Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Raport DEKRA 2011


red
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Szczególną uwagę należy zwrócić na kategorię VANY-y...Bądźmy dumni. :)

 

"Niemieckie stowarzyszenie rzeczoznawców DEKRA przedstawia najnowszy raport niezawodności samochodów edycja 2011. Duże powody do radości mają znów głównie marki znad Renu.

Niemieckie stowarzyszenie rzeczoznawców DEKRA przedstawiło najnowszy raport niezawodności samochodów edycja 2011. Duże powody do radości mają znów marki znad Renu, które w 18 na łącznie 24 kategorii eksploatacyjnych udowodniły swoją wyższość nad produktami koncernów zagranicznych.

 

Do sporządzenia najnowszego raportu DEKRA wykorzystano dane pochodzące z ponad 15 mln przeglądów, dokonanych w stacjach kontroli pojazdów na przestrzeni ostatnich dwóch lat.

 

Podobnie jak wcześniej, niemieccy specjaliści z DEKRA zdecydowali się przedstawić dane dotyczące awaryjności aut w oparciu o ilość przejechanych kilometrów, a nie w podziale wiekowym. Dzięki temu ranking 2011 ma być jeszcze cenniejszym źródłem informacji dla użytkowników motoryzacji.

 

Najlepsze auta w rankingu niezawodności DEKRA 2011 to:

 

SAMOCHODY KLASY MINI/MAŁE

- przebieg do 50 000 km:

1. Ford Fiesta

2. Renault Twingo

3. Toyota Yaris

- przebieg 50 000 do 100 000 km:

1. Toyota Yaris

2. Opel Corsa

3. Mazda2

- przebieg 100 000 do 150 000 km:

1. Honda Jazz

2. Audi A2

3. Ford Fiesta

KOMPAKTY

- przebieg do 50 000 km:

1. Toyota Prius

2. Volkswagen Golf VI

3. Volvo C30

- przebieg 50 000 do 100 000 km:

1. Toyota Prius

2. Toyota Auris

3. Volkswagen Jetta

- przebieg 100 000 do 150 000 km:

1. Volkswagen Golf V

2. Skoda Octavia

3. Mercedes-Benz Klasy A

KLASA ŚREDNIA

- przebieg do 50 000 km:

1. Opel Insignia

2. Audi A4

3. Ford Mondeo

- przebieg 50 000 do 100 000 km:

1. Mercedes-Benz Klasy C

2. BMW Serii 3

3. Volkswagen Passat

- przebieg 100 000 do 150 000 km:

1. Volkswagen Passat

2. BMW Serii 3

3. Volvo S40

KLASA WYŻSZA ŚREDNIA/WYŻSZA

- przebieg do 50 000 km:

1. Audi A6

2. BMW Serii 5

3. Mercedes-Benz Klasy S

- przebieg 50 000 do 100 000 km:

1. Audi A8

2. Volkswagen Phaeton

3. Audi A6

- przebieg 50 000 do 100 000 km:

1. Audi A6

2. Audi A8

3. BMW Serii 7

SPORTOWE/COUPE

- przebieg do 50 000 km:

1. Mazda MX-5

2. Volkswagen Eos

3. Audi TT

- przebieg 50 000 do 100 000 km:

1. Volkswagen Eos

2. Porsche 911

3. BMW Serii 6

- przebieg 100 000 do 150 000 km:

1. Porsche 911

2. Mercedes-Benz CLK

3. Mercedes-Benz SL

TERENOWE

- przebieg do 50 000 km:

1. Honda CR-V

2. Toyota RAV4

3. Nissan Qashqai

- przebieg 50 000 do 100 000 km:

1. Porsche Cayenne

2. Toyota RAV4

3. BMW X3

- przebieg 100 000 do 150 000 km:

1. BMW X3

2. Volkswagen Touareg

3. Mercedes-Benz Klasy M

VANY

- przebieg do 50 000 km:

1. Volkswagen Golf Plus

2. Nissan Note

3. Toyota Corolla Verso

- przebieg 50 000 do 100 000 km:

1. Volkswagen Golf Plus

2. Toyota Corolla Verso

3. Ford Galaxy

- przebieg 100 000 do 150 000 km:

1. Ford Galaxy

2. Volkswagen Golf Plus

3. Toyota Corolla Verso

 

Wśród wszystkich modeli objętych raportem niezawodności DEKRA 2011 najlepszy wynik uzyskał Opel Insignia, który w 96,1% przypadków (kategoria eksploatacyjna: do 50 000 przejechanych kilometrów) przeszedł przeglądy techniczne bez problemów. Na dalszych pozycjach uplasowały się natomiast kolejno Ford Fiesta oraz Toyota Prius.

 

Ważnym elementem rankingu DEKRA jest wprowadzona przed rokiem kategoria nazwana „Najlepszy ze wszystkich klas”, w której występują najbardziej niezawodne samochody sklasyfikowane na podstawie uśrednionych statystyk ze wszystkich trzech kategoriach eksploatacyjnych. Zaszczytne wyróżnienie przypadło w udziale już po raz trzeci z rzędu Audi A6.

 

Oto pierwsza trójka zestawienia „Najlepszy ze wszystkich klas” w raporcie DEKRA 2011:

1. Audi A6 (nota 84,2)

2. BMW Serii 3 (nota 81,7)

3. Volkswagen Passat (nota 81,1)

 

Nowością w opracowaniu DEKRA 2011 jest ranking najbardziej niezawodnych modeli użytkowych. Czołowe miejsca zajęły następujące samochody (kategoria przebiegu do 50 000 km:):

1. Mercedes-Benz Sprinter

2. Fiat Ducato

3. Volkswagen Crafter

 

W dwóch pozostałych kategoriach eksploatacyjnych (50 000 do 100 000 km oraz 100 000 do 150 000 km) pierwsze miejsce zajął Volkswagen Crafter."

 

http://www.samar.pl/__/__la/pl/__ac/sec,4/new/60847/__Ranking-DEKRA-2011.html

http://www.auto-swiat.pl/sites/www.auto-swiat.pl/files/0711_46-47_dekra.pdf

Edytowane przez red
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, ale nie ma co na poważnie brać raportów DEKRY. Pewnie, są jakimś tam wyznacznikiem, ale pamiętajmy jak są robione te badania. Są to dane z przeglądów. Zatem w dużym uproszczeniu ranking DEKRY jest uzalezniony od jakości sieci serwisowej w Niemczech i od profilu kierowcy. Wiadomo, że w przypadku samochodów niemeckich - szczególnie z segmentu premium, ich użytkowanicy to przeważnie ludzie dość zamożni, których stać na regularne naprawy i przeglądy w sieci ASO. Takie samochody jadą na przeglądy w stacjach diagnostycznych w znakomitym stanie technicznym. Wśród ogólnie samochodów japońkich mamy tendencję, że one zawsze świetnie się trzymają w grupie krótkodystansowców. To zasługa dobrej jakości i serwisu gwarancyjnego. Potem jest różnie. Gdy samochód nabiera lat i przebiegu, przeważnie przejmują go jako następni właściciele mieszkańcy wschodnich landów - znacznie biedniejsi od swoich zachodnich rodaków. Kupują przeważnie tańsze auta włoskie, francuskie i oszczędzają na naprawach. Jadą na przegląd i zawyżają statystykę DEKRY. Ot cała tajemnica.

 

Ale cieszmy się wyskoką pozycją NOTE, bo to w klasie do 50000 km przebiegu oznacza dobrą jakość produkcyjną. Trwałości Note w zestawieniach DEKRY nie da się obiektywnie oszacować, bo to na niemieckim rynku samochód niszowy, który nie jest wybierany przez ASOujących przez wiele lat klientów niemieckich.

Edytowane przez ranger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolo,minivanem.tak przynajmniej był określany ten typ jak go kupowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolo,minivanem.tak przynajmniej był określany ten typ jak go kupowałem.

 

A ja ja brałem swojego, to sprzedawca używał sktótu MPV po czym wyjaśnił, że to pochodzi od sktótu Multi Purpose Vehicle - co niby po prostu ma oznaczać minivan, choć z nawy wynika, że to samochód "wielozadaniowy" ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

inne chętnie używane przez sprzedawców określenie to "miejski miniwan" - tak jakby były jeszcze jakieś wiejskie :rofl: :rofl: :rofl:

określenie MPV pasuje raczej do pojazdów typu renault kangur czy citroen berlingo/peugeot partner

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

inne chętnie używane przez sprzedawców określenie to "miejski miniwan" - tak jakby były jeszcze jakieś wiejskie :rofl: :rofl: :rofl:

określenie MPV pasuje raczej do pojazdów typu renault kangur czy citroen berlingo/peugeot partner

 

W sumie racja. Ciekawe jak wpisują w dwody rejestracyjne w rubryce "typ nadwozia"? U mnie jest właśnie MPV :). Tak też było w świadectwie homologacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ciekawy masz dowód.U mnie takowej rubryki niet,tylko numer świadectwa homologacji zamiast typu pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w dowodzie rejestracyjnym była rubryka dot. nadwozia :rolleyes: i w przypadku naszych aut zwykle wpisuje się tam chyba "hatchback" co jest zresztą zgodne z prawdą

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie dwu czy trzy kartkowe dowody? bo w moim NIE ma!

Pod literą K występuje nr.świadectwa homologacji , typ pojazdu.To wszystko!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie dwu czy trzy kartkowe dowody? bo w moim NIE ma!

Pod literą K występuje nr.świadectwa homologacji , typ pojazdu.To wszystko!

 

Masz rację Jacko - namieszałem. Nie chodzi o dowód rejestracyjny tylko o kartę pajazdu. Tam jest rubryka typ nadwozia.

Edytowane przez ranger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj byłem na myjni ręcznej i byłem ciekaw jak mnie skasują...Inna cena za osobówkę, inna za vana, a jeszcze inna za busa. ;) Ale tutaj std policzyli jak za osobówkę i tym oto sposobem zaoszczędziłem całe 5 zł. ;) Na myjni mojej Note jest traktowany jako samochód osobowy. ;) Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację Jacko - namieszałem. Nie chodzi o dowód rejestracyjny tylko o kartę pajazdu. Tam jest rubryka typ nadwozia.

No i wszystko jasne :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://moto.onet.pl/132142,galeria.html

 

To z kolei link do artykułu nt angielskiego rankingu za 2009,

tu z kolei NOTEk jest na I-szym miejscu w klasie ,,auta mini".

 

Ja i tak z tą nieawaryjnością bym się nie zgodził,

jeśli NOTEk jest taki bezawaryjny to chyba te pozostałe się całkiem sypią?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no nie przesadzaj. Faktem jest, że awarie się zdarzają, faktem jest, że czasami z czymś trzeba do ASO podjechać. Ale zazwyczaj są to awarie, które nie powodują stania na swiatłach awaryjnych na poboczu drogi. W moim przypadku to raczej wynik kiepskiego montażu brytyjskich pracowników, ponieważ ja odwiedzałem serwis z powodu: niepodłączonego przewodu do dysz spryskiwaczy, przeciekającej szyby tylnej, żle spasowananego nawiewu i takich tam pierdół. Ale jeśli chodzi o silnik, to auto odpala od strzału i jedzie.

 

w dowodzie rejestracyjnym była rubryka dot. nadwozia :rolleyes: i w przypadku naszych aut zwykle wpisuje się tam chyba "hatchback" co jest zresztą zgodne z prawdą

 

Problem z Note jest taki, że ciężko jednoznacznie określić jaki to typ nadwozia. Prawdą jednak jest, że najbliżej mu do hatchbacka, a Vanem to ja przynajmniej bym go nie nazwał. Nawet minivanem, bo jeśli przyjmiemy, że van to np. taki Voyager lub co gorsza Grand Voyager, to określenie minivan bardziej pasuje do np. scenica. Więc może microvan? :rolleyes:

 

(...) Na myjni mojej Note jest traktowany jako samochód osobowy. (...)

 

Na mojej liczą jak za auto osobowe średniej wielkości czyli w ich tłumaczeniu jak za kompakt (Focus, Golf itp)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem niedawno o żle zmontowanej masce note nie zwracałem na nią uwagi myślałem że ktoś mnie uderzył "JACKO29"mi odpowiedział dzięki ,pojechałem do serwisu nic nie znależli ,a maska żle spasowana werdykt zaraz naprawią ,ale po gwarancji już jest to trzeba zapłacić mówię jaja sobie robicie.Naciągneli mnie na opornicy nagrzewnicy niby to elektronika zwykła blaszka oporowa która łatwo naprawić podobnie z przełącznikiem szyby- podnoszenie ciągłe padło trza wymienić nie dałem po perypetiach z opornicą.Dało się zrobić bez wymiany, czyszczenie styków. To niby nie naprawy zgadzam się ale auto 33 tyś przebiegu "po zakupy"to śmiech. Przed tym autem miałem matiza też od nowości przez 9 lat nic ,a niby daewo.Nie powiem autem się jeżdzi ok mało pali jestem zadowolony pasuje mi ale drobne usterki to zmora.Wolę je jednak od kazdego w tej klasie francuza wymiana zwykłej żarówki to horror.pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba epidemia :D następny co z Matiza się przesiadł na Nissana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też miałem o drodze jakąś przygodę z DU...tyle, że z poprzednikiem Matiza. ;) Tak tak...ten mały wozik z japońską duszą. Niezawodny i bezawaryjny...dał radę pokonać ze mną ok. 175 tys km-z tego co pamiętam. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Red,moim zrobiłem...370tys,około :D Poza normalnie zużytymi częściami(drążki,wahacze,sprężyny)wymieniłem skrzynię i to wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) mały wozik z japońską duszą. Niezawodny i bezawaryjny...dał radę pokonać ze mną ok. 175 tys km-z tego co pamiętam. ;)

 

Może dlatego, że silniki (przynajmniej ten w Matizie) były rodem z Suzuki (a przynajmniej tak twierdzili w ASO) po koreańskich poprawkach.

 

Red,moim zrobiłem...370tys,około :D Poza normalnie zużytymi częściami(drążki,wahacze,sprężyny)wymieniłem skrzynię i to wszystko.

 

U mnie przez 5 lat padł jedynie akumulator (oczywiście w środku nocy, alarm obudził pół osiedla) ale ciężko to nazwać usterką. Ot poprostu się zużył (w tamtym czasie jeździłem dużo, ale na małych odcinkach). Poza tym absolutnie zero problemów. Tylko wymiana części zgodnie z harmonogramem. Ale mój to był egzemplarz z Korei (można było poznać po nr nadwozia). Ponoć auta montowane w Polsce były gorsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bedę zmianiał auto to chyba bedzie toyota.

Mój mały gnojek TS po 7 latach, przy obniżonych i utwardzonym zawieszeniu, wczoraj na przeglądzie na szarpakach - zero luzów. Oczywiscie zawiecha dotąd nie ruszana :D

Tylko zmiany płynów ustrojowych (fakt olej dostaje zacny ~80zł/l) i w drogę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Red,moim zrobiłem...370tys,około :D Poza normalnie zużytymi częściami(drążki,wahacze,sprężyny)wymieniłem skrzynię i to wszystko.

No konkretnie...hmmmm! :) Nieźle!

Miałem Tico...ale tak jak mówicie-silniczek Suzuki. Dodam, że owe 175 tys km na gazie (montaż przy 40 tys km). :) Rocznik 1997...użytkowany przez mnie do 2007 roku. Miło wspominam ten pojaździk. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może dlatego, że silniki (przynajmniej ten w Matizie) były rodem z Suzuki (a przynajmniej tak twierdzili w ASO) po koreańskich poprawkach.

 

Zbaczamy porządnie z tematu, ale co tam, jako były posiadacz Matiza dodam co nieco. Otóż w Tico był prawie nie zmieniony silnik z Suzuki Alto. Daewoo na tym etapie rozwoju bardzo mocno czerpali z japońskiej techniki. W Matizie ten sam silnik został już jednak poddany poważnej modyfikacji, która przeprowadzili Niemcy. Silnik dostał min. wielopunktowy wtrysk (w Tico był gaźnik) firmy Bosch, minimalnie zmieniono głowicę, wprowadzono plastikowy kolektor dolotowy, dodano czujniki niezbęde dla wielopunktu. Silnik dostał trochę mocy. Generalnie poza drobiazgami z osprzetem (aparaty DAC) były to bardzo twałe konstrukcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto Bild TÜV Report 2011: kategoria samochodów 2 - 3 letnich - tu już nie jest tak różowo :whistle:

 

Poz. Model Udział aut z poważna usterką Przebieg w km

1. Toyota Prius 2,2% 43

2. Porsche 911 2,3% 33

2. Toyota Auris 2,3% 37

2. Mazda 2 2,3% 33

5. Smart ForTwo 2,5% 29

6. VW Golf Plus 2,6% 43

7. Ford Fusion 2,7% 34

7. Suzuki SX4 2,7% 40

9. Toyota RAV4 2,8% 49

9. Toyota Corolla Verso 2,8% 49

11. Mercedes-Benz C 2,9% 46

11. Mazda 3 2,9% 42

13. Audi A3 3,3% 53

13. Honda Jazz 3,3% 34

15. Mazda MX-5 3,4% 31

15. Toyota Avensis 3,4% 55

15. Toyota Yaris 3,4% 36

18. Mazda 6 3,5% 53

19. Porsche Boxster/Cayman 3,6% 33

20. Audi TT 3,7% 41

20. VW Eos 3,7% 41

22. VW Golf 3,8% 50

22. Opel Meriva 3,8% 36

24. Opel Vectra 4,0% 66

24. Kia Cee´d 4,0% 40

26. Ford Mondeo 4,1% 53

26. Ford Fiesta 4,1% 36

26. Porsche Cayenne 4,1% 52

26. Mazda 5 4,1% 50

26. Suzuki Swift 4,1% 36

31. Audi A4 4,2% 71

31. Opel Astra 4,2% 51

31. VW Touran 4,2% 64

34. Mercedes-Benz B 4,3% 43

34. Opel Tigra TwinTop 4,3% 32

34. Nissan Note 4,3% 41

 

pełny raport tu: http://www.autoinfo.pl/wiadomosci/auto-bild-tuev-report-2011-wybral-najmniej-zawodne-auta-na-rynku

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę ta klasyfikacja jest moim zdaniem przewrócona...Note awaryjność 4.3% przy 43tys.Skoda Fabia awaryjność 4.3% przy 33tys,Tigra przy 32 tys,niektóre przy 29 tys.Więc moim zdaniem nie ma ta klasyfikacja obiektywizmu.Miarodajne byłoby porównanie awaryjności w jednym zakresie przebiegu,a tu różnice są nawet do 15tys.Poza tym wymieszanie klas totalne,Prius 3 razy droższy od Note wygrał,Porsche Cayenne i inne z wyższej półki.A poza tym nie wiadomo co uznano za poważną usterkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...