajmniej był określany ten typ jak go kupowałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 Kolo,minivanem.tak przynajmniej był określany ten typ jak go kupowałem. A ja ja brałem swojego, to sprzedawca używał sktótu MPV po czym wyjaśnił, że to pochodzi od sktótu Multi Purpose Vehicle - co niby po prostu ma oznaczać minivan, choć z nawy wynika, że to samochód "wielozadaniowy" . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 (edytowane) inne chętnie używane przez sprzedawców określenie to "miejski miniwan" - tak jakby były jeszcze jakieś wiejskie :rofl: określenie MPV pasuje raczej do pojazdów typu renault kangur czy citroen berlingo/peugeot partner Edytowane 22 Lutego 2011 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 inne chętnie używane przez sprzedawców określenie to "miejski miniwan" - tak jakby były jeszcze jakieś wiejskie :rofl: określenie MPV pasuje raczej do pojazdów typu renault kangur czy citroen berlingo/peugeot partner W sumie racja. Ciekawe jak wpisują w dwody rejestracyjne w rubryce "typ nadwozia"? U mnie jest właśnie MPV . Tak też było w świadectwie homologacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 To ciekawy masz dowód.U mnie takowej rubryki niet,tylko numer świadectwa homologacji zamiast typu pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 (edytowane) w dowodzie rejestracyjnym była rubryka dot. nadwozia i w przypadku naszych aut zwykle wpisuje się tam chyba "hatchback" co jest zresztą zgodne z prawdą Edytowane 22 Lutego 2011 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 Macie dwu czy trzy kartkowe dowody? bo w moim NIE ma! Pod literą K występuje nr.świadectwa homologacji , typ pojazdu.To wszystko! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 (edytowane) Macie dwu czy trzy kartkowe dowody? bo w moim NIE ma! Pod literą K występuje nr.świadectwa homologacji , typ pojazdu.To wszystko! Masz rację Jacko - namieszałem. Nie chodzi o dowód rejestracyjny tylko o kartę pajazdu. Tam jest rubryka typ nadwozia. Edytowane 22 Lutego 2011 przez ranger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
red Opublikowano 22 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 Dzisiaj byłem na myjni ręcznej i byłem ciekaw jak mnie skasują...Inna cena za osobówkę, inna za vana, a jeszcze inna za busa. Ale tutaj std policzyli jak za osobówkę i tym oto sposobem zaoszczędziłem całe 5 zł. Na myjni mojej Note jest traktowany jako samochód osobowy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 Masz rację Jacko - namieszałem. Nie chodzi o dowód rejestracyjny tylko o kartę pajazdu. Tam jest rubryka typ nadwozia. No i wszystko jasne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
admjb Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 http://moto.onet.pl/132142,galeria.html To z kolei link do artykułu nt angielskiego rankingu za 2009, tu z kolei NOTEk jest na I-szym miejscu w klasie ,,auta mini". Ja i tak z tą nieawaryjnością bym się nie zgodził, jeśli NOTEk jest taki bezawaryjny to chyba te pozostałe się całkiem sypią? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek_sosnowiec Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 Nie no nie przesadzaj. Faktem jest, że awarie się zdarzają, faktem jest, że czasami z czymś trzeba do ASO podjechać. Ale zazwyczaj są to awarie, które nie powodują stania na swiatłach awaryjnych na poboczu drogi. W moim przypadku to raczej wynik kiepskiego montażu brytyjskich pracowników, ponieważ ja odwiedzałem serwis z powodu: niepodłączonego przewodu do dysz spryskiwaczy, przeciekającej szyby tylnej, żle spasowananego nawiewu i takich tam pierdół. Ale jeśli chodzi o silnik, to auto odpala od strzału i jedzie. w dowodzie rejestracyjnym była rubryka dot. nadwozia i w przypadku naszych aut zwykle wpisuje się tam chyba "hatchback" co jest zresztą zgodne z prawdą Problem z Note jest taki, że ciężko jednoznacznie określić jaki to typ nadwozia. Prawdą jednak jest, że najbliżej mu do hatchbacka, a Vanem to ja przynajmniej bym go nie nazwał. Nawet minivanem, bo jeśli przyjmiemy, że van to np. taki Voyager lub co gorsza Grand Voyager, to określenie minivan bardziej pasuje do np. scenica. Więc może microvan? (...) Na myjni mojej Note jest traktowany jako samochód osobowy. (...) Na mojej liczą jak za auto osobowe średniej wielkości czyli w ich tłumaczeniu jak za kompakt (Focus, Golf itp) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janus Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 Pisałem niedawno o żle zmontowanej masce note nie zwracałem na nią uwagi myślałem że ktoś mnie uderzył "JACKO29"mi odpowiedział dzięki ,pojechałem do serwisu nic nie znależli ,a maska żle spasowana werdykt zaraz naprawią ,ale po gwarancji już jest to trzeba zapłacić mówię jaja sobie robicie.Naciągneli mnie na opornicy nagrzewnicy niby to elektronika zwykła blaszka oporowa która łatwo naprawić podobnie z przełącznikiem szyby- podnoszenie ciągłe padło trza wymienić nie dałem po perypetiach z opornicą.Dało się zrobić bez wymiany, czyszczenie styków. To niby nie naprawy zgadzam się ale auto 33 tyś przebiegu "po zakupy"to śmiech. Przed tym autem miałem matiza też od nowości przez 9 lat nic ,a niby daewo.Nie powiem autem się jeżdzi ok mało pali jestem zadowolony pasuje mi ale drobne usterki to zmora.Wolę je jednak od kazdego w tej klasie francuza wymiana zwykłej żarówki to horror.pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 To chyba epidemia następny co z Matiza się przesiadł na Nissana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
red Opublikowano 23 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 Ja też miałem o drodze jakąś przygodę z DU...tyle, że z poprzednikiem Matiza. Tak tak...ten mały wozik z japońską duszą. Niezawodny i bezawaryjny...dał radę pokonać ze mną ok. 175 tys km-z tego co pamiętam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 24 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2011 Red,moim zrobiłem...370tys,około Poza normalnie zużytymi częściami(drążki,wahacze,sprężyny)wymieniłem skrzynię i to wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek_sosnowiec Opublikowano 24 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2011 (...) mały wozik z japońską duszą. Niezawodny i bezawaryjny...dał radę pokonać ze mną ok. 175 tys km-z tego co pamiętam. Może dlatego, że silniki (przynajmniej ten w Matizie) były rodem z Suzuki (a przynajmniej tak twierdzili w ASO) po koreańskich poprawkach. Red,moim zrobiłem...370tys,około Poza normalnie zużytymi częściami(drążki,wahacze,sprężyny)wymieniłem skrzynię i to wszystko. U mnie przez 5 lat padł jedynie akumulator (oczywiście w środku nocy, alarm obudził pół osiedla) ale ciężko to nazwać usterką. Ot poprostu się zużył (w tamtym czasie jeździłem dużo, ale na małych odcinkach). Poza tym absolutnie zero problemów. Tylko wymiana części zgodnie z harmonogramem. Ale mój to był egzemplarz z Korei (można było poznać po nr nadwozia). Ponoć auta montowane w Polsce były gorsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 24 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2011 Jak bedę zmianiał auto to chyba bedzie toyota. Mój mały gnojek TS po 7 latach, przy obniżonych i utwardzonym zawieszeniu, wczoraj na przeglądzie na szarpakach - zero luzów. Oczywiscie zawiecha dotąd nie ruszana Tylko zmiany płynów ustrojowych (fakt olej dostaje zacny ~80zł/l) i w drogę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
red Opublikowano 24 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2011 Red,moim zrobiłem...370tys,około Poza normalnie zużytymi częściami(drążki,wahacze,sprężyny)wymieniłem skrzynię i to wszystko. No konkretnie...hmmmm! Nieźle! Miałem Tico...ale tak jak mówicie-silniczek Suzuki. Dodam, że owe 175 tys km na gazie (montaż przy 40 tys km). Rocznik 1997...użytkowany przez mnie do 2007 roku. Miło wspominam ten pojaździk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 24 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2011 Może dlatego, że silniki (przynajmniej ten w Matizie) były rodem z Suzuki (a przynajmniej tak twierdzili w ASO) po koreańskich poprawkach. Zbaczamy porządnie z tematu, ale co tam, jako były posiadacz Matiza dodam co nieco. Otóż w Tico był prawie nie zmieniony silnik z Suzuki Alto. Daewoo na tym etapie rozwoju bardzo mocno czerpali z japońskiej techniki. W Matizie ten sam silnik został już jednak poddany poważnej modyfikacji, która przeprowadzili Niemcy. Silnik dostał min. wielopunktowy wtrysk (w Tico był gaźnik) firmy Bosch, minimalnie zmieniono głowicę, wprowadzono plastikowy kolektor dolotowy, dodano czujniki niezbęde dla wielopunktu. Silnik dostał trochę mocy. Generalnie poza drobiazgami z osprzetem (aparaty DAC) były to bardzo twałe konstrukcje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 (edytowane) Auto Bild TÜV Report 2011: kategoria samochodów 2 - 3 letnich - tu już nie jest tak różowo Poz. Model Udział aut z poważna usterką Przebieg w km 1. Toyota Prius 2,2% 43 2. Porsche 911 2,3% 33 2. Toyota Auris 2,3% 37 2. Mazda 2 2,3% 33 5. Smart ForTwo 2,5% 29 6. VW Golf Plus 2,6% 43 7. Ford Fusion 2,7% 34 7. Suzuki SX4 2,7% 40 9. Toyota RAV4 2,8% 49 9. Toyota Corolla Verso 2,8% 49 11. Mercedes-Benz C 2,9% 46 11. Mazda 3 2,9% 42 13. Audi A3 3,3% 53 13. Honda Jazz 3,3% 34 15. Mazda MX-5 3,4% 31 15. Toyota Avensis 3,4% 55 15. Toyota Yaris 3,4% 36 18. Mazda 6 3,5% 53 19. Porsche Boxster/Cayman 3,6% 33 20. Audi TT 3,7% 41 20. VW Eos 3,7% 41 22. VW Golf 3,8% 50 22. Opel Meriva 3,8% 36 24. Opel Vectra 4,0% 66 24. Kia Cee´d 4,0% 40 26. Ford Mondeo 4,1% 53 26. Ford Fiesta 4,1% 36 26. Porsche Cayenne 4,1% 52 26. Mazda 5 4,1% 50 26. Suzuki Swift 4,1% 36 31. Audi A4 4,2% 71 31. Opel Astra 4,2% 51 31. VW Touran 4,2% 64 34. Mercedes-Benz B 4,3% 43 34. Opel Tigra TwinTop 4,3% 32 34. Nissan Note 4,3% 41 pełny raport tu: http://www.autoinfo.pl/wiadomosci/auto-bild-tuev-report-2011-wybral-najmniej-zawodne-auta-na-rynku Edytowane 27 Lutego 2011 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 Trochę ta klasyfikacja jest moim zdaniem przewrócona...Note awaryjność 4.3% przy 43tys.Skoda Fabia awaryjność 4.3% przy 33tys,Tigra przy 32 tys,niektóre przy 29 tys.Więc moim zdaniem nie ma ta klasyfikacja obiektywizmu.Miarodajne byłoby porównanie awaryjności w jednym zakresie przebiegu,a tu różnice są nawet do 15tys.Poza tym wymieszanie klas totalne,Prius 3 razy droższy od Note wygrał,Porsche Cayenne i inne z wyższej półki.A poza tym nie wiadomo co uznano za poważną usterkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.