Pawcior Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 Witacjie. Brat ma Almere N16 z silnikiem 1.6 16v. i niestety co 700 km trzeba dolewać jakieś 0,3litra oleju. Czy te samochody tak biorą olej czy to po prostu cos sie zepsuło ? jeśli tak to co ? Dodam,że o pałowaniu auta mowy nie ma, bo brat w Holandii mieszka a tam sa te kamery co predkosc kontroluja i wogole lepsze drogi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 nie biorą, jak jest suchy silnik to trzeba sprawdzić uszczelniacze na zaworach i ciśnienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 (edytowane) Witacjie. Brat ma Almere N16 z silnikiem 1.6 16v. i niestety co 700 km trzeba dolewać jakieś 0,3litra oleju. Czy te samochody tak biorą olej czy to po prostu cos sie zepsuło ? jeśli tak to co ? Dodam,że o pałowaniu auta mowy nie ma, bo brat w Holandii mieszka a tam sa te kamery co predkosc kontroluja i wogole lepsze drogi... 1,5 czy 1,8? innych nie było. jak 1,8 to takie zużycie jest jeszcze w normie niestety. żeby wyeliminować, to trzeba ściągnąć głowicę, zrobić uszczelniacze oraz pewnie wymienic pierścienie. przy holenderskich kosztach nie wiem, czy opłaca się to robić. Czy nie lepiej dolewać jakiegoś niedrogiego oleju semisyntetycznego i jeździć sobi spokojnie nie zaprzątając tym głowy. Edytowane 22 Lutego 2011 przez nunu85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 Nie było N16 z motorem 1,6 N15 miały 1,4 i 1,6 a N16 1,5 i 1,8 Z którego roku ta alma bo 1,8 miały przerabiane silniki w lifcie zyskując w ten sposób 2 konie Jeśli to 1,8 sprzed liftu to zapewne taki standardzik się odezwał w postaci wrzerania oleju. Niestety pierścienie i chyba uszczelniacze były tam wadliwe a nissan olewał klientów czekając do końca gwarancji twierdząć że tak ma być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 Mozna tez wywnioskować tym samym, że jeśli żre olej, to auto ma lekką ręka powyżej 200tys km przebiegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 Mozna tez wywnioskować tym samym, że jeśli żre olej, to auto ma lekką ręka powyżej 200tys km przebiegu. Zbyt pochopny wniosek. Równie dobrze silnik może mieć malutki przebieg, a był lekko przegrzany. Poza tym 1,8 brały prawie od nowosci. Wychodziły z fabryki z felernymi pierścieniami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 Popytaj osoby (np. na forum) które mają 1.8 od nowości czy bierze im olej. Moja Ala ma 140tys km + LPG i nie bierze oleju, na forum też ktoś kiedyś pisał o przebiegu ponad 180tys i podobnie. To taki trochę obiegowy mit, podobnie jak ten z nagminnie rozciągającymi się łańcuchami rozrządu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slivka Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 ja mam N16 1.5 16V FL i olej bierze od nowosci wzasadzie... czyli od 2004 roku dzis od wymiany nie bierze przez okolo 7.000 km a pozniej to juz chyba 0,5L na 1000 km wiec wymieniam i znowu na 7.000 spokój a no i dla kolego BULADAG nyska ma przejechane 114.000 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 No to obym nie miał racji. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Denver1979 Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 Witam, Moja Almera N16 1.8 bierze olej w ilości około 05litra na przebieg 12-14tyś rocznie. Nie wiem czy to wada bo nowe auta potrafią wypić 1litr na 1000 kilometrów. Pozdrawiam Denver1979 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 Witam, Moja Almera N16 1.8 bierze olej w ilości około 05litra na przebieg 12-14tyś rocznie. Nie wiem czy to wada bo nowe auta potrafią wypić 1litr na 1000 kilometrów. :o :o :o :o 0,5 litra na 12kkm nazywasz poborem? śmiech na sali. Pół litra na 1000km, to się można zacząć matrwić, a Ty między wymianami nic nie musisz dolewać i jeszcze rozważasz czy to wada . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Denver1979 Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 Witam, Moja Almera N16 1.8 bierze olej w ilości około 05litra na przebieg 12-14tyś rocznie. Nie wiem czy to wada bo nowe auta potrafią wypić 1litr na 1000 kilometrów. Pozdrawiam Denver1979 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 26 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2011 Chyba nowe te z komisów co to przyjechały z Helmutowni jako bezwypadkowe na lawetach :D Ojej w 1,8 brało tylko w Primerach P11 i Almerach N16 z przed liftu W N16 FLTino i P12 są silniki 1,8 już innej konstrukcji i nikt tam nie pisnął jeszcze słowem aby mu wpylało oliwę. Ja sam tam na razie nie dolewam żonie w przeciwieństwie do traktora, ale tam pocą mi się przewody przy turbo i czekam na ocieplenie aby to zlikwidować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 26 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2011 koledzy,przeczytajcie w instrukcji,ile może brać silnik oleju na 10 tyś.A potem pogadamy co robić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
System Opublikowano 26 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2011 Moja Alma z motorem 1.8 ma 117 tys km i jest z przed liftu i nie bierze oleju. Ja z kolei słyszałem, że b. cienkie były motory 1.8 zaraz po lifcie - ale nie podejmuję się weryfikowania tej tezy. Pozdr. R. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luin Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 Jestem właśnie posiadaczem Almery z silnikiem 1.8, która bierze olej. W związku z tym zastanawiam się, które z wyjść wybrać: 1. Remont silnika w Katowicach w nieautoryzowanym serwisie przy ul. Agnieszki 2. Wymiana silnika u mechanika w Sosnowcu na ul. Chemicznej W związku z tym, że po pierwszej opcji wiem czego mogę się spodziewać, chciałbym aby wypowiedział się ktoś kto miał możliwość wymiany silnika w Sosnowcu, przy opcji gdzie silnik sprowadzał ten warsztat (mają podobno jakieś znajomości i sprowadzają silniki z Anglii w bardzo dobrym stanie.). Szczególnie proszę o info jak sprawują się takie silniki, czy były jakieś problemy po takiej operacji itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 Ja zmieniałem silnik w traktorze i właśnie brałem z angola, ale takiego co to przyjechał w całości i można było silnik posłuchać, pomierzyć a dopiero potem wyciąć. Jak przyjedzie to suche na palecie to może się okazać że będzie gorsze od twojego . Generalnie motory to tylko z angolii. Niemcy to mają duże przebiegi a francuzi i włosi to miarki w ręce nie trzymali nigdy a oliwę to leją jak już się im lampka ciśnienia włączy na zakręcie. Hmm remont czy przekładka. Zależy jakie koszty Jak zdejmiesz czapę to będzie wiadomo co dalej. Jak tylko pierścionki i uszczelniacze to ja bym robił, a jak tłoki już dzwonią to chyba raczej bym zaryzykował z angolem. Dowiedz się o koszty i przekalkuluj sobie. Jak masz dobrego pewnego i niedrogiego mechanika to raczej remoncik, jeśli zależy ci na dłuższej jeździe tym samochodem. Zawsze zostaje jeszcze podwójna dawka oleju z rekina (moto doktor) i do żyda Pamiętaj że silnik musi być taki jak twój bo ten po lifcie ma inny osprzęt, rozrząd i czujniki od tego sprzed Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 Jestem właśnie posiadaczem Almery z silnikiem 1.8, która bierze olej. W związku z tym zastanawiam się, które z wyjść wybrać: 1. Remont silnika w Katowicach w nieautoryzowanym serwisie przy ul. Agnieszki 2. Wymiana silnika u mechanika w Sosnowcu na ul. Chemicznej ile pali oleju? czy kopci? na jaki kolor? cy silnik pracuje równo? jak ma się sprawa z mocą? czy mierzyłeś kiedykolwieć ciśnienie sprężania (bo od tego należałoby zacząć) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luin Opublikowano 1 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 ile pali oleju? czy kopci? na jaki kolor? cy silnik pracuje równo? jak ma się sprawa z mocą? czy mierzyłeś kiedykolwieć ciśnienie sprężania (bo od tego należałoby zacząć) 1. 1l/1000 km 2. Trochę tylko przy nie rozgrzanym silniku. Jest to biały kolor, czasem lekko przechodzący w siwy. 3. Silnik podczas pracy chodzi w miarę równo (bez wahań na obrotach, choć troszkę wydaje mi się, że za głośno). Przy pracy na luzie obrotomierz wskazuje obroty na poziomie 800 obrotów/min. 4. Czuć nie duży spadek mocy. 5. Pomiaru ciśnienia nie dokonywałem, gdyż ogólnie w temacie mechaniki jestem cienki. Stąd też prośby bardziej doświadczonych użytkowników o doradzenie właściwego wyboru (remont czy zmiana silnika). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 1 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 5. Pomiaru ciśnienia nie dokonywałem, gdyż ogólnie w temacie mechaniki jestem cienki. Stąd też prośby bardziej doświadczonych użytkowników o doradzenie właściwego wyboru (remont czy zmiana silnika). dopóki nie zmierzysz tego ciśnienia, to ciężko cokolwiek doradzać. taki pomiar u mechanika to 15 minut roboty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 1 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 nunu nie wprowadzaj chłopaka w błąd Pomiar ciśnienia niewiele tu powie bo jak bierze oliwę to silnik się uszczelni nią i wartości wyjdą dobre. Jak żłopie to trzeba ściągać czapę i patrzeć czy puszcza na uszczelniaczach czy na pierścionkach. Chłopak wyda jedynie od 30-50 za pomiar a i tak nic się nie dowie po za tym że silnik do remontu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 1 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 nunu nie wprowadzaj chłopaka w błąd Pomiar ciśnienia niewiele tu powie bo jak bierze oliwę to silnik się uszczelni nią i wartości wyjdą dobre. Jak żłopie to trzeba ściągać czapę i patrzeć czy puszcza na uszczelniaczach czy na pierścionkach. Chłopak wyda jedynie od 30-50 za pomiar a i tak nic się nie dowie po za tym że silnik do remontu Błędne rozumowanie. Jak pomiar wyjdzie dobry, tzn, że zawory są na pewno ok (a więc przynajmniej w głowice nie trzeba będzie dużo inwestować i to znacznie przemawia na korzyść remontu). To nic, że być moze pierścienie uszczelniły się olejem. Pomimo to wiesz na pewno, że zawory są szczelne. Jak pomiar wyjdzie niedobry, to wtedy wlewasz strzykawką do cylindra 1-2 ml oleju i robisz kolejny pomiar. Jeśłi ciśnienie się istotnie poprawi- tzn że pierścienie uszczelniające są do d**y. Jak się nie poprawi- zawory powypalane. Także jak widzisz- pomiar dużo ci powie. PS to, że silnik pali olej wcale nie znaczy, że się nim uszczelni przy pomiarze sprężania i ciśnienie będzie ok. Znam sporo silników, które brały olej i przy tym ciśnienie sprężania miały strasznie mizerne, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 4 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2011 podobno w naszych Alach,reguluje się zawory (nie wiem nie zaglądałem,możliwe)jeśli tak ,to zacząłbym od tego.Proste,a czasem pomoże i tańsze od wymiany,czy naprawy,a nawet jak nie pomoże to i tak większa kasa w rolę wchodzi w dalszych działaniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nakiel Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Popytaj osoby (np. na forum) które mają 1.8 od nowości czy bierze im olej. Moja Ala ma 140tys km + LPG i nie bierze oleju, na forum też ktoś kiedyś pisał o przebiegu ponad 180tys i podobnie. To taki trochę obiegowy mit, podobnie jak ten z nagminnie rozciągającymi się łańcuchami rozrządu. Moja alma u poprzedniego właściciela była robiona już po roku. Aktualnie pilnuję i wszystko wydaje się w porządku. Wklejam jako dowód w sprawie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Denver1979 Opublikowano 3 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2013 Popytaj osoby (np. na forum) które mają 1.8 od nowości czy bierze im olej. Moja Ala ma 140tys km + LPG i nie bierze oleju, na forum też ktoś kiedyś pisał o przebiegu ponad 180tys i podobnie. To taki trochę obiegowy mit, podobnie jak ten z nagminnie rozciągającymi się łańcuchami rozrządu. to ja mam pecha bo moja bierze olej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.